Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
11. 4. 2015 22:55 − 11707× − 40

Martin Koči vítězem slovensko-polského přeboru

Rocksteel Valašská rally 2015 otevřela letošní sezónu domácích soutěží a pro absolutní vítězství si dojel Martin Koči.

O tomto víkendu se udála úvodní soutěž českých mistrovství v automobilových soutěžích, když se v okolí Valašského Meziříčí uskutečnila Valašská rally, která se postarala o historicky první zápis do análů nově vypsané rallysprint série, která od roku 2015 nahradila velmi populární rallysprinty. Ačkoliv řády dovolovaly bodovat do průběžné klasifikace pouze jezdcům s technikou disponující pouze jednou poháněnou nápravou, na startu se sešla velmi početná konkurence čtyřkolek, kdy je potřeba zmínit zejména silnou polskou sestavu s Fiestami R5, kdy odstartovalo hned pět dvojic. Další Fiestu stejné specifikace přivezl účastník WRC2 Koči a ze Slovenska pak pocházely i dva vozy specifikace WRC – Fiesta bratrů Melichárkových a Octavia Hanuše, který ji však musel z technických důvodů vyměnit za osvědčený Lancer desáté evoluce. Z českých jezdců nakonec odstartoval s WRC jen Odložilík a vozy specifikace S2000 dovezli Trnovec a Vlček, muziku v 4WD pak tvrdili jezdci s produkčními Lancery a Imprezami. To hlavní, tedy dvoukolky, dostaly čísla až od třetí desítky a počítat se muselo hlavně s trojicí vozů R3T, tedy Smékalovou a Bisahovou DS3 a Rujbrovým Cliem.


Foto: Tomáš Kaňa

Pořadatelé si pro letošní ročník připravili šest rychlostních testů, které měly, a měly je zde velmi podstatné, dát dohromady rovných 70 ostrých kilometrů, avšak rušení zkoušek si vyžádalo snížení tohoto počtu. O nepříliš lichotivý začátek soutěže se postarala RZ1, která musela být zrušena a posádky tak pokračovaly volným průjezdem na RZ2, kde se však také svezli téměř jen jezdci jedoucí se čtyřkolkami, protože po havárii Horáka byla zkouška zrušena, jelikož několik posádek odmítlo odstartovat po příliš dlouhé, asi dvacetiminutové, pauze do RZ. Po dvou testech se tedy ti, pro které by měla být RSS primárně určena, vydali do servisu bez jediného odjetého kilometru a z těch, co stihli zajet alespoň nějaký čas, tak vedl Koči, který měl tři sekundy náskok na Grzyba. I na třetí příčce figuroval cizinec, konkrétně na tratích VR známý Habaj, čtvrtý byl Melichárek a teprve pátá příčka patřila nejlepšímu z Čechů – Vlčkovi.

RZ 3 znamenala pro většinu startovního pole první zkoušku, kde se mohly posádky poprvé naostro svézt a když nahlédneme mezi dvoukolky, jelikož na čele výsledkové listiny se nic dramatického nedělo, tak nejrychlejší 2WD vůz pilotoval Smékal, který se o 3,5 sekundy dostal před Bisahu se stejnou technikou. Následující RZ byla poznamenána velmi nepříjemnou havárií nové akvizice týmu Roto Poláka Szejy, jenž, jak se říká, takřka rozebral svou Imprezu na prvočinitele. Na čele se nadále držel Koči, který ujel Grzybovi na 6,1 sekundy a třetí byl opět Habaj, jenž se dokázal vrátit na třetí místo, o které v druhé sekci bojoval s Melichárkem. Prapor nejrychlejšího českého pilota přebral kroměřížský Odložilík a v TOP 10 pak byli už jen devátý Vlček a desátý Ševčík, který potvrzoval, že z dob, kdy byl s Pulsarem nazýván "démonem Kopné" nic nezapomněl a že umí nadále jezdit velmi rychle.


