Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
16. 6. 2016 21:08 − 2858× − 15

Jarmo Mahonen nadále koumá nad startovním pořadím

Jarmo Mahonen řeší, jak upravit letošní systém startovního pořadí v MS a jasno by chtěl mít do konce srpna.

Jednou z nejčastěji skloňovaných věcí při letošních soutěžích mistrovství světa je startovní pořadí do jednotlivých etap, protože vedoucí muž šampionátu Sébastien Ogier čistí trať v první a druhé etapě a je z toho notně nešťasten. Od února navíc nevyhrál ani jednu ze čtyř následujících soutěží, když se vždy radovali jezdci startující později – nejvýše to byl Hayden Paddon, který byl v Argentině pátý na trati a naopak Kris Meeke v Portugalsku startoval až jako třináctý. Z toho důvodu se řeší, co vymyslet pro příští rok a ředitel MS Jarmo Mahonen vede rozhovory s jednotlivými aktéry a snaží se přijít na něco, co by uspokojilo co nejvíce jezdců a týmů. Jelikož je však tento úkol větší než čekal, dodává, že dříve jak v září s řešením nepřijde.


… na Sardinii se radoval Thierry Neuville, jenž byl na trati jako osmý

S jezdci i týmy se Jarmo Mahonen potkal minulý týden na Sardinii a stejně tak hodlá učinit i v Polsku a tou dobou by chtěl mít první nástřel toho, jak to bude příští rok. "Bavím se o tom se Sébastienem, bavím se prostě s každým, hodnotíme úplně všechno. Týmům jsem řekl, že chci mít vyřešeno do srpna, aby se vše stihlo do zářijového zasedání Světové rady motorsportu," říká serveru autosport.com Jarmo Mahonen a dodává, že nyní nepřeferuje žádné řešení a je otevřen všem návrhům.

Jak uvádějí zdroje autosportu, jedním z debatovaných řešení je návrat k formátu kdy lídr MS čistí první den a pak se jede podle obráceného pořadí. Druhou možností je návrat dalšího z v minulosti užívaného pravidla – a to kvalifikace. Co však dostane přednost, ukáže nejdříve Polsko, ale jak se nechal slyšet Yves Matton, tato jednání by měla zůstat mimo zájem médií: "Diskuzi o startovním pořadí jsem nakloněn, ale musí se jednat o soukromé rozhovory bez médií. Máme nápady ode všech a je okolo nich velké haló, takže teď si chci sednout s šéfy týmů a jezdci, přijít s návrhem a ten zaslat FIA. A tohle je lepší řešit v soukromí. Jednu věc ale řeknu. Až se zavede nové pravidlo, tak by mělo zůstat platit, protože není dobré jej každý druhý rok měnit."

Komentářů celkem: 15
16. 6. 2016 21:261
0 0
Nejlepší řešení je návrat k formátu kdy lídr MS čistí první den a pak se jede podle obráceného pořadí. Závody se stanou mnohem zajímavější a spravedlivější.
16. 6. 2016 21:342
0 0
Taky jsem pro čištění jen první den. Kvalifikace je blbost, ta by víceméně jen potvrzovala pořadí v MS.
16. 6. 2016 22:013
0 0
A proč by měl čistit již od prvního dne a nemohlo by se obrácené pořadí dle tabulky MS jet již od prvního dne? Kvalifikace umožní výběr pořadí. Ale je neobjektivní, protože nebere v potaz momentální dílčí výpadek jezdce.
16. 6. 2016 22:034
0 0
Původně napsal nokian
A proč by měl čistit již od prvního dne a nemohlo by se obrácené pořadí dle tabulky MS jet již od prvního dne? Kvalifikace umožní výběr pořadí. Ale je neobjektivní, protože nebere v potaz momentální dílčí výpadek jezdce.


