Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
20. 7. 2018 13:52 − 9581× − 25

Volkswagen by rád viděl více alternativních pohonů ve WRC

VW Motorsport rozmetal svým elektrospeciálem rekord na Pikes Peak a rád by alternativní pohony ve větším viděl i v rally.

Volkswagen se sice na sklonku sezóny 2016 stáhnul z MS v rally a od té doby se věnuje jiným motoristickým aktivitám, avšak tým se nyní ústy svého šéfa Svena Smeetse nechává slyšet, že by odpovědní za technické předpisy vozů WRC měli rychle hledat řešení, jak do pravidel implantovat alternativní či hybridní pohony. Podle informací britského Autosportu se na FIA řeší možnosti vývoje do budoucna, avšak nyní se nepředpokládá, že by ani v nadcházející tříletce počínaje sezónou 2020 přišla nějaká technická revoluce. "WRC se nějakým způsobem potřebuje spojit s další generací. Ale když se mě zeptáte, jak tato budoucnost vypadá, nedokáži vám dát jasnou odpověď. Bylo by teď velmi obtížné říct, že potřebujeme postavit elektrický vůz WRC, protože na to nenastal ten správný čas. Ale něco musí být učiněno," říká šéf Volkswagen motorsportu.


… mluví se o alternativních pohonech, ale Polo R5 bude ještě klasický závoďák na benzin

A podle vývoje to spíše vypadá, že pravidla budou víceméně stejná i období 2020 – 2022, aby tak FIA a výrobci měli více času pro hledání možností, jak alternativní pohony implementovat. Sven Smeets si však myslí, že to může být pro šampionát pozdě. "Už opravdu nastává ta chvíle, abychom alternativní pohony začali řešit a vymysleli, jaké kroky učinit a jak začnout. Čekat s rozhodnutím do roku 2022 není dobré. Možná, že řešením by bylo zkrátit příští cyklus na dva roky. To by současným týmům dalo včetně následující sezóny tři roky a současně bychom měli dost času udělat změny v pravidlech," přemýšlí nad alternativní budoucnosti MS Sven Smeets a pokračuje, "je třeba brát ohled na současné týmy v MS, ale je potřeba také nalákat nové zájemce o vstup do šampionátu. Řekl bych, že FIA musí cílit na to, aby koncem příštího roku byly na stole technické předpisy. Každý si je pak může prostudovat a FIA následně může rozhodnout, zda je skutečně aplikuje."

Jak ale šéf Volkswagen motorsportu dodává, v MS by nemělo panovat uspokojení z toho, že v něm nyní působí čtyři značky. Pokaždé se může opakovat situace po konci sezóny 2005 nebo 2008, kdy z většího počtu značek zůstaly jen dvě. "Nyní se šampionát nachází v dobré pozici. A když jste v takové pozici, tak se vždy nabízí myšlenka, proč cokoliv měnit, když to nyní funguje. Ale další věcí je si položit otázku, kolik značek klepe na dveře a mělo by zájem se přidat? S Yvesem Mattonem jsme se o tomto nebavili, ale myslím, že nyní jich moc není. Takže tím, že se nacházíte v podobné pozici jako MS nyní se zároveň dostáváte do rizika, že někdo řekne, jdeme se věnovat něčemu jinému a v MS skončí," uzavírá Sven Smeets.

Komentářů celkem: 25
20. 7. 2018 18:491
0 0
Ať jde VW do háje, fixloval a teď mají plnou hubu ekopohonů. Ať žije alibismus a pokrytectví.
20. 7. 2018 19:272
0 0
No a proč ne?Na přejezdy elektriku a na RZ poctivý vysokooktansmajlíksmajlík
20. 7. 2018 19:293
1 0
No a proč ne?Na přejezdy elektriku a na RZ poctivý vysokooktansmajlíksmajlík
A to nejsem žádný ekodebil.
