12. 3. 2018 08:20 − 11970× − 29

Ogier přišel o body z powerstage

Vedle vítězství v Mexiku si Ogier připsal i druhý nejrychlejší čas na powerstage. Tedy původně, po trestu o body z PS přišel.

O co šlo. Už v přímém přenosu si každý všiml, že Ogier retardér v závěru rozrazil mnohem víc než ostatní. Zatímco ostatní se většinou dotkli jen poslední části, Ogier ve snaze o nejrychlejší čas rozrazil výrazně už tu první.

Po soutěži se tím zabývali sportovní komisaři a nakonec rozhodli, že k jeho původnímu času se připočte ještě 10 sekund navíc. V rámci celé soutěže mu to může být jedno, tam měl náskok velký, ale přišel o 4 body z powerstage a navíc jeho konkurenti si jich připsali víc. Takový Neuville měl brát dva body, teď bere tři.

M-Sport se na místě proti rozhodnutí odvolal (logicky), a tak se bude případ řešit znovu a jinde. Zatím ale platí rozhodnutí, kterému přisuzuje 10 sekund navíc.

Komentářů celkem: 29
12. 3. 2018 08:411
0 1
smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
12. 3. 2018 08:432
0 0
Snažím se pro vás najít i video, zatím marně, tak kdyby někdo věděl, dejte sem link
12. 3. 2018 08:543
0 0
Asi souhlas, že to Ogier přehnal. Ale stejně tak by se mělo urychleně něco dělat s tím taktizováním do PS. Stačilo by pravidlo, že když neodstartuješ podle svého času, tak taky dostaneš 10 sec navíc. Nebo tě čas zůstane, ale nemáš nárok na body. Jinak se z toho stane selanka. smajlík
12. 3. 2018 08:554
1 0
určitě by se hodil i záběr na Neuvilla (například) z prvního průjezdu
12. 3. 2018 09:085 Upraveno 09:13
1 0
Původně napsal Shacki
Asi souhlas, že to Ogier přehnal. Ale stejně tak by se mělo urychleně něco dělat s tím taktizováním do PS. Stačilo by pravidlo, že když neodstartuješ podle svého času, tak taky dostaneš 10 sec navíc. Nebo tě čas zůstane, ale nemáš nárok na body. Jinak se z toho stane selanka. smajlík
Asi by stačilo, kdyby ta pentle byla přičtena k té RZ, před kterou se to stalo...
12. 3. 2018 09:086 Upraveno 09:11
0 0
Jinak moc nerozumím, když trefíš trochu, tak pohoda, když víc, tak průšvih, jak se to měří?
p.z
12. 3. 2018 09:217
0 0
Původně napsal Shacki
Asi souhlas, že to Ogier přehnal. Ale stejně tak by se mělo urychleně něco dělat s tím taktizováním do PS. Stačilo by pravidlo, že když neodstartuješ podle svého času, tak taky dostaneš 10 sec navíc. Nebo tě čas zůstane, ale nemáš nárok na body. Jinak se z toho stane selanka. smajlík
Plně souhlasím
12. 3. 2018 09:268
1 0
nechápu, proč by měl bejt u pozdního startu do PS jinej trest, než při pozdním startu do jakýkoli jiný erzety? jenom kvůli televizi a promotérovi? to snad ne smajlík
12. 3. 2018 09:389
0 0
Pokud se může před PS měnit startovní pořadí, tak proč ne. Ale je fraška, když koukáš na TV a dekoruje se vítěz a vzadu "potají" někdo bojuje o body do PS mimo kamery.
12. 3. 2018 09:4010
1 0
Původně napsal Shacki
Asi souhlas, že to Ogier přehnal. Ale stejně tak by se mělo urychleně něco dělat s tím taktizováním do PS. Stačilo by pravidlo, že když neodstartuješ podle svého času, tak taky dostaneš 10 sec navíc. Nebo tě čas zůstane, ale nemáš nárok na body. Jinak se z toho stane selanka. smajlík
Hned jak jsem to viděl, tak jsem si byl skoro jistý, že nějakou penalizaci za to bohužel dostane, jak píšeš, bylo to ,,přes čáru", což uznávám jako Ogierův fanda. Se starty do PS rovněž souhlasím, že by se mělo něco udělat. Zase na druhou stranu je na tom krásně vidět, že Ogier je pan mistr a přemýšlí nad soutěží ze všech stran. Nevím, jestli nad tím někdo někdy v minulosti uvažoval, ale on s tím přišel jako první. Tänak s Neuvillem mi tentokrát přišli jako cvičené opice (ikdyž to asi nebylo úplně jejich rozhodnutí).
12. 3. 2018 09:5311
0 0
