25. 10. 2012 13:07 − 3416× − 25

Protrpěné vítězství

Po srpnové Rallye Železné hory, kde jsme po kontaktu s retardérem přišli o 3. místo ve třídě, jsme se těšili na další podnik RallyeCupu.

Po srpnové Rallye Železné hory, kde jsme po kontaktu s retardérem přišli o 3. místo ve třídě, jsme se o to víc těšili na další podnik RallyeCupu. Pořadatelé Rallye Legend Liberec slibovali technické erzety na úzkých silničkách, přesně to co vyhovuje našemu vozu Š130LR se slabším motorem.

Ve čtvrtek večer příjezd do místa konání, technická přejímka, společná večeře s další posádkou teamu Radim Mach-Jiří Bořek, plány na druhý den a poté ubytování v chatce nedaleko startu 1RZ…

První RZ se nám vydařila, 1,5 sekundy náskok na našeho největšího soupeře s Lancii Delta HF Integrale vypadal slibně… Na další RZ nás však Luboš zaskočil, jak rychle se s novým vozem naučil. Na RZ jsme se s ním přetahovali o vteřinky a před poslední měřenou RZ jsme na něho ztráceli 6,5s. Říkal překvapení u vývěsky s výsledky. Jsme na 1. místě ve třídě „V“ a v „historicích“! Luboš řekl: „Zkusím to“, pekelné soustředění, žádné smyky a jízda opravdu „na čas“… zajíždíme o 4s lepší čas než bílo-modrá Lancie….2,5s však chybělo, takže 2. flek. Jaké však bylo naše překvapení, když Luboš dostal penalizaci 15s za kontakt s retardérem a prožíval stejnou situaci jako my na minulé soutěži v Chrudimi.

Luboš si to však nenechal líbit a s onboard kamerou se za ním zaklaply dveře u ředitele. Po chvíli byla penalizace škrtnuta. Nechtělo se nám věřit, že by pořadatel u retardéru po průjezdu cca 50 vozů ještě nevěděl, kdy došlo k posunutí a kdy ne. V nastalé euforii z 1. místa a pod tlakem kamarádů (vydatně napájených Konrádem) jsme tedy podali protest za nedodržení jednoho z bodů pravidel Rallye Cupu – jízda bez zapnutých světel na RZ.

Vůbec jsme si tím nepomohli, spíše naopak!!!

Trošku nám nedošlo, že tento banální přestupek je ohodnocen ne 15, ale 60 sec. To znamenalo, že Luboš nespadl zpět na 2. místo, ale až na 5.! Co jsem prožíval několik dní poté, bych nikomu nepřál! Radost z vítězství nemohla být, protože vím, že se nerozhodlo na trati, ale pouze u "zeleného stolu". Nemyslel jsem na nic jiného a hloupý protest mě neustále užíral. Místo abych měl radost z 1.místa…. Nic. vůbec nic! Kdyby tak šlo vše vrátit zpátky…

Myslím, že je to dokonalé ponaučení. Dnes už ale vím, že už nikdy podávat protest na nikoho nebudu. Opravdu to za to nestojí! Tímto bych se chtěl Lubošovi a celému eBRÁNA Rallye teamu omluvit a věřím, že další boje o vteřiny budou probíhat pouze na RZ a v ČK.

Tento případ by měl posloužit i k zamyšlení nad pravidly RallyeCupu, výše penalizace za banální přestupky a kontroly jejich dodržování.

