Budar: Pokud nebudou nové technologie, MS všichni opustí
Před pár dny jsme přinesli informaci o tom, že šéfka Citroenu Linda Jackson by ráda viděla v MS alespoň hybridy, aby soutěžní speciály a jejich technologie měly odraz v tom, co bude jezdit po silnici. Pokud by nedošlo k hybridizaci, pak by mohlo hrozit, že se versailleský tým sbalí a MS opustí. Světová rada motorsportu minulý týden schválila, že současná pravidla pro vozy WRC budou platit do konce roku 2021 a pak by měla nastoupit nová generace speciálů, na jejichž technických regulích se ještě pracuje.
… je tomu již nějaký pátek, co Citroen představil hybridní C4 WRC
Jak se nechává slyšet šéf Citroen racingu Pierre Budar, francouzská značka má zájem na hybridech v MS, ale současně mírní slova šéfky Citroenu. "To, co Linda řekla neodpovídá přesně tomu, co se objevilo v médiích," říká serveru autosport.com Pierre Budar k nedávným slovům šéfky a dodává, "zaměřujeme se na nová pravidla pro rok 2022 a jak jsme, jako značka, řekli již mnohokrát dříve, je nutné, aby s novou generací vozů WRC přišla v nějaké formě elektrická či hybridní technologie. Tyto musíme skrze motorsport propagovat. A pokud se tyto v pravidlech neobjeví, tak Citroen nebude ve WRC. Ale nejsme v tom sami, z MS by odešli všichni."
No, ale o Citroen můžeme přijít ještě dřív, protože jeho současní jezdci Sébastien Ogier i Esapekka Lappi mají smlouvy do konce roku 2020 a další sezóna je tedy nejistá i z ohledu jezdeckého složení. "Ohledně roku 2021 zatím nepadlo rozhodnutí a to ani nepadne, dokud nebude jasno o pravidlech pro rok 2022. Může nastat několik scénářů, ale plán bude určen až budou nová pravidla," uzavírá Pierre Budar.
https://cdn.xsd.cz/original/5b13cd22400c3c56874d66eaabe5f733.jpg
aha, teď vidím, že jsem přišel s křížkem po Medvědovi, sorry...
Proč zavádět do závodů, kde jde o maxmální výkon, technologie, jako downsizing a hybridní pohony, když v nich jde o minimální spotřebu paliva? To z lidí jen dělají blbce. Třeba Tesly vidívám na silnici velmi často, ale ještě jsem je neviděl využít ten výkon, vždy je to poklidná jízda.
Neříkám, že elektrika není pohon budoucnosti, ale ať si ji vyvíjejí třeba v armádě, kde patří špičkové technologie nebo ať automobilky soutěží o to, kdo udělá auto s nejlepším dojezdem v běžném provozu. Jak tady někdo psal, rallye je o emocích a je otázka, jestli se někdo bude chodit dívat RC modely na baterky v životní velikosti . Já bych tam zašel jednou ze zvědavosti a asi by mi stačilo.
A bude třída T1 trolejbusy a T2 trolejbusy kloubové...