Autoklub Peugeot Rally Talentem se stal Jan Dvořák
Uplynulý konec minulého týdne patřil dvanácti finalistům soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent. Soutěžící změřili své schopnosti a dovednosti nejen z oblasti rallye. Do posledního soutěžního dne se probojovali 4 nejlepší – Jan Dvořák, Matyáš Homola, Filip Šimík a Tomáš Vlček. Absolutním vítězem se pak stal Jan Dvořák se spolujezdcem Jiřím Kalkusem.
Na mosteckém autodromu proběhlo velké finále. Ve dnech 26. až 29. listopadu 2017 prokazovali soutěžící své schopnosti v technických znalostech vozidla, výměně kol, jízdě na čas v jednotném vozu Peugeotu 208 1.2 PureTech 110k. Směrodatná byla samozřejmě i fyzická zdatnost finalistů. Finálové dny prověřily také znalosti jezdců ve sportovním marketingu a mediálním vystupování, v rámci kterého proběhly i rozhovory před kamerou.
V porotě tento rok zasedali a vítěze Jana Dvořáka zvolili – posádka Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, zkušený rally jezdec Jiří Kalista, šéfredaktor časopisu Faster Jakub Rejlek, manažer Autoklub Peugeot Rally Talent Stanislav Kafka, sportovní instruktor Jakub Čečelský, Tomáš Pochop, majitel marketingové agentury BPR, jenž stál za účastí Štěpána Vojtěcha ve WRC, a Adam Eliáš, výkonný ředitel Autoklubu České republiky.
„Tento ročník byl velmi silný. Závodníci a ani porota to neměla jednoduché. Nově zvolenému vítězi bych chtěl popřát co nejvíce úspěchů a bezpečných dojezdů do cíle. Rád bych také poděkoval značce Peugeot v ČR, která bude podporovat Jana Dvořáka po celou sezónu 2018,“ říká Adam Eliáš.
Zajdo tvým názorům a kritériím vyhovuje každý průměrný gymnazista.
Nároky na jazyk o jakých mluvím já by dnes splnil průměrný deváťák.
Hodnocení má být komplexní s největším důrazem na šikovnost za volantem a hlavně adaptaci na různá auta a podmínky. Ale jestli někdo v dnešní době kdy základy dostane jako dítě ve škole dosáhl dvacítky s velkou ambicí že bude rally jezdec a za celou dobu ho nenapadlo že bude potřebovat angličtinu, tak je to prostě lempl a nikdy z něj špička nebude.
Zajdo tvým názorům a kritériím vyhovuje každý průměrný gymnazista.
Nároky na jazyk o jakých mluvím já by dnes splnil průměrný deváťák.
Hodnocení má být komplexní s největším důrazem na šikovnost za volantem a hlavně adaptaci na různá auta a podmínky. Ale jestli někdo v dnešní době kdy základy dostane jako dítě ve škole dosáhl dvacítky s velkou ambicí že bude rally jezdec a za celou dobu ho nenapadlo že bude potřebovat angličtinu, tak je to prostě lempl a nikdy z něj špička nebude.
No, nečekal jsem , že to budu tak často poslední dobou říkat, ale zlatý systém Svazarmu, kdy se dalo začít se sériovým vozem,startovné za stovku,ekvivalent dnešní tisícikoruny, na sériových gumách atd.atd. a kdo byl dobrý, postoupil výš do Přeboru a následně i do federálního mistrovství a dostal se spravedlivým způsobem k nějaké podpoře, která činila na posádku v dnešních cenách okolo 20-40 tis. za dojetý závod, přitom se ve federálu už neplatilo startovné.
Systém výběru talenta AČR s principem " za hodně peněz pomůžeme jednomu", místo aby jsme za i méně peněz pomohli mnohým, je zcela chybný, viz zkušenosti z minulého výběru,kdy nám nakonec nikdo, opakuji nikdo z původně legálně vybraných s podporou nezávodí a závodí někdo, kdo žádným takovým výběrem neprošel a byl nakonec vytažen jako králík z klobouku.... kdy ale i toto fiasko výběru talenta je schopný pan výkonný ředitel AČR označit za úspěch .
A zajdo, jenom ještě otázka, na co ta angličtina na našich soutěžích tomu začínajícímu adeptovi bude ?? Když bude mít spíše starosti udržet auto na silnici, případně na rz nezabloudit... Neměl by mít i maturitu? Radši...
jenom jeden vítěz? a bude to stačit?
posledně byli i dva vítězové málo...
PS: znalost kalendáře byla taky, podobně jako pravopis, součástí testovaných oblastí? nebo by to už bylo nad síly zkoušejících?
Vrátníček: já si myslím, že maturita nemůže v žádným případě stačit, účastník by měl být minimálně magistr
Realita je taková že dnes žádný přirozený systém postupného vývoje neexistuje a podporu dostane jedna nebo dvě posádky z desítek zájemců, kteří mají všichni od pánaboha v rukách.
Předpokládá se že budou jezdit brzo Evropu a když se zadaří tak Svět. Potřebují mít prostě širší předpoklady než jen ten instinkt. A jedním z nich je umět trochu anglicky. Není to o tom být lingvista, ale znát aspoň základy jako umět se představit, pár zdvořilostních frází + pár výrazů ze svého oboru aby dokázal popsat co se dělo na rztě. Jestli to hodnotící komise pojala způsobem že "vylévali vaničku i s dítětem" netuším, nedivil bych se. K celé prezentaci projektu, zmateného způsobu hodnocení a složení komise mám výhrady.
