Walter Röhrl: Angažování Latvaly byla chyba

V rozhovoru se dvojnásobný mistr světa vyjadřuje k úspěšnému vstupu Volkswagenu do letošní sezóny.

Walter Röhrl je asi nejznámějším Němcem z prostředí rallysportu. Tento jezdec se během své aktivní kariéry stal dvakrát mistrem světa (1980 a 1982), mnohými znalci je pak označován za nejlepšího jezdce všech dob. V rozhovoru s německým webem express.de se Walter rozhovořil o úspěšném vstupu Volkswagenu do mistrovství světa, o Jari-Matti Latvalovi a i Sebastienu Vettelovi.

Existoval někdy v minulosti v motorsportu tak úspěšný vstup jako v případě Ogiera a s novým Polem R?
Walter Röhrl: "Ne, vyhrát v druhém závodě, to dle mého mínění ještě nikdy nebylo. A hlavně proti tak výjimečnému jezdci jakým je Sebastien Loeb, devítinásobný mistr světa. Ogier prokázal, že je jediným jezdcem, který může Loeba dlouhodobě porážet."

To ale může jen s vítězným vozem. Očekával jste od Volkswagenu tento úspěch?
WR: "Udělalo to na mě dojem. Nesmíme ale zapomínat, že se toho hodně naučili z Ogierových loňských startů se Škodou. A Polo připravili velmi profesionálně, obstarali si jednoho inženýra od Citroenu a zapojili Carlose Sainze jako testovacího jezdce. Ale i tak: kloubok dolů před VW."

Neustále mluvíte jen o Ogierovi. Přitom Volkswagen podepsal i hvězdu Fordu Jari-Matti Latvalu.
WR: "To považuji za chybu, tento úsudek také potvrdil svými jezdeckými chybami. Ogier je jediným, který jezdí na stejné úrovni jako Loeb. Úroveň jezdců v současnosti celkově upadá. Zatímco v mých časech bylo deset až patnáct jezdců, kteří mohli vyhrát soutěž, tak nyní to jsou již jen dva, tři. A protože Loeb už pojede jen dvě soutěže mistrovství světa a odchází na okruhy, tak vidím v Ogierovi nového mistra světa."


Walter Röhrl je ze Sebastiena Ogiera nadšen.

To je fajn pro VW, ale nebylo by pro získání většího zájmu zapotřebí německého jezdce?
WR: "Jistě, ale to je jejich dalším projektem. Polo funguje, nyní pracují na Seppu Wiegandovi. Ten může startovat na soutěžích a bez tlaku se učit. To je senzační, to dosud v Německu ještě nebylo. Na Monte a ve Švédsku se velmi dobře prodal a nedělal žádné vylomeniny."

Proč po vás už nebyly žádné německé soutěžácké hvězdy?
WR: "Některé byly. Kahle (sedminásobný německý mistr) a Schwarz (jedno vítězství v MS 1991) – dobří jezdci, ale na úplnou špičku to prostě nestačilo. Rámcové podmínky nejsou v Německu úplně optimální, neexistují podmínky na trénink. Pro tento sport a Německou rally je úspěch VW krokem vpřed.

V Kolíně nad Rýnem bude start, doufám že z toho bude lidová slavnost. Ale pro získání tak velkého veřejného zájmu jako o formuli 1 je zapotřebí německého jezdce, který může jet ve světové špičce. Jsem zvědav na to, jak se Sepp vyvine."

Z jiného Seppa se vyvinul trojnásobný mistr světa. Vy jste Vettelovým fanouškem.
WR: "To souhlasí, bez Vettela bych se už na formuli 1 nekoukal. Tam jde o tolik peněz a politických intrik. Ale Vettel a jeden výrobce limonád těm velkým ukázali jak to funguje. Vettel je skvělý chlapík a špičkový jezdec, to třetím titulem více než dokázal. Takového by potřebovalo VW, pak by se lidé určitě koukali na rally.

Loňské setkání s ním v Melbourne bylo skvělým zážitkem. Je skvělé mít někoho, který je schopen jít ve šlépejích Michaela Schumachera."