Foto: Tomáš Kaňa

Když se po RZ5 nadále v čele soutěže objevovalo jméno slovensko-české dvojice Koči-Kostka, tak nikdo nemohl tušit, že již známe jméno celkového vítěze. Avšak z důvodu zrušení další rychlostní zkoušky, konkrétně RZ6, který ukončovala soutěž, si dvojice pilotující Fiestu R5 přijela pro vítězství. Druhou příčku si pak odváží Grzyb s další Fiestou R5 a stejnou techniku i národnost pak vykazoval jezdec na bronzové příčce, kterým byl Habaj, pro nějž šlo o jeho nejlepší výsledek na Valašce. Od čtvrté příčky dál se však děly věci, jelikož několik posádek odstoupilo v UP a podoba výsledné TOP 10 se tedy změnila. Na čtvrté místo se posunul Vlček, kterého s 35 vteřinami ztráty následoval pátý Ševčík, jenž pilotoval nejrychlejší produkční vůz a šestý pak byl Pešl. I sedmý byl pilot Lanceru, tentokrát Růžička, jenž na Pešla ztratil necelých deset sekund, půlminutu nazpět pak byl Polonski s dvoukolkovým Peugeotem. Vteřinu na Poláka ztratil Smékal, jenž porazil o 3 sekundy Bisahu s totožnou technikou.

Mezi dvoukolkami byl nakonec nejrychlejší Polák Polonski, avšak ten nebodoval a z našich jezdců si nejlépe vedl Smékal, jenž o necelé čtyři sekundy pokořil Bisahu. S novou technikou se velmi dobře uvedl i Vopatřil, jenž vybojoval mezi dvoukolkami čtvrté místo, pátý pak byl Mika s Cliem R3. Stejnou techniku měl i šestý jezdec ve 2WD Lunga, jenž v kokpitu Clia nahradil Koblihu, stejný vůz pak vykazoval i sedmý Jirsa. Osmou příčku pak bral Mareš s Fabií R2, devátý dokončil Svačina, jenž stihl opravit z Egeru poškozenou C2 R2 a desátý pak dojel Ogryzek.


Foto: Tomáš Kaňa

Valašská rally – po RZ6
1.Koči Martin – Kostka LukášFord Fiesta R524:38,6
2.Grzyb Grzegorz – Hundla RobertFord Fiesta R5+5,5
3.Habaj Lukasz – Wos PiotrFord Fiesta R5+9,7
4.Vlček Martin – Žáková JindřiškaŠkoda Fabia S2000+50,3
5.Ševčík Pavel – Vajdák LuděkMitsubishi Lancer Evo IX+1:26,1
6.Pešl Jaroslav – Pešek RomanMitsubishi Lancer Evo IX+1:39,6
7.Růžička Tomáš – Orava RadimMitsubishi Lancer Evo IX+1:49,1
8.Polonski Dariusz – Dobosz GrzegorzPeugeot 208 VTi R2+2:17,9
9.Smékal Egon – Hýbnerová MonikaCitroën DS3 R3T+2:19,0
10.Bisaha Ondřej – Píža PetrCitroën DS3 R3T+2:22,8

