31. 12. 2017 17:19 − 13460× − 42

Josef Minařík: Mrzí mě neprofesionální přístup posádek

Když se řekne Rallysprint Kopná nebo Mikuláš Rally Slušovice, vždy za organizací těchto soutěží stojí rodina Minaříků z Podkopné Lhoty.

Nejpopulárnější český rallysprint na Kopné je spojen od prvního ročníku právě s rodinou Minaříků. Kopná se vrátila v letošním roce po dvouleté odmlce do republikového šampionátu a začátkem dubna úspěšně proběhl již třiadvacátý ročník. Před osmi lety se narodila Mikuláš Rally Slušovice jako volný exhibiční podnik, který každoročně uzavírá domácí motoristickou sezonu. Letošní ročník proběhl opět v zimních podmínkách a vzbudil emoce především ze strany některých jezdců. S odstupem necelého měsíce se vracíme k mikulášské rally rozhovorem s Josefem Minaříkem, šéfem organizačního výboru CBS CARBOSPED Mikuláš Rally forever.

Pane Minaříku, v letošním roce jste pořádali opět dvě soutěže. Po dvouleté pauze jste se vrátili do rallysprintového šampionátu. Začněme hodnocení letošní sezony právě u Kopné.

“Zůstala tady skupina zapálených pořadatelů a podařilo se nám sehnat i finanční prostředky. Právě jistota generálního partnera převážila naše rozhodnutí do toho jít. Bohužel se potvrdily naše obavy, že nenaplníme startovní listinu. Těžko říci, zda to bylo časným dubnovým termínem nebo Kopná už netáhne, tak jako dříve nebo těch posádek už tolik není. I ve Vyškově a v Mostě bylo na startu málo posádek a startovní listiny byly naplněny jen v Pačejově a ve Vsetíně zásluhou šampionátu historických vozidel. Letošní Kopná skončila po finanční stránce lehce v mínusu, což nás vůbec netěšilo. Udělali jsme ale opět kvalitní rally, která se jela na čtyřech úsecích plus shakedown.”

Pojede se populární Kopná i v roce 2018?

“Dali jsme si několik podmínek, z nichž ta základní nám byla ze strany Autoklubu České republiky splněna přidělením Mistrovství České republiky historických vozidel. Podali jsme přihlášku a v předběžném kalendáři jsme dostali termín 6. – 7. dubna 2018. Máme už připravenou trať, ale zatím hledáme generálního partnera. Snad se nám podaří do jara zajistit potřebné finanční prostředky.”

Mikulášská rally se jela po letech opět v zimních podmínkách. Dva dny před startem napadl sníh. Jak bylo obtížné bylo připravit trať a vypořádat se s rozmary počasí?

“Ve čtvrtek jsme úsek na Rakové dvakrát projeli traktorem s pluhem, to stejné jsme provedli i v pátek. Odpoledne přišla obleva a celý úsek byl sjízdný na mokrou gumu. V sobotu byly jiné podmínky, přes noc přišel mráz, nicméně obec Zádveřice nám vyšla vstříc a použili jsme traktor s posypem. Kvůli nesjízdosti závěrečného části od lesíka k benzinové pumpě jsme přistoupili k ručnímu posypu, což nás stálo hodně úsilí. Okruh kolem dostihové dráhy byl ošetřen, opět jsme situaci řešili s městem Slušovice. Jsou tady přísné normy a musíte mít povolení k chemickému posypu. Máte silnice druhé třídy, které nelze rozsolit. Nemůžete jít proti platným předpisům a zákonům.”

Jezdci si stěžovali, že pořadatel nepovolil použití pneumatik s hroty. Co říkáte na jejich vyjádření?

