8. 4. 2018 17:49 − 10285× − 28

Proč Videonovinky točí „jen“ špičku?

Dovolím s vám předložit moje vysvětlení, proč ve Videonovinkách dostává prostor špička a málokdy někdo jiný.

Jedno takové malé nedělní zamyšlení, které snad vysvětlí, jak Videonovinky vznikají, co za tím je a jestli je šance projekt nějak vylepšit…

Proč netočíte historiky a dvoukolky?

Díky tomu, že na Kopné jeli historici před startovním polem, měli jsme možnost se jim trochu pověnovat i s našimi Videonovinkami. Tahle kategorie nás baví, stejně jako dvoukolky. Já sám jsem ve dvoukolkách a historických autech několik soutěží odjel, líbí se mi, mám v těchto kategoriích mnoho přátel. V běžných podmínkách na běžné soutěži, kde jedou historici daleko za polem, ale nemáme kapacity na to, abychom dělali sestřihy i včetně těchto kategorií.

Nemůžeme být prostě na dvou místech současně. Kdo někdy videa z rally dělal, nebo se jen trochu dokáže zamyslet nad tím, co je za tím práce a technických prostředků, tak pochopí, že to za stávajících podmínek prostě nejde. Dnes máme unikátní systém přenosu dat se záběry z RZ, který si troufám říci, nepoužívá nikdo jiný na světě. Máme „krabičky“, které přenáší obrovské množství dat z RZ přímo do cloudového úložiště, odkud si je bere střihač, který záběry střihá. Záběry jsou od mnoha kameramanů JNK a k tomu si přidáváme vždy minimálně dvě své kamery a speciální slow motion kameru. Nesmím zapomenout na dron, který nad rally od nás také létá a od něj také záběry máme a používáme. Je to gigantické množství dat, to snad pochopí i ten, co o IT neví vůbec nic.

Videonovinky točí jen toho co zaplatí?

Já, během rally pobíhám servisem, dělám rozhovory, zjišťuji novinky, někdy se dostaneme s kamerou na RZ, občas vám zprostředkuji přímý přenos z RZ přes svůj telefon na facebook. Osobně bych i dalších X rozhovorů s dvoukolkám zvládl, ale už nemáme kapacity na to, aby ty materiály z RZ a další rozhovory někdo vytřídil a sestříhal. Jsme na limitu sil a financí. Opět použiji to, že kdo někdy dělal s videem, střihem a kamerou, tak ví, kolik tyto věci stojí a kolik se musí zaplatit lidem, kteří to střihají. Nikdo nám na provoz Videonovinek nepřispívá. Peníze musíme sehnat od sponzorů tak, abychom projekt vůbec uživili. Je absolutní lež, že do reportáží Videonovinek ze soutěží se dostanou jen ti, kteří nám zaplatí. Nevěřte takovým žvástům zlých lidí!

Šlo by Videonoviky rozšířit i na dvoukolky a historiky?

Šlo by to. Jsme technicky připravení na to, Videonovinky rozšířit i o dvoukolky a klidně i historiky. Jste ochotní na to přispět vy, čtenáři a nebo vy, závodníci? My se momentálně musíme chovat podle toho, na co máme. Děláme rozhovory a videa se špičkou, která jsou nejvíce žádaná. Další služba je možná, ale musí jí někdo podpořit. Pomůžete najít partnera, který to celé zafinancuje, nebo si na to přispějete sami? Domluví se jezdci mezi sebou, vyberou do kasičky a Videonovinky si využijí pro svou propagaci?

Na sprintech byste se měli věnovat hlavně dvoukolkám. Je to jejich šampionát!

