Petr Šulčík - eWRC.cz
6. 1. 2014 13:44 − 3734× − 13

Petter Solberg: Rallycross byla správná volba

Svým přestupem do rallycrossu vzbudil Petter Solberg před loňskou sezonou jednoznačně velký ohlas.

Ekluzivní rozhovor s Petterem Solbergem přinesl web rallycross.cz. Zde je jeho první polovina, zbytek si můžete přečíst na výše uvedeném webu.

Svým přestupem do rallycrossu vzbudil před loňskou sezonou jednoznačně velký ohlas a dalo by se říct, že pro mnohé příznivce a odborníky bylo jeho rozhodnutí vstoupit do mistrovství Evropy překvapením. Cíle nemohl mít rallyový mistr světa z roku 2003 jiné než útočit na titul. Tento atak také kvůli nedostatku času na přípravu a otestování vozu Citroën DS3 nevyšel. Petter Solberg se však svým pojetím a jezdeckým stylem stal jednou z největších osobností šampionátu. A zasloužil se velkou měrou o zvýšení popularity a medializace tohoto sportu.

Před sezonou 2014 stejně jako před tou předchozí měl řadu nabídek z dalších okruhových seriálů, mluvilo se o návratu zpět do mistrovství světa v rally. Petter Solberg ovšem bude pokračovat v rallycrossu. V nově vypsaném mistrovství světa. A hned se dvěma vozy Citroën DS3 SuperCar. Těsně před Vánoci tým PSRX oznámil, že ve druhém voze pojede další norský jezdec a vítěz posledních dvou závodů loňského roku Alexander Hvaal. "Po testu, který s námi Alexander absolvoval v polovině října, byl jednoznačně první volbou poté, co jsme se rozhodli, že v sezoně 2014 budeme nasazovat dva vozy. Udělal na mě velký dojem. Je talentovaný, pokorný a čeká na něj velký rallycrossová budoucnost," uvedl Petter Solberg ke svému budoucím týmovému kolegovi. Nor dobře ví, o čem mluví. Sám se učil od takových jezdců jako byli Colin McRae nebo Tommi Mäkinen.

Vraťme se na začátek loňského roku. Jak nyní vidíte rozhodnutí vstoupit do rallycrossu? Řešil by jste některé věci jinak?

"Udělal jsem jistě správné rozhodnutí. Rallycross šel za poslední roky hodně nahoru, což se posunem na úroveň mistrovství světa jen potvrdilo. Proto chci závodit v tomto šampionátu. Mým cílem je stát se prvním mistrem světa ve dvou odlišných motoristických disciplínách."

Po sezoně 2012 jste skončil v továrním týmu Ford. Pro rallycross jste ovšem zvolil Citroën. Přicházely v úvahu i jiné značky vozů?

"Vycházel jsem z toho, že společnost Citroën Norway je jedním z mých partnerů. Všichni v tomto sportu jsou závislí na sponzorech. I z tohoto důvodu padla volba na Citroën. Žádné jiné auto jsem nezkoušel ani netestoval."

Na začátku sezony v Lydden Hillu jste hovořil o tom, že jste šel pro "pomoc" a chtěl spolupracovat s Kennethem Hansenem. On řekl ne. Jak nyní vypadají vaše vztahy?

"Původně jsem měl dohodu s týmem Hansen Motorsport o koupi vozu Citroën DS3. Ale náhle tato dohoda byla zrušena. Poté zbývalo šest týdnů do startu sezony v Lydden Hillu. Nezbývalo nic jiného než se pustit do stavby vlastního auta se svým týmem. Nakonec se všechno povedlo a já mohl v Anglii závodit. Tým odvedl při stavbě výbornou práci. Naše vztahy s Kennethem jsou úplně v pořádku. Nemáme spolu žádné problémy."

V krátké době jste dokázali postavit výborné auto. Jaké byly vaše první pocity? Přeci jenom oproti rallyovému vozu Ford Fiesta WRC to muselo být trochu něco jiného.

