Aleš Holakovský - eWRC.cz
5. 2. 2013 06:30 − 4379× − 62

Reakce na sloupek Jéni Ventilka III. – jak to bylo doopravdy

Nemám rád, pokud někdo veřejně zkresluje řečené informace, nebo dokonce tvrdí opak řečeného.

Nemám rád, pokud někdo veřejně zkresluje řečené informace, nebo dokonce tvrdí opak řečeného. Anonymní autor píšící pod pseudonymem Jéňa Ventilek to ve svém minulém blogu udělal mnohokrát. I proto, že mi několik známých volalo, co se to v sobotu v té „opletalce“ vlastně dělo, považuji jakožto účastník sobotního školení jezdců v budově AČR v Praze za vhodné doplnit jeho zkreslující vyjádření přesnějšími informacemi ve formě poznámek do původního textu (které jsou vždy oddělené závorkou a kurzívou).

Měl jsem jet přeci jen asi na ty lyže, co jsem si původně ve svém diáři zaznamenal. Místo toho jsem se nechal přemluvit, že školení jezdců bude letos něco jiného, když je ten nový svaz rally, kde mají jezdci víc zástupců. Zázrak se kupodivu nestal, přesto jsem se dozvěděl pár novinek. Čekal jsem, že se strhne nějaká diskuse, že se moji kolegové do debaty zapojí, že je bude něco zajímat, budou chtít vysvětlení. Kromě čtyř jezdců se nikdo neozval. Těm čtyřem budiž ke cti, že alespoň zvedli hlavu. Pan Schovánek se jim něco snažil vysvětlit, ale minulo se to účinkem. (To je ovšem vždy otázka, zda je chyba na straně řečníka či posluchače, zde to bylo myslím tak v poměru 50:50.) Odpovědí na konkrétní otázky se nedočkali. (Já jsem se dočkal a pochopil, stejně jako asi mlčící většina. Otázka, nakolik kdo se zvoleným postupem kdo souhlasí, je jiná věc.) Nikdo jim nevysvětlil, proč se vlastně dělalo rozdělení a omezení licencí pro silná auta a škatulkování jezdů. (To se vysvětlovalo opakovaně a poměrně komplexně a pokud to pseudonym Jéňa Ventilek nepochopil, měl by si to nechat vysvětlit před psaním veřejného blogu znovu). Měla to být reakce na loňské tragické události. (Vida, alespoň úvodní informace byla Jéňou zachycena.) Ale pan Semerád, pan Kopáček i pan Bartončík licenci na velká auta stále mají. Nebylo to tedy zbytečné a populistické rozhodnutí na systém licencí sahat? (Ano, způsob práce se seznamy a především způsob jejich zveřejnění byl nezvládnutý a nešťastný, což bylo zástupcem AČR, konkrétně panem Pátlem, přiznáno.) Prospělo a pomohlo to komu a čemu? (Aktuálně díky výše řečenému bohužel k ničemu, ale je to nutné jako jedno z opatření vůči bezpečnosti, veřejnosti, médiím a některým institucím do budoucna.) Hlavně, že je seznam těch, kteří musí do kempu na 4x4. Kdo byl tedy potrestán a co se změnilo? (Na rozdíl od Jéni Ventilka si nemyslím, že by mělo být účelem opatření a seznamů někoho za něco trestat.) Je mi z toho slabo.

Nikdo z přítomných se nepozastavil nad tím, že budeme dostávat pokuty za překročení rychlosti při seznamovacích jízdách. 25 euro za kilometr navíc ! Když na devadesátce pojedete sto, je to za 6 250,- Kč ! Vychází to z evropských předpisů. Ty u nás ale používáme jenom když se to hodí. V Evropě je sice průměrný plat 3 000 euro, tady to není ani 1 000 euro. Nikomu z nás to asi nevadí. Nikdo to nekomentoval.

