Ondřej Plšek - eWRC.cz
19. 4. 2013 11:59 − 4192× − 58

Walter Röhrl se pustil do Ilky Minor

Dvojnásobný mistr světa se poněkud necitlivě zmínil o spolujezdkyni Jevgenije Novikova.

Se vstupem Volkswagenu do mistrovství světa v rally se poslední dobou výrazně zvýšil zájem o názory Waltera Röhrla. Média z německy mluvících zemích mají o vyjádření tohoto bývalého mistra světa v rally čím dále tím větší zájem a Walter jim v tomto ohledu rád vyhoví. Přitom si nebere zrovna servítky a často se pouští do současné generace jezdců. To se nelíbí Ilce Minor, která v lednu v rozhovoru s časopisem Rallye Magazin vyžadovala více respektu vůči dnešním posádkám.

"Nechci se nyní rozčilovat. Ale někdy se přeci jen docela divím tomu, co slyším z úst Michele Mouton nebo Waltera Röhrla," uvedla ve zmiňovaném rozhovoru Ilka Minor. "Oba rádi mluví o starých dobrých časech, kdy trávili nepřetržitě několik dní ve vozech skupiny B. Co to má znamenat? Současní hoši, jak Röhrl jezdce rád označuje, odvádí dobrou práci, kterou si on sotva dokáže představit. Ať si sednou k Loebovi do auta a podívají se na to, jak se nyní jezdí soutěže. Tady nejde si trať před startem dvacetkrát najet a podobně. A i rychlost v zatáčkách s vozem WRC je úplně jiná. Jsou to prostě rozdílné doby, to by se mělo respektovat a ne jen tak pomlouvat," dodala rakouská spolujezdkyně.

Minulý víkend startoval Walter Röhrl v roli předjezdce na rakouské Lavanttal Rallye, kde za úplatu na místě spolujezdce vozil zájemce o jízdu. Veškerý zisk z této akce pak šel na dobročinné účely. A u této příležitosti Němec zareagoval v rozhovoru s motorline.cc na vyjádření Ilky Minor.

Waltere, rakouská spolujezdkyně Ilka Minor veřejně kritizovala tvá vyjádření o současné jezdecké generaci, četl jsi to?
Walter Röhrl: Ano

Co říkáš jejímu výkladu?
WR: Nevím co má na mysli. Asi vůbec nerozumí tomu, o čem Michele a já mluvíme. Ale také se mě to jen málo dotýká. Co ona říká, tak to je mi docela jedno (smích).

Možná to byla nedorozumění? Možná to zde můžeme vyjasnit? Současní jezdci….
WR: … současní jezdci to mají těžší než jsme to měli tehdy my. Dříve mohl dobrý jezdec mnohem jednodušeji ostatním ujet, protože s těmi vozy se jezdilo tak těžce. S dnešními vozy se jezdí tak lehce, že je vícero jezdců schopných jet rychle. Pro mě nebyl problém jet o minutu rychleji než ostatní. To dnes nikdo neumí. To jsem tím měl na mysli.

To ale nemá nic společného s tím, že bych si myslel, že to mají jednoduché – současní jezdci mají těžší život než jsme měli my. To nemá s kvalitou jezdců nic společného.

A že nesmějí jezdit v noci, tak za to nemůžou. Říkám: FIA může za to, že rally je sportem pro změkčilce. Že nesmí jezdit v noci, protože televize pak nemůže natáčet. Ale za to jezdci nemůžou, to je přeci jasné.

Tohle mi podsouvat… Spolujezdkyně by měla mít trochu rozum, aby to i pochopila. Ale očividně s Novikovem už tolikrát spadla na střechu, že už to není schopná přesně rozlišit.

Co máš na mysli pojmem "jezdí se s nimi lehce"?
WR: Současné vozy jsou prostě perfektní, zatímco já jsem v Audi musel dávat pozor při každém řazení, tady se bojuje jen o udržení auta na silnici. Moderní auto jezdí jako vlak na kolejích – ať už jde o pohon všech kol, pneumatiky, brzy či podvozek. Toto moje Audi je staré 28 let, pneumatiky jsou staré deset let, to je samozřejmě úplně jiný svět. Ale mě to nevadí, ba naopak. Ve starém Audi zde mám pocit, že můžu využít můj talent. U moderných aut ho nemůžu vůbec použít.