Komentářů celkem: 25
25. 10. 2012 14:141
0 0
Je tu sice omluva, ale kdyby nebyl protest, nemuselo by nic z toho být... Asi jsem staromódní, ale když jsem začínal s hobby někdy v roce 2006, "vyrostl" jsem v partě lidí, kteří slovo protest neznají.smajlík Myslím, že za vše může touha vítězit. S tímto přístupem bych Vám ale doporučil rovnou rallysprintysmajlík
25. 10. 2012 15:302
0 0
Myslím, že posádka je poučena a je z toho cítit, že radost z toho nemají. Dál bych je nepranýřoval.
25. 10. 2012 22:243
0 0
Tak jistě že je poučena, ale tak kdyby měl člověk podávat protest kvůli tomu, že někdo nesvítí tak... - myslím, že každej z nás co někdy závodil ví, že se občas stane, že člověk zapomene zapnout světla, když čeká v časovce a vypne motor...To je celé.
25. 10. 2012 22:354
0 0
Hezký, alespoň víme kvůli komu jsme čekali hodinu a půl na slavnostním vyhlášení, příště berte ohled na ostatní, někteří to mají domů přes celou republiku a ten zbytečně promarněnej čas tam prostě ztratili....
JCH
30. 10. 2012 16:075
0 0
Tak já si myslím, že ten protest proti světlům byl až druhý, dá se říct, že Luboš podal taky protest proti přičtení penalizace. A od něčeho tam ty pořadatelé u těch retardérů jsou, nebo si jen po RZ vymyslí, kdo je jako porazil a kdo ne? Mě osobně by to taky naštvalo. A když je člověk naštvaný, píšu to slušně, udělá něco, čeho pak lituje, to Martin napsal a omluvil se. Ale o to nejde. Když tě zastaví policajt, taky dostaneš nejmíň 2000,- pokutu, protože nejedeš podle pravidel. K něčemu ty pravidla jsou a musí se dodržovat, chtě nechtě, ale to je na lidech co ty pravidla dělají, osobně si myslím, že ty rosvícená světla jsou blbost, ale v pravidlech Rallye Cupu je víc větších, nesmyslných pravidel. Jinak oba kluky znám a nic ani proti jednomu nemám, aby si někdo nemyslel, že jsem zaujatej.smajlík
Fox
30. 10. 2012 23:096
0 0
Jestli mohu něco podotknout - netuším, proč si sypete popel na hlavu za něco, co je v pravidlech. Spíš nechápu revokaci rozhodnutí sporťáků, co se retardéru týče. A za situace, kdy prakticky všechny vozy bez "R" značek porušují zákon a na veřejných komunikacích by se neměly vůbec objevit bych doporučoval velmi diskrétní přístup. Rozhodně bych to nerozmazával moc veřejně. Hobíkům fandím, nikde jinde není k vidění tolik zábavných situací, ale někdy je lépe dělat že se vlastně nic takového neděje než zbytečně upoutávat pozornost smajlík
31. 10. 2012 20:287
0 0
Už si to přečetlo 1538 lidí, tak to pod pokličkou moc nezůstane! Jinak důležitá připomínka o těch "R" spz.
Souhlas s FOXem.
31. 10. 2012 21:228
0 0
S FOXem ouplný souhlas. :Luboš si to však nenechal líbit a s onboard kamerou se za ním zaklaply dveře u ředitele.To je taky možné?Na zakladě nějaké kamery aby se měnily výsledky nebo protesty?Kde jsme?Kua dřív co jsme neujeli jsme neměli.Nikdo se neptal jestli trať ti vyhovuje.A protesty?To bylo spíš:Cos dělal žes nám dal obklad.A v další RZ to bylo opačněsmajlík.Takže pánové já osobně odsuzuji veškeré imho novinky které vy používáte i v nějakým poháru.Zkuste se od těchto věcí oprostit a zkuste znovu používat hlavu a výpočty(za nás nebyly kalkulačky teď nevím kolik z vás by zvládlo logaritmické pravítko).A taky se to muselo spočítat kolik Km mám do další ČK,kolik mám času atd.
1. 11. 2012 13:149
0 0
Ahoj chlapci smajlík tak jsem se k tomuhle článku taky dostal a protože já jsem ten Luboš o kterém se píše, chtěl bych dodat, jak to bylo s oním retardérem. Protože jsme byli přesvědčení, že jsme za celou soutěž retardér netrefili, šli jsme na ředitelství zeptat se který to byl a pomocí onboard kamery ukázat, že jsme retardéry spíše prodávali než projížděli. Když jsme přišli, pánové na ředitelství nám sdělili který to byl a volali vedoucímu rz, jestli tam má člověka z toho stanoviště. Po chvíli přišla odpověď, že jsme se o pneumatiky otřeli, nikoliv je posunuli nebo shodili vrchní. Na toto reagoval ředitel soutěže tak, že na rozpravě řekl, že penalizace se budou udělovat za rozražení retardéru, nebo shození gum, nikoliv za kontakt. Proto rozhodnutí slečny, která u něj seděla změnil. To jsme samozřejmě uvítali a požádali o smazání penalizace. Je však možné, že stejnou penalizaci z tohoto konkrétního místa měli i další, kteří se jenom "otřeli". smajlík Rally zdar!
1. 11. 2012 17:1010
0 0
A z jakého důvodu se tu řeší R značky? smajlík Každý přece jede na své triko a já obdivuju každého, kdo obětuje peníze na tyto závody. Jakej je rozdíl? Že nezaplatili cca5000(nebo kolik to je) na rok za Rka??? Před každým závodem jsou techn. přejímky - proč teda musí auta na nějaké povinné testování? Proboha, jak drahé je startovné, repase aut atd... Proč platit Rka a ke všemu, když platěj jen na rok? Není lepší koupit nové pneumatiky?
Fox
1. 11. 2012 19:1911
0 0
