16. 12. 2012 10:38 − 3103× − 26

Juho Hänninen včera testoval Fiestu

Finský jezdec se seznamoval se svoji novou závodní zbraní, se kterou vyjede v lednu v Monte Carlu a v únoru ve Švédsku.

Juho Hänninen včera usedl do Fordu Fiesta RS WRC od M-Sportu. Finský jezdec se seznamoval se svoji novou závodní zbraní, se kterou vyjede v lednu v Monte Carlu a v únoru ve Švédsku. Další starty jsou prozatím v jednání. Hänninen strávil za volantem Fiesty celý den.

"Ve věku 31 let se necítím být příliš starý pro MS, ale po čtyřech letech ve Škodě, kdy jsem vyhrál téměř všechno, co se dalo, je čas na změnu a můj sen bylo vždy MS. Máme zajištěny dvě soutěže, ale doufám, že jich budu moci potvrdit více. Pokud uděláme dobré výsledky v Monte i ve Švédsku, bude snadnější najít podporu pro další starty," řekl Juho Hänninen.

Nejlepším výsledkem sympatického Fina z Monte Carla je 2. příčka z roku 2010, ze Švédska se může Hänninen pochlubit vítězstvím ve skupině N4 z roku 2006 a 2008. V roce 2007 byl z první pozice vyloučen. Ve Švédsku bude tak Juho Hänninen černým koněm soutěže.

Komentářů celkem: 26
20. 12. 2012 23:1621 Upraveno 23:19
0 0
Tak spojka se využívala vždycky a asi využívá i dnes. i když nové vozy mají takové možnosti, že to je asi jen nouzové řešení-nic, co by bylo nutno(a záhodno) využívat soustavně. "Nouzové" řešení to ostatně bylo i kdysi kdysi...
Nejezdil jsem ani autem S2000, ani autem WRC. Jen mi to tak přijde a samozřejmě se mohu mýlit.
Ten severský styl, kdy třeba Juho s Fabií na suchém asfaltu přijede před vracák, či pomalou zatáčku, krátce ubere,auto hodí do smyku a zase plný knedlik, aby neztratil otáčky. U WRC co tak nutné není. Naopak, tam je nástup výkonu takový, že by byl hned v přetáčivém smyku. Proto je asi výhodnější auto co nejdříve srovnat a akcelerovat...
A ještě odkazuji na JML - v čase 21. 30
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10112320003-rallye-magazin/

Proto byl(a je) Loeb tak nedostižný- pro někoho možná nudný, protože jel"jak po kolejích" - relativně často i na nezpevněném povrchu... Na "koleje" si, ale fanoušci stěžovali už tenkrát, co přišlo Audi se svým Quatro... a také to nakonec rozdýchali...
21. 12. 2012 10:2622
0 0
milín: U S2000 je spojka nutností vzhledem k ubohému kroutícímu momentu. Samozřejmě je nutné s ním jet určitě jinak než s WRC, ale nelze říct, že s S2000 je lepší jet smykem. Vždy záleží na kokrétní situaci, zatáčce, kvaltu, adhezi apod.. Někdy je opravdu lepší smyk využít.
21. 12. 2012 11:1323
0 0
Milin60 - tak to vidim i ja. Samozrejme v krizove situaci, kdy to auto skoro zastavi (napr. chybou jezdce), tak je spojka nutna. Ale rozhodne to neni nekolikrat za erzetu. Jednicka je natolik kratka, ze nekde od 35km/h to auto v pohode vytahne. Dneska jsou zavodni spojky hodne strme a moc si s ni "hrat" nelze. Nekteri borci i startuji tak, ze ji rychle pusti a otacky se hodne propadnou.

Fazzy - videi jsem videl dost, ale uprime receno zadne, kde by byla videt prace pedalu. Ze samotneho onboardu to videt/slyset nelze, protoze nerozeznas protoceni kol od protoceni spojky. Jinak hned prvni video, co ted jsem nasel, je Kopecky z Barumky. V pulce udelal chybu, zastavil, vycouval a rozjizdel se z velmi nizkych otacek, zadne protoceni tam slyset neni.
21. 12. 2012 12:0924
0 0
Dizzy: Lze to slyšet z onboardu i z venku. Netvrdím, že bez spojky to nejde. Ale u S2000 ve vracáku opravdu není nic neobvyklého vidět jezdce, jak si pomůže spojkou. Názornější video jsem nenašel.. http://www.youtube.com/watch?v=XYeBxca-yYo
21. 12. 2012 12:3125
0 0
Dizzy: Tenhle jezdec vyšlapuje spojku i při podřazování, což samozřejmě není pravidlo, ale všimni si práce s ní ve vracákách
http://www.youtube.com/watch?v=wiRTGNBFiIU
21. 12. 2012 15:4926
0 0
Zdá se mi, že Loeb při testech DS3 WRC říkal, že díky tomu, že to nemá mezinápravový diferenciál (jen jakousi mezinápr. spojku), tak v pomalých zatáčkách to chce jet po tečně ven (nedotáčivě), a že je lepší potáhnout ruční brzdu. Ta to rozpojí a vůz lépe zatočí.
Ale nevím, jestli nekecal - až pojedu ve WRC, tak to prubnu...smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!