12. 3. 2018 10:0712
0 0
tady je odkaz, který pod jinej článek dal Steg smajlík
a dole v reakcích je pohled jak z auta, tak i zvenčí:
https://twitter.com/voiceofrally/status/972997306927734784
12. 3. 2018 10:1213 Upraveno 10:15
0 0
Z toho videa mi nepřipadá, že to Ogi udělal plánovaně. Nějak divně se tam přihnal, ať už proto, že se mu to trochu vymklo z ruky nebo proto, že byl retardér konfigurovanej jinak než v RZ 21, jak namítal M-Sport při slyšení. Proč se ovšem dotazoval před RZ, jak je to s evtl. "sťouchnutím" do retardéru je záhadou.
Tak to holt vypadá, když se vymýšlejí hlouposti. Proč tam ta šikana vlastně byla, měla tam smysl? Ještě, že tam nebyl traktor, jak jsme to viděli ve Finsku 2016(?).
12. 3. 2018 10:1414
0 0
Asi se neřeší, zda to udělal schválně nebo ne, ale zda tím projetím získal výhodu.
12. 3. 2018 10:2215 Upraveno 10:23
0 0
Podle mě tím výhodu moc nezískal, podle toho videa, no ale nevím. Pokud do toho drcli i ostatní, tak buď všichni nebo nic, výhoda nevýhoda. Zase takový šalamounský rozhodnutí, který by se dalo hodit na každýho. No Ogierovi to může bejt beztak jedno. Neuville se jako moc dobrej čistič neukázal, takže se moc nebojím, že by nějak ovládnul šampionát. smajlík
12. 3. 2018 10:2316
0 0
Tak ono je jedno jestli to udělal schválně nebo ne, rozrazil retardér má dostat penalizaci. To přeci funguje u nás ne? Viděl jsem to v přímém přenosu a byl jediný, který rozrazil retardér, alespoň tedy v power stage. To je bez diskuzí. S tím čekáním ohledně startovní pozice, to jsem viděl na živo už ve Švédsku. Je to trapné, ale na druhou stranu s tím neporušují pravidla. Bohužel pravidla nepočítají s tím, že někdo bude "podvádět" a jde o penalizaci v případě pozdního příjezdu. Takže je to vlastně úplně v pohodě. Akorát to nesmí udělat všichni smajlík
12. 3. 2018 10:3617
0 0
Původně napsal Shacki
Asi se neřeší, zda to udělal schválně nebo ne, ale zda tím projetím získal výhodu.
JJ, popletl jsem si diskusi, na jednom francouzském serveru se mocně diskutuje o přiměřenosti trestu a čistých úmyslech a já jsem nějak myslel, že to je tady... To je tak, když člověk napřed střílí a pak myslí. Pravidla jsou pravidla, ať jsou sebeblbší a dodržovat se musí. Ani ne tak kvůli pravidlům samotným, ale kvůli ostatním jezdcům, co je dodržují.
12. 3. 2018 12:2318
0 0
Nejsem názoru, že to udělal schválně - pusťte si video pomaleji a uvidíte korekci předními koly; spíš bych se domníval, že gumy už moc "nebraly". Je to dobře vidět na průjezdu po části, kde jsou dvě stopy poskládané (snad) z kostek. Z nájezdu na asfalt mohl mít pocit, že gumy "fungují", ale "nálet" do retardéru a vlastní průjezd ho musely vyvést z omylu. Nu což, pravidla platí pro každého, takže pentle jak vyšitá. Berme to tak, že nezískáním 4 bodů z PS se šampionát zdramatizuje. smajlík
Zajímavější bude, jak "uchopí" FIA a promotér řešení s taktizováním se startovním časem do PS. Rad je tady dost. Jak však chceme odlišit úmysl a "opravdový" pozdní příjezd, kdy posádka odstraňovala na přejezdu poruchu, defekt či byla zastavena policií??
12. 3. 2018 12:2819
0 0
Před powerstage je vždy docela dlouhý regroup, takže tam se to dá srovnat. Ale neodstartováním do PS ve svém čase by prostě posádka přišla o možnost získat body z PS, čas by ji zůstal do celkové klasifikace.
12. 3. 2018 13:1520
0 0
Bud by melo byt presne popsano, jaky postih hrozi za dotyk/posunutí/zbourani retarderu a nebo je to cele nesmysl... Kdyby to nebylo u "senzacní" Powerstage, tak si toho nikdo poradne ani nevsimne. A retarder ma byt z neceho odolnyho - kdyby retarder nebyla plastová krabicka, ale neco poradneho, tak by si vsichni dali vetsi pozor.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!