Ty značky tady nikdo neřeší. Ty jsou v pořádku. Poněkud méně v pořádku je to, o čem jsem psal - že vozy na běžných značkách, resp. jejich majitelé, porušují zákon.
Jinak řečeno - neplatíš Rka, tak ti zbyde na uplacení STK ? Jak těmi technickými přejímkami před závody mohou projít vozy, které neodpovídají údajům v TP a ani náhodou by neprošly obyčejnou STK ?
Já hobíkům fandím, ale minimálně tohle by chtělo nějak legislativně dořešit.
1. 11. 2012 19:4012
0 0
Legislativně se to nikdy nevyřeší.Fas dělá zatím kroky spíše k likvidaci hobíků. A když už je tu uplácení stk tak co Tuningový blázni ??? Je jich mnohem víc a jejich úpravy bejvaj často nebezpečný, než funkční.A o tom, že někteří se snaží závodit v provozu nemluvím.
Fox
1. 11. 2012 20:1413 Upraveno 20:16
0 0
Sorry, ale FAS žádné kroky dělat nemusí. Ta nemá s hobíky zhola nic společného. Omlouvat uplácení STK poukazováním na nějaké magůrky, co jsou schopní nacpat na a do auta kdejakou kravinu je dost trapný argument.
Tady spíš jde o to, že pokud si hobíci nebudou schopní ošetřit provoz svých vozů legislativně, stačí jeden jediný zakomplexovaný policajt, který se postaví někde na trati soutěže a všem bez "R" značek podnik ukončí. A to nepíšu proto, že bych to někomu přál, ale jako podnět k zamyšlení.
JCH
1. 11. 2012 21:3814
0 0
Luboši, po tomhle, co jsi napsal budou po každých závodech teď stát přede dveřmi ředitelů zástupy s kamerama.smajlík To bude v Kralovicích vyhlášení tak o půl noci, než se posoudí všechny videa z onboardů.smajlík
Merhanz má pravdu, když vidíš, co jezdí za skvosty vytuněný po silnicích, to se musíš smát.smajlík A proč by se musela STK uplácet?smajlík
1. 11. 2012 21:4015
0 0
Ano, je to určitý problém.. Jenže! Jak to maj ti kluci hergot udělat? Horko těžko zaplatí startovné a benzin na soutěži, opečovavaji si doma auto, do kterého investují mnohem víc než prachy....Ve Finsku lítaj s každou plečkou do které dají rám...A jde to! Hlavně jde vidět to tom, jací jsou to šoféři..Ano polda by musel bejt feest zakomplexovanej aby tohle udělal - pardon, jsem městskej policajt, ale tyhle věci by se měli tolerovat - ovšem pokud někdo nebude dělat kraviny v provozu a myslím, že jsou kluci na přejezdech zatím slušní..A rozhodně ne vždy se STK uplácí.. Je mnohem více způsobu jak tohle vyřešit.. Je škoda, že tady ty pravidla a předpisy jsou takové...
2. 11. 2012 00:3916
0 0
JCH: To si nemyslim. Budou tam jen ty, co my. Tedy ktery byli presvedceny, ze retardery netrefili a pokud to tak bude, reditele to uznaji. Za celou dobu co jezdime (a myslim ze ty taky) jsme se setkali jen s opravnenymi protesty. Stejne jako byl ten Martinuv proti nam.
for All: Rka jsou na amaterech vetsi problem nez obyc SPZ. Protoze Rka se mohou na silnici vyskytovat pouze pri oficialnich zavodech FAS coz amateri. Tim jsou vic na rane nez obyc SPZ a verte ze je to vetsi problem.
2. 11. 2012 07:1317
0 0
Vypadl mi konec vety: melo tam byt coz amateri nejsou. Tedy Rka na amaterech jsou "vic nelegalni" nez auta s SPZ.
2. 11. 2012 08:2418
0 0
to FOX: Já vůbec nechápu, z jakého důvodu jste tu rozpoutal, pod článkem úplně o jiných věcech, opět a znova nekončené a bezvýsledné diskutování o hobby rally / FASu / a "R" značkách? Kdyby jste do toho viděl trochu více, nemohl by jste psát to co píšete. Mě už tohle dokola nebaví, ale napíši jen jedno. Hobby rallysti projevili už nejeden zájem spojit se s FASem. Člověk by čekal podporu atd - jako je tomu v jiných státech. U nás jde FASu ale jen o likvidaci hobby rally. Stále dokola, nic jiného v tom není...
Fox
2. 11. 2012 09:3519 Upraveno 09:36
0 0
Když si mmaartine přečteš můj původní příspěvek (30.10.2012 23:09), hravě zjistíš, že jsem o FAS nepsal ani slovo. Další příspěvky byly jen ohlasy na následnou diskusi. Znovu opakuji, že hobíkům fandím, tudíž vážně pláčeš na špatném hrobě. A je poněkud schizofrenní, na jedné straně na FAS nadávat a na druhé straně projevovat zájem spojit se s ním. To citron: Auta na R mají vyjímku, s kterou mohou i při svých úpravách používat normální komunikace. Vozy na normálních značkách buď odpovídají údajům v TP, mají platnou STK a nejsou tudíž vybaveny a upraveny odchylně od schváleného typu, který je deklarovýn v TP, nebo mají úpravy, se kterými nemohou mít platnou STK se všemi důsledky z toho vyplývajícími. A to není nic proti hobíkům, to je jen prosté konstatování. Je jen ve vašem zájmu, pokusit se s tím něco udělat. Já si v nějakých rosáhlých příspěvcích moc nelibuji, na to tu máme jiné, takže se s pozdravem Amatérům zdar! loučím.
2. 11. 2012 12:1220
0 0
Taky nechápu, proč tady Fox rozpoutal nesmyslnou diskusi, když navíc z jeho příspěvků je zřejmé, že toho moc neví o eRkách, např. kdy platí ta výjimka, ani o postoji FASu k nezávislým podnikům a závodníkům a o snaze o dohodu mezi nimi. Kdyby byl opravdu informován, nemohl by napsat to, co napsal.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!