Citroën nemá zájem o hybridní WRC
O tom, zda Citroěn zůstane v MS příští sezónu, se stále jedná. Ale nejpozději v roce 2022 už v MS nebude.
Server Autosport informoval o tom, že podle vyjádření mluvčího Citroěnu nemají o hybridní WRC zájem. Respektive koncern PSA upřednostní dva jiné "eko" projekty – Formuli E a WEC. Zákaznický projekt C3 R5 by ale měl pokračovat.
Naproti tomu ostatní tři značky v MS rally už dávají dohromady specifikace pro vývoj hybridních vozů WRC.
Jestli už hybrid bude, tak musí pomáhat výkonu a fungovat při plné zátěži, jinak jde jen o mrtvou váhu a taky nulový přínos vývoji.
Jedině hybrid co by jel přejezdy na elektriku a RZ na plný oktan.Jinak to nevidím.
Jen na přejezdy je podle mě nesmysl.
Jestli už hybrid bude, tak musí pomáhat výkonu a fungovat při plné zátěži, jinak jde jen o mrtvou váhu a taky nulový přínos vývoji.
Citroen out of WRC until 2022 and the new rules, told by PSA Motorsport director Jean-Marc Finot." Buď to neumím správně přeložit, nebo se tady tvrdí, že Citroen opouští WRC do roku 2022, kdy budou v platnosti nová pravidla.... Což by korespondovalo s tím, co sdílí Kuře....
KERS. Tedy rekuperace energie na brzdách, která ti pomůže na výjezdu. Nevím, jestli je to takto v F1, pač naposledy se to smělo ped pár lety , když jsem to naposled sledoval, používat jen 1x za kolo na rovince, ale ve WRC něco podobného určo bude a rozhodně je to fajn věcička. Proti té nejde říct ani popel. Bojím se ale, že v nějaké druhé vlně elektrifikace WRC za pár let to už půjde uplně do kytek.
Mimochodem - tatáž dáma hovořila přesně opačně ještě letos na jaře, v Ženevě, kde se vyjádřila tak, že Citroen nebude ve WRC po roce 2020, pokud FIA nevytvoří podmínky pro hybridní WRC vozy (zdroj zde: https://bit.ly/2NVrLKg). Předpokládám, že následně zjistila, kolik by hybridní sportovní vývoj stál, vložila čísla do tabulek a plně obrátila. Příklad rozhodnutí, která jsou řízena bez schopnosti dlouhodobě plánovat, jen podle toho, jak moc ta či která skupina právě křičí...