Invelt
reklama reklama reklama
reklama
Generální
partner
Invelt
Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
18. 5. 2017 22:15 − 2676× − 1 0

Týmy odmítají zvyšování počtu soutěží

Promotér MS má zájemce o pořádání soutěží z dalších lokalit a rád by v horizontu několika let rozšířil kalendář. To se nelíbí týmům.

Není tomu zas tak dávno, co jsme vás informovali o snahách promotéra přidat kalendáři MS pro příští rok jednu soutěž a z lichých 13 podniků se posunou na 14 rally. Tím však plány týmu okolo Olivera Ciesly nekončí, plánem do bližší budoucnosti je nárůst dokonce na 18 soutěží a zvýšené náklady má dle promotéra kompenzovat přidaná hodnota z přidaných soutěží. Ale jako tomu už bylo v době debat o zařazení Čínské rally (ta se nakonec v roce 2016 nejela), týmy jsou proti navyšování počtu soutěží a podle informací Motorsport News je pak třeba taková Toyota dokonce nakloněna redukci kalendáře na pouhých 10 rally.

Z takového Hyundai ústy Alain Penasseho zní, že jednou z mála uvažovatelných destinací pro návrat do MS by byl Nový Zéland, jinak další země nemají velkou atraktivitu. "Šestnáct soutěží za sezónu tu už bylo. Fungovalo to, je možné takto jet. Ale to bylo před deseti roky, kdy týmy měly mnohem více peněz než mají dnes. Myslím, že 14 soutěží je tak akorát a pro rozšíření v příštím roce je jedinou volbou Nový Zéland, říká Alain Penasse a pokračuje, "víme, že soutěž MS tam uspořádat umí. Je to sice malý trh, ale to nevadí, protože jezdci to tam milují a tamní krajina nabízí jedinečné záběry pro televizi. Vždy jsem říkal, že pokud se správně pojme propagace, tak tyhle soutěže mohou mít velkou sledovanost na internetu a pak už na trhu tolik nezáleží."


Jednou z destinací blízko návratu do MS je Nový Zéland

Kromě zmíněné domoviny Kiwiů jsou v nabídce další země, ale tam to Alain Penasse moc nevidí: "Pořád se ještě řeší i Turecko, ale všichni víme, jak je to tam s politickou situací. V nabídce je i Chorvatsko, ale netuším, odkud ta myšlenka přišla. Bylo nám řečeno, že promotér chce další soutěž mimo Evropu a toto by bylo přesně naopak.Moc o tamní soutěži nevím, ale pamatuju si jak Juho Hänninen říkal, že tam jednou ve zkoušce potkal v protisměru tři auta…"

Asi s nejvíce napjatým rozpočtem pracuje M-Sport, který například loňský experiment se zařazením a pozdějším zrušením Čínské rally přišel na nějakých 120 tisíc liber a proto nepřekvapí, když Malcolm Wilson říká, že nejvíce by týmu vyhovovalo ponechání současné podoby kalendáře. "Čistě z finančního hlediska by nám navýšení počtu soutěží nevyhovovalo. To by se mohlo změnit, kdyby se s podporou vrátil Ford nebo kdybychom získali velkého sponzora a pak bych se klidně podíval na to, co mohou jednotliví kandidáti na soutěže nabídnout," uzavírá Malcolm Wilson.

Komentářů celkem: 1
21. 5. 2017 15:01
00
Byl bych pro návrat San Rema. Asfaltová klasika, která byla mnoho let součástí MS.

Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit (nahoře nad menu)!

reklama