“Pokud někdo neumí číst a nedbá na to, že každá rally se jede podle zvláštních ustanoveních, které podléhají schválení z Autoklubu České republiky a my nemůžeme sami nic měnit, tak by neměl závodit. My, jak se dozvídáme z různých médií, jsme nikomu použití pneu s hroty neslíbili! Ve zvláštních ustanoveních bylo jasně napsáno, že na úseku Fagus Lípa nebudou pneu s hroty v žádném případě povoleny a na okruhu pouze v případě souvislé sněhové pokrývky. Před sedmi lety jsme kola s hroty při extrémní sněhové nadílce na okruhu povolili i za velkého přispění tehdejšího šéfa svazu rally pana Františka Rosického. Souvislá sněhová vrstva letos nebyla a platné zákony v České republice nedovolují používat na komunikacích pneumatiky s hroty. Bohužel někteří jezdci z čela startovní listiny nás neustále bombardovali svými dotazy, proč nejedeme hroty. Bratr Luboš v roli ředitele si vyslechl řadu vulgárních nadávek na svou osobu. Během hodiny se nám odhlásilo kvůli sněhu osm posádek, které se divily, že v zimě může napadnout sníh. I přesto jsme nakonec měli posádek dost.”

Mikulášská rally je prakticky jedinou rally v České republice, kde probíhají seznamovací jízdy bezprostředně před startem. Jezdci měli aktuální informace o stavu tratě.

“Přesně tak, kdyby seznamovací jízdy byly den před soutěží, bylo by to pro posádky mnohem složitější vyhodnotit, co obout a jak si nastavit soutěžní vozidla. Hodnotím to jako neprofesionální přístup posádek, které se neumí připravit na zimní rally. Vítěz Martin Vlček nám ani jednou nevolal, správně si připravil auto na momentální podmínky na trati a zaslouženě vyhrál. Jiní jezdci si nakoupili za desetisíce korun pneu s hroty a argumentovali tím, že se jede volný exhibiční podnik a zřejmě se nemusí dodržovat řády a zákony! Před startem projel celou trať delegovaný hlavní sportovní komisař a bezpečnostní delegát ASN a rozhodně se ztotožnili s námi, že použití pneu s hroty by zde neschválili. Většina startovního pole si vůbec nestěžovala na sjízdnost tratě a soutěž si užívala.”

Zlínský kraj je mekkou rallysportu. Mikulášskou rally sledovaly opět zástupy motoristických fanoušků. Byl jste spokojen s jejich chováním?

“Bohužel se chovali velmi neukázněně. Takové problémy s diváky jsme dlouho neměli. Zřejmě si neuvědomují, že motoristický sport je nebezpečný a přináší i tragické okamžiky. Dvakrát jsme chtěli soutěž zastavit kvůli neukázněnosti diváků. Musím opět apelovat na fanoušky, aby si uvědomili všechna rizika a dbali bezpečnosti při sledování rychlostních zkoušek.

Dovolím si ještě poznámku k médiím. Na jednu stranu jsem rád, že do Slušovic jezdí a propagují náš podnik, nicméně mě mrzí nevyváženost reportáží v televizi a na webových serverech. Reportéry zajímají pouze názory jezdců a druhou stranu vzhledem k objektivitě a vyváženosti reportáže, nás pořadatele vůbec neosloví. Pak se dozvím, že ředitel rally zakázal hroty, což je absolutní nesmysl. Proč se reportéři nezeptají na názory a neudělají rozhovory i s jezdci z opačného konce startovního pole a zajímá je stále jen pár jezdců?!”

Co říci závěrem?

“Vzhledem k tomu, že brzy přivítáme nový rok 2018, přeji všem klidné a radostné prožití svátečních dnů, hodně zdraví, štěstí a spokojenosti. Věřím, že se budeme nadále setkávat v hojném počtu kolem tratí rychlostních zkoušek nebo v servisních zónách.”

Komentářů celkem: 42
2. 1. 2018 13:4421
0 0
Původně napsal gangel
Původně napsal Shacki
Proč by měl točit rozhovor s druhou stranou? On netočil reportáž o nějakém sporu dvou stran, aby musel dát prostor všem. Točil ohlasy na místě, aby jste je vy co nejrychleji viděli. Je těžké to tak pochopit? To jako kdykoliv někdo něco řekne, tak bude muset běhat za někým jiným? Nezlobte se na mě, ale já začínám mít pocit, že to ve vašem podání snad udělal schválně... smajlík
Celé je to o tom, že na základě vašeho videa si bežný člověk myslí, že organizátor pako a neschopný pořadatel. Jasně, může vám to být jedno, nemáte žádné povinnosti, co má být obsahem. Vy prostě jen natáčíte videa z rally, co by nejvýraznější web o rally v čr... Napadá mě klasická věta ze "super hero movies" : S velkou silou přichází velká zodpovědnost...

