Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
7. 2. 2017 15:26 − 15738× − 24

Homologace pro Pola? Ale my jsme řekli ne

Hlasováním neprošla možnost výjimky nutné k soukromému nasazení Pola GTi WRC a na světových tratích pátý vůz nepřibude.

Asi jen málokomu unikly šachy kolem snah o nasazení Pola GTi WRC v soukromé režii, ale jak se dle posledním informací serveru autosport.com zdá, nejnovější generace soutěžních Volkswagenů zůstane jen v muzeu. Tým po svém odchodu nesplnil podmínku homologace k 1. lednu 2017 a jelikož ani nestartoval na Rallye Monte Carlo, jedinou šancí k nasazení Pol GTi WRC byla výjimka z pravidel. Ta však neprošla i přes dva týdny jednání mezi VW a FIA a Polo tím pádem homologaci nezíská.

"Na základě dotazů našich zákazníků jsme FIA požádali o výjimku při homologaci VW Pola GTi WRC, abychom mohli auto nabídnout k provozování soukromým týmům. Jak se ukázalo, v rámci současně platných pravidel nejde tento záměr zrealizovat. Plně rozhodnutí přijímáme, ale současně jsme zklamaní za naše zákazníky," říká šéf Volkswagen motorsport Sven Smeets a dodává, "rádi bychom poděkovali FIA za konstruktivní jednání."


Foto: planetemarcus.com

Toto rozhodnutí navazuje na vyjádření ostatních továrních týmů, jejichž souhlas byl nutnou podmínkou pro výjimku při homologaci Pola. Jak před dvěma dny reportoval respektovaný motoristický novinář Martin Holmes, zejména Citroen a Hyundai byly proti homologaci Pol. "Registrovaní výrobci se musí zúčastnit celého šampionátu a pokud by se VW ukázalo jen v několika závodech, tak by jezdci brali body ostatním i když by nebodovali do klasifikace značek. Loni byl v podobné pozici Citroen a Volkswagen byl proti. Teď však žádají o to samé," říká za Hyundai Michel Nandan. Za francouzský tým dodává pár slov Yves Matton: "Jsme nakloněni účasti dalších vozů v MS, ale je důležité, aby všichni výrobci respektovali pravidla a aby byly pro všechny rovné podmínky. FIA musí hlídat dodržování pravidel."

Dnešním rozhodnutím padly šance na to, aby se do šampionátu podívala nejnovější verze Pola, ale Volkswagen nadále nabízí k pronájmu loňskou specifikaci vozu pro zájemce, kteří by s ní chtěli vyrazit například do WRC Trophy, která je právě pro dané speciály vypsána. Nyní se nabízí otázka, jaký program a techniku zvolí pro zbytek letošního roku Andreas Mikkelsen, který měl na několika soukromých startech s Polem GTi WRC velký zájem. Vezme za vděk Fabií R5 ve WRC2 (kde bylo zatím Monte jen jednorázovkou) nebo bude jednat o pronájmu loňského Pola? A co na to Malcolm Wilson, jenž má vždy nějakou Fiestu po ruce…

Komentářů celkem: 24
8. 2. 2017 20:3421
0 0
Původně napsal NoOneBetter


Tak to si trefil, vzpoměl velmi dobře. To by měli ve VW naložit a vysypat před hlavní barák FIA To je totiž naprostá ukázka marnosti, politiky příslušného orgánu, nebo spíš nechtěný vedlejší produkt momentálně

Tak nějak přemýšlím, který že tým, na sklonku loňského roku opustivší MS, za tu novou generaci WRC loboval :P
8. 2. 2017 20:3822
0 0
Původně napsal vfts
Docela mě zajímá osud těch 32 kusů VW Polo WRC vyrobených do roku 2016.Do muzea si myslím stačí 2 vozy.....


Tuším,že vozy jsou,nebo budou sešrotovány.
8. 2. 2017 21:3823
0 0
On si ještě pořád někdo myslí, že by VW chtěl, aby se Pola objevila na soutěžích?
Nechtěl, to je jen nějaká hra, ale až zjistí jak a proč jezdí konkurence, příští rok jsou tu, dieselgate/nedieselgate.
8. 2. 2017 23:3824
0 0
Původně napsal vfts
Docela mě zajímá osud těch 32 kusů VW Polo WRC vyrobených do roku 2016.Do muzea si myslím stačí 2 vozy.....

Taky by mě to zajímalo, jasný ale je, že 32 jich už na konci minulého roku neměli. Třeba kastle 1-8 byly pouze na vývoj a testování, později možná i další. Pak ty, co daly ránu šly taky do šrotu a pak se to už docela ztenčilo. A naposled, podle všeho několik starších Pol WRC specifikace 2013/14 poputuje do RX k Petteru Solbergovi, možná i k jiným.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!