Rallysprint série je podle mého názoru uměle označená jako šampionát dvoukolek. Je to nesmysl. Pokud by to někdo na Autoklubu ČR myslel vážně, že chce dát dvoukolkám větší prostor, pak ale samozřejmě musí zakázat starty všem silnějším a větším autům. A to by ale chtělo velkou odvahu. Nejezdila by ve sprintech produkční auta, R5 a o WRC bychom si mohli nechat zdát. Dvoukolky by měly větší prostor a větší popularitu. Skutečně? Nesmysl. Na soutěž by přijela třetina diváků, polovina startovního pole závodníků a taková soutěž by zanedlouho zanikla kvůli tomu, že by se nezaplatil její provoz, neměla by popularitu, média, sponzory. Je to tedy celé od začátku do konce hloupost a jen rozhodnutí ve stylu „vlk se nažere, koza zůstane celá“. Rally je krásná svou pestrostí a čtyřkolky nemohou být bez dvoukolek a naopak. Dvoukolkáři a začínající jezdci se chtějí přiblížit zkušeným a velkým závodníkům ze špičky, kteří na sebe strhávají a vždy strhávali pozornost. Díky této pozornosti ale jsou peníze i na ty závody dvoukolek. Bez sebe to totiž nebude fungovat. Není tedy třeba nám připomínat, že Rallyspritnt série je o dvoukolkách. Řády známe, číst umíme. Podle mě je to ale opravdu nefunkční nesmysl. Každý sport má svou první ligu a svou špičku, která táhne pozornost médií. I fotbalový přebor žije z popularity první ligy a první liga žije z popularity špičkového světového fotbalu v Champions league. Tak to je a bude, na tom žádné umělé rozhodnutí na papíře nic nezmění. Chvalte, kritizujte, ale prosím, všeho s mírou.

Závěrem si neodpustím jednu věc. Neskutečně mě mrzí, že se stále najdou ti, kteří rejpou do toho, co děláme, jak to děláme a s kým máme mluvit. Už jsem se setkal i s tím, že na mě při odjezdu od RZ pokřikovali nějací „rádoby fanoušci“, že už mizíme pryč, nezajímáme se o to další, co na trati bude a zajímáme se jen o špičku…a ať tedy táhneme. Ten komentář byl dost sprostý. Já jsem v tu dobu jel do stopky jedné další RZ, abych tam udělal další rozhovory. Tyhle urážky a lži mě, ani nikoho z našeho štábu rozhodně nemotivují. Nejsme masochisti. Neočekáváme, že nás budete jen chválit. Kritiku si rád přečtu, rady rovněž. Vnímám to a snažíme se všichni Videonovinky postupně vylepšovat. Kluci kameramani a střihači jsou profíci, mnoho věcí mě učí. Já jsem amatér, který má rally rád a nějakou dobu se motám kolem. Před třemi roky mi dali do ruky mikrofon a řekli mi, dělej rozhovory. V pátek jedu na závody z práce, sundám kravatu a jdu se bavit na rally. V pondělí jsem zase zpět v kanceláři obklopen něčím docela jiným, než je rally. Zkuste být prosím někteří v té kritice alespoň trochu soudní. To, že naše videa okomentujete, pochválíte, nás nesmírně těší. Všichni ze štábu během soutěže sledujeme komentáře, jestli se vám videa líbí a jsme nejistí, když komentáře chybí. To si pak říkáme „sakra, líbí se jim to, nebo to stojí za starou bačkoru“? Komentujte tedy a klidně naše videa sdílejte, tím nám pomůžete v jejich popularitě a třeba se nám časem podaří sehnat partnery, který by je využil pro svou propagaci a tím zajistil jejich další pokračování a vylepšení. Zde najdete všechny VIdeonovinky pohromadě: Mediasport youtube kanál

Všichni, kteří se na Videonovinkách podílejí (eWRC, Mediasport, Rally4Now a Strop Media) vám děkují za přízeň. Mějte se fajn a užívejte si rally, které nám půl Evropy může určitě závidět.