Jste všichni zapálení rallyoví srdcaři, ale v rámci toho neumíte unést ani ň kritiky - to je hrozně smutné. Sám už chodím informace o rally zjišťovat jinam než na ewrc a to jsem na ewrc vyrostl a byl jedním z prvních členů eWRC klubu.
Za mě je to bulvarizace webu, která se tady projevuje už x let - hlavně rozdmýchat hádky nebo si myslet, že mám vždy pravdu. Z historiie si třeba pamatuji vyjmuté části rozhovorů z Loebem a Ogierem, které vynechávaly podstatné části, tak aby byl článek víc vyhrocený.... atd.

Přeji všem z eWRC do roku 2018 pevné nervy a odvahu něco změnit a přijmout, to co jste - Top informační server o rally v ČR plus best Results na celém světě. smajlík
Na základě našeho videa? To není na základě toho, co tam kdo řekl? Opravdu máme odpovědnost za to, co kdo řekne na kameru? Opravdu po nás chcete, abychom dělali cenzuru?

Já kritiku rád přijmu, věcnou dokonce vítám. Ale nelíbí se mně, když mně někdo obviňuje z toho, že někomu straním. Kdykoliv se tady objevil nějaký spor, vždy jsme dali prostor oběma stranám k vyjádření. My tady nejsme od toho, abychom dělali soudce. I ten spor o hřebíkách mně přišel naprosto malicherný. A pokud panu Minaříkovi jezdci nadávali do debilů, tak se divím, že jim rovnou neřekl, aby už na jeho soutěže příště nejezdili. Jenže za to naše videa fakt nemohou, to jako sorry. A mrzí mě, že pan Minařík se ozval po měsíci tímto způsobem. Druhý den tu mohla viset jeho zpráva, kde by vše jednoduše vysvětlil a odůvodnil. A podle některých komentářů tady to vypadá tak, jako že Mravenecz chodí kolem posádek a podněcuje je ke štvavé kampani proti něčemu. Takže jsme to odnesli my. Nestačím se divit. smajlík
2. 1. 2018 13:5422
0 0
gangel: jsi schopen přijmout informaci o tom, že i tahle rallye měla svého činovníka pro styk s tiskem? a podle ZU i tiskové středisko (jakkoli asi vypadalo jinak, než je standardní, což se u takové akce ale dá pochopit)? proč jsou tyhle funkce a místa zřizované? to se ptám spíš řečnicky, protože jsem to párkrát dělal, stejně jako MravenecZ, ale zajímala by mě tvoje odpověď/di smajlík
2. 1. 2018 14:1224
0 0
Gangele, člověče, to je pěkný maglajs, co jsi napsal. To by mě fuckt zajímalo kdo na eWRC neunese kritiku, kde se dají zjistit lepší informace z rally, jak se web bulvarizuje evtl. jaké části rozhovorů Loeba a Ogiera byly vyjmuté evtl. proč si myslíš, že se tak stalo. Je mi jasné, že jezdci prostě nejsou kladné postavy z westernu, ale lidé z masa a kostí soustředění na svůj úspěch a s vědomim hodně investovaných peněz. Taky nejsme žádní westernoví klaďasové. Naučme se s tím žít, jakkoliv je to nesnadné. Takový MIBOČI s tím asi bude mít dost práce... A trocha respektu by taky nezaškodila.
2. 1. 2018 17:5125
1 0
Myslím, že se tu vyvolala zbytečná bouře s osočením zpravodajce Mravence a dalších, již v komentech pod zmíněnými videonovinkami jsem psal, že komentáře některých jezdců (víme kterých notorických stěžovatelů poměrů českých rally) jsou vůči pořadateli za hranou, že nečtou ZU je jejich problém, že se neumí přizpůsobit aktuálním podmínkám je mírně řečeno z pohledu rally nesportovní, nerozhodovalo se tu o titulu, ale byla to víceméně show, tak jsem opravdu jejich nářky moc nepochopil, jiní toho dokázali využít a pobavit sebe i nás diváky a těm čest. A i pozitivní komentáře těchto jezdců tam zazněly (viz třeba Březík), takže neobjektivní rozhodně nebyly - takže za mě zpravodajci určitě ok, že neběželi hned za pořadatelem, na to by snad byl prostor pokud by šlo o reportáž z mistráku nad půl hoďky. Škoda jen, že Minaříci nepřišli se zmiňovaným rozhovorem dříve, když problém byl ještě čerstvý, ale přeji jim ať se nadají odradit, svou práci dělají skvěle s citem pro rally a Kopná je klasika, která když se nejela velmi chyběla.
2. 1. 2018 21:4626
0 0
Pokud by se nejel Most , nebo Pačejov by mrzelo ještě víc.
Zbytek by byl morava cup. smajlík
2. 1. 2018 22:2427
1 0
Původně napsal Novej
gangel: jsi schopen přijmout informaci o tom, že i tahle rallye měla svého činovníka pro styk s tiskem? a podle ZU i tiskové středisko (jakkoli asi vypadalo jinak, než je standardní, což se u takové akce ale dá pochopit)? proč jsou tyhle funkce a místa zřizované? to se ptám spíš řečnicky, protože jsem to párkrát dělal, stejně jako MravenecZ, ale zajímala by mě tvoje odpověď/di smajlík
Celé se to tady hrotí kvůli tomu, že nejste schopni přijmout ani kousek kritiky. Já v tom ale cítím ohromnou frustraci. Snažíte se, děláte co se dá, stojí top čas, peníze, nové články, design webu, prostě vše kolem, aby web fakal a fungoval + uživit se a pak přijde nepozitivní koment na adresu eWRC a je po náladě. A já to v podstatě chápu, že se tak hájíte - eWRC je určitě náročný a ambiciózní a snad i úspěšný projekt, ale to neznamená, že se mu musí jen tleskat.