Komentářů celkem: 83
24. 2. 2013 21:501
0 0
Konečně promluvila mega ikona a legenda rallysportu.Dá se jen souhlasit...smajlík
24. 2. 2013 22:102
0 0
Tak nezbývá než souhlasit. Mě nepasoval JM u VW tak nějak od začátku a to se potvrdilo když při představení pronesl něco ve smyslu, že auto se řídí jako vlak, že jede čistou stopu a on si na to musí zvyknout. To mi přišlo jako by říkal:"Nevím co s tím autem dělat, nesedí mi." Každopádně mu fandím, rozhodně je mi sympatičtější než Ogier. Ten mi nějak nejde do huby.
24. 2. 2013 22:383
0 0
Walter je osobnost, legenda a má právo na názor. Ale myslím, že se nad tím nezamyslel do hloubky. Latvala ukazoval vždy, že rychlost mu nechybí. VW je prostě postavený jinak, na způsob Citroenu a vyžaduje jiný styl, který si za rok testování Ogier osvojil. Myslím, že by tam zpočátku vyhořel každý severský jezdec, který na úspěch potřebuje styl Ford. Takže to beru jako úlet Röhrla. Pokud vím, tak se zvažoval ještě Sordo a ten by zajel slušně Monte, ale ve Švédsku by na 4. Latvalovo místo neměl. Walter na druhou stranu se rozplývá nad Wiegandem, přitom ten má před sebou ještě řádku let vývoje bez jistoty, že bude aspoň tak dobrý jak Schwarz. A JML přitom už dokázal něco vyhrát. Odsoudit Latvalu po 2 rally a srovnávat ho s Ogim, který tam má natestováno a auto si vývojově nasměroval mi přijde předčasné. Už z toho důvodu přeju Jari-Mattimu, aby se brzo chytil.
24. 2. 2013 22:564
0 0
Existoval někdy v minulosti v motorsportu tak úspěšný vstup jako v případě Ogiera a s novým Polem R?
Řekl bych že Citroenu se to podařilo už několikrát a vždy vyhrál už v prvním závodě...
24. 2. 2013 23:055
0 0
Přímo nesouhlasím. Navíc věta - Nesmíme ale zapomínat, že se toho hodně naučili z Ogierových loňských startů se Škodou.. Mě spíš mrzí vůči škodovce.. Pak vtipně zmíněné vítězství Armina smajlík Souhlasím s Honzou, Citroen několikrát.. A peníze a intriky v F1? Nejsme asi naivní a víme, že ty love také hýbou i rally - a proto asi není již těch 15 jezdců co se poperou o bednu smajlík Ale to je asi jen tak můj pohled.. I když třeba blbej..
24. 2. 2013 23:126
0 0
Co se týká Pola, myslel spis premieru znacky VW po letech neucasti.. Samozrejme napr. premiera Lancie Delty S-4 byla taky brzo vitezna, nebo HF 4WD, stejne tak premiera vozu Audi Quattro znamenalo rychly nastup a brzkou dominanci. Vse v obdobi kdy on aktivne zavodil. Takze Walter moc pri rozhovoru nepremyslel nad minulosti, nebo myslel to, co rikam ja na zacatku.
24. 2. 2013 23:157
0 0
Jenda: co te mrzi vuci Skode? Ze ji povozil spickovy jezdec, ze se objevovala pravidelne v top 10 mistrovstvi sveta a ohromovala svymi casy a diky Ogierovi se o loni o Skode dovedelo spoustu dalsich lidi ze sveta? Skoda za to VW muze jen dekovat, udelali ji perfektni reklamu a Walter ted pridal nadherne PR, skoro jako by za ta slova byl Skodou placeny..smajlík
24. 2. 2013 23:228
0 0
já bych řekl, že dřív bylo 10 - 15 jezdců kvalit Latvaly, Hirvonena, Sorda, Ostberga, Novikova, Neuvilla, Hänninena, atd. a žádnej jezdec kvalit Loeba a Ogiera...ti dva jsou prostě někde jinde. Kdyby tam nebyli, tak je tam taky 8 jezdců, kteří můžou vyhrát...
25. 2. 2013 00:319
0 0
Mam podobny nazor jako Tom_Ass. Navic tehdy mnohem vic do poradi promlouvala stavkujici technika, coz uz si ani neuvedomujeme.
25. 2. 2013 01:0710
0 0
Pane jo co píše.Jak může srovnávat někoho s Loebem.Každej jezdec je jinej.A já bych teda řek,že úroveń jezdců se zvyšuje,jelikož ti jezdci co se dřív drželi vzadu,už se vyjezdili a bojujou v popředí.A s Latvalou že udělali chybu,to nevim,sice každý má právo na názor,ale říct to takhle?Jari to všem ještě natře až se trochu víc sžije s autem.V kombinaci s Ogi budou nej.
Nemam rád takovýhle řečičky.Se ujeli dvě soutěže,ještě na sněhu a ledu a on už drbe Jariho a ještě,kterej má natestováno mnohem míň s autem.Pošuk...smajlík