Komentáře od předsedy svazu rally Pavla Schovánka se nedostalo ani příspěvku Josefa Stránského, který jako předseda technické komise poukazoval na to, že doporučení technické komise svaz rally nerespektuje. Technická komise je orgán složený z odborníků, techniků a na svazu rally FAS je nikdo nebere vážně! (Šlo pouze o nějakou nepříliš podstatnou jednotlivost, už si ani nepamatuji jakou, a rozhodně nešlo o žádné globální tvrzení. Že FAS nebere technickou komisi vážně nikdo neřekl.) Mimo jiné tato komise nedoporučila HANS. (Ač bych tomu byl jako jeden z veřejných odporovatelů absurdního a maximálně nebezpečného HANSu rád, takto toto nezaznělo. Naopak pan Stránský říkal, že „FIA stále považuje HANS za prostředek sloužící ke zvýšení bezpečnosti“ a pak poukazoval na to, že s HANSem musí být kompatibilní v zásadě celý vůz (helmy, pásy, sedačky, rám) aby správně fungoval. Vyjádření k tomu, zda jej komise doporučila nebo ne, nezaznělo. Ponechme nyní stranou, že výše uvedené podmínky pro správnou funkci není možné u většiny vozů a jezdců reálně nikdy splnit, plněny nebyly, nejsou a nemohou být, což jen podtrhuje trestuhodnou absurdnost nařízení FASu o povinnosti HANSu v MČR-S.) Zase to asi nikomu nevadilo a pan Schovánek rychle posunul debatu na pana Regnera, který se dále zabýval bezpečností. Pan Schovánek několikrát zopakoval, že předsedu svazu rally dělá zadarmo a že to vlastně dělat nechce. (Že to dělat nechce rozhodně neřekl, řekl pouze to, že nemá problém mu funkci přenechat a netrvá na ní. Ovšem zde je třeba znát kontext vzrušené atmosféry, ve které byl tento výrok pronesen a není korektní to zmiňovat vytržené z kontextu, jak to dělá anonym Jéňa Ventilek). Že to může jít dělat každý. Tak proč to tedy dělá? Pavla Schovánka do této funkce nominoval výkonný výbor FAS, takže to asi každý přeci jen dělat nemůže. Pan Josef Pátl v osobě mluvčího (přesně nevíme čí mluvčí) se ohradil vůči serveru ewrc, jako vůči drbně, která údajně zveřejňuje nepravdy. (Pan Pátl sám poznamenal, že tiskovým mluvčím autoklubu nikdy nebyl, pouze mediálním poradcem. Nicméně je pravdou, že fakticky vůči laické i jezdecké veřejnosti jako tiskový mluvčí působí, v tomto smyslu je Ventilkova interpretace správná.) Obrázek si udělejte sami, kdo by ve zveřejňování nepravd vyhrál jestli Autoklub nebo ewrc. Tomáš Singer se zase prý snaží lidi akorát rozeštvat a dává informace bulváru, který je používá proti rally. (Takto Tomáš Singer označen nikým nebyl, pouze bylo zmíněno, že patně na základě jeho článku publikovaného na eWRC.cz došlo k převzetí záležitosti seznamů bulvárním tiskem). Co k tomu dodat? Snad jen, že příště pionýrské šátky sebou.

V poznámkách pod posledním článkem se někdo pozastavil nad tím, k čemu sloupek Jéni Ventilka je? K ničemu. (Pokud se interpretační schopnost Jéni Ventilka rapidně nezlepší, kloním se k názoru, že nejen že jsou jeho příspěvky k ničemu, ale jsou dokonce velmi zavádějící). Stejně jako sedět a držet hubu a krok. (Což anonymní autor přesně dělá a nechává za sebe mluvit fiktivní bytost se špatnou interpretační schopností či pamětí.) Příště jedu na lyže. (Nezbývá, než upřímně popřát šťastnou cestu).