Takže k Tobě Novej: nechápu na co se mě ptáš? "....a podle ZU i tiskové středisko (jakkoli asi vypadalo jinak, než je standardní, což se u takové akce ale dá pochopit)? proč jsou tyhle funkce a místa zřizované?" Zřejmě jsou zřizované ke komunikaci s medii. Ale spíš by mě zajímalo, jakou roli mělo sehrát v tomto případě? Tiskovka vyšla - mohla vyjít dřív. O důvodech proč tak pozdě, můžeme jen spekulovat...

Já prostě v tomto případě selsky nechápu, když mi někdo (notorický brečič) brečí do mikrofonu o pořadateli, tak proč se potom nezeptám pořadatele? Můžu o tom jen spekulovat...

To Steg: jo máš pravdu, je tam moc zbytečného balastu. Mě osobně prostě frustruje tady to (sorry všem) přizdisráčství přiznat chybu a proto jsem se nechal unést (podobně mi totiž bouchly saze nad článkem s tím Loebem a spol.. smajlík ).

Písemná kritika působí hrozně drsně a reakce na ni ještě drsněji a je to taková spirála do nekonečna... Ale myslím, že by jsme o tom všichni v klidu pokecali smajlík

Kritika se nemusí automaticky přijmout, ale pokud se automaticky zamítá, tak je něco špatně.