Komentářů celkem: 28
8. 4. 2018 18:361
0 0
Já si naopak myslím, že videonovinky mají kvalitativně stoupající tendenci (i v ryclosti obrázků z rz) od kterých se může a taky čt (kterou si platíme) učí. Že se do bloku všichni nedostanou je zřejmé, optimální stopáž je právě těch cca 10 min. pro danou aktuálnost. Systém sprintů je vysvětlen tak jak opravdu je. Dodnes nepochopím jeho degradaci mistrovství a myslím, že jeho znovuzavedení ke klesajícímu trentu poradatelům by bylo pět minut dvanáct. Držím teamu videonovinek palce a přeji i motivaci.
8. 4. 2018 19:062
0 0
Hele videonovinky, Mediasport a všechno tohle kolem je super. I různé představení před sezonou, reportáže, jak to chodí nejen v rally, "na návštěvě u.." je bomba.
Jediný okamžik, kdy jste mně málem způsobili infarkt bylo, teď ohlášením, že mediasport končí. Naštěstí jsem zase ožil po dočtení dokonce.
Takže jen tak dál!!!! hodně elánu a pokud by se vybíralo, rád přispěju.smajlík
8. 4. 2018 19:283
0 0
Jedním slovem PARÁDA. Velký dík celému štábu, jste úžasní..smajlík
8. 4. 2018 19:354
0 0
Děkuji za článek, vysvětlil mnohé, věřím, že by se jezdci "složili" na videonovinky mimo špičku. Možná by se dalo udělat něco ve stylu startovače...
Don
8. 4. 2018 19:425
1 0
Vetsinou se ozvou prave jen ti kritici a ti, co jsou spokojeni, tak mlci... Tak aspon za sebe rikam, ze odvadite skvelou praci a obcas fakt nechapu, jak rychle a kvalitne dokazete reportaze zpracovat. Skvela prace. smajlík
Fox
8. 4. 2018 19:496
1 0
Taky se připojím s poděkováním.
A nenechte se otrávit, bohužel žijeme v zemi, kde nejvíc kritizují a jsou slyšet ti, co nikdy nic pořádného nedokázali.
8. 4. 2018 19:577
0 0
Za mě:super!Nedávno jsme podpořili eWRC-result a co podpořit videonovinky?Byl bych pro.Jen by bylo potřeba nějakou kampaň.Věřím že by se i podle zájmu a podpory nás fandů hledal i sponzor snadněji.
8. 4. 2018 21:178
1 0
Vážené rallye fanynky a fandové, to co máme dnes - ewrc.cz, ewrc-results.cz a videonovinky je za 45 let, co sleduji rallye to nejlepší, co můžeme mít. Važme si, prosím, toho. Souhlasím s hujerem, že by neměl být problém, stejně jako jsme přispívali na results, přispět i na videonovinky. Vzhledem k tomu, že videonovinky jsou jen pro nás z "Česko-slovenska a event. Polska", museli bychom se aktivizovat více, než na results, které mají světový přesah. Čekám na oznámení čísla konta, na které lze přispět......
8. 4. 2018 21:429
0 0
Máte můj neskonalý obdiv, že to celé děláte, někteří dokonce zadarmo, nebo jen za pochvalný koment a to je to nejmenší, co může napsat úplně každý a správný fanoušek rally by i měl. Takže díky chlapci za tento skvělý servis.