Komentářů celkem: 62
5. 2. 2013 08:411
0 0
Tak tento příspěvek bohužel vypověděl o svém autorovi asi víc, než sám autor možná chtěl...jako bych něco v tomto stylu už někdy četl,takové deja vú....asi tak v každých novinách před 25 lety...
5. 2. 2013 09:002
0 0
smajlíkTak to už je na mne moc toto!smajlíkDoufám že Jeňa napíše také reakci na reakcismajlík
5. 2. 2013 09:163
0 0
Tenhle článek má vypovídací hdnotu 0.Nového jsme se z něj nedozvěděli nic kromě jmenného přiznání pana Pátla,že způsob práce se seznamy byl nešťastný a nezvládnutý.A to tady celou dobu jde. Já bych autorovi zase doporučil,aby příště zůstal u těch telefonátů s několika známými.
jac
5. 2. 2013 09:334
0 0
Aleši, Ty osobně jsi tam byl, nebo nebyl?
5. 2. 2013 09:455
0 0
Jakube, viz třetí řádek úvodního odstavce. Samozřejmě, že byl. Prosím o pozornou četbu. Moje přítomnost lze prokázat i prezenční listinou, na rozdíl od přítomnosti fiktivního Jéni Ventilka, který tam zapsán jistě není. Leda, že by se tam vznášel v nehmotném fiktivním prostoru vedle fiktivních kamarádů Petlacha a Pomajbíka, které známe pro změnu z televize smajlík
5. 2. 2013 09:496
0 0
To Vrátníček: Mohl byste prosím upřesnit, co konkrétně o mně příspěvek vypovídá? Doufám, že oceňujete, že na rozdíl od příspěvku fiktivního Jéni Ventilka se zde můžete bavit s reálnou bytostí z masa a kostí, což myslím dává příspěvku neporovnatelně větší důvěryhodnost.
5. 2. 2013 09:497
0 0
Nevím, proč se tu pořád řeší seznam. Pan Schovánek na školení skutečně opakovaně řekl, že vydání seznamu jezdců bez jakéhokoliv dodatečného vysvětlení bylo chybou - chyběla informace jak se ozvat cítí-li se někdo poškozen, chyběla informace o kempu, chyběla informace o tom jak se přihlásit a mnoho informací dalších (například ta nejzásadnější - jaký byl klíč tvorby). Stejně tak (tuším třikrát) řekl on i Regner, že se k seznamu bude přistupovat individuálně a pokud se kdokoliv cítí býti poškozen, má se ozvat Kopeckému a dojde k nápravě. Co se smyslu seznamů týče, můžeme o nich polemizovat jak o opatření populistickém a nesystémovém. Na školení bylo řečeno, že se jedná jen o jedno ze souboru opatření po loňské "blbé" sezóně, navíc jediné týkající se jezdců (ostatní míří na pořadatele). Polemiku na toto téma chápu.
Nicméně FAS uznal, že došlo se seznamy k chybě. ARJ to pochopila dříve než FAS a pokusila se zareagovat tím, že část chybějících informací dala dohromady. Proč se furt střílí do FASu za něco, co i sám FAS(sic!) uznal býti chybou, tomu opravdu nerozumím. Za co si pak v souvislosti se seznamy zasloužila kritiku AJR už nechápu vůbec.
5. 2. 2013 09:568 Upraveno 09:59
0 0
Původně napsal guma

Tenhle článek má vypovídací hdnotu 0.Nového jsme se z něj nedozvěděli nic kromě jmenného přiznání pana Pátla,že způsob práce se seznamy byl nešťastný a nezvládnutý.A to tady celou dobu jde. Já bych autorovi zase doporučil,aby příště zůstal u těch telefonátů s ...

