Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
29. 4. 2016 10:18 − 7305× − 26

Seb Ogier: Z MS se startovním pořadím stává vtip

Sébastien Ogier byl v Argentinské rally druhý celkově a jasně vede MS, ale nelíbí se mu, že neustále čistí trať.

Od zrušení kvalifikace platí v MS pravidlo, že průběžně vedoucí jezdec šampionátu startuje jako první a ostatním čistí trať, přičemž nyní je to tak, že lídr tabulky jede na čele v první a druhé etapě. Vzhledem k rozložení ostrých kilometrů mezi etapami to pak vychází tak, že vedoucí jezdec jede v čele nějaké dvě třetiny soutěž či ještě více. Za jednoho největších, ne-li jediného, kritika tohoto pravidla patří pilot Volkswagen motorsportu Sébastien Ogier, jenž je díky své dominanci MS v posledních letech jediným, kdo se s tímto pravidlem v praxi potýká.

V nedávno odjeté Argentinské rally se Seb Ogier umístil na druhé příčce, když v závěrečné etapě málem vymazal náskok vítězného Haydena Paddona, jenže novozélandský jezdec mohutně zatáhl na PowerStage a Francouze porazil. Ten z toho nebyl příliš nadšený a v průběhu soutěže se párkrát dostal do menší výměny názorů z pozdějším vítězem. "Už jsem unavený tím, jak o tom pořád mluvím. Chtěl jsem jen dojet do cíle, jet domů a úplně změnit myšlenky. Rallysport je pro mě v této chvíli lehce nudným. Vybojovali jsme slušné body, ale kde zůstal sport?" Zamýšlí se nad svou současnou náladou Seb Ogier.

"Jistě, můžeme opět vyhrát šampionát, ale vím, že si zasloužíme víc než to. Je to kompletně nefér a proti tomu, jak by měl šampionát být, když jezdíme jako první po nějakých 80 % trvání soutěže. Problém je v tom, že tato slova zaznívají jenom ode mě, ale můj pohled na věc zůstává stejný. Proto se pro mě rok od roku stává šampionát stále větším vtipem," hodnotí Seb Ogier fungování pravidla o startovní pozici.

Na pokračující Ogierovu kritiku tohoto pravidla reagoval za FIA Jarmo Mahonen, který se pro server autosport.com nechal slyšet, že v této sezóně se pravidlo měnit nebude, ale na konci roku projde revizí. "Chci vidět celou sezónu, zda-li byla úspěšná a teprve pak budeme hodnotit. Chápu jak se Seb cítí, věřím jeho frustraci, ale musíme se na věc dívat z většího odstupu, musíme se dívat na celý šampionát. On to takhle vidět nemusí a chápu, že musí být sobecký – to je část toho, co jej dělá tak úspěšným. Ale nikdo nemůže říct, že tohle pravidlo by bylo pro sport špatně. Podívejte se na závěrečný den v Argentině. Neděle byla velmi vzrušující a to je něco, co potřebujeme," obhajuje Jarmo Mahonen současnou podobu regulí o startovním pořadí.