2. 1. 2018 22:4628
0 0
Tak jsem pročetl ZU a přijmul jsem, že byl ustanoven činovník pro styk s tiskem. Nejspíš pro potřeby novinářů. Nikde tam ale není, že by měl vyhledávat novináře a podávat zprávy a vysvětlení! Odborník jistě rád a fundovaně vysvětlí. Že Milane.smajlík
3. 1. 2018 01:5329
0 1
činovník pro styk s tiskem má na starosti styk s tiskem, co na tom starej pes nechápe? pokud by neměl podávat vysvětlení, nemůže se divit, že takové vysvětlení tisk nepřináší smajlík
3. 1. 2018 06:5830
0 0
K FB diskusi Ayrton Alex Pavlát: přesně tak máš pravdu. Stejným pohledem byl psán i můj příspěvek a stále se najdou takoví, kteří to nechtějí pochopit a obhajují (svoje) neobhájitelné. A používat v této souvislosti slovo cenzura jsou jen plané kecy a prvoplánově snaha vyvolat v ostatních diskutujících negativní emoce. Stejně tak porovnávat politickou diskusi a rozhovory s jezdci. Nedá mně to, ale výkřik si vypůjčím: Proberte se už proboha.
3. 1. 2018 11:3331
0 0
Už včera jsem si říkal, že tu nic dál psát nebudu, ale prostě mně to nedá, protože prostě nestačím zírat, co máte někteří za názory. Vy v podstatě tvrdíte, že když se půjdeme pana AT zeptat, jak se těší na soutěž, a on řekne, že je nasranej, protože nejsou povoleny hřebíky, tak my to nesmíme zveřejnit? Nebo co jsme měli dělat? Protože o ničem jiném ta diskuse být nemá, protože nic jiného ani nebylo natočeno a zveřejněno. Taky si říkám, že byste se měli probrat, protože z nějaké pseudoproblému se tu dělá problém div ne galaktický. A strašně mě mrzí chování spousty jezdců, co ví, jak to ve skutečnosti s těmi hřebíkama (ne)bylo, po straně a po telefonu řeknou leccos, ale že by dali kůži na trh a nechali si tu nadávat od vás, to ne. Jenže já se nesnížím k tomu, abych publikoval něčí pocity a informace a stal jsme se (v mých očích) bulvárem. Podle některých evidentně bulvár jsme. A proto tady třeba nepíšeme nesmysly o jednotném benzínu, protože není (minimálně zatím) co psát a řešit. Dál už to opravdu nebudu řešit, jdu dělat užitečnější práci.
3. 1. 2018 11:4932
0 0
Taky mně to nedá, abych neragoval na nenapsané:
1. kdo a kde napsal, že zveřejnit názor jezdce nesmíte?,
2. pokud je řeč o diskusi, tak na to musí být dvě strany - zde zveřejněný názor jezdce a pak z toho plynoucí "reakce" pořadatele. Pokud se udělá jen krok jeden, tak to není diskuse; a při dalším jednání o soutěži může nastat situace, kterou popsal Ayrton Alex Pavlát,
3. nezaznamenal jsem volání diskutujících o zveřejnění názorů - spousty jezdců, co ví, jak to ve skutečnosti s těmi hřebíkama (ne)bylo, po straně a po telefonu řeknou leccos, ale že by dali kůži na trh a nechali si tu nadávat od vás - ale pouze zájem včas zveřejnit názor pořadatele (bylo vhodné čekat, až se ozve sám??).
3. 1. 2018 12:0533
0 0
1) Souhlasíte s panem Pavlátem, který napsal "Takže když bude někdo pomlouvat, urážet a sprostě nadávat, tak to taky redaktor zveřejní? A bude se tvářit, že s tím nemá nic společného? Proberte se už proboha. Kdyby byla pravda co píšete, tak se lidi nesouděj s redakcema, ale s těma, kdo tu nepravdu redakci sdělili. "
2) Opravdu myslíte, že na každý názor musíme shánět reakci? My jsme nevedli žádnou diskusi, my se jen ptali na aktuální dojmy. Pokud tohle nedokážete pochopit, tak tady je asi ten hlavní problém.
3) My jsme neměli zájem včas zveřejnit názor pořadatele? Opravdu si to myslíte? Proč nás do toho neustále taháte? Ten spor je mezi pořadatelem a jezdci. A z našeho pohledu šlo o úplně nesmyslný stesk jezdců, kterému jsme se dále nevěnovali. Pokud to cítil pan Minařík jinak, mohl se ozvat hned a mohlo být vyřešeno hned.
3. 1. 2018 13:0034
1 0