Mám opačný názor, podle mne má tento článek vypovídající hodnotu už tím, že se autor podepsal, za svými názory si stojí a je ochoten je podpořit argumenty. Nového oproti Ventilkovu článku je v něm dost. Aleš i Ventilek zjevně oba na školení byli, oba si z něj odnesli odlišné dojmy. Já jsem na školení nebyl, Aleše znám, nemám důvod mu nevěřit. Pánové Vrátníček, thom, guma, vy jste na tom školení byli? V čem tedy nemá Aleš pravdu, v čem se mýlí, co zaznělo na školení jinak, než tu Aleš napsal?
Než jsem to nadatloval, tak se tu objevilo i Alešovo vyjádření, přesto tu můj příspěvek nechám. původně jsem ho začal psát, když poslední v diskusi byl příspěvek od jac.
5. 2. 2013 10:029
0 0
To Guma: Viz Yardův příspěvek výše. Za sebe dodávám, že jediným účelem tohoto příspěku bylo uvést na pravou míru závádějí a velmi mírně řečeno nepřesné infomace, které byly v příspěvku Jéni Vetilka. Proto si myslím, že můj příspěvek má i reálnou informační hodnotu, dokonce pozitivní. Dokonce i ty z něho jednu informaci cituješ smajlík
5. 2. 2013 10:1310
0 0
AlesGute: Ventilek ať fiktivní či reálný tady ve svém povídání poukázal na mnohá pochybení a dle mne na fatální chyby v opatřeních SR na události minulého roku.Dvě faktická opatření, seznamy /4x,2x/ a pokuty za rychlost...a na svoje pocity z takového způsobu řízení tohoto sportu a na reakce ostatních.
A Vy v podstatě takový postoj odsuzujete a říkáte ve svém článku někde s mírným,místy důrazným osočením Ventilka,že to bylo jinak,tedy že lže,že by bylo lépe se vlastně neozývat,nic nepsat,že takové příspěvky jsou zavádějící.....málem se mi dere na mysl...a republiku si rozvracet nedáme...
Máte pocit, že to o Vás nic nevypovídá..??
Samozřejmě oceňuji, že se neskrýváte,ale s vaším článkem nesouhlasím .
A třeba doprovodnou vlastností seznamů jezdců je i to,že se jezdci mezi sebou začínají hádat...což možná byl i záměr, dle hesla..."Rozděluj a panuj!"
5. 2. 2013 10:2111
0 0
To Vrátniček: Jmenujte mi prosím jedinou věc, která by zazněla v sobotu na školení jezdců v Praze jinak, než jsem napsal, a se kterou na základě tohoto nesouhlasíte. Dále bych rád znal odpověď na otázku, zda jste byl na sobotním školení přítomen, případně jste na prezenční listině. Děkuji. Aleš Holakovský
jac
5. 2. 2013 10:4612
0 0
Původně napsal AlesGute

Jakube, viz třetí řádek úvodního odstavce. ...

Jj, v pořádku, děkuji, jen jsem se v tom asi trochu po ránu zamotal s těmi telefonysmajlík
5. 2. 2013 11:0313
0 0
Pane Aleši,vemte si vámi připravený text,vymažte z něj to,co napsal pan Ventilek a přečtěte si to znovu.Já v tom vašem zbylém textu vypovídající hodnotu a nic nového nevidím.Kromě výše uvedeného a toho,že se vymezujete proti panu Ventilkovi.On nepochopil,vy ano.Vaše vyjádření o technické komisi a jejím nerespektování vychází z vaší neznalosti,což vás omlouvá.Ti znalí totiž ví, že technická komise zavedení HANS jako ochranného prostředku nedoporučila,existuje o tom zápis a jestli to zaznělo nebo nezaznělo na školení je jedno. O tom,jak byl pan Tomáš Singer nazván mám taky celkem jasno.Možná se můžete zeptat přímo jeho. Ostatně jeho komentář z dnešního dne pod jedním ze článku zde na drbně je celkem jasný.A když jsme u těch dotazů, kdo kde byl, tak já bych se zeptal vás pane Aleši,co jste jako jeden z lidí, kteří vystupují za server ewrc řekl panu pátlovi, když váš server nazval drbnou. Zmínil to pan Ventilek, ale to jste v textu přešel.
5. 2. 2013 11:2214
0 0
Aleši, vládneš slovem velmi dobře, takže i ty jistě chápeš rozdíl mezi VYSVĚTLOVAT a VYSVĚTLIT. Pokud Ventilek píše, že jim to nikdo nevysvětlil, neznamená to, že by tvrdil, že jim to nikdo nevysvětloval. Rozumíš?smajlík

Problém seznamů se totiž vysvětlit nedá a hlavně netkví ve způsobu jejich vytvoření, ale tkví v jejich vzniku. Seznamy totiž NIC neřeší, NIČEMU nepředcházejí, zvyšují administrativu Autoklubu i náklady jezdců. A jak i ty píšeš, otvírají cestu k různým výjimkám, ať budou průhledné, nebo neprůhledné.