Kompletní výsledky z Valašské rally naleznete na serveru eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 40
12. 4. 2015 17:0121
0 0
Tento článek je velmi neobjektivní. Do RZ jezdci odmítli odstartovat, nejen proto, že zdržení v té chvíli dosáhlo 38 minut, (řády hovoří o 20), ale hlavně pro to, že na startu nebyl žádný predjezdec!!! Zlobit se na jezdce je zbytečné, nikdo nechce ohrozit diváky, kteří v takových případech po trati vždy pendlují. Mimochodem pan Hošák (ani po fiasku z roku 2012, kdy odmítl startovat Pech) stále nezná řady. Vzkaz, že každého, kdo odmítne odstartovat do RZ, vyloučí za "blokování startu", je opravdu až trapně sarkastický. Pokud by první ostré auto na trati někoho sestřelilo, věřím, že by pak sám argumentoval tím, že se startovat nemuselo a že šlo o rozhodnutí pilota. Také bych potřeboval vysvětlení, co dělala civilní auta na trase RZ při volném průjezdu - volný průjezd neznamená otevření trati!
Ještě důležitější je, v kontextu článku, fakt, že bourala dvoukolka Michala Horáka (sanita na RZ), tedy ono naznačení, že by snad čtyřkolky zničily RZ dvoukolkám je nevalidní a naprosto zavádějící.
První i šestá RZ byla zrušena kvůli pořadateli - první pro organizační potíže (podle info od pořadatele přímo na rz chyběli pořadatelé), druhá kvůli rozumu. Stačilo se podívat na rychlostní průměry, kdy vložka startovala na Vsetíně u hvězdárny. Bylo jasné, že bude překročení 120 km/h velmi blízko.
Valaška měla několik velmi světlých míst a vím, že mezi pořadateli je hrozná spousta (drtivá většina) schopných lidí. Bohužel, zdá se, že řízení těchto lidí zásadně kulhá. Poláci odjížděli se slovy, že na český sprint už nikdy nepřijedou. Podobná fiaska poškozují jméno celého RSS a všech pořadatelů bez výjimky a to je hrozná škoda.
12. 4. 2015 17:3222
0 0
V tom textu vidíš víc, než je uvedeno, u havárky Michala Horáka jsem pouze konstatoval, že stihly projet jen čtyřkolky a nic víc jsem za tím nekamufloval. Btw, opravdu tam nebyl žádný předjezdec? Od několika lidí jsem slyšel, že trať údajně projela jedna Octavia před tím, než se měla zkouška znovu rozběhnout, ale osobně jsem tam nebyl, tak se nemohu spolehnout na vlastní zkušenost.
12. 4. 2015 18:3223
0 0
Nechápu, proč důtku dostal pouze Boček (pakliže jich bylo více tak omluva) a ne všichni co neodstartovali nebo naopak nikdo. Taky mi není jasné proč se tím rušila rz - mohl přece chtít startovat někdo za ním (jako že jich za nimi bylo až moc). Jedině, že by ze startu nechtěl odjet Boček vůbec a blokoval ho, nevím... smajlík
12. 4. 2015 18:3324
0 0
Ano, Octavia projela, ale než přijel Boček, tak uběhlo dost času. Já zase nebyl na startu, takže netuším, v jakém časovém odstupu by vyjel první závodní vůz, nicméně byl stejně překročen čas.
12. 4. 2015 18:4025
0 0
Když tady pročítám ty diskuse a když jsem teď zjistil, že spousta jezdců odstoupila v UP po dojetí do cíle, takže vlastně čistě z protestu, tak začínám být rád, že jsem se téhle "rally" zúčastnil i když to stálo za prd. Protože se stoprocentně zapíše do dějin české rally - i když černým písmem a v negativním smyslu - ale BYL JSEM U TOHO smajlík Tahle rally byla opravdu naprostý propadák a pro mě trošku smůla, že jsem se po skoro 15 letech rozhodl podívat se na nějakou vzdálenější rally a zrovna jsem si vybral tu nejhorší, co jsem mohl. Jinak co se týká tipovačky, tak před odstoupením jsem do prvních 8 míst trefil 7 jezdců. Po jejich odstoupení mi zbyly jen 4 body - škoda smajlík Jinak ale klobouk dolů, před těma, co odstoupili - museli být opravdu hodně naštvaní, když se nechali vyškrtnout z první desítky!!!
12. 4. 2015 19:1026
0 0
Kuře, na to právě narážím smajlík . Není pravda, že jely jen čtyřkolky. Minimálně Bisaha a Smékal do cíle RZ dojeli. Michal rozhodně nebyl první dvoukolka na startu.
Jinak na startu jsem byl u ČK minimálně 20 minut a za tu dobu nejelo rozhodně nic. Jestli jel někdo před tím, to netuším.
12. 4. 2015 19:1127
0 0
Na oné rychlostce Špičky jsem byl a rád bych se podělil o dojmy. Dorazil jsem dvě a půl hodiny předem na místo, na které jsem se tolik těšil. Šotolinová sekce nad lomem. Parádní, se mnou tam už 90 minut před startem bylo tam 50 lidí. 10 minut před startem nás z většiny míst pořadatel vykázal. V tomto případě mě zarazilo, že snad na celé rychlostce se diváci shlukovali výhradně za cedulemi zakázaný prostor a stejně jako loni, si myslím, že bezpečnosti a divácké stránce závodu se nikdo pečlivě nevěnoval. Místo vypáskování určitých, relativně bezpečných a atraktivních míst pro diváky, se pořadatel vydal cestou cedulování zakázaným prostorem, kde pak nelogicky vykáže diváky nebo nechá stát. Co se této logiky týče, loňská a letošní Valaška ukazuje jen negativa a hloupost některých lidí. Druhá, pozitivní stránka. Část rychlostky Špičky, od startu až za onen šoto úsek nad lomem patří k tomu nejlepšímu co se na rally dá vidět. Jak pro jezdce, tak pro fanoušky. Nedělám si iluzi, že se dá nějak argument bezpečnosti na našich závodech přebít, ale to co jsem viděl na téhle soutěži (a to jsem býval optimista) bude pro diváky, fanoušky i tvrdé jádro ultras rally stále méně koukatelná.
Než se slovem bezpečnost na rtech vysázet kolem trati cedule zakázaný prostor a divácká místa vypáskovat 25 metrů do pole či lesa a čelit vzpurným fans, tak vymezit prostory pro diváky trošku s logikou.
12. 4. 2015 19:4628
0 0
Původně napsal Rebbyman
Kuře, na to právě narážím . Není pravda, že jely jen čtyřkolky. Minimálně Bisaha a Smékal do cíle RZ dojeli. Michal rozhodně nebyl první dvoukolka na startu.
Jinak na startu jsem byl u ČK minimálně 20 minut a za tu dobu nejelo rozhodně nic. Jestli jel něk...

