7. 5. 2013 10:48 − 7741× − 86

K vyjádření prezidenta Zemana o zákazu rally

Prezident Miloš Zeman v klipu uveřejněném na serveru iDnes.cz komentoval situaci v rally.

Prezident Miloš Zeman v klipu uveřejněném na serveru iDnes.cz komentoval situaci v rally. Domnívám se, že je zapotřebí ji uvést na pravou míru. Prezident prohlásil: „Je to sportovní odvětví, které vede k mnoha smrtelným úrazům jak řidičů, tak diváků. A co hůře: vede k tomu, že televizní diváci těchto přenosů nabudou přesvědčení, že i oni jsou mistři světa a že když sednou za volant, mohou jezdit stejně tak, jako se jezdí v rallye. Proto se domnívám, i když je to nepopulární, že by u nás měly být zakázány, nebo alespoň omezeny ty sporty, které vedou k množství smrtelných úrazů, k tomu, že desítky mladých lidí v přímém i nepřímém důsledku jejich konání zemřou a zmaří svůj život.“

Zřejmě nemá smysl polemizovat s názorem člověka, který s těží zvládne pomalou chůzi po schodech, jehož reakční čas se počítá v minutách a za volantem by byl nebezpečný sobě i svému okolí. Systém, nebo spíše ne systém bezpečnosti provozu na našich silnicích se mnoho let potácí od nikud nikam a optimální řidič je ten, který neumí řídit a jede pomalu a ještě pomaleji, prostě takový pán v klobouku. Největší hřích už není zavinění dopravní nehody, ale překročení rychlosti na přehledném úseku, kde se dobře měří. Výuka nových řidičů je především teoretická a jakékoliv jejich zdokonalování je v Čechách tabu. To, že rally vděčíme za vývoj mnoha bezpečnostních prvků v automobilech i jejich technický vývoj, dnes nikdo nechce slyšet.

Ale z jiného pohledu. Pan Zeman ve svém duchaplném projevu zmínil tři důvody, které by podle něho měly ospravedlnit zákaz rally v Čechách. První byl bezpečnost řidiče. Z toho vyplývá, že náš pan prezident ani neví, že při rally jsou v autě dva, tedy posádka, natož aby znal podrobnosti o bezpečnostních prvcích ve vozidlech schválených pro rally. Druhým důvodem byla bezpečnost diváků. Stavět na pár nešťastných nehodách diváků, kteří třeba vstoupili do zakázaného prostoru? S touto logikou už může zakázat jezdit vlaky, které každoročně usmrtí řádově více osob, které vstoupí na trať. Třetí Zemanův důvod, že rally je špatný příklad pro ostatní řidiče je z jeho strany drzost a výsměch inteligenci národa. Prezident, který veřejně kouří a chlubí se svoji náklonností k alkoholu chce zakazovat rally a přispět k bezpečnosti na našich silnicích? Alkohol, který ročně zabije stovky lidí na cestách, ale i mimo ně je podle Zemana dobrým příkladem? A kouření, které má na svědomí tisíce životů?

Zákazem rally v Čechách by jsme se stali asi evropskou kuriozitou. Na druhou stranu, jedu kuriozitu už máme, pana prezidenta Zemana.

Karel Pohner
ředitel autodromu CzechRing

Komentářů celkem: 86
7. 5. 2013 16:2341 Upraveno 16:26
0 0
Vzhladom na vysledok ankety na idnes a i priebehu diskusie (na idnes) sa o buducnost rally vobec nebojim, toto mu skor par percent uberie ako pridá.
7. 5. 2013 16:2742
0 0
Zastáncům pana Zemana(nepíšu úmyslně jeho nynější titul) doporučuji přečíst si jeho dnešní vystoupení ve sněmovně. Jak umí soupeře nejen porazit ale s gustem i zesměšnit. Mluvme o tom pro budoucnost.
7. 5. 2013 16:3843
0 0
Původně napsal Petr M.
Paja Pavel Pr.: Bez prezidenta jsme bohužel od prosince 2011...
To si snad děláš kozy ,myslíš tu pseudo osobnost , církevní vlezprdel a příživníka s ambicí dramatika , člověka který zlegalizoval naprosté rozkradení této republiky pod honosným názvem "taky demokracie" ? Názor pana prezidenta je naprosto mimo,směšný , ale byl řádně zvolen , a bohudík mu demokracie umožnuje vyjádřit názor, a panu Karlovi děkuji že největší zločinecké organizaci v dějinách lidstva umožnil získat majetek nakradený za cca 2000 let demagogie a vykořistování obyčejných lidí , také demokraticky, tzn.bez referenda . Do sportu politika nepatří !smajlík
7. 5. 2013 16:4344
0 0
Já si naopak s panem Štajfem dovolím nesouhlasit. Mlčet znamená souhlasit, a je úplně jedno jestli se jedná o rally, nebo třeba o "eliminaci" vybraných částí obyvatelstva. Ne nadarmo se říká, že ... k vítězství zla stačí jen to, že dobří lidé neudělají nic.