20. 7. 2018 19:334
0 0
Všechno je fajn.. ale zatím na papíře. Pořád jsem si nevšiml masového nakupu elektromobilů a různých hybridů veřejností. Pokud to nedotují vlády tak to kupují jen nadšenci a ti co na to mají.Jednoduchý propočet egolfu a benzínového golfu prostě každé domacnosti vyjde jak vyjde.... takže pokrytectví jak pise ecky.Tahle bublina epraskne a trhbez dotací ji vyřeší sam.Jednou možná...ale ve 2020 určitě ne
20. 7. 2018 19:505
0 0
Motivace VW je možná v efektivitě vynaložených nákladů. Pravidelně se mluví o tom, že špičkové odvětví motorsportu je laboratoří pro vývoj technologií, které se pak objevují i v civilních autech. To že VW po emisním skandálu investuje do alternativních pohonů astronomické částky je známé, tak možná přemýšlí, jak je účelně rozložit. Ale pokud se na něco netěším, tak je to elektrické auto v rally.
20. 7. 2018 21:496
0 0
Tak to jsem zvědavej kdo se na to bude chodit koukat loni jsem si uvědomil jak je ten zvuk důležitý na Barumce nad
zatáčkou vrčel nějaký mameluk s dronem , nejen že to nepříjemně vrčelo ale i jezdec mohl být překvapený /byl s tím 5 metrů nad vozovkou/jo jo jednou budeme říkat jaké to bývalo dřive.
20. 7. 2018 22:577
0 0
Můžem být rádi za aktuální wrca, prtože buducnost rally, podle toho co se píše v článku, nevypadá vůbec růžově.
21. 7. 2018 11:588
0 0
Původně napsal ecky
Ať jde VW do háje, fixloval a teď mají plnou hubu ekopohonů. Ať žije alibismus a pokrytectví.
Jakkoliv se mi nelíbí kam mobilita směřuje, tak prostě doba směrem k jiným pohonům jde. Pokud na to WRC (rally) nebude reagovat, tak prostě nebude zajímavé. A pak nebude rally. Proč by někdo vyvíjel, provozoval a podporoval závodní speciál, který marketingově nepodporuje to, co prodává výrobce? A že VW podváděl? Ale no tak. Podvádí všichni, jen jde o to jak.
21. 7. 2018 18:339
1 0
Je to prostě zelený alibismus a hnus, kdyby někdo seriózně spočítal skutečné množství škodlivin co se vyprodukují při výrobě těch všech elektrických nesmyslů, akumulátoru, včetně výroby el. energie potřebné na pohon vozu, určitě dojde na pozoruhodné výsledky, které nemají nic společného s ekologii a navíc, ta hrůza poslouchat ty vysavače e-formule, toto je konec motorsportu. A jde jen o prachy.smajlík
21. 7. 2018 20:0910
0 0
On to ale alibismus od VW není. Je to půjčka za oplátku Německu, unii a světu. Protože fixlovali (nebyli jediní), tak aby je nechali na pokoji, tak museli slíbit, že se stanou vyslanci "ekologické" hybridizace a elektrifikace ve světě aut. Tedy i motorsportu.
To,. že je to pro zákazníka drahé, je jedno - unie (nebo vlády) to zadotují a člověk se tak stane jejich dlužníkem, aby držel hubu a jásal nad úředníky v Bruselu. Dopr.ele s tím!!!!
