Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
5. 5. 2018 21:01 − 8565× − 35

Odložilík o dvě desetiny porazil Mareše

Rally Vyškov zajistila druhé pokračování rallysprint série, která se až na pačejovskou výjimku stala moravským přeborem.

Rallysprint série se o pár desítek kilometrů posunula západním směrem, kdy se po úvodním podniku na Kopné jelo nyní ve Vyškově. Na programu bylo 67 ostrých kilometrů, které nakonec organizátoři rozdělili do tří úseků a celkem sedmi testů. Z těchto počtu logicky vychází, že se jedna z vložek musela jet vícekrát jak dvakrát, takže podobně jako minule na Kopné, si posádky užily jednu RZ vícekrát, než ty ostatní. Ve Vyškově se jednalo o test Ivanovická brána, která se postarala o začátek všech tří sekcí. Tuto vložku pak doplnily další vyškovské klasiky v podobě Račické a Podivické, kde nechybělo oblíbené divácké místo v podobě statku v Zelené Hoře. Na startovní rampě se prezentovalo 89 dvojic, z toho bylo hned 12 vozů specifikace R5/S2000/WRC, tyto doplnily dva Lancery deváté evoluce, které tvořily kompletní třídu 3, což je pro našince stále pamatujícího plejádu tří diamantů z dob před nějakými deseti lety, pohled poněkud nezvyklý.

Na prvním průjezdu Ivanovickou branou začal nejlépe Mareš, který o 15 desetin porazil Odložilíka. Třetí čas zaznamenal Vlček, který si chtěl vyzkoušet konkurenční model R5 a z toho důvodu si pronajal Fabii od Karla Trojana. Mareš byl nejrychlejší i na druhém testu, avšak penalizace za nesprávně projetý retardér jeho časové konto zatížila 20 sekundami a posádka startující s podporou Autoklubu ČR se propadla na čtvrté místo. Do čela se dostal Odložilík, toho následoval Trněný a třetí byl Vlček. Čtvrtý byl již zmíněný Mareš a pátý Rujbr. Ve druhé sekci se o nejrychlejší časy v poměru 2 ku 1 podělili Mareš s Trněným a první jmenovaný se nejprve po RZ3 posunul na třetí místo a do konce sekce mocně ukrojil ze své ztráty a na prvního Odložilíka mu před závěrem chybělo 3 a půl sekundy. Na druhého Trněného byla Marešova ztráta 13 desetin, takže se dalo čekat, že poslední dva testy budou ještě boj a rozhodne se mezi touto trojicí, protože čtvrtý Vlček zaostával za pódiem téměř o 20 sekund.

No a byl to Mareš, kdo i na třetím průjezdu ivanovickým testem zajel nejlépe a posunul se již na druhou příčku. Odložilíkův náskok se smrsknul na sedm desetin, třetí Trněný naopak zaostával o 27 desetin. Poslední test, kterým byl druhý průjezd Podivickou, přinesl opravdové drama až do posledních metrů, když Odložilík dokázal uhájit své vítězství o nicotné dvě desetiny před Marešem. Ten však nezajel test nejrychleji, protože mocný finiš předvedl Trněný a tomu chyběla ke stříbru jedna sekunda. Čtvrtý Vlček, jehož žlutě zbarvená Fabia ladila s okolními lány kvetoucí řepky, dojel čtvrtý, pátou příčku bral Rujbr. Šestým místem si výrazně vylepšil výsledek z Kopné Růžička, sedmou příčku pak bral Nešetřil s Porsche, jenž už vloni ukázal, že Vyškov gétéčkům chutná. Osmý dokončil Hanuš, devátý byl jednoznačný vítěz třídy 3 Šimek a desítku uzavřel Semerád, který až v posledním testu udolal Vonku s druhým Porsche.