Komentářů celkem: 26
p.z
29. 4. 2016 11:121
0 0
je to blbeček.. furt si jenom stěžuje.. neumí prohrávat..
29. 4. 2016 11:212 Upraveno 11:21
0 0
Ogiera podle mě štve ta powerstage, kde mu dal Paddon celkem "parník", kde sice říkal, že netlačil naplno, ale kdo ví (ikdyž by to podle času odpovídalo)... A tam už se o nějaké výhodě, nevýhodě mluvit nedalo, podmínky měli oba stejné. Před tím v průběhu soutěže se samozřejmě vymlouvat mohl a to celkem oprávněně. Ale to, že furt bečí je pravda, takový Petter Solberg, nebo Seb I. se chovali jinak...
29. 4. 2016 11:383
0 0
Loeb taky čistil celou kariéru a nepamatuju si, že by si takhle pořád stěžoval. Pokud mu to nepřijde jako sport, ať jde dělat něco jinýho, kde mu pravidla vyhovujou víc. Pravidla jsou pro všechny stejný a tohle chování se mi hrubě nelíbí. smajlík
29. 4. 2016 11:404
0 0
Taky mi to přijde že neskousl že ho dal Paddon. Každopádně kdysi jak bývala kvalifikace tak to bylo férovější vůči leaderovi než je tohle.
29. 4. 2016 11:455
0 0
Loeb, Solberg a dalsi nikdy necistili dve etapy. Jake chovani se ti nelibi? Ze rekne na plnou hubu co se nelibi jemu? To to ma rikat babicce u nedelniho obeda? Na power stage prohral v primem souboji a nemuze rict ani popel. Ale v tom ostatnim ma pravdu. Pokud pravidla cilene zpomaluji nekoho kdo je nejrychlejsi neni to o sportu. Je to stejne jako kdyz se objevi ostepar ktery bude hazet o deset metru dal nez ostatni, tak mu reknou ze musi hazet s o kilo tezsim ostepem. Argument Mahonena, ze je soutez zajimavejsi je jen alibi z neschopnosti toho jak ten sampionat ted vypada. Podle mne kvalifikace byla ten nejspravedlivejsi zpusob jak urcit startovni poradi.
29. 4. 2016 11:566
0 0
Naprosto a jednohlasně souhlasím s Ralliexem. Seb je prostě nejlepší a díky tomu má stále tu nejnevýhodnější startovní pozici. To vám přijde férové?! Zkuste se na to podívat tak, že jste vy ten, kdo 80% soutěže musí jet první a čistí trať, zatímco vaši soupeři se za vámi vyváží... Asi by vás to také začalo brzy štvát. Souhlasím, že kvalifikace je jediná spravedlivá. Jak zajedeš, tak odstartuješ. Další etapy už dle aktuálního pořadí.
29. 4. 2016 12:037
0 0
Pořád si stěžuje, ale stejně pořád dominuje... To jaký má tým rozpočet taky není férové vůči ostatním... Ať si říká kdo chce co chce, jeho dominance akorát MS škodí...
IMP
29. 4. 2016 12:128
0 0
No jasně Sebastiane...a na asfaltu startovat jako první, je taky nevýhoda, že?
Nebo si už nepamatuješ, jak si na Monte katoval a házel ostatním na cestu sníh + ještě se s tím chlubíš?!
Takže tam máš výhodu zase ty!
Že se v MS, kde je 14 podniků jedou jen pouhé 3 čistě asfaltové soutěže je věc druhá, protože ve FIA sedí parta amatérů, kteří si myslí, že auta v běžném provozu jezdí hlavně na šotolině.
29. 4. 2016 12:139 Upraveno 12:15
0 0
Jj taky sem nas.anej. Nemam tolik prachu jako vw. Ogier jezdi moc rychle a kdo jezdi rychle tak fakt strasne skodi. Nespravedlnost. Mohl sem byt mistr sveta a ted takova blamaz.
29. 4. 2016 12:1510
0 0
Pánové, srovnejte to s rally před 20,30 lety.... Pokud vím (a bohužel jsem na to dost mlád, tak čerpám jen z dostupných historických zdrojů), tak se jelo vždycky na čas a první vždycky vyrážel na trať první.... A proč? Protože byl nejrychlejší a tudíž vedl.. Co to tady teda blábolíte o ne/férovosti čistění tratě? Fakt běžte s celým německým žabožroutem na okruhy.... Tam trať i zametají po nehodě.....smajlík
29. 4. 2016 12:1711
0 0
Jo, je to nespravedlivé, to jistě. Ale promotérům nebo třeba býválemu Ogierovu šéfovi Capitovi je spravedlivost podle všeho někde. Jde jim především o sledovanost, medializaci. A vidět vítězit víc než 10 let jen Seba nikoho nebaví, tak se to hold snaží takhle "spestřit". Nemluvě o tom, že tu mělo být pravidlo, kde by se o výsledném pořadí rozhodlo až v poslední erzetě. Ale Ogiera nic nezlomí, v Mexiku mu do cesty dokonce nahnali dobytek, ale on jej pohotově minul, tak nevím smajlík
29. 4. 2016 13:0812
0 0
Na okruzich pamatuji, ze jezdcum pridělovi závaží dle poradi v sampionatu, aby to bylo co nejvice vyrovnane. OK, jet prvni dve etapy neni uplne košér, ale co asfalt? Bude si tam stezovat? Co az bude na nejake soutezi lejt jako z konve (treba v portugalsku casta vec) bude si i tam takhle stezovat? Tezko, nebot jeho prvni pozice bude velmi vyhodna. Tak to proste je. Pokud se mu pravidla nelibi, tak ho nikdo preci nenuti jezdit MS. Muze jit jezdit MMČR s R5 aby bylo na co koukat. A nebo muze jit hrat ping-pong. Co ja pamatuji tak Powerstage byla vzdy (az na jednu nehodu) zalezitosti Ogiera. Nekdy jim dal hrozne, nekdy mene, obcas dojel treba i druhy. Ze by tentokrat netlacil, kdyz mel 2 vteriny ztratu???? Tomu snad neveri ani on sam smajlík Tentokrat ale dostal na (_!_) neskutecne, takze se vzteka a vypousti takova vyjadreni + ze netlacil... Proste mu Paddon nalozil a jeste s Hyundaiem. Doufam, ze se to bude opakovat casteji smajlík Rallysportu zdar smajlík