22. 7. 2018 08:1011
1 0
Zásadní věc je hmotnost ... když ponecháme stranou vše kolem - musíte vézt s sebou elektriku a baterie (i polymérový a jiný moderní) něco vážej ... podívejte se na hmotnost Loebova 208, který vypadá jako auto celkem použitelný na rally - versus monokok VW IDR. VW váží podle dostupných info o 200 kg víc a pro 2 jezdce, s ochranejma prvkama na rally by vážilo ještě víc. A každej, kdo někdy za volantem aspoň trochu prasil ví, že malá hmotnost je hlavní. Když bude mít wrc 2 tuny, tak to pude jízdníma vlastnostma na uskákaných technických částech rally do kytek
a add2 - pochybuju o tom, že kdyby se z WRC staly hybridy pohrnou se nový továrnysmajlík
22. 7. 2018 09:0612
0 0
Nadavat a mlatit do hlavy se tady můžete jak chcete ale hybridy a elektřina vůbec se bude uplatňovat čím dal vic at se to někomu libi nebo ne. Pro automobilky nemá význam prezentovat pomoci motorsportu něco co je passé a proto elektřina v nějaké podobě přijde v budoucnu i do Rally. Ostatně pokud si dobře pamatuji důvod přechodu z dvoulitru na sestnactistovky ve WRC byl downsizing, Rally zkratka musí alespoň vzdálené připomínat produkční auta. Takže pokud by nekdo chtěl přivést řekneme Volvo do WRC ( kez by!) tak aby to pro ne mělo smysl musel by to byt hybrid protože od roku 2019 už nic jinyho vyrábět nebudou. A ostatní automobilky budou následovat.
23. 7. 2018 13:3313
1 0
Původně napsal oifovo
Nadavat a mlatit do hlavy se tady můžete jak chcete ale hybridy a elektřina vůbec se bude uplatňovat čím dal vic at se to někomu libi nebo ne. Pro automobilky nemá význam prezentovat pomoci motorsportu něco co je passé a proto elektřina v nějaké podobě přijde v budoucnu i do Rally. Ostatně pokud si dobře pamatuji důvod přechodu z dvoulitru na sestnactistovky ve WRC byl downsizing, Rally zkratka musí alespoň vzdálené připomínat produkční auta. Takže pokud by nekdo chtěl přivést řekneme Volvo do WRC ( kez by!) tak aby to pro ne mělo smysl musel by to byt hybrid protože od roku 2019 už nic jinyho vyrábět nebudou. A ostatní automobilky budou následovat.
Ať se to někomu líbí nebo ne... To už tady bylo za komančů a nakonec to narazilo na dostatek lidí, co se jim to nelíbilo. smajlík
Čím dál víc rozhodně ne. Možná pár zákazníků Volva, kde je někomu jedno, jestli zaplatí za auto 1,5M nebo 2M. Ale platit 3/4 M za nové elektrické auto místo 300 tisíc za normální hatchback si plebs rozhodně rozmyslí.
Najděte si a pusťte nějaké závody E formule. Mám z toho stejný adrenalin, jako když člověk stojí někde pod dráty vysokého napětí. Akorát bzučení. Auta se netankují, ale vyměňují za nabitá. Děs.
Fox
23. 7. 2018 23:2714
1 0
Původně napsal oifovo
Nadavat a mlatit do hlavy se tady můžete jak chcete ale hybridy a elektřina vůbec se bude uplatňovat čím dal vic at se to někomu libi nebo ne. Pro automobilky nemá význam prezentovat pomoci motorsportu něco co je passé a proto elektřina v nějaké podobě přijde v budoucnu i do Rally. Ostatně pokud si dobře pamatuji důvod přechodu z dvoulitru na sestnactistovky ve WRC byl downsizing, Rally zkratka musí alespoň vzdálené připomínat produkční auta. Takže pokud by nekdo chtěl přivést řekneme Volvo do WRC ( kez by!) tak aby to pro ne mělo smysl musel by to byt hybrid protože od roku 2019 už nic jinyho vyrábět nebudou. A ostatní automobilky budou následovat.
Máš pravdu - bohužel...
On ten pokrok prostě nebere ohledy na skupiny fandů, kteří milují krásné, ale zastaralé věci. Můžeme se těšit pouze z toho, že jsme (alespoň my starší) zažili dobu, kdy rally byla opravdu rally a jezdila v ní klasická, opravdová auta a ne jejich bakelitové parodie. Jako zmizely videokazety, kazetové hi-fi věže nebo parní lokomotivy, postupně zmizí i auta s klasickými spalovacími motory. Možná zbydou alespoň nějaké soutěže historiků, ale zlatá éra je nenávratně pryč. To si vážně nikdo nevšiml toho, že auta, která vydrží déle než období leasingové smlouvy se naposled vyráběla v minulém století ?