A to tě moderní auta vůbec nelákají?
WR: Ani moc ne, pokud mám být upřímný. Samozřejmě že rychleji projedou zatáčkou, samozřejmě že lépe brzdí. Ale když v Audi použiju 550 koní, tak je to zážitek – i když pak v zatáčce nadávám, protože mi pak chybí plnící tlak. Ale když pak plnící tlak mám – to je zábava! (smích)

Předtím jsi dával FIA vinu, že rallysport je takový jaký je. Nezajímala by tě nějaká funkce u FIA, aby došlo k obnovení tohoto sportu?
WR: Ne. A stejně by mě po třech dnech zase vyhodili (smích)…

Poslední otázka: Co říkáš na to, že chtělo jet s tebou tolik lidí za 900 euro?
WR: To je strašně hezké. K tomu říkám: Dává smysl, že jsem známý.

Komentářů celkem: 58
19. 4. 2013 12:291
0 0
"rozlyšit"..?smajlíksmajlíksmajlík
19. 4. 2013 12:322
0 0
Tak tomu teda skromnost asi nic neříká...
Měl jsem o něm lepší mínění smajlík
19. 4. 2013 12:423
0 0
Někteří senilní starší lidé se občas nedokáží smířit s tím, že doba jde kupředu smajlík
19. 4. 2013 12:464
0 0
Martaas : ale on si to může dovolit takto mluvit.....
19. 4. 2013 12:505
0 0
To Marťas, BIGMAKE - nevím, možná jsem četl jiný článek, ale já jeho slovům rozumím jinak - dnešní MS v rallye je jiné než za dob B skupiny a s tím se dle mého mínění dá souhlasit. Auta B skupiny bylo mnohem těžší ovládat a zároveň soutěže byly mnohem extrémnější - spíš by se dalo dalo srovnávat s Dakarem - viz. Keňská rallye apod. Dnešní MS, je více závodění v "rukavičkách" ale zároveň je pro jezdce mnohem těžší ve vyrovnaném poli být první a už vůbec ne o "parník".
had
19. 4. 2013 13:026
0 0
Ten "parnik" uz sleduju v MS nekolik poslednich let ...
19. 4. 2013 13:067
0 0
BIGMIKE: Souhlasím. On si sice možná může dovolit takto mluvit, ale ty kydy o padání s Novikovem na střechu..... si snad mohl odpustit.
19. 4. 2013 13:138
0 0
Nojono, drsnej komentář hrdého Bavora směrem k malé Rakušance z podhůří Alp smajlík
19. 4. 2013 13:169
0 0
První řekne, že za to jezdci nemůžou a pak je přeneseně nazývá změkčilci. Myslím, že opravdu hodně přestřelil. Stárneme všichni, na každém se to projeví v jinou dobu...
U mě se stal ťápalou...
19. 4. 2013 13:2910
0 0
Myslím, že Walter R. asi žije už na jiné planetě...Kdysi vykládal a mělo to souvislost s výhrou Michele M.v soutěži MS,že audinu může řídit i cvičená opice a teď najednou nebezpečí a nutnost použití vrcholného/pochopitelně jeho/ umění při pouhém řazení...Silně mi to připomíná podobné řeči Nikiho Laudy ohledně F1, ale ten alespoň šel s kůží na trh a uřízl si ostudu, kdy nebyl v moderní F1 schopen bez několika hodin dokončit kolo s "parníkovou" ztrátou na i jezdce z konce tehdejšího pole F1..
Možná, že by se W.R. měl přestat otírat se svou typickou bavorskou elegancí o současné jezdce,potažmo spolujezdkyně a třeba alespoň na jednu etapu na nějaké soutěži MS si to jít zkusit v současném autě...
19. 4. 2013 13:3311
0 0
já se ho nezastávám :D u mě již dávno klesnul.. když jsem se dozvěděl nějaké okolnosti okolo éry skupiny B a zejména souboje s Michéle ;)

jenom si prostě myslím,že dnešní jezdci na starou gardu prostě nemaj....smajlík
19. 4. 2013 13:3512
0 0
Vrátníček : on by na ně už určitě neměl smajlík
19. 4. 2013 13:3513
0 0
Původně napsal had

Ten "parnik" uz sleduju v MS nekolik poslednich let ...