Jménem nejmladšího zástupce závodnického klanu Semerádů se můžeme volně přesunou k pohledu na RSS, kterou tento jezdec, spolu s klasifikacemi třídy 6, juniorů a poháru mládeže vyhrál. Ale pojďme pěkně postupně. Nejrychleji začal v RSS Knápek, který zajel RZ1 o půl sekundy rychleji než Svačina, jenž vyhrál RSS na Kopné. Třetí byl Semerád, čtvrtý Nekvapil a pátý Korhfehr. Poslední jmenovaný však o test dál havaroval, zkoušku s pořadovým číslem pak vyhráli hned dva jezdci, když Semerád s Knápkem zajeli shodný čas. Po servisní přestávce zajel nejrychleji Svačina před Horsossym, pořadí Peugeot a Adam R2 měla i RZ4, kde naopak zajeli nejlépe Semerád a Nekvapil. V polovině soutěže v RSS vedl Knápek s necelými čtyřmi sekundami náskoku na Semeráda, jehož časové konto tížilo deset sekund penalizace. Třetí byl Nekvapil, čtvrtý Svačina a Horák.

Ve zbývajících třech testech se už Semerád o nejrychlejší časy s nikým nedělil a to znamenalo, že hned po RZ5 putoval do čela klasifikace RSS a tam setrval až do cíle. Velmi dobře rozjetou soutěž v posledním testu předčasně ukončil Knápek, jenž vylomil kolo, čímž se jeho druhá příčka uvolnila pro Nekvapila. Třetí Svačina ztratil na druhou příčku 49 desetin a mohl jen litovat penalizace 5 sekund, čtvrtou příčku vybojoval Horák, který v souboji Adamů R2 porazil o dvacet sekund Hordossyho. Poprvé letos sedl do Fiesty S1600 Zedník a bylo z toho šesté místo (a vítězství ve třídě 5), sedmý byl Lukašík, osmý Srb, devátý dokončil Vedra a desítku uzavřel vítěz třídy 11 Boček.

Komentářů celkem: 35
5. 5. 2018 21:331
0 0
Pochvala za to, že jste sem dali i výsledky RSSsmajlík
6. 5. 2018 13:012
0 0
Já parada sledovat maresuv progres závod po zavode, jsem zvedavej kde se zastaví, podle me vysoko smajlík
6. 5. 2018 13:193
0 0
Opravdu krásný souboj a rally....u mě jednoznačně vítěz Mareš a přeju mu at ten jeho výkon roste jenom nahoru.Opravdu rychlé,čisté a na oko lahodící jízda která se u nás jen tak nevidí u tohoto opravdu talentu.Zatím se drží při zemi a snad bude trpělivý....smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík

Jinak neskutečná palba a kudla od Semeráda juniora!!!!!Sice měl namále a krize se našla ale opravdu je vidět že je to mladý nevybouřený dravec a respekt k tomu jak jede ve svých letech....hlavou to snad pujde a ukáže vše až čas a je brzo na porovnávání ale ve Vyškovu se hodně podobal jezdecky hvězdě a dravcovi jako je Alex Lukas....držím ti ogaro palce at se dostaneš hoooodně vysoko,je radost se na tebe dívat!!!!!smajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlíksmajlík
6. 5. 2018 14:264
0 2
Vidím to jinak, za peníze, co stojí závodění kolegy Mareše, by se podpořilo daleko, daleko více mladých talentovaných jezdců ku prospěchu budoucnosti našeho sportu.
Neprojetí retardéru bylo za penalizaci min. 30 sekund, ne 20 sek., pokud by se to nemělo spíše posoudit jako nedodržení tratě, protože se vynechaly tři velmi pomalé zatáčky . A tady je trest diskvalifikace. Začalo se nám podle mne projevovat to, že je to tým nadřízené složky, která má ale zároveň dohlížet na dodržování předpisů , manažerem týmu je zároveň viceprezident AČR pro automobilový sport.
Podle mne konflikt zájmů jako Brno...je to stejné, jako by si komise rozhodčích ve fotbale nasadila do ligy vlastní jedenáctku...
6. 5. 2018 14:465 Upraveno 14:50
0 0
30s je za objetí retardéru, což se nestalo (alespoň co vím z reakcí lidí na místě). Uplatnit na tomto retardéru penalizaci 30s v podstatě ani nelze, to by ho musel vynechat/objet což by znamenalo minimálně projet škarpu.
Nedodržení tratě je ovšem věc druhá...
6. 5. 2018 15:116
0 0
Tak on ten retardér projel přímo s pouhým probržděním . Taky jsem očekával penalizaci 30 a o nedodržení tratě se nejednalo.
6. 5. 2018 16:257 Upraveno 16:31
0 0
Podle me je 20 sekund opravnenych, alespon jak jsme si to vysvetlili v komentářích pod soutezi. Pane Vratnicku, ktere jezdce mate na mysli a jakou castku byste je podporil? Ja tu zadne jine talenty krome Caise a Semerada nevidim. A platit nekomu sprinty nebo MMCR aby se svezl? To asi nejsou vhodne vynalozene prostredky. A s tim fotbalem to asi neni vhodne prirovnani. Tam se snad taky vynakladaji penize na reprezentaci a mozna i na podporu mladych talentu. Ano, zadni rozhodci svoji jedenactku nemaji. Ale to tratovi komisari take ne. Myslim, ze docela vazne a bulvarne obvinujete. Pokud mi to dokazete rozumne vysvetlit, tak se omlouvam.
6. 5. 2018 21:058
0 0
Původně napsal Vrátníček
Vidím to jinak, za peníze, co stojí závodění kolegy Mareše, by se podpořilo daleko, daleko více mladých talentovaných jezdců ku prospěchu budoucnosti našeho sportu.
Neprojetí retardéru bylo za penalizaci min. 30 sekund, ne 20 sek., pokud by se to nemělo spíše posoudit jako nedodržení tratě, protože se vynechaly tři velmi pomalé zatáčky . A tady je trest diskvalifikace. Začalo se nám podle mne projevovat to, že je to tým nadřízené složky, která má ale zároveň dohlížet na dodržování předpisů , manažerem týmu je zároveň viceprezident AČR pro automobilový sport.