Původně napsal Novej
činovník pro styk s tiskem má na starosti styk s tiskem, co na tom starej pes nechápe? pokud by neměl podávat vysvětlení, nemůže se divit, že takové vysvětlení tisk nepřináší smajlík
Činovník pro styk s tiskem má na starosti styk s tiskem. To samozřejmě starej pes chápe. Ale nejdřív od tisku musí přijít dotaz, proč je to a to takto a na to od tiskovýho musí přijít odpověď. Pokud dotaz nepřijde, nemůže přijítt odpověď! Co na tom nepochopil Novej?smajlík
3. 1. 2018 13:0435
0 0
Tiskový jen tupě čeká, až se ho někdo na něco zeptá? To jsem nevěděl.
3. 1. 2018 13:4836
0 0
starej pes ztrácí chlupy i zuby, ale humor mu zůstal a to mi činí velkou radost smajlíksmajlíksmajlík
3. 1. 2018 14:4837
0 0
Původně napsal Shacki
1) Souhlasíte s panem Pavlátem, který napsal "Takže když bude někdo pomlouvat, urážet a sprostě nadávat, tak to taky redaktor zveřejní? A bude se tvářit, že s tím nemá nic společného? Proberte se už proboha. Kdyby byla pravda co píšete, tak se lidi nesouděj s redakcema, ale s těma, kdo tu nepravdu redakci sdělili. "
2) Opravdu myslíte, že na každý názor musíme shánět reakci? My jsme nevedli žádnou diskusi, my se jen ptali na aktuální dojmy. Pokud tohle nedokážete pochopit, tak tady je asi ten hlavní problém.
3) My jsme neměli zájem včas zveřejnit názor pořadatele? Opravdu si to myslíte? Proč nás do toho neustále taháte? Ten spor je mezi pořadatelem a jezdci. A z našeho pohledu šlo o úplně nesmyslný stesk jezdců, kterému jsme se dále nevěnovali. Pokud to cítil pan Minařík jinak, mohl se ozvat hned a mohlo být vyřešeno hned.
Fakt to nemá smysl. Vést debatu vytrháváním souvislostí jsou jen plané kecy a prvoplánově snaha vyvolat v ostatních diskutujících negativní emoce (to jsem napsal jednou a platí to). A pro Petra Pavláta: byť jsme spolu někde jinde a u něčeho jiného, složitě hledali společný názor smajlík, tak Ti umím přiznat pravdu.
Ano, myslím si, že ten kdo má rád rally, by měl mít snahu shánět reakci pořadatele a netrvat si na tom, že se jedná o spor mezi pořadatelem a jezdci. Pořadatel evidentně nevede s nikým spor (kde se něco takového zveřejnilo!!); jen uveřejněním komentáře jste spustili lavinu a tvrdit, že jste tomu dál nevěnovali pozornost, je strkání hlavy do písku. To jste zákonitě museli očekávat.
3. 1. 2018 15:0238
0 0
nokian: nejsi ty natvrdlej? Pořadatel neměl s nikým spor? A o čem je tedy tenhle článek?smajlík Zmínka o médiích je tam jen na závěr.
3. 1. 2018 15:2839
0 0
Původně napsal plejtvak
nokian: nejsi ty natvrdlej? Pořadatel neměl s nikým spor? A o čem je tedy tenhle článek?smajlík Zmínka o médiích je tam jen na závěr.
Proč bych měl být NATVRDLEJ!!! Než začneš okolí takhle označovat, tak si přečti a pořádně text (např. počínaje částí pod druhou fotkou). Pokud nedovolili použití hrotů s odkazem na ZÚ, tak to není spor. SPOR z toho udělali v první řadě nespokojenci z řad jezdců a ve druhé řadě ti jedinci, kteří nectí pravidla.
Ano z médií se dozvěděl, ale DODATEČNĚ; např. zveřejněním rozhovoru. Nebo si snad myslíš, že pořadatel má během soutěže čas číst weby!!! Svatá Ty prostoto!!!
A o čem ten článek je?? Vzhledem k tomu, že zcela jistě máme jiné chápání světa, tak můj názor bys asi nepřijal. A prosím, chápej rozdíl mezi slovy přijat, akceptovat a pochopit. To jsou ÚPLNĚ jiné kategorie rozumových pochodů.
3. 1. 2018 15:3240
0 0
A ty si jako myslíš, že ten spor vznikl zveřejněním videa? To video bylo natočeno v den soutěže, takže v té době se už jezdci s pořadatelem dávno pohádali. Pokud si myslíš, že pořadatel do zveřejnění videa nic netušil, tak potěš koště.
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!