24. 7. 2018 08:3415
1 0
oifovo: Pane kolego, bohužel typický přístup "ala pátá kolona"
Fox: Nesmíme to posuzovat podle "bruselské " a tudíž nenormální Evropy, nabízet elektromobil nebo něco podobného v ostatních částech světa, v Ásii, Africe či J.Americe,bude ještě dlouho zcela mimo mísu, tam jsou často rádi, že mají někde pár barelů na dotankování. Navíc i Evropa brzo zjistí, že pokud nebudou zisky z prodejů a provozu aut na ropu, jenom spotř. daň u nás je cca 17 Kč/l a to nepočítám daně výrobce a distributora , tak nebude elektromobilitu z čeho financovat.Výroba elektomobilů je silně ztrátová ,budování nabíjecích stanic rovněž.
Navíc elektromobilita zatím neodpovídá realitě, pokud mi el.auto nezvládne bez mezidobití v zimě při mínus 15st. trasu Brno -Praha a zpět, případně vydržet topit při několikahodinové zácpě, tak se nic nerozvine.
Pokud elektromobily či hybridy chtějí závodit, proč ne, ale ať si vytvoří vlastní šampionát a necpou se tam, kde je nechceme.Mimochodem,kdo si přečetl manuál na postup hasičů a záchranářů při havárii hybrida např. v Le Mans, je jasné, že tohle do normálních soutěží nepůjde aplikovat.
24. 7. 2018 10:3016
0 0
Vrátníček: 99% souhlas smajlík
a to jedno procento? smajlík
to je ta zbytečná poznámka o Bruselu, kterou rovněž považuju za pátokolonní smajlík
Fox
24. 7. 2018 15:5217
0 0
Původně napsal Novej
Vrátníček: 99% souhlas smajlík
a to jedno procento? smajlík
to je ta zbytečná poznámka o Bruselu, kterou rovněž považuju za pátokolonní smajlík
Díky, náčelníku. Taky mi jsou k smíchu nebo spíš k politování ti, co si do EU musí za každou cenu kopnout. Zeman, Putin a Okamura musí hýkat blahem...
Nicméně k věci - pokud na něco reaguji, aspoň si pořádně přečtu, na co reaguji. Napsal jsem jasně, že POSTUPNĚ zmizí klasická auta, ne že od zítřka zaplaví svět elektrošrot.
24. 7. 2018 19:1618
0 1
5. Kolona, k te me zatim jeste nikdo nepriradil smajlík smajlík smajlík Vratnicek - to ze Vy kolego hybridy nekde nechcete predstavenstva automobilek opravdu nezajima. Ja vam rozumim, take mam rad rally takovou jaka je, take mam rad kdyz je auto poradne slyset, kdyz hezky praska do vyfuku a slehaji za nim plameny. Ale je smutnou skutecnosti ze na nejvyssi urovni tomu pomalu zvoni hrana. Jak uz jsem jednou psal, WRC jsou primarne o vyvoji technologii a prezentaci, a zadne predstavenstvo neodsouhlasi ucast v necem co je technologicky X let pozadu. Podivejte se na prodeje hybridu a elektrickych aut v USA a v Evrope a zjistite ze ackoli jsou proti normalnim autum stale v mensine jejich porodeje vytrvale rostou. To co zatim brani vetsimu rozsireni hybridu je porizovaci cena - zatim stale je to jeste pro fanousky hybridu a EV, ale cena uz ted zacina jit dolu a cim niz se ji podari stlacit (rostouci konkurence tomu dost pomuze) tim vic lidi to bude kupovat. A v ten moment budou chtit znacky mit WRC na bazi hybridu. Jinak zrovna s Asii jste se dost sekl, temer polovina vsech plug-in hybridu se proda v Cine a v Japonsku rostou prodeje raketovym tempem.