Taky bych nepodceňoval bulvár, on by si seznamy našel i sám a blbce by z činovníků udělal se stejným gustem. Co jiného taky s lidmi, kteří si sami nabíhají na vidle.
5. 2. 2013 11:3215 Upraveno 11:34
0 0
Pane nicku "gumo": 1) Opakuji, že můj text neměl za cíl přinést nové informace, ale pouze fakticky opravit zkreslená resp. nepravdivá vyjádření ohledně sobotního školení jezdců, která napsal anonym Jéňa Ventilek. Tento účel byl myslím splněn. 2) Ohledně problematiky HANSu jsem taktéž pouze pravdivě popsal to, co zaznělo na školení. Pokud by bylo pravdou, že technická komise FASu HANS nedoporučila (nevím, nebylo oficiálně zveřejněno), osobně bych to velmi uvítal, leč Jéňa Ventilek to prezentoval tak, že to zaznělo na školení, což zkrátka není pravda (a nad čímž jsme i ve svém příspěvku vyjádřil osobní politování). 3) Na to, že nazval server eWRC pan Pátl "drbnou" jsme mu neřekl nic, jelikož jsem na tomto výroku neshledal nic závadného a osobně si myslím, že eWRC může být dokonce hrdé na to, že jakožto nejčetnější sportovní motoristický server touto drbnou je resp. může být díky své popularitě. To, že se v záplavě necenzurovaných příspěvků objevují i nepravdivá tvrzení je přirozeným obecným důsledkem tohoto stavu.
5. 2. 2013 11:3216
0 0
Pokud si dobře pamatuji, server EWRC vznikl především jako stránka fanoušků rally. Jak je tomu dnes nevím. Pan Pátl si ale nejspíš myslí, že je EWRC nějakou oficiální stránkou české rally. Na fanouškovském webu se přece nedá počítat, že bude všechno oficiální a úplně pravdivé a spekulace lidí, kteří do toho nevidí tak jako jezdci jsou samozřejmostí.
5. 2. 2013 11:4517
0 0
To Novej: Ahoj Milane, myslím, že jsme v zásadě ve shodě smajlík
Ohledně těch seznamů: Bylo vysvětlováno, některým i vysvětleno smajlík , ze seznamy jsou opatření vůči bezpečnosti, veřejnosti, médiím a některým institucím do budoucna. Zdůraznil bych slova "veřejnosti, médiím a některým institucím". Kdo toto nechápe, težko mu to vysvětlovat tak a raději snad ne veřejně, už kvůli bulváru. Že fakticky seznamy nic neřeší a řešit nemohou ví všichni, kdo se o rally více zajímají. Jde však pouze o jedno z několika opatření a od nikoho ze strany AČR nezaznělo, že by jim přisuzoval nepřiměřenou váhu. Že práce s nimi byla velmi nešťastně zprocesovaná, na tom se shodli a shodnou úplně všichni včetně zástupců Svazu rally AČR a nyní už se to těžko napraví...
5. 2. 2013 11:5518
0 0
Pane Aleši,dostali jsme se k jádru pudla.Sám jste napsal,že váš nepřinesl nové informace.Souhlasím!U mě to znamená jeho nulovou hodnotu.Ve svém textu jste slovíčkařil,vybíral si z kontextu a sám sebe nachytal na hruškách.Ve svém posledním komentáři jste uvedl nepravdu. Pan Ventilek v nikde neprezentoval,že informace o nedoporučení HANS zazněla na školení.To jste si lehce ve svůj prospěch upravil fakta.Jinak vám přeji hodně úspěchů ve vaší práci a psaní článků pro drbnu.Mě by se to označení nelíbilo,ale asi máme svoje hranice každý někde jinde.
5. 2. 2013 12:0119
0 0
Aleši,nakonec jste tomu nasadil korunu.Seznamy byly podle vás určeny veřejnosti,médiím a některým institucím.A vy jste to narozíl od jiných pochopil a možná s tím i souhlasíte jako s funkčím opatřením na tragické události loňského roku.Diskusi končím.Pane podepsaný Aleši z masa a kostí,třeba to někomu neveřejně vysvětlíte.Mě ale ne.
5. 2. 2013 12:0820
0 0
Je smutné, že jako vždy se věci nenazývají pravými jmény, ale raději se staví Potěmkinovy vesnice...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!