Hustý – Skořepa – Co se vlastně stalo na Barumce

Tak nějak nevím jak pořádně začít, je 14 dní po Barumce a já to pořád ne a ne zkousnout.

Jsem naštvaný na sebe, na chybu, kterou jsem jako spolujezdec udělal, jsem ale především naštvaný na funkcionáře, kteří nás vyloučili ze soutěže a především na ty, kterým nestačilo, že díky nedokončené páteční etapě s penalizací 12 minut nebudeme bojovat o stupně vítězů, nechtěli nám dát další penalizaci, finanční pokutu, nespokojili se s ničím menším, než bylo samotné vyloučení ze závodu.

Chtěl bych krátce shrnout půl hodinu před zvednutou „haubnou“ v časovce, která rozběhla kolotoč, jaký jsem do té doby nezažil.

Ze slavností rampy jsme s Petrem přijeli do servisu, kde jsme auto odstavili a čekali na městskou RZ. Zhruba 30 minut před časem do ČK jsme s Petrem skočili do auta a po zmáčknutí startovacího tlačítka se nic nestalo. Okamžitě začal boj s časem, kdy se kluci na servisu snažili najít závadu. Zhruba 3 minuty před naším časem se podařilo auto rozfungovat. Závada byla na elektrice, kdy nám souběžně vypadly benzinové pumpy a vypadávala pojistka na přepěťovém relé – jediná pojistka, která je v motorovém prostoru. Do časové kontroly jsme přijeli opravu na „knop“, nicméně hned po projetí časovky nám opět motor zhasnul. Pak už to bylo všechno strašně rychlé, záplava adrenalinu a snaha zprovoznit auto, vyskočení z auta, otevření haubny a výměna pojistky. Ano vím, že zóna od ČK po Béžovou ceduli konce zóny za Startem rychlostní zkoušky je v režimu uzavřeného parkoviště, ale to jsem si uvědomil pozdě. Ano, opět přiznávám svojí chybu, ALE! Celou situaci sledovali hned vedle stojící techničtí komisaři a obzvláště jeden, ten hlavní, se jal okamžitě řešit situaci. Ptal jsem se zmíněného pana „M“, jak se tato situace bude řešit. Dostal jsem odpověď, že on pouze dává podnět k řešení našeho přestupku, ale o přesném postihu rozhodne až hlavní sportovní komisař, (dle řádů). To, že rozeslal fotky zvednuté haubny úplně na všechny funkcionáře, jsme se dozvěděli až druhý den.

Městskou erzetu jsme bohužel nedokončili, ale chtěli jsme stejně v sobotu zabojovat a tak kluci přes noc dali auto dohromady a já nahlásil náš zájem o pokračování v sobotní etapě. Ještě večer jsme byli zařazeni do startovního pole sobotní etapy. Co následovalo dál, pro nás bylo opravdu zarážející. Ráno před otevřením uzavřeného parkoviště byli kluci předat auto technickému komisaři, kde se opět objevil pan „M“, který se ptal, co tam kluci dělají, když máme být vyloučeni.

Nic se nestalo, nikdo nevolal, a tak jsme dle času vyzvedli auto, dojeli do servisu a poté dle našeho času, přes časovku na výjezdu vyrazili na první ranní RZ. Zhruba v půli cesty jsme se dozvěděli informaci, že nemáme jezdit na start, jelikož budeme vyloučeni. Proto jsme odstoupili odevzdáním výkazu, aby „šiml“ nevyhrál úplně.

Nicméně, pro ty, kteří tvrdí, že za zvednutou haubnu v „UP“ je okamžité vyloučení, bych rád citoval z řádů: „UP – Oblast, ve které není povolena žádná činnost, kontrola, seřizování a opravy na autě není-li to výslovně stanoveno v těchto předpisech nebo v ZU rally a kde mohou být jen zmocnění činovníci.“

A zde něco z disciplinárního řádu, od nejnižšího po nejvyšší: Důtka – Pokuta – Časový trest – Vyloučení – Zákaz činnosti – Diskvalifikace.

O jasné definici zvednutá haubna = diskvalifikace, jsem v řádech nic nenašel.

Na otázku, proč za výměnu pojistky a navíc s penalizací 12 minut za nedokončenou etapu, jsme dostali trest nejvyšší, nám bylo odpovězeno, že „loni za stejnou věc udělili stejný trest“.

Rád bych to přirovnal ke dvěma případům. Pojedu ve městě 55 km a zastaví mne policista, který za tento přestupek má také možnosti řešení přestupku od domluvy, až po 1000 kč. Přemýšlím, jestli každému, kterého chytne, dá rovnou 1000kč, protože tomu prvnímu jí dal přeci taky. Co třeba lékař, který provádí operaci srdce. Protože ten první mu umřel, tak toho druhého nechá umřít taky?