Ta Octávka jako předjezdec opravdu jela, ale určitě uplynulo více jak 20min než projel Boček.
12. 4. 2015 20:0029
0 0
Původně napsal Rebbyman
Tento článek je velmi neobjektivní. Do RZ jezdci odmítli odstartovat, nejen proto, že zdržení v té chvíli dosáhlo 38 minut, (řády hovoří o 20), ale hlavně pro to, že na startu nebyl žádný predjezdec!!! Zlobit se na jezdce je zbytečné, nikdo nechce ohrozit divá...
Napsal jsem hodně dlouhý komentář. Nakonec jsem ho smazal. U tebe je to marné.
12. 4. 2015 21:0730
0 0
Klidně mi napiš SZ...
12. 4. 2015 21:1631
0 0
A co je tedy pravdy na tom ze uz v poledne se suskalo ze se rz6 nepojede?
12. 4. 2015 21:2732
0 0
To se ale dalo čekat (po zrušení techničtější části této rz) a až tak bych to nedával pořadateli za vinu. Ale že se nevleze do limitu RZ1/RZ3 si měli samozřejmě pohlídat...
12. 4. 2015 21:4533
0 0
Původně napsal kuře
V tom textu vidíš víc, než je uvedeno, u havárky Michala Horáka jsem pouze konstatoval, že stihly projet jen čtyřkolky a nic víc jsem za tím nekamufloval. Btw, opravdu tam nebyl žádný předjezdec? Od několika lidí jsem slyšel, že trať údajně projela jedna Octav...

Jo trať projížděl předjezdec ( bílá octavia ) ale v sanitě která stála na trati ošetřovali Michala Horáka a stál tam i pán co měl vestu vedoucí rz, ale evidetně nevěděl co má dělat ( sem mu řekl, zastavte toho předjezdce a on vůbec nereagoval ). Neměl by v tomto případě projet předjezdec až trať opustí sanitka,, ABA nebo hasiči? Pak samozřejmě vznikla dlouhá mezera a mělo se ještě čekat než se vrátí dotyčná sanitka nebo přijede druhá. Takže chápu že jezdci nechtěli odstartovat a určitě se nevymlouvali na studené gumy, jak tu pořád někteří argumentují!
12. 4. 2015 22:1134
0 0
...což zřejmě sportovní komisaře až tak moc nezajímalo, když Bočkům za neodstartování do RZ obratem uložili důtku. smajlík
13. 4. 2015 00:0335
0 0
Původně napsal karlik79
pro FAZZY : zvítězit by měl VŽDY zdravý rozum a ne to co píšeš ty ,, dostane nařízeno" . Možná kdyby jsi byl majitelem toho pole na kterém cosi rostlo a po kterém nechali pořadatelé chodit davy lidí zatímco cesta byla ještě 2 hodiny zcela prázdná, tak by ses...