25. 2. 2013 03:1311
0 0
Je někde k dispozici článek v originále? Jinak udělat ze Seba (Sebastian) Seppa (Pepík) to je trochu chybka smajlík
25. 2. 2013 04:3112
0 0
... ještě jsem ani nečetl článek, jen jsem očima přeletěl nadpis a myslím si, že velký Walter klepl hřebíček na hlavičku, s tím Latvalou si to Němci zbytečně podělali, byly daleko lepší možnosti..
25. 2. 2013 04:3413
0 0
... sakra, teď to začínám číst a hned musím Waltera opravit: Lancia Delta S4 vyhrála hned při svém prvním startu (RAC 85) a dokonce obsadila hned první dvě místa (Toivonen, Alén)... Toivonen pak vyhrál hned nato další podnik MS (Monte 86)...
25. 2. 2013 06:5514
0 0
S věkem to tak je, WR je mimo realitu. Nikdy to nebylo tak, že by jelo deset Sebů, naopak Seb nebyl žádný. JML je společně s Hirvem to nejlepší mimoSební.
25. 2. 2013 08:4515
0 0
Zajímalo by mě, koho podle něj měl VW získat. Sordo nikdy nic nevyhrál. Hirvonen nikdy nebyl ten, kdo byl schopen Loeba porážet a ani letos nic moc nepředvádí. Mikkelsen? Nemá tolik zkušeností a ran nemá o nic méně než Latvala. Hänninen? Jak vidíte letos, také není schopen vyhrávat a není ani nejmladší. Ostberg je výborná jednička u Fordu, ale Latvala je lepší. Neuville nemá zkušenosti na vyhrávání, k tomu mu ještě dost chybí. Takže kdo je lepší volba? Nikdo mně nevymluví, že dvojice Ogier - Latvala je momentálně nejlepší volba. Minimálně z toho pohledu, když chci vyhrávat závody. A Latvala je letos vyhrávat bude. Akorát mu ještě nesedí auto, moc ním nenatestoval.
25. 2. 2013 09:1016
0 0
Podle mě Latvala nezasluhuje tolik předsudků o tom, že jeho angažování byla chyba, že bude nedojíždět a odepisovat auta. Během sezóny se toho ještě stane.
25. 2. 2013 09:1617
0 0
shacki:ze zrovna ty napises takovou blbost,ze Sordo nikdy nic nevyhral!!!Myslim,ze vis moc dobre proc nikdy nic nevyhral.Kdyby mohl,tak by mel vice vitezstvi nez Hirvonen a Latvala!!!
tom
25. 2. 2013 09:1918
0 0
to bobor:
http://www.express.de/motorsport/interview-mit-rallye-ikone-walter-roehrl---vw-braucht-einen-wie-vettel-,3200,21924042.html
jenda nespor:ale vzdyt on potvrzuje,ze jen diky skode a ogierovi jsou tak daleko,.....podvozek pola je prebran s fabky,......
to petan72: Röhl se nad Wiegandem nerozplyva,....jen rika ze dostal cas se bez ohledu na vysledky vyvinout........
a co se tyce Latvaly?.rekl svuj nazor jako vetsina z vas tady,.......nemluvi za davy,ale sam za sebe,.....na to ma snad pravo,....ja jsem take priznivcem Latvaly,Ogiera taky moc nemusim,ale Röhl rekl jen skutecnost,Jari moc chybuje,chce moc,a to jak ve Fordu skoncil tak pokracuje ve VW.a pokud nejde pres 100%(tzn.do risika)tak na spici nestaci...jako ted ve Sweden......to jsou bohuzel fakta,ktera Röhl zminil,....(taky se positivne nevyjadruje ani k Rosbergovi[to zde v clanku uz neni]a nemci ho za to vyjadreni na forech zatim nelincuji)....a na zaver,myslim ze vi co rika,.....a na rozdil od nas to asi muze i verejne äußern.
25. 2. 2013 09:4619
0 0
co se úspěchu při nasazení auta týká, určitě je unikátní, když značka vstoupí zcela nově do MS a dosahuje výsledky, jako letos VW. V minulosti pár aut zvítězilo při prvním nasazení, ale byly to nové typy značek, co už závodily. viz následující starší články tady na eWRC: http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=5103&title=je-citroen-c4-wrc-nejlepsi?-co-ostatni-premiery? a http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=5134&title=je-citroen-c4-wrc-nejlepsi?-co-ostatni-premiery?
25. 2. 2013 09:4720
0 0
to bobor:
Myslím, že S4 už za sebou měla pár neuspěšných startů na jiných soutěžích (Algarve, Costa Esmeralda...) před debutem v MS, proto to Röhrl řekl tak jak to řekl.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!