Osobně si myslím, že tady šlo čistě o požitek pana „M“ a demonstraci jeho síly. Dokonce apeloval na naše vyloučení i přes to, že o trestu rozhoduje již zmiňovaný sportovní komisař a to nám tvrdil, jak již bylo zmíněno, že on podává jen podnět k řešení.

Co mě nejvíc štve je, že zmiňovaný technický komisař a možná nejen on už zapomněli, že kdysi taky jezdili a chtěli soutěž dojet za každou cenu, ne podvodem, ale prostě chtěli dojet, už jen pro ten pocit v cíli. A asi už zapomněli, že je to hlavně o adrenalinu a zábavě, co nás k tomu táhne a že my tam nejezdíme pro funkcionáře, ale funkcionáři pro nás!

Komentářů celkem: 27
21. 9. 2017 22:2221
0 0
Ano i když se s M rádi nemáme a taky bojujeme protože si vymýšlí kraviny (hlavně na mladý mechaniky ) který nejsou pravda zlatej MATOUŠEK a Karel Nauš - ten něco uměl , ale tohle je bohužel chyba posádky , která se vždycky trestala vyloučením , je to porušení řádů a zatím to nikdo nezměnil a nahlásit to M musel je to jeho povinnost , jinak by v tom byl guláš a dělali by to jiný posádky a nejen historici , proto musí být trest zatím vyloučení . Ted je otázka zdali ty tresty co jsou nastavení nebo se dávají jako před 40 lety nejsou u nás přísný , když to porovnám podle MS kde se podvádí taky a dokonce i fabriky ( širší nápravy , síla skla , letos na prvním závodě MS neodpovídala Toyota podle homologace , atd ) mají za to menší tresty ( časovou ztrátu ) a málo kdy je vyloučí než u nás za banální věc . Samozřejmě vis článek je věc sportáků a ne M . Jinak v jiných státech si technici nelámou na přejímkách hlavu nebuzerují a auto třeba ve třídě 2 - R5 odbaví do 5 min a 1 technik !!!!!!!!! Přejímky odsejpají , vše se pak odehrává na konci závodů a vyřádí se na konci KTERÝ DOJEDOU s kontrolami třeba i 10- 20 aut bez rozdílu umístnění vyberou a prolezou celý . U nás je to obráceně. Proto se nedivím , že posádky utíkají jezdit do zahraničí , i když je tam bordel zase jiný a velký . Jednou řekl nejmenovaný pán z FASU a vedoucí střediska při dotazu proč posádek ubývá , že mu to nevadí úbytek posádek - zdražíme , ale hlavně aby byli kvalitní . To znamená že od poloviny startovky posádky nemají cenu chtějí jen kvalitní , jen abys zaplatil a víc nic , ani tě nedají do TV že jsi vyhrál třeba třídu 10 a někdy se ani posádky vzadu pořádně nesvezou protože jsou problémy na RZ a ruší je , nikdo se ti ani nezastane když je problém , ale s tím se zatím nic neudělá . At se vyjádří posádky jak to vypadá s techniky , přejímky a tresty v cizině. at to taky víme v čechách .
23. 9. 2017 08:2522 Upraveno 08:27
0 0
Skori: O neznalosti řádů, jsem mluvil obecně a nemířil přímo na tebe! Ale vím, že v současnosti je to obrovskej problém u posádek.A nejen to. Změnil se i přístup k závodům. Je to asi tím, že kdo má prachy, tak si auto nechá postavit, nebo pronajme a jede. Ostatní je "vedlejší". Pravda je, že i přístup TK a to nejen u pana M je taky jiný než bejvalo dřív, jak píše internetová kavárna, jako byl pan Majšl v Nýrsku, Karel Nauš a nebo Franta Flégl. Ti měli úplně jiný přístup k posádkám. To všechno vyhnalo z tratí moje kluky, kteří jezdili HA se Škodovkama. Co jiní v autech měli, oni museli odstranit a nebo naopak! Protože otevření kapoty v zóně ČK se vylučovalo vždycky, tak my to řešili, jak tu někdo psal, že jsme odstartovali na startér a za startem opravovali, pokud jsme chtěli pokračovat dál. Jinak se jménem ses trefil. Akorát těch závodů bylo víc o kopce a nebo co jsem jel za volantem. Přeju vám, aby jste nemuseli řešit podobný problém a závodění vám dělalo jen radost. Čau Venca.smajlík
25. 9. 2017 09:0723
0 0