Co se týče nastaveného modelu, o špičku jde především a i já osobně se na ni nejvíc těším, ať u erzety, nebo u TV a PC. Chápu vítky dvoukolkářů, ale zadarmo ani kuře nehrabe. Tak doufám, že se to podaří do budoucna zasponzorovat, bude to ku prospěchu všech. A k RSS, za mě určitě vrátit do klasifikace všechny třídy. R5 rozhodně, u WRC toť otázka jestli jet o mistra ČR, nebo Vítěze P2+.
8. 4. 2018 22:2110
2 0
Původně napsal trepa
Vážené rallye fanynky a fandové, to co máme dnes - ewrc.cz, ewrc-results.cz a videonovinky je za 45 let, co sleduji rallye to nejlepší, co můžeme mít. Važme si, prosím, toho. Souhlasím s hujerem, že by neměl být problém, stejně jako jsme přispívali na results, přispět i na videonovinky. Vzhledem k tomu, že videonovinky jsou jen pro nás z "Česko-slovenska a event. Polska", museli bychom se aktivizovat více, než na results, které mají světový přesah. Čekám na oznámení čísla konta, na které lze přispět......
Rozhodně souhlasím s "trepem". Na Videonovinky se vždycky těším a sleduji pravidelně. Stejně jako na results jsem ochoten přispět a myslím, že b nás bylo celkem hodně. Jinak - upřímně, pokud jsem na rally osobně tak stejně, jako asi většina fanoušků zkouknu většinou prvních 20-30 aut a snažím se stihnout ještě nějakou další RZ (i když na loňské Barumce jsem dal 3x kompletní pole včetně historiků a bylo to moc fajn). A to s sebou nemám ani mikrofon, natož pak kameramana a nějaký štáb. Takže chápu, že už jen logisticky to musí být velice náročné. Držím Mravenczovi i ostatním, co se na tvorbě Videonovinek podílejí palce a moc díky!!! Jste čím dál tím lepší smajlík
8. 4. 2018 23:2711
2 0
Videonovinky se mi vcelku líbí, ale musím tady opravit autora článku . Není to tak, že by díky účasti špičkových vozů R5 či WRC na rallysprintech se generovaly nějaké finance na závody dvoukolech, na Kopné startovalo v P2+ cca 19 vozů při celkové účasti 103 posádek. Tedy je to přesně naopak, díky účasti a startovnému těch, kteří se do videí nikdy nedostanou , mohou startovat i zmíněné posádky nejvyšší kategorie. Je jistě finančně schůdnější uspořádat soutěž pro 84 aut , než pro 19. Také neznám tak moc generálního sponzora rallysprintové soutěže, který by převzal hlavní břímě financování soutěže, byť jsem za jejich přínos vděčný, hlavní obolus je vždy ze startovného od posádek.
Jinak z článku jaksi logicky plyne, koho chleba jíš, toho píseň zpívej, což autor článku nakonec přiznává, že kdyby se přispělo, točilo by se i o jiných z hlouby startovního pole. Nic proti tomu, já to chápu, je to soukromý projekt a díky za něj. Ale nelogický je požadavek, aby na něj přispívaly zatím "neviditelné" posádky, ty po letošním značném zvýšení startového a dalších nákladech už jsou , pokud nefungují jako rallywashmaschine, dost na hraně.
Tady by měla přispět jednoznačně nadřízená složka, kdyby se např. ten milion, co bude stát účast tzv. "talenta", rozdělil jako příspěvek na výše uvedený pořad, byly by spokojeni všichni, možná by stačili i ten půlmilion, co dostane AČR každoročně jako vývar za naše povinné pojištění....a to nemluvím o dalších zcela vyhozených penězích , jako ty skoro 4 mil. za team ACCR, mimo Mareše bez výsledků..peníze prostě jsou, jenom podle mne nejdou na to, co by bylo ku prospěchu všech !!! startujících i pro propagaci pořadatelů.
9. 4. 2018 03:3012
0 0
Kolega Vrátníček má pravdu. Posádky jak RSS tak MČR HA jsou opět v ústraní zájmu a přitom platí stejné startovné jako v P2+ o kterých se zde tolik mluví. A když už zaplatím stejné startovné, tak chci být logicky "stejně " vidět v médiích nebo ne? Vy tu chcete po posádkách malých tříd příspěvek na provoz. Nemělo by to spíš být obráceně? Když někdo kdo má finance startuje na soutěži primárně určené dvoukolkám a historikům tak by měl platit spíše on...? Proč mají přispívat Ti, co se závody baví a z velké části je platí ze svého rozpočtu? smajlík
9. 4. 2018 08:0613
0 0
Původně napsal thom
Kolega Vrátníček má pravdu. Posádky jak RSS tak MČR HA jsou opět v ústraní zájmu a přitom platí stejné startovné jako v P2+ o kterých se zde tolik mluví. A když už zaplatím stejné startovné, tak chci být logicky "stejně " vidět v médiích nebo ne? Vy tu chcete po posádkách malých tříd příspěvek na provoz. Nemělo by to spíš být obráceně? Když někdo kdo má finance startuje na soutěži primárně určené dvoukolkám a historikům tak by měl platit spíše on...? Proč mají přispívat Ti, co se závody baví a z velké části je platí ze svého rozpočtu? smajlík
Startovné ale platíš pořadateli, ne? Videonovinky nedostanou od pořadatele ani korunu. A nikde není napsáno, aby přispěly posádky nižších tříd, ale všechny. Ono to stejně neklapne, protože jak by se posádky měly domluvit mezi sebou, tak je konec. To nikdy neuměly.
9. 4. 2018 08:1814
0 0
když už uvažovat o tom zda přispět, tak by bodlo nějaký měřítko
- třeba když si stovka fanoušků odpustí klobásu za pajdu, tak nám to vydá tak na projetej benzin a nabití baterky do dronu
- nebo, když půlka startovního pole upustí tisícovku, tak si s tím vystačíme na půl sezony...
- prostě abychom věděli, o kolik se hraje, stejně jako Shacki napsal, kolik chce nasbírat
když jsem si ale přečetl s jakou technikou se pracuje, tak se těch částek snad i bojím...
haq
9. 4. 2018 08:4815
0 0
Za mě chci vyjádřit nadšení z toho že se to vše dá sledovat během dne co se rally jede, to mi přijde perfektní
9. 4. 2018 09:3416
0 0
Robíte to najlepšie ako sa dá!!!smajlík Veľká vďaka!!!smajlík
9. 4. 2018 11:0617
0 0
Díky moc, rád se koukám. Pár návrhů bych měl: Rozhovory s jinými posádky by šli udělat před startem a hlavně v cíli to se už nikam nespěchá.
Občas vybrat i jinou zajímavou posádku (výsledek, zajimavý vůz, problémy v RZ atd.). Přece jen občas mám pocit, že první posádky, když není žádný problém tak už neví co říkat.
Dát více prostoru spolujezdcům smajlík
Možná by fanoušci mohli udělat seznam otázek pro některé jezdce před soutěží.
Ale jsou to jen návrhy a protože do problematiky tolik nevidím, tak nevím jak moc je to realizovatelné.
Díky za to co děláte a progres je vidět, jen tak dál