A budu se opakovat, ale na všechny tyto výtky, polopravdy, útoky a lži směrem k rallysportu by hlavně a v první řadě měl reagovat spolek který deklaruje svoji zodpovědnost za toto sportovní odvětví, tedy FAS. Organizují, zastřešují, vybírají, tak by se taky měli snažit. Chápu, že pokud neteče krev, tak se jen velmi těžko budou dostávat na titulní strany a do primetimu v TV, nicméně, při troše snahy by to jistě i šlo. Ano, každá "legrace" něco stojí a zadarmo ani kuře nehrabe. Jenže to by byly asi menší prémie a muselo by se něco dělat. No alespoň je vidět, jak že to ti "zodpovědní" s tímhle sportem myslí.
7. 5. 2013 16:4745
0 0
Opravdu bych ho, v tomto případě, nechal vydovádět se a on dá pokoj. Jinak přitížíme rally jako takové, pořadatelům, kteří měli tu smůlu, že se u nich stala nějaká šupa (UB aj.) Soutěžím, podle mě prospěje klidná sezona, bez průseru, nezájem "celebrit", které tomu nerozumějí a chtějí se jen zviditelnit. Bohužel je to tak.smajlík
7. 5. 2013 17:1946
0 0
Naprosto nesouhlasím se zrušením rally. Represivní řešení je vždy to nejhorší. Nicméně, názor pana prezidenta je pouze tématem k polemice. Článek pana Pohnera je přihlouplou a hrubou reakcí zvanou škrholismus. Pan Pohner jde urážkami proti polemice, což nikdy nepomůže diskuzi. Pokud má na víc, měl by se omluvit a přijít s argumentací místo urážek!
A pane Pohnere, nepíše se "by jsme", alébrž bysme!smajlík
7. 5. 2013 17:2547
0 0
Je to šašek a né prezident!
7. 5. 2013 17:2748
0 0
Původně napsal R.Kutej
kopněte se do prdelky vy všichni, kteří jste tuhle kreatůru volili....

Bylo jich 2 700 000, demokrate!
7. 5. 2013 17:3249
0 0
Původně napsal McTell
Pan Pohner jde urážkami proti polemice, což nikdy nepomůže diskuzi.
Macu, k diskuzi jsou potřeba minimálně dva a jeden nikdy a to opakuju, nikdy nediskutoval. Umí toho hodně, ale umění diskuze ho minulo velkým obloukem, což dokázal i dnes. On je mistrem monologů a čím je delší, tím je spokojenější. Všiml sis? smajlík
7. 5. 2013 17:3550
0 0
Původně napsal Novej
Macu, k diskuzi jsou potřeba minimálně dva a jeden nikdy a to opakuju, nikdy nediskutoval. Umí toho hodně, ale umění diskuze ho minulo velkým obloukem, což dokázal i dnes. On je mistrem monologů a čím je delší, tím je spokojenější. Všiml sis?

Kdo?
7. 5. 2013 17:3851
0 0
ja bych zas zakazal vodakum sjizdet reky, to si kazdej po pul litru bozkova mysli ze je polert a ten jez v pohode sjede a ono ouha, uz se toci do kola a nevyplave.....na jezech zemre rocne v prumeru 2x tolik lidi nez nestastnou minulou sezonu v ceskem rallye sportu a nikdo nic nezakazuje jeste se o tom vysilal serial na CT.................................................................... jsme my to divna post-totalitni zeme
7. 5. 2013 17:4352
0 0
Původně napsal McTell

Bylo jich 2 700 000, demokrate!


To je mi zcela demokraticky uplne jedno....
7. 5. 2013 17:4653
0 0
Ať žije pán presidént z Pepíkova ! Ty už od fanouška rally hlas neuvidíš !
7. 5. 2013 17:5054
0 0
Málokdy se mi stane,abych s něčím do posledního písmene souhlasil tak,jako s příspěvky J.Vrátila a magica pod tímto článkem.Docela mi to zvedlo náladu,že jsou tu lidé s takovými názory.
7. 5. 2013 17:5855
0 0
Původně napsal McTell

Kdo?
Miloš
7. 5. 2013 18:0056
0 0
McTell: Kdyz uz chces nekoho poucovat, nejdriv si to nastuduj - ani by jsme, ani bysme, ale bychom je spravne...
7. 5. 2013 18:0357
0 0
hadapa:
Pan Vrátil má příspěvky fundované a psané přesně na tělo a každý ho pochopí co píše. Rád je čtu protože určitě má přehled a ví co píše. Díky pane Vrátil!!!!
7. 5. 2013 18:0758
0 0
Původně napsal Martin Knizek
McTell: Kdyz uz chces nekoho poucovat, nejdriv si to nastuduj - ani by jsme, ani bysme, ale bychom je spravne...

V ÚJČ jsem se dozvěděl, že "bysme" se připouští jako hovorové, "bychom" patří do písemného projevu.
Pro účel této diskuze považuji za gramaticky správné obojí. "By jsme" je špatně, píše se mi i vyslovuje ale nejlépe!
7. 5. 2013 18:1259
0 0
Původně napsal R.Kutej


To je mi zcela demokraticky uplne jedno....

No a právě takoví ignoranti jako jsi ty zakazují jiným to, co je samo nezajímá smajlík
7. 5. 2013 18:4160
0 0
Souhlasím s názory, co tu zaznívají, že nedělat nic rozhodně není správná cesta.
Jinak článek velmi trefný. Sice jednostranně zaměřený, ale myslím, že zcela právem. To, co Zeman prohlásil, je objektivní důkaz neobyčejně chudého uvažování, proto mi i taková ostrá reakce přijde zcela opodstatněná.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!