Stan: měl bych návrh, nebo dotaz - teď už je asi pozdě měnit řády, ale nestálo by za úvahu, aby se při dvoudenních soutěžích historiků povolilo, pokud posádka první den odstoupí, jako se to stalo v tomhle případě, plynule přešla třeba mezi legendy, pokud jasou na té soutěži vypsané? přeci jenom, posádka zaplatila startovný, nějakej den trénovala, bydlela a tak mi přijde škoda, aby po pár kilometrech upalovala domů, když auto jede a porucha byla vyloženě banální...
chápu, že vrátit ji do soutěžního pole nejde a ani to vzhledem k časové ztrátě nemá moc smyslu, ale pokud by posádka měla zájem ukázat se divákům i sponzorům a užít si svý již utracený peníze, tak proč jim to neumožnit? nevidím nikoho, komu by to mělo vadit, ani FIA by proti nic neměla mít, vždyť je to náš domácí podnik a byl by to vcelku vstřícnej krok, tak co Stane, nezkusíš nad tím přemýšlet? a co Skori, co by na to říkal, kdyby takovou možnost ve Zlíně měli?
25. 9. 2017 10:4524
0 0
Novej: Ale taková možnost tady už léta přeci je, na každé dvoudenní soutěži se lze po opravě auta na druhý den vrátit a závodit, alespoň o body za ten jeden den.
Na Stáru to šlo taky, s penalizací 12 minut za neodjetí městské....
25. 9. 2017 11:3325
0 0
Vrátníček: no nešlo, protože jim hrozilo vyloučení za zvednutou kapotu o což se technik velice snažil a šéf sporťáků to i potvrdil, svým odstoupením se tomu vyhnuli, ale já to myslel spíš obecně, aby se v podobným případě dalo přejít z MČR historiků do legend (technicky by to neměl bejt problém, tak tomu jenom přizpůsobit řády), třeba právě po takové poruše a chybě posádky v UP, nebo po překročení časovýho limitu v sekci, nebo etapě, což jinak znamená vyloučení
25. 9. 2017 16:1726
0 0
Novej - nevím, proč i ty se tak lacině navážíš do Mrkvana za to, že dělal co měl (... o což se technik velice snažil...). Je chyba posádky, že nezná řády - měli odstoupit nebo auto odtlačit za start do RZ a vůbec, je nebetyčná blbost dávat pojistku do motorového prostoru... Mám s techniky spory permametně, ale tady prostě nebylo co řešit. Naopak je mi divné, že mohli mít důvod odstoupení odevzdání výkazu. Správně by měli mít napsáno diskvalifikace s tím, že se tento podnik počítá v celkovém hodnocení za celý rok za podnik s 0 body... Jiná věc je, že jim to samozřejmě měli dát vědět a hlavně vůbec neměli být uvedeni ve startovním pořadí do 2. etapy 1. sekce. Tam v tom sporťáci udělali maglajz a měl by za to někdo dostat za uši! Ale u nás, jak je známo, předpisy musí dodržovat jenom posádka...
Co se týká tvého návrhu, samozřejmě by to bylo dobře, ale asi to bude na naše pohlaváry moc složité! Proč by někomu vycházeli vstříct...
25. 9. 2017 18:1527
0 0
vrci, vrci, je hezký, že mě káráš za to, že se navážím do technika (nenavážím, jenom si to tak vysvětluješ, i když jeho aktivita mohla skončit nahlášením večer, ale on se snažil i ráno smajlík) a pak sám dopředu zpochybníš možnou ochotu pupíků v Opletalce ke vstřícnýmu kroku smajlík
samozřejmě děkuju za to, že ten můj nápad označuješ za dobrej a o ten mi šlo až vprvní řadě, já vždycky chtěl vidět auta jezdit a čím víc, tím jsem byl spokojenější smajlík
a když už ti kluci jedou přes celou republiku, tak proč končit po pár kilometrech, když poníci by řehtali rádi dál?
PS: startovka na druhej den se schvalovala společně se startovkou na okruh, večer po okruhu zasedání komisařů už nebylo a je plus pro Stana, že nenechal kluky uhánět zbůhdarma a vyloučit je až třeba odpoledne, jako se stalo kdysi Valdovi
PPS: auto, který odstoupilo na techniku už nemůžeš vyloučit, bo už není účastníkem soutěže, řešilo se to kdysi na Bohemce
PPPS: nulovej započítanej výsledek se počítá pouze při vyloučení za disciplinární/nesportovní prohřešek a to tohle snad nebylo, to by se musela nula dávat i za vyloučení kvůli překročení časovýho limitu a to asi nechce nikdo, ne?
PPPPS: opravdu bych rád, kdyby se téma točilo kolem toho "průplavu" od historiků do legend na druhej den, tak uvidíme, třeba...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!