Jakub "kuře" Kura - eWRC.cz
17. 3. 2020 09:04 − 15056× − 26

T. Neuville: Nová auta budou sráči

Thierry Neuville se netěší na novou generaci vozů WRC, pro kterou navíc nemá přívětivého slova.

Pokud kvůli aktuálním pandemickým opatřením nedojde k nějakým úpravám harmonogramu zavedení nových vozů WRC nebo konci angažmá týmů, tak by od roku 2022 měla nastoupit do akce nová generace vozů WRC, která přinese jednodušší techniku, která by však dle slov odpovědných na FIA měla nadále slibovat stejný divácký zážitek. No, ale ne všichni jsou s představenými parametry vozů spokojení, například "princ Charles MS" Thierry Neuville nový koncept poměrně ostře kritizuje a myslí si, že nová generace nebude tak atraktivní pro jezdce. S trochou nadsázky můžeme říct, že někteří vidí opakování sezóny 1987, kdy po zákazu sk. B a po nástupu vozů sk. A mnozí tvrdili, že jde o konec rally.

"Na rovinu jsem se ptal našeho šéfa, zda s těmito sračkoidními pravidly souhlasil a vypadá to, že jo. Snižování nákladů způsobí, že auto bude po technické stránce méně zajímavé – budeme mít zase jen pět kvaltů, žádný centrální diferenciál, méně aera, menší zdvih zavěšení, nevidím důvod, proč tohle zavádět," říká Thierry Neuville a pokračuje v kritice nového konceptu vozů, "před třemi roky se rozhodlo vozy WRC opepřit a pořádně MS oživit a zafungovalo to skvěle. Jak ze stránky propagace, tak divácké podívané, nechci, abychom teď šli do vozů ve stylu R5 plus. Nejsem si jistý, jestli ty nové auta vůbec chci řídit, ale to se uvidí," dodává vítěz letošní Rallye Monte Carlo.

Šéf Hyundai motorsportu Andrea Adamo, jak už naznačil Thierry Neuville, proti novým technickým regulím vozů WRC od roku 2022 neprotestuje a diplomaticky dodává: "Je to jasně dané, pravidla se dohodla mezi FIA a výrobci, takže regule jsou takové, jaké byly dohodnuty." Zajímavý náhled na problematiku pak doplnil šéf WRC operací M-Sportu Rich Millener, který se rozhovořil na téma cen některých dílů: "Pro příklad hydraulický systém stojí 40 000 Ł a myslím si, že i bez něj budeme schopní divákům nabídnout zajímavé závodění, které je bude bavit. Ve WRC nemůžeme jít stylem Formule-E, kde si výrobce v podstatě jen nalepí znak na dodané auto, pořád tu musí zůstat specializovaní inženýři a podobnost k civilním modelům, ale na náklady je potřeba myslet, aby se v horizontu pár let povedlo mít v šampionátu 4 až pět značek. "