Ale opakuju že už před více než 2 dekádama na základce jsme základy angličtiny dostali.Přestože někteří měli na základce primárně němčinu, na průmyslovce pak bylo maximálně pár jednotlivců, kteří by v angličtině nezvládli to co popisuju (s tím že by samozřejmě neznali specifické automobilové výrazy). Ti však měli problémy s naprostou ignorací všeho ostatního a dýl než do druháku s námi nepokračovali. Bláhově doufám že už je konečně trochu jasné kam tím mířím.
Není to o tom jestli ten jazyk někdo bude nebo nebude v první fázi své kariéry potřebovat. Je to o tom vybrat člověka který má nějaké předpoklady že na sobě dokáže pracovat.
Obecně jestli vybírám jezdce který by mohl pomýšlet na vrchol, tak musí mít dost selského rozumu, přirozené inteligence. A řekněme volné mozkové kapacity i když jede palbu. Všichni třeba o Colinovi budou tvrdit jaký to byl syrový talent a jak jezdil bezhlavě. Ale ten člověk dokázal popsat do detailu co a proč v autě v každé jedné sekundě dělá, dokázal si o tom povídat v ostrém tempu s reportérem vedle sebe.
Od určité úrovně jen ten instinkt nestačí a musí se k tomu přidat nějaká nástavba. Chápání mechaniky a dynamiky auta (ne jenom co se jak rozebere a přimontuje), aby jezdec přesně rozuměl co se pod ním děje.
Což mě oklikou přivádí k tomu že jestli někdo (zdůrazňuju v dnešní době) ve 20 letech neumí žbleptnout anglicky, téměř jistě takové předpoklady nemá. Může se pak prosadit v menší konkurenci čistým talentem, ale až bude bojovat na úrovni kde ten talent mají všichni, tak ho tyhle limity doženou.
Zkusím ještě jeden konkrétní příklad - máme jezdce který s bezchybně fungujícím senzorem v zadnici, cítí přesně kdy se auto opřelo do gum a kolik zbývá než začne klouzat. Přijde série zatáček za kterýma je delší rovinka do kopce, on to na limitu přilnavosti projede, bravo. Pak tama pojede druhý pilot se stejným instinktem, sepne mu "aha, pak se jede rovně do kopce, musím trochu prodat nájezd abych z poslední zatáčky vyjel co nejvyšší rychlostí". Jestli někdo je nebo není schopný takovéhle úvahy pak rozhodne, až se střetnou stejné talenty...
Hlavně nějdůležitější z celé plané myšlenky je, aby to uměl po dojezdu magistrovi říct anglicky. Navíc je to projetí zcela špatné.
Už dost chlape.
PS: Včera večer jsem poslouchal Kenana Sofuoglu a jeho rozhovor. Frajer, který na motorkách umí sakra hodně a jeho rozhovor školní angličtinou bych shrnul do "today I am very happy because I am at the finish "
Vrátníček: já si myslím, že maturita nemůže v žádným případě stačit, účastník by měl být minimálně magistr
copa by tam asi dělali s lékárníkem, že?
Milý Zajdo. Tato kniha byla pro mne už v roce 1982 učebnicí. Už podtitul "škola závodní jízdy" ji k tomu předurčoval. Podotýkám, že v českém jazyce bo anglicky ji Dalibor Janek nenapsal. Ovšem toto, co píšeš je už faul obrovský. Představ si, že kniha, vydaná poprvé v roce 1977 bude sloužit jako učebnice jízdy dnešní technikou. Jen kapitola řazení a pojednání o nastavení spojky je dnes pro historiky. Stejně jako některé teze o volbě stopy a průjezdu zatáčkou. Ovšem pardálové jako Zdeněk Vrátniček ji asi potřebovat na čtení nebudou. Apropo pozdní apex bych použil po sérii zatáček vždy, bez ohledu zda je rovinka do kopce či nikoli. Hlavně ale to musíš umět prakticky. Teorie je jen teorie. A praxe je léta dřiny, odříkání a hromada peněz za rány, protože ne všechno tě teorie naučí.
PS: Včera večer jsem poslouchal Kenana Sofuoglu a jeho rozhovor. Frajer, který na motorkách umí sakra hodně a jeho rozhovor školní angličtinou bych shrnul do "today I am very happy because I am at the finish "
Taky nechápu co je za faul zmiňovat knihu z přelomu 70./80. let. Celková technika průjezdu se od té doby těžko změnila a hrajou tam roli úplně stejné věci jako tehdy.
Zmínku že rovinka bude navíc do kopce jsem použil toliko pro zdůraznění, měl jsem ještě napsat v kombinaci se slabým motorem a dlouhou skříní
Ad kniha Dalibora Janbka. Věř mi, že podlé této knihy můžeš jezdit s Civikem. R2 jede úplně jinou stopu. A to už nemluvím o čtyřkolkách, které žijí v jiném levelu. Potom je ještě další auto, ve kterém sedí Martin Vlček. Cut znamen kola do trávy. Po Vlčkovi a jeho cut je celé auto mimo cestu a na cestě 2 tuny bordela. Hlavně v té poslední před rovinkou do kopce. Tady bych doporučil v rozpise poznámku "slowly bo tu jel vlčak jak cyp". Pro Otu "slowly bo tu jel vlčak jak cip"
Ale tak hlavně že jsi mi to nandal a nevím co píšu
Já tedy za sebe, pokud bych vybíral talent pro závodní auto, tak by angličtina opravdu neměla na můj výběr žádný zásadní vliv. To je jako bych Standovi Řezáčovi v době jeho vrcholné formy řekl - sorry Stando, ale ty tvoje rozhovory jsou strašný a tak jsme se rozhodli, že už za nás nebudeš běhat.
Jinak já mám rád posunutý apex v tomhle stylu: https://www.youtube.com/watch?v=zZQKepbGKiI