Citroën chce po své mládeži větší nasazení
Pro poslední sezóny mají junioři Citronu, tedy Craig Breen a Stéphane Lefebvre jeden úkol. Začít víc tlačit na pilu, zajíždět rychlejší časy a jít tak víc do rizika. Když se podíváme na statistiku vyhraných RZ, tak Lefebvre má u svého jména pouhopouhou jednu vložku a Breen jich nemá o moc víc, neb zaznamenal dva nejrychlejší časy. Oproti tomu jednička týmu Kris Meeke jich má na svém kontě 20, ale v tomto statistickém okénku je zajímavým zejména srovnání, že ač Breen dvakrát absentoval a k tomu v Monaku pilotoval starou DS3 WRC, až do Wales Rally GB byl v celkovém hodnocení šampionátu před Meekem, což bylo dáno zejména tím, že Ir zvládal jet konzistentně a dovážet auto na bodech, Brit naopak letos kráčí ve šlépějích svého mentora a jede věnec nebo kotrmelec.
Teď však v závěru roku chce Yves Matton od juniorů přidat. "Od juniorů bych rád viděl trošku vyšší tempo a možná taky, aby šli trochu více do rizika. To je způsob, o kterém si myslím, že nám umožní zakončit sezónu s pozitivním naladěním," řekl šéf Citroen racingu Yves Matton serveru autosport.com. Otázkou zůstává, nakolik se na splnění šéfových plánů projeví relativní nezkušenost jezdců s Australskou rally, protože Lefebvre zde startoval pouze v roce 2015, kdy na poslední chvíli nahradil Madse Ostberga zraněného při nehodě na seznamovačkách.
Jestliže Stéphane Lefebvre startoval v Austrálii alespoň jednou, pro Craiga Breena to bude u protinožců ostrá premiéra a bude zajímavé sledovat, jak se to promítne do plnění Mattonových úkolů. Jediným kdo tak v Austrálii aspoň párkrát startoval je Kris Meeke, pro nějž byla rally na jižní polokouli druhým startem s Citroenem v roce 2013 a následně se tamtéž ukázal ještě v sezónách 2014 a 2015 s DS3 WRC. Při těchto startech jel Brit pokaždé alespoň nějakou část soutěže na čele a proto Yves Matton doufá, že by se Meekovi mohlo dařit i letos: "Myslím, že je možné, aby tam Kris něco zajel. Víme, že na té rally mu rychlost nikdy nechyběla a vždy dokázal najít dobré tempo pro tamní zkoušky. První den bude mít dobrou startovní pozici, tak uvidíme, co to přinese," uzavírá Yves Matton.