24. 7. 2018 20:4919
0 0
Původně napsal Fox
Původně napsal Novej
Vrátníček: 99% souhlas smajlík
a to jedno procento? smajlík
to je ta zbytečná poznámka o Bruselu, kterou rovněž považuju za pátokolonní smajlík
Díky, náčelníku. Taky mi jsou k smíchu nebo spíš k politování ti, co si do EU musí za každou cenu kopnout. Zeman, Putin a Okamura musí hýkat blahem...
Nicméně k věci - pokud na něco reaguji, aspoň si pořádně přečtu, na co reaguji. Napsal jsem jasně, že POSTUPNĚ zmizí klasická auta, ne že od zítřka zaplaví svět elektrošrot.
I když máš v něčem pravdu, jseš magorsmajlíksmajlíksmajlík
24. 7. 2018 21:1420
0 0
Takže nejdříve trocha faktů:
na světové produkci CO2 se lidé podílí 3.5% !!!, vegetace 27%,moře 41%, zbytkem se nebudeme zabývat . V těchto 3.5 % celosvětové produkce CO2 je podíl následující: domácnosti 23%,průmysl 19%,výroba elektřiny 25% !!!,nákladní doprava 6%, os. doprava 5.5%, letadla 1%.
Všimli jsme si všichni , kde je a jak velký je podíl osobní dopravy, tedy produkce CO2 z provozu aut??
Doufám, že ano.
A tento naprosto marginální problém EU řeší naprosto dementně. Existují totiž pro jednotlivé producenty různé limity,jsou vázány dokonce k hmotnosti aut ,navíc pokud automobilka produkuje vozy s produkcí pod 50gCO2/km, může si započítat jakoby dvě prodaná auta, alespoň to tak bude do roku 2022.Proto jsou nuceni, pokud výrobci chtějí vyrábět "normální" auta, k tomu, že musí, opakuji musí vyrábět a to za každou cenu auta pod 50 g, tedy hybridy nebo elektro, jinak se nedostanou na celkový limit produkce , který je myslím okolo 95gCO2/km, ještě v roce 2015 ten limit byl 130 g, před deseti lety 160g.
Tedy není to požadavek zákazníků, co způsobuje výrobu hybridů a elektro, ale pouze stálý a logický zájem zákazníků o auta na spalovací motory. Kdyby toto směšné nařízení nebylo,elektroauta skončí jako Ema1, nebo Ema 2, tedy rozvoz obědů či pošty, kde to byl rozumný způsob použití. Směšné je to nařízení v tom v tom, že moje jedničková octa s limitem 160 g/km s nájezdem 10 tis. km je prý škodlivější, než hybrid obchodního zástupce, který ale ročně najede 100 tis.km , takže vyprodukuje asi 5x více škodlivin, než já.
novej: nekopu do Bruselu zbytečně, vždy to má důvod...
Fox: Vždy vše pečlivě čtu, bohužel to ale neplatí o Tobě, já s Tebou přeci souhlasil?!? Tak proč ta reakce?A nikdy, opakuji nikdy mou osobu nespojovat se Zemanem,Putinem či Okamůrou.Jestli jsem Ti k smíchu či politování, že mám jiný náhled na řízení Evropy, s tím nic nenadělám, je to spíše potom o Tobě, možná by bylo dobré si nastudovat význam slova demokracie, případně jen tak z hlavy jako podporovatel EU vysvětlit rozdíl mezi funkcemi a pravomocemi mezi Evropskou komisí, Evropskou radou a Evropským parlamentem ....,já si to musel před pár lety nastudovat a nestačil jsem zírat....ale to už jsme odbočili od tématu....smajlík
oifovo: Pokud my sami motorističtí fandové či aktivní sportovci budeme mlčky přihlížet některým nesmyslům,jiné označení si asi nezasloužíme, viz moje zdůvodnění.Celý život poslouchám, že je málo ropy, ejhle , ropy je tolik, že nevíme, co s ní....
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!