Podle mne konflikt zájmů jako Brno...je to stejné, jako by si komise rozhodčích ve fotbale nasadila do ligy vlastní jedenáctku...
Pane Vrátníček, ty Vaše komentáře k RT a k AČR to je perlička za perličkou. Nevidím v tom nic jiného než Vaši závist.. Je jasné, že Mareše závodění něco stojí, ale na vrcholové úrovni je to asi jasné. Já naopak kvituji, že se k tomuto Autoklub odohodlal a podporuje talenta - jeho růst je myslím si že dost patrný. Mimochodem ve Francii autoklub podporoval taky Ogiera a Loeba do nejvyšší kategorie, takže v tom nevidím nic špatného. A Pokud vím, tak autoklub podporuje další talenty (možnost se přihlášit měl každý kdo splnil podmínky).
Co se týče probržděného retardéru a následné penalizace, tak tam je vše asi pořádku. Na videu je zřejmé, že brzdil (čoudilo se od gum) a protrhl mlíko.. Ve videiich je vidět, že si to podřadil až na 1 nebo 2 rychlostní stupeň, takže měl snahu o dobržení a projetí.. Pokud by držel plný plyn, tak není o čem diskutovat a bylo by to za 30 sec.. Ale u Vás tento názor chápu, jste totiž "lehce" zaujatý (stejně jako mistr Koukola). Doporučuji pročíst i komentáře pod výsledky z Vyškova už se to tam řešilo.
6. 5. 2018 21:199
0 0
ladaalois: Tak především,dle Standartních propozic 2018. čl.40.60.4 je za objetí/vynechání/ retardéru, a to byl přesně tento případ, penalizace 30 sekund. Naprosto jasné.Dříve se za podobnou věc, např. kdysi Staňa Chovanec v Blovicích dávala penalizace, protože posádka neabsolvovala předepsanou trať.
K talentům, ano, máte pravdu ,moc jich není, navíc ti výše jmenovaní jsou ze závodnických rodin, které jim vytváří to zázemí , ale to právě jde k tíži nadřízené složky, že nevytváří vhodné podmínky pro nalezení nových talentů. Jak už jsem mnohokrát psal, F.Mareš žádný talentový výběr nikdy neabsolvoval a byl před dvěma lety prostě nějak vybrán, zbytečné se k tomu vracet,mnohokrát prodiskutováno.
Mimochodem, tohle není žádná osobní averze vůči F.M.,jezdí dobře, což už ale jezdil dobře dávno před Rallytalentem, jenom mi jde o princip.
Podle mne má ale nadřízená složka, tedy AČR, jako servisní organizace, vytvářet vhodné podmínky pro celé !!!! startovní pole, případně vytvářet vhodné podmínky pro hledání mladých talentů, nikoliv si vytvářet jako v loňském roce za peníze na státní repre svůj tým pouze pro reprezentaci AČR, byl to tým ACCR...kde je mu konec, že ??
Viceprezident AČR nemá být zároveň manažerem soutěžního týmu nadřízené složky či jakéhokoliv jiného týmu, má být nestranný a nezávislý právě proto, že je vrcholný činovník nadřízené složky a má pracovat pro všechny závodníky.
Za činnost servisní organizace a práci pro všechny motoristické sportovce s licencí FIA pobírá AČR od státu na tuto činnost desítky milionů korun, ale v žádném případě nikoliv na organizování vlastního soutěžního týmu na vlastní propagaci.