Komentářů celkem: 26
17. 3. 2020 09:261
0 0
Asi by spíš mělo být ,,Nová auta ...", určitě to nebude chyba překladu. Omlouvám se, ale řízlo mě to do očí.
17. 3. 2020 09:272
0 0
Fuck. Původně jsem měl nadpis, že nové auta budou sračky a pak jsem to změnil na sráče a tam už ta koncovka prvního slova bije do očí.
17. 3. 2020 09:413
0 0
I v případě, který uvádíš, by tam bylo ,,nová" smajlík
17. 3. 2020 09:474
1 0
Ou, zachrání mě výmluva na moravismy? Jsou to přece jasně "ty nové auta", žádné "ta nová auta" Ale už konec výmluv, prostě su hotentot smajlík
17. 3. 2020 09:505
0 0
Pokud je to tak, tak to beru smajlík
17. 3. 2020 09:526
0 0
Každopádně k článku samému - jak toho kluka nemusím, tak v tomto má mé sympatie. Souhlasím s tím, že popularitu rally to může spíš utlumit. Na druhou stranu chápu, že M-Sport to vítá, protože hodně platějí ze svého.
17. 3. 2020 09:537
0 0
Né WRC, ale Rally1 smajlík
Fox
17. 3. 2020 10:088
0 0
Tome, já se spíš přikláním k Millenerovi. Navíc jsem už stejně profláknutý zastánce "starých pořádků", aneb techniky z dob, kdy svět byl ještě v pořádku. Někdo možná uchcává blahem, když kolem něj šílenou rychlostí a jako po kolejích proletí cosi neidentifikovatelného, ale já spíš ujíždím na videích 30 - 40 let starých. Ale proti gustu...
Nicméně - za současných předpisů jsou ta auta tak šíleně drahá, že ta nová pravidla možná, zdůrazňuji možná, přilákají nové značky. Jestli po celosvětové finanční krizi, která po momentálně probíhající epidemii přijde, bude vůbec chuť nějaké soutěže pořádat smajlík
17. 3. 2020 10:149
2 0
Jako nebudu zastírat, že vidět poprvé na shaku ve Finsku současnou generací vozů WRC, tak jsem z toho byl dost odvařený a ten pocit z těch aut mám doteď. Ale budu souhlasit s Foxem, což se mi často nestává, že ten návrat k něčemu jednoduššímu nebude od věci, kor teď, když se obávám, že motorsport dostane brutální facku kvůli ekonomice. A ono když člověk nemá srovnání a za páskou vidí jen R5 a pak menší auta, tak osobně nemám problém ani s R5, ono třeba palba, co jede špička na Barumce taky ve správných místech vypadá dost efektně.
17. 3. 2020 10:4810
0 0
Vítají to všechny týmy, protože i továrny to platí "ze svého". A za mě, pokud zrušíte centrální diferenciál, který je (nemýlímli se) elektronicky řízený, tak auto bude sice "hůře" ovladatelné, ale také by mělo jet více smykem. Rozhodující bude dostatek výkon.
17. 3. 2020 11:2711
0 0
Tenhle jeho názor mne přijde jako názor rozmazlence a zhyčkance tím jak současná WRCa drží,dosedají po skoku atd... Má s více práce s autem na trati očividně vítr panáček
17. 3. 2020 11:5712
0 0
Zakazat hydrauliku by mi nevadilo, je to dost draha vec a kdyz to udelali v roce 2006, rozhodne se nedelo, ze by soukromnici s hydraulikou pojizdeli tovarny. Ale zhorseni tlumicu a soucasne navyseni vykonu se mi zda dost riskantni krok, pricemz nevim, co se tim usetri.
17. 3. 2020 13:4013
0 0
Názor, že nová technická pravidla přinesou snížení nákladů je naivní. Ano ušetří 60tis L za hydrauliku, ale kolik bude stát systém hybridu a všechno řídící elektroniky? To vše na tovární úrovni.
17. 3. 2020 14:0714
0 0
Tak jasne ze fabriky do toho nasypou vzdycky prave tolik penez, kolik budou ochotny. Jde jen o to vyladit pravidla tak, aby ty, co nasypou min, neztraceli tolik, ze by se na to vykaslali. Hybrid znamena, ze fabriky budou ochotny nasypat vic, zakaz hydrauliky usetri nejaky naklady na relativne nepodstatny veci, ale jakej efekt budou mit ty tlumice, krome toho, ze budou horsi jizdni vlastnosti, to nevim. Ikdyz jsem spis toho nazoru, ze v soucasny situaci je teoretizovani o tom, kolik fabriky stoji motorsport, zcela bezpredmetny.
17. 3. 2020 15:3415 Upraveno 15:35
0 0
"před třemi roky se rozhodlo vozy WRC opepřit a pořádně MS oživit a zafungovalo to skvěle"... no, nevím, asi jak pro koho. Byl jsem na MS mnohokrát, naposled vloni v Německu a už nejedu. Dát "batoh" peněz za výlet, kde vidím max.10 aut WRC ( a to nesmí nikdo odpadnout ), to mi za to nestojí. Pamatuji doby, kdy jich bylo 2x tolik, mohli s nimi jet i soukromníci a byla to opravdu zážitek. Radši budu vidět méně "aeropaketů" a víc aut.
17. 3. 2020 19:3516
0 0
Původně napsal Maxifavos
Tenhle jeho názor mne přijde jako názor rozmazlence a zhyčkance tím jak současná WRCa drží,dosedají po skoku atd... Má s více práce s autem na trati očividně vítr panáček
To asi ne, s historickou Corsou mu to jde stejně dobře jako s WRCem.
MPI
17. 3. 2020 19:4717
0 0
Původně napsal Maxifavos
Tenhle jeho názor mne přijde jako názor rozmazlence a zhyčkance tím jak současná WRCa drží,dosedají po skoku atd... Má s více práce s autem na trati očividně vítr panáček
No, když si vzpomenu, jak vodil Fiestu WRC předešlé generace, které se tohle bude technicky celkem blížit, tak se obávám, že má tvoje teorie drobné trhliny smajlík
17. 3. 2020 20:3418
0 0
Nerad vstupuji mezi odborníky, ale kdo si vzpomene na skupinu B,to byla úplně jiná liga..Vše jednoduché,výkon béček kolem 600 koní a hlavně to bylo o řídiči a jeho spolujezdci...smajlík
17. 3. 2020 21:1319
0 1
BRINCO:Jójó ,pane to byla doba.Dneska mají k dispozici hydrauliku,centrální dify a ještě elektronicky řízené a já nevím co ještě.Takže za mě:když se to vrátí malinko zpátky souhlas.Aspoň se uvidí kdo to má v rukách.
18. 3. 2020 00:3020
1 0
Nebyla to jina liga, byl to uplne jinej sport. B mely krasne surovej projev, ale na limitu je vizualne setre i blba R5. Ty ctyri Polska po sobe uzasne gradovaly, stejne jako poslednich par let Barumka, porad byl duvod cumet na to s otevrenou hubou. Coz na sedmym San Marinu uz nefungovalo, tam jsem si uzival uz jen tu atmosferu (poznamenanou tragickym koncem smajlík ). Samozrejme kazda doba mela neco do sebe a nehodlam resit, jestli je lepsi Tanak nebo Rohrl, Loeb nebo Alen. Ale postupem shlidnutejch RZ se clovek zmlsa a je potreba dale, vyse, rychleji...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!