Protože by nejlepší měl ještě k tomu výhodu. Byla by to nuda.
16. 6. 2016 22:095
0 0
Co kdyby první jela špička WRC2 nebo WRC3?
haq
16. 6. 2016 22:156 Upraveno 22:16
0 0
Je to trochu přehnané to čištění dvě etapy. Co třeba váhové kompenzace jako ve WTCC, třeba i to by mohla být možnost. Třeba i blbá žejo smajlík.
17. 6. 2016 02:247
0 0
A je to přesně jak jsem psal minule a to pouze 2 varianty, které tu už všichni známe z dřívějška, ale osobně se taky přikláním k variantě čistění jen v 1. etapě.smajlík
17. 6. 2016 08:038
0 0
Já bych pořadí první den dal podle pořadí v šampionátu a v dalších dnech podle pořadí v soutěži, ale ne obráceně, prostě nejrychlejší by jel první a tak dál...
17. 6. 2016 10:049
0 0
Tak dlouho se vymýšlelo, jak udělat MS zajímavějším, až se to povedlo, ale je to problém. Nejrychlejší málo vyhrává. Tak se vrátíme k systému, který jsme tady měli před lety a bude to zase problém.
Když se podíváte na výsledkovou tabulku a sledujete li rally pravidelně, tak vám dojde, že jedinej problém je v Ogierovi. je prostě moc dobrý. ostatní jsou vyrovnaně stejní, ale pokud jeden jezdec takto odskakuje, tak tady vždy bude tenhle problém.
17. 6. 2016 11:0910
0 0
Tondakolik: Plně souhlasím. Jezdci se stejnou výkoností by jeli u sebe a nemají se na co vymlouvat.
17. 6. 2016 11:3711
0 0
Tondakolik - přesně tak, je to jednoduché a zároveň ani znevýhodňující a ani nudné smajlík
17. 6. 2016 16:4112
0 0
Původně napsal tondakolik
Já bych pořadí první den dal podle pořadí v šampionátu a v dalších dnech podle pořadí v soutěži, ale ne obráceně, prostě nejrychlejší by jel první a tak dál...

To už tady bylo a jezdci úmyslně zpomalovali, aby další den nemuseli čistit...
17. 6. 2016 17:5013
0 0
Tak bez splitů v autech by to byla trochu jiná káva, obzvlášť když se v neděli už moc nejede. Ale jinak je to pravda no. Ta chyba je hlavně v Ogierovi, nadneseně řečeno.
17. 6. 2016 23:4214
0 0
Původně napsal shifty
Tak bez splitů v autech by to byla trochu jiná káva, obzvlášť když se v neděli už moc nejede. Ale jinak je to pravda no. Ta chyba je hlavně v Ogierovi, nadneseně řečeno.

Ano. Nejlepší řešení, ale pouze v momentě, kdy je rz bez diváků. Jinak 3 km před cílem rz budou postávat šaškové se sluchátkama a stopkama a budou nezdce "korygovat"...smajlík
18. 6. 2016 22:2215
0 0
Géniové to měli dycky těžký-vzpomeňme na Amadea...smajlík Takže-nejlepší pilot čistit všechny 3 dny-na šotolině, na asfaltu jet naopak všechny 3 dny poslední-na nejza,ranější trati. Pořadí v šampionátu se bude měnit po každý soutěži, pitomci-kterých je většina-kteří jsou unudění, že stále vyhrává nejlepší rallyman na světě-budou spokojení a bude to všechno O.K. Pokud by teda nenastala nějaká nepředvídaná situace-že by stejně nakonec vyhrával ten nejlepší. Ale počítače dneska zvládnou toho tolik(Terminátor už je pomalu skutečností...), že by si to třeba dokázali nějakým algoritmem předem prověřit. A nebo sejmout Ogiera!smajlík Za chvíli třeba Neuvilla, pak Paddona, Meeka, atd. Bude to super pestrý, "nudysti" se smartufounovejma krabičkama budou čumět na pořád nový závodničky(nemyslím malý holky závodnice-viz malej kluk-závodníček!) i jezdce a budou v ráji nebeským. Nás pár, co máme rádi nejlepší ZÁVOĎÁKY a nejlepší piloty v bedně si pustíme starý videa na "trubce" a budem (muset bejt)spokojený taky. smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!