Náklady na závodění F.M. v letošním roce odhaduji dle cen za půjčení R5 v rozmezí cca 8-12 mil. Kč, ale mohu se i mírně, ne zásadně rozcházet se skutečnými náklady, tedy mohou být i vyšší....za ty peníze tady mohla být desítka např. Oplů Adam, autoklubem podporovaných, aby jsme mohli na základě celé sezony objektivně vyhledat "talenta".
Evidentně to zatím AČR na základě jeho vlastního systému výběru, který já jsem vždy považoval za stupidní, a výsledků nového "talenta" ,moc nejde..
S bulvárem jsem neměl nikdy nic společného,...ale počítám s tím, že to některým ani rozumně ani jinak prostě nevysvětlím.....
6. 5. 2018 21:2710
0 0
Vrabek: blbě se mi posuzuje kdo je a není zaujatý, ale že zrovna ty se vyjadřuješ jen a pouze na obranu Rallytalentu je jasně ověřitelnej fakt smajlík
6. 5. 2018 21:3411
0 0
Tomáš Vrábek: Ne perlička za perličkou, pouze fakta...nic víc,nic míň, ale chápu, že některým zaslepenců a jásavcům nové éry to prostě nevysvětlím, jak už jsem psal výše....ale to je do budoucna Váš problém, ne můj , já závodím od roku 1980....kolik zkušeností, když máte odvahu se se svým pochybným osočováním se zapojovat do diskuze, máte Vy???
Váš problém je to , že o tomto sportu absolutně nic nevíte, nepočítám-li vyčteninky z netu....
6. 5. 2018 22:0112
0 0
Původně napsal Vrátníček
Tomáš Vrábek: Ne perlička za perličkou, pouze fakta...nic víc,nic míň, ale chápu, že některým zaslepenců a jásavcům nové éry to prostě nevysvětlím, jak už jsem psal výše....ale to je do budoucna Váš problém, ne můj , já závodím od roku 1980....kolik zkušeností, když máte odvahu se se svým pochybným osočováním se zapojovat do diskuze, máte Vy???
Váš problém je to , že o tomto sportu absolutně nic nevíte, nepočítám-li vyčteninky z netu....
Vrátníček: Dobře, tak si rozebereme Váše příspěvky. Za peníze Filipa Mareše, které letos prozávodí uděláme nějaký cup s Adamem - Dejme tomu na Rally Sprint serii.. Vítěz pojede další rok velký šampionat v MČR + třeba Evropu. Další rok si musí sehnat peníze sám, dále ho podporovat nebudeme, protože za provoz R5 by se dal udělat Adam cup v rally sprint serii. Nebo jak jste to myslel? To by mě zajímalo..
Dále bych se Vám chtěl omluvit, že jsem vůbec reagoval na Váš příspěvek. Neveděl jsem totiž, že se může reagovat (mít názor o rally) až po odjetí nějakého závodu.
Novej: jeee promiň Novej, že se vyjadřuji jen k jednomu tématu, nevěděl jsem že musím být odborník na všechno jako ty - polepším se smajlík
6. 5. 2018 22:3413
0 0
Že je Mareš šikovný jezdec co si zaslouží nějakou podporu je fakt. Ale je to spíš dílem šťastné náhody než nějaké koncepční práce Autoklubu. Proběhlé Rally Talent soutěže byly jeden velký neprůhledný chaos bez jasných pravidel. Pravidla se spíše utvářela za pochodu. I Mareš se k podpoře dostal kostrbatě.

