Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
1. 4. 2015 09:34 − 16652× − 22

Škoda motorsport chystá vůz WRC

Ačkoliv novinka Škoda Fabia R5 teprve nyní započíná svou cestu soutěžemi, v zákulisí se už pracuje na dalším projektu.

Od doby, kdy Škoda motorsport opustila světové tratě, které brázdila s vozem specifikace WRC, uplyne letos na podzim deset let. V mezidobí prošlo soutěžní oddělení automobilky restartem a nový šéf Michal Hrabánek se svým týmem dokázal připravit Škodu Fabia S2000, která se stala nejlepším vozem ve své třídě a historicky nejúspěšnější soutěžní Škodovkou. Na úspěchy atmosferické předchůdkyně by ráda navázala i Škoda Fabia R5, která se v těchto dnech mílovými kroky blíží svému prvnímu startu. A nový vůz bude mnohem více než S2000 startovat v MS, kde jej dle zahraničních webů budou pilotoval Esapekka Lappi a nová akvizice týmu Pontus Tidemand. Tomu nasvědčují i dva registrační sloty pro ŠM ve WRC2. Jak se však šušká v okolí Mladé Boleslavi, tento plán startů sleduje ještě další cíl, který se zatím drží pod pokličkou a tím je vyzkoušet si znova pořádně Mistrovství světa, jelikož mateřský koncern Volkswagen má se Škodou nové plány v soutěžním sportu.


Možná podoba nové Fabie WRC

Značka Volkswagen, která je na nejlepší cestě k třetímu double v MS se netají tím, že MS v rally nesplnilo její očekávání a nemá žádnou konkurenci, čímž jsou její investice do rally zbytečnými. Dalším negativním faktorem bylo loňské odmítnutí plánů na nový koncept PowerStage, jejíchž velkým zastáncem byl šéf VW Motorsportu Jost Capito a spolu s letošními změnami o startovním pořadí se tyto fakty promítly do toho, že po sezóně 2015 Volkswagen končí v rally a přestupuje na okruhy, kde by chtěl konkurovat suverénnímu Citroenu v šampionátu WTCC. "Šampionát WTCC je na vysoké úrovni, má mnohem lepší úroveň propagace a medializace a značka Volkswagen se nikdy nebránila novým výzvám. Ostatně na okruzích již provozuje Scirocco cup a formuli 3, nevidím důvod, proč by nemohl být třetím do party vůz pro WTCC," říká jeden ze zdrojů obeznámených se situací ve Volkswagenu.

A s novou situací jsou již obeznámeni i v Mladé Boleslavi, i když o nových plánech nejsou příliš sdílní. "No, doděláváme Fabii R5 a do toho začala příprava Fabie WRC, práce jak na kostele," říká jeden ze zaměstnanců Škoda motorsport a pokračuje, "na dílně máme dvě Pola WRC, která slouží za vzor a podle nich se snažíme vše nabastlit do karoserie Fabie, naštěstí jsou si obě auta obrovsky podobná, takže to jde. V květnu bychom chtěli vyjet s prvním prototypem a na konci prázdnit jej vyzkoušet v ostrém nasazení jako předjezdce při Barumce."


Poslední start tovární Fabie WRC v MS se datuje k Australské rally 2005…

Oproti předchozímu angažmá značky ve WRC bude tentokráte velkým rozdílem financování, kdy většinu rozpočtu zajistí výrobce energetických nápojů Red Bull, který Škoda převezne po VW a tím pádem nebudou její vozy zelené, jak jsme v posledních letech zvyklí, ale vrátí se k modro-červeným barvám, které úspěšně vozily například legendární Škody 130 RS a které budou také ladit s barvami rakouského sponzora. Jedinou otázkou zůstává, co s jezdci, zda-li si Škoda nechá ty své, nebo zda-li získá piloty VW, ale zde se zdá také poměrně jasno, Sébastien Ogier s partnerkou čeká prvního potomka a nechal se slyšet, že bude moderní otec a půjde na mateřskou dovolenou, o J-M Latvalovi se mluví v souvislosti s uvolněným místem provozního ředitele crash testů u organizace Euro NCAP a Andreas Mikkelsen má na stole nabídku od Toyoty. Takže to vypadá, že Lappi s Tidemandem nebudou letos ve WRC2 zbytečně…

Komentářů celkem: 22
2. 4. 2015 08:3921
0 0
Až ta doba přijde, češi tomu kvůli množství aprílových článků na podobné téma stejně nebudou věřit :D
2. 4. 2015 21:0122
0 0
Jo, taky mi to po pár řádkách došlo, že je apríl.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!