Raf
9. 4. 2018 11:2518
0 0
Bylo by možné prozradit, jak fungují ty "kouzelné" krabičky na přenos dat? Není mi jasné, jak někde z lesa dostáváte HD videa na cloud.
9. 4. 2018 13:2619
0 0
Původně napsal Raf
Bylo by možné prozradit, jak fungují ty "kouzelné" krabičky na přenos dat? Není mi jasné, jak někde z lesa dostáváte HD videa na cloud.
Myslím, že je to výrobní tajemstvísmajlík
9. 4. 2018 16:2120
1 0
Je kupodivu, že někdo může napadat soukromej projekt, který není financovaný z veřejných peněz, ani z peněz soutěžících. Nikdo nikomu nebrání, aby si vzal mikrofon a kameru a začal točit své Retrovideonovinky o historicích, nebo Smallvideonovinky z nižších tříd. Potom to může zveřejnit na youtube. Je několik lidí, co soukromě točí video a stejně točí , jenom špičku startovního pole, protože na R1, 7 skupinu není tolik lidí zvědavých a sledovanost by byla pouze od týmů a jezdců z konce startovního pole. Tak si holt musí najmout kameramana a zaplatit ho, aby o někom něco natočil. Za mě jsme platili fotografy , že nám udělali nějakou fotku.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!