"Samozřejmě to byla změna. Příjemná změna. Vůz divize SuperCar je zcela ultimátní nářadí. Zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině něco málo přes dvě vteřiny je úžasné. Musím říct, že je to extrémní zážitek řídit toto auto."

Týmovým inženýrem se stal Simon Levett, který má řadu zkušeností s rallycrosovými auty. Vy zase máte mnoho zkušeností z rally. Je těžké se shodnout na některých technických věcech nebo máte podobné názory?

"Vytvořili jsme pro sezonu 2013 skvělý tým. Simon je brilantní konstruktér. Obvykle nejdeme společnou řeč. Postavit vůz pro divizi SuperCar je dost komplikované, ale oba jsme dobře věděli co potřebuji a dělali všechno pro to, abychom postavili co nejlepší auto."

Prozradíte hlavní změny, které na voze proběhnou před nadcházející sezonou?

"Postaveno bude úplně nové auto. Co se týče stavájícího vozu Citroën DS3, uvažovali jsem také o prodeji, ale nakonec padla volba na start s dvěma vozy v sezoně 2014. Hlavní změnou bude dodavatel motoru. To byl největší problém loňské sezony."

Zbytek rozhovoru najdete na webu rallycross.cz

Komentářů celkem: 13
6. 1. 2014 14:481
0 0
Tak já sem přidám ještě jednu zajímavost o Petterovi: http://www.rallylife.cz/pred-10-lety-doslo-i-na-pettera-solberga
6. 1. 2014 16:532
0 0
Hyundai měl angažovat i Solberga, udělal by jim reklamu k nezaplacení!
6. 1. 2014 20:133
0 0
Pettera bych moc rád viděl ve WRC, ale je to takový šoumen, ten rallycross je pro něj jak dělaný smajlík
6. 1. 2014 21:534
0 0
Viděl jsem s ním pár závodů loňské sezony a to byla panečku podívaná. Bylo vidět, že takticky v tom ještě neumí chodit, ale jinak furt bokem a strašně rychle, prostě Petter jak ho známe. smajlík
6. 1. 2014 22:285
0 0
On by v tom uměl chodit,jenom byla proti bu´dto technika anebo defekt a to dost často.Rychlost a taktiku v joker lap zvládá dobře.pozoroval jsem celou sezónu a na nastávající se těším moc...
6. 1. 2014 22:526
0 0
viděl jsem jen reportáž z Hell a to byl nářez... bohužel tam trpěl na poloosy... jen podotknu že první den tam vyhrál ...
6. 1. 2014 23:357
0 0
Jo jo, jezdil krásně, ale pokaždý, když už sahal po vítězství tak měl problém s autem, nebo ho sestřelili...bylo mi ho fakt líto. Ale doufám, že jim to letos ukáže smajlík
7. 1. 2014 02:148
0 0
Jj,letos na MS jim to určitě ukáže.smajlík
7. 1. 2014 06:509
0 0
Vloni nějak navrch neměl, měl spoustu problémů s autem a když ne sotva se držel těch nejrychlejších. Snad to letos bude lepší.
7. 1. 2014 07:4810
0 0
tak Subarák evidentně nesledoval RX, Solberg byl jeden z nejrychlejších jezdců, ale je auto ne, auto ho mnohokrát připravilo o vítězství, a pokud to nebylo auto, byl to Doran nebo jiný střelec
7. 1. 2014 08:5111
0 0
Jo, k Petterovi ten rallycross jde víc, ovšem v rally jsou jeho stopy nezapomenutelné.
7. 1. 2014 20:0612
0 0
Pettera jsem viděl naživo v Rakousku. A jeho jízdy byly pastva pro oči. Škoda, že ve finále mu opět vypovědělo službu auto hned na startu. I kolem jeho stanu bylo nejvíc lidí. smajlík
8. 1. 2014 09:5613
0 0
Kolem jeho stanu bývalo nejvíc lidí i na rally. A sice proto, že Petter přijel, vyskočil s auta, obešel lidi, rozdal autogramy, zapózoval, nechal se s diváky vyfotit apod. na rozdíl od většiny ostatních, kteří zamávali a šli na gáblík. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!