Kdybych se zasnil, bláhově bych očekával že Autoklub spíš bude vytvářet celkové podmínky pro dostupné závodění - např. spolupráce se Škodou na nějaké podobě "Nkového" auta, příspěvky na startovné do odjetí X závodů atd. Ne vytvořit pseudotalentovou soutěž s vágními kritérii, letos údajně pro "úplné začátečníky", a ptát se pak účastníků v dotazníku jakou částkou můžou na sezonu přispět v případě výhry.

Pak by další opravdoví talenti nemuseli začínat tak jako Mareš v amatérských cupech, které jsou Autoklubu trnem v oku.
6. 5. 2018 22:3914
0 0
Jestli viceprezident ACR vytvari (anebo ne) vhodne podminky, to je vec jina. To opravdu musi posoudit zavodnici a do toho se nepletu. Ani jsem nepsal, ze mate neco spolecneho s bulvarem. Ma reakce byla na Vasi "zvlastni" vetu: " Zacalo se nam podle mne projevovat to, ze jde o tym nadřízené slozky". Ne, nezacalo. Kazdopadne Vas nazor na to, ze za Vami uvedene penize by bylo lepsi provozovat deset Adamu je zajimavy. Ale na to je trochu pozdě- momentalne je dle me opravdu lepsi utratit tyhle penize za jedineho jezdce do 30ti let, ktery je schopny neco zajet venku. (Omluva jinym jezdcům-jen muj nazor). Kdybychom za letosni budget Marese tenhle vyber udelali, trvalo by nekolik sezon, nez by neco zajel venku. Leta jsme tu skoro vsichni tesknili, ze ACR nepodporuje jako RACC nebo FFSA, tak ted budme radi.
7. 5. 2018 03:0515
0 0
Vrabek: omlouvat se nemusíš, ale taky bys o jinejch nemusel psát, že jsou zaujatí smajlík
7. 5. 2018 07:5516
1 0
Vrabek: Zajda odpověděl....přesně tak, prostě vytvářet podmínky, třeba z deseti přilákaných se nám půlka uchytí drápkem a zůstanou, navíc se po několika soutěžích či celé sezoně v obdobných autech lépe vybírá někdo talentovaný, ne na základě pohovoru a pár koleček na letišti...
Bohužel dřívější velmi dobrý systém postupných kroků/ oblast, mistr.republiky, federál/, už je minulostí,ten mimo jiné umožňoval začít za i skromných podmínek, např. startovné v přepočtu na dnešní ceny bylo cca 1 tis. Kč.
Dnes je to tak, že pokud není v rodině zázemí, a musím připomenout, že takto začínal Kopecký, Pech, Semerád a další, dnes tedy opět Semerád, Cais ...velmi často se prostě /ať talent/ za současných podmínek nemá moc šance se prosadit .
Omlouvat se nemusíte, bohužel jste v řadě těch, kteří při pohledu na AČR a příbuzná témata si všimnou , tak jak u ledovce, jen tu lesklou a zářivou část nad hladinou,těch 9/10 pod vodou, černou a slizkou, vůbec nevnímají...a ani nechtějí se pod tu hladinu ponořit...
landaalois: Manažer týmu viceprezident, půjčovatel vozu člen komise rally....má cenu dál o tom diskutovat ?
Jinak jsem zastáncem budování základny, ne podpory jednoho závodníka, tady se prostě míjíme v názorech.
7. 5. 2018 09:2617
0 0
Nevim, jestli jsou dobra cesta postupne kroky jako v minulosti. Treba Mares zacinal v malych zavodech jako byly oblastky a podle me je tam, kde mel byt pred trema rokama. Dneska je trend jiny. Viz Cais. Jeden nebo dva zavody v Adamu a poznalo se, ze je to ztrata casu. Rovanpera na malych soutěžích s malym autem taky moc neodjel. Je hezke, ze by v MMCR jezdily jen vyjete posadky, ale takhle to dneska nefunguje.
7. 5. 2018 12:5818
0 0
Musim souhlasit s panem Vrátníčkem. Zkušenosti a dlouhodobá praxe v oboru se musí někde projevit. A dále.... Viceprezident AČR nemá být zároveň manažerem soutěžního týmu nadřízené složky či jakéhokoliv jiného týmu, má být nestranný a nezávislý právě proto, že je vrcholný činovník nadřízené složky a má pracovat pro všechny závodníky. K tomu snad ani není co dodat. To by mělo být samozřejmé. Né však na v čechách, né však na Autoklubu.. smajlík Smutný příběh.
7. 5. 2018 13:0119
0 0
Vrátníček: Ano to máte pravdu Zajda to popsal krásně za Vás - co se týče výběru nového talenta. Ale Vy jste řekl, že ZA PENÍZE MAREŠE by se dal udělat Adam cup, proto jsem se Vás ptal jak jste si to představoval dál? Snad nejste tak naivní, že si myslíte, že potom co se najde nějaký talent, který bude závodit 1 - 2 roky v Cupovém Adamu případně R2 a poté postaví sám na nohy pomocí sponzorů? V této době si myslím, že ej to naprosto nereálné, proto se mi líbí, že autoklub podpořil dále Mareše, který vzešel z nějaké výběru (ať už byl jakkoliv krkolomný) a dal mu šanci ty sponzory získat.
Máte asi pravdu, že vidím jen to krásné, ale všude se furt psalo a píše, že autoklub nepodporuje talenty. Teď konečně někoho podporují a z Vašich příspěvku je patrné, že je to opět špatně.
Novej: Máš pravdu nemusel bych to psát, pokud bych neměl pocit, že to tak opravdu je. Já se sice vyjadřuji k jednomu tématu, ale vždy tam diskutuji se stejnýma lidma (takže nejsem jediný kdo se k tomu tématu vyjadřuje neustále) smajlík
7. 5. 2018 13:4220
0 0
Vrabek: těžko můžeš někoho obviňovat že je zaujatej, když jsi sám etalonem zaujatosti smajlík
chceš důkaz? nedávno jsi napsal, že najet při testu 200km není moc, hmm, to mi ukaž někoho u nás, kdo si to může dovolit smajlík
ale jo, každej někomu fandíme, ale málokdo při tom ztrácí soudnost smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!