29. 4. 2016 13:1713
0 0
Každý kdo ho potká by mu měl lištit po tlamě ať sa probere,frajírek.Jiní by si toho jinak vážily a byla pro ně čest jet první.
29. 4. 2016 13:4014
0 0
Hoj, no reknu to jinak
- chapu ho - taky by me to stvalo, na druhou stranu, vetsina useku se jede 2x, takze nevyhoda je sotva polovicni
- ale - jakmile se jede na soto, tak uplne spravedlive to nebude nikdy - leda by tam bylo 5 predjezdcu, ale stejne, trat se nici takze ti dalsi to taky nemaji zrovna jednoduche. Kdyz jsem koukal na video o rally Arg. tak tam rikali ze na druhe prujezdy musi zvetsit svetlost, protoze se auta prohrabavaji do cesty
- na asfaltu ma jednoznacnou vyhodu
29. 4. 2016 13:4215
0 0
Vsadím boty, že kdyby na powerstage vyhrál, tak tyhle sračky teď nečteme. Jenže se jaksi přepočítal a nebo prostě a jednoduše na Paddona neměl, což s jeho přebujelým egem muselo notně zatřást. Proto od té doby zase posloucháme tyhle potoky slz. Pravidla jsou jasně daný, až bude druhej, první nepojede, teď vede šampionát, tak pojede dvě etapy první. Tečka a hotovo, když se ti to nelíbí, tak taktizuj a buď v šampionátu druhej. V jiných automobilových sportech je tohle naprosto běžné a pro diváka je jen dobře, že se tahle hegemonie naruší(to, že je na tom rally tak jak na tom je je věcí druhou, ale snad se blýská na lepší časy, Hyundai to už dokázal, že má na vítězství, uvidíme co Toyota. Jedině víc továren může tuhle hegemonii narušit...)
Prostě nesahá Loebovi ani po kotníky a velmi bych se divil, kdyby někdy vyrostl tak, že by mu sahal aspoň po prdel.
29. 4. 2016 14:1116
0 0
Na druhou stranu, at tu štve většinu, musim uznat, ze jde o vyjimecneho ridice. Ve spojeni s VW dnes asi vazne nejlepsiho, ale jsem velmi rad, ze se objevuji jezdci, kteri mu dokazi zatapet a ted se k Latvalovi a Meekovi jeste pridal Paddon. Jedine dobre. Mikkelsenovi snad ta povestna špetka taky nebude chybet porad a bude to jedine ku prospechu celeho MS. Do te doby.... at taktizuje nebo se na to vysere smajlík
29. 4. 2016 14:1417
0 0
Původně napsal shifty
Vsadím boty, že kdyby na powerstage vyhrál, tak tyhle sračky teď nečteme. Jenže se jaksi přepočítal a nebo prostě a jednoduše na Paddona neměl, což s jeho přebujelým egem muselo notně zatřást. Proto od té doby zase posloucháme tyhle potoky...
No, sračky tady píšete včtšinou vy. Nakonec to dopadne jako u koní- dají nejlepším do auta závaží. to bude spravedlnost. tady máte typicky český chápání, kdo je dobrej tak je mu potřeba naložit. to tady snad bude trvat věčně.
29. 4. 2016 14:2518
0 0
Všechny ty změny startovního pořadí beru jako úplnou kravinu nedávající smysl. Ať se startovní listiny tvoří NA CELÝ ZÁVOD podle aktuálního pořadí v šampionátu a během závodu už se pak nic nemění.
29. 4. 2016 14:3419
0 0
dokud se vedou statistiky vyhraných RZ a soutěží, pak má právo takhle mluvit, ono se nebojuje jen o tituly
29. 4. 2016 15:1920
0 0
Budu jeden z mála, kdo se klaní k názorům Ogiera. První věc je ta, že o nesmyslnosti tohoto systému mluví dlouho., takže argument, že nevydýchal Paddona je myslím mimo. Ano, radostí neskáče, že prohrál, ale "frflal" už v pátek a v sobotu, tedy dávno před prohranou PS. Ale to si ti kritici Ogiera nepřiznají, protože je sere Ogier a nesnaží se polemizovat o systému, ale o osobě.

Loeb taky čistil, ale jenom první etapu a to je podstatný rozdíl, pokud se mrknete na kilometráž soutěží a rozdělení na etapy.

K jednomu pisateli výše. Lisknout po tlamě by tě mohl tvůj učitel ČJ. A oprávněně.

Každý myslitelný hendikep v jakémkoliv sportu nikdy nebude ku prospěchu ani sportovcům, ani samotné disciplíně. Vždy to bude jen voda na mlýn panákům v zákulisí a jejich snaze generovat výnos. Ale výnos pro sebe, ne pro samotný sport.

Slova Mahonena jsou toho příkladem. Ten systém nemá nic společného s tím jak se vyvinula situace před PS. On je prostě rád, že se jelo o výhru. Kdyby Ogier předposlední rz mohutně nestánul Paddona, tak je PS o ničem a Mahonen by neměl "vzrušující neděli". Jen hledají argumenty pro své socialistické myšlení a holt někdy jim náhoda přeje.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!