pořadatel má a musí dělat to co dostane nařízeno. Pokud mu někdo nařídí kraviny, musí plnit kraviny a pokud je plnit nebude, může tím přidělat problémy jen a jen sobě. Jednoduché.. Pokud se to někomu nelíbí, musí si stěžovat a vyhrožovat jinde.. Samozřejmě, že existují jedinci, kteří jsou na facku, ale ve většině případů se jim nadává jen proto, že někdo neví jak ta práce vypadá z jejich pohledu.
13. 4. 2015 07:2736
0 0
Jsem rad ze sem byl v praci ... a odstoupeni posadek odlozka melicharek atd .... dekuji za zkur***** tipovacku .... smajlík letos uz jen domaci barumku a na cele cesko hazu jeden velky bobek ...... secteno podtrzeno stoji se 100 m od trati plati se a pul zrusi :D zlate polsko nemecko a sardinie :D
13. 4. 2015 13:4437
0 0
Původně jsem tu ani psát nechtěl, ale okolnosti mi nedaly. V sobotu bylo krásné slunečné odpoledne, tak jsem si říkal, že vezmu kolo a udělám si výlet na rally. Měl jsem to cca 25km na RZ 5. Krásně jsem si zasportoval a dokonce viděl i trochu toho krásného sportu. smajlík
Osobně ale nechápu organizaci rally, která pustí auta na Dušnou z obce Růžďka. (pro ty co neví, tak cesta na Dušnou z Růžďky je vysoké stoupání a šíře vozovky na jedno auto.) Asi po startovním čísle 30 jsem si řekl, že pojedu do Valašského Meziříčí do cíle, ale co mě nečekalo... Dojet asi 5km na cyklostezku byl doslova hazard se zdravím. Při sjezdu z Dušné do Růžďky nebylo možné sjet ani na kole. Podobně jako já se spousta diváků (nýmbrž v nadupaných vozech) rozhodla jet pryč z RZ. Na tak úzké cestě, jako je z Ružďky na Dušnou, byl totální chaos. Jedni diváci jeli z RZ 5 pryč a druzí diváci se jeli podívat na RZ6 (jela se na stejném useku). Osobně mi bylo líto jedné slečny, která v tom nejstrmějším kopci zaparkovala auto a pak se snažila rozjet do kopce - asi si dokážete představit jak dopadlo auto zaparkované o úroveň pod ní. Vím, že je to trochu vina pořadatelů, že diváky pustili auty na Dušnou, ale to musíte byt všichni tak tupí a zdechlí dojít 2-3 km pěšky na RZ...?smajlík
Osobně bych se rád omluvil polským fandům, které jsem "předešel" s kolem vedle sebe a pohoršil je do té míry, že byli až vulgární - protože, aby si cyklista při kole dovolil být rychlejší než MY Fans v káře - to je vrchol. smajlík
smajlík
13. 4. 2015 17:5338
0 0
stody001: A kde si jako ty auta chtěl zaparkovat ty chytráku, v Růžďce?smajlík
13. 4. 2015 19:3339
0 0
Stačilo tam dát dva borce s vysílačkama, kteří by to řídili kyvadlově,hmm?
13. 4. 2015 19:5840
0 0
stody001:Samozřejmě sem reagoval na tvojí myšlenku "Vím, že je to trochu vina pořadatelů, že diváky pustili auty na Dušnou, ale to musíte byt všichni tak tupí a zdechlí dojít 2-3 km pěšky na RZ...?" Navíc auta stála podél celého příjezdu, takže kyvadlo by asi nefungovalosmajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!