no dneska je to spíš lodička smajlík jen pro ilustraci Safari 87: 1. Mikola o 17 minut před Rohlem a třetí Torph ztratil 51 ! minut. Je to prostě jiné a těžko porovnatelné. Každé mělo /má své plusy i mínusy. Dle mého se ale poněkud ten smysl soutěží který byl primárně o náročnosti a výdrži přeměnil spíše jen na rychlost.
19. 4. 2013 13:3914
0 0
Dandy: přesně na rychlost a peníze ;) teď když už jezdí jen pár aut je to prostě v MS na výsměch....
19. 4. 2013 13:5315
0 0
Dandy: co píšeš chápu, já tam to časové srovnání také vidím. Jezdce skupiny B respektuji. Jenže nerespektuju, že někde nemá soudný pohled a vyjadřuje se jako arogantní hovado, ještě na adresu tak zkušené spolujezdkyně.
19. 4. 2013 14:3316
0 0
njn. Prohráli dvě války a budou poučovat celý svět.smajlík S něčím souhlasím a s něčím NE. Toho NE je ale víc.
19. 4. 2013 14:3317
0 0
Bigmike a spol: : Ale pánové, myslím že to zbytečně přeháníte s tou "arogancí". Myslím, že když si prostudujete kus té historie, dobu, kdy Röhrl jezdil, tak mu stejně dáte za pravdu... A zase jsme u toho, srovnává se nesrovnatelné. Tehdejší rallye byly zcela o něčem jiném, než jsou rallye dnes. Vždyť kolem té techniky mluví pravdu! Dnešní auta, ať už WRC, nebo S2000 jsou vrcholem techniky, prošpikované elektronikou, řízené počítači... Tehdá to byly taky zázraky techniky, ale ve srovnání s dneškem? Tanky! Náklaďáky! Vždyť se podívejte na těch akcích, kde ta stará auta jedou, jak se po cestě honí všechny ty Escorty, Abarthy, Opely, Mercedesy... Quattro byla bomba, technická revoluce, ale JEN na kluzkém, na šotolině, na ledě, na sněhu... Stálý náhon na všechny čtyři v poměru 50:50, takže to auto nezatáčelo, při brždění chtělo rovně ven a podobně! To je jako kdyby někdo chtěl srovnávat válečný Messerschmitt se Super Hornetem! Ilka se ohradila proti jeho kritice dnešního stavu rallyesportu a on se spíš usmívá, nebo směje... Berte to tak, že představitel každé epochy bude zarytě tvrdit, že ta jeho doba byla nej, nej, nej a všechno ostatní stojí za prd... Tak jak pradědové po válce vykládali, že ajroplány bez vrtulí jsou o ničem, že to je konec letectví... Navíc, taková osobnost, jakou je Walter Röhrl, na trochu nadhledu a arogance právo má... smajlík
K té "aféře" s Michele Mouton. Za prvé si to velmi dobře pamatuji, za druhé se to dá dohledat... Byl to rok 1982 a oni oba jeli o titul mistra světa. Röhr s továrním Opelem Ascona 400 a Moutonová s továrním Audi Quattro. Röhrl vyhrál Monte, Michele pak vyhrála na šotolině Portugalsko, Akropolis a Brazílii... Na šotolině tehdejší "klasická" technika neměla i v rukou těch nejlepších pilotů na Audi Quattro šanci! A Röhr byl naštvaný, ať dělal co dělal, jel až za hranou, Moutonová mu na šotolině nakládala... A on tenkrát řekl před novináři, že s tím autem bude v té chvíli, za té technické situace, vyhrávat i cvičená opice... Samozřejmě novináři se toho chytli, celé to překroutili a udělali z toho to, že Röhrl řekl, že Moutonová je cvičená opice. Naprostá lež, prostě novinářská prasárna. Röhrl si to tenkrát s Moutonovou vyříkali, myslím že hned v Řecku, nebo na Sanremu a byl klid... Pokud vím, měli k sobě vždy dobré vstahy a Röhrl ji mnohokrát dokázal ocenit. Ale pravda nezvítězila a do historie se zapsala novinářská slátanina, novinářská lež... Bohužel...
19. 4. 2013 14:3918
0 0
Říká snad některý z pilotů Spitfiru, že dnešní piloti Hornetů jsou změkčilci? smajlík
19. 4. 2013 14:5719
0 0
Röhrl byl dvakrát mistr světa a to je fakt. To se ještě jezdila rally s e na konci.
19. 4. 2013 16:1620
0 0
Herr Rohl opět baví... Proč tedy byl "jen" 2x mistr světa, když dokázal jet o minutu před ostatními???? Když měli jezdci s Béčky jet hranu a tahali se o vteřiny, jak to bohužel dopadlo... Myslím, že opak je pravdou, dřív bylo vše lehčí. Automobilky valili prachy, když bylo potřeba. Dnes se téměř nikdo bez pořádné finanční injekce ve WRC nesveze. Stačilo tahat kde si byli jisti a né jet 100% soutěže na 100+%... Docela by mně zajímalo srovnání např. Ogier vs. Rohl stejná trať stejná auta 1x s Audi a 1x s Polo...
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!