1. 7. 2020 11:55 − 32021× − 69

Barumka se letos nepojede

Jak právě bylo sděleno na tiskové konferenci, Barum Rally se letos nepojede.

Milí přátelé, fanoušci motosportu,

Barum Czech Rally Zlín měla mít s rokem 2020 spojeno své významné jubileum – už je půl století, kdy se uskutečnil její první ročník. Toto výročí jsme původně chtěli oslavit výjimečným programem a prodlouženou tratí, aby se jubilejní padesátý ročník stal zkrátka nezapomenutelný.

Celkový rozpočet barumky se každoročně pohybuje okolo 25 milionů korun. Jsou v něm zahrnuty jak promotérské poplatky, tak pronájmy cest a komunikací, po kterých soutěž vede, jejich opravy před závodem a po jeho skončení, tiskoviny pro veřejnost i samotné závodníky nebo například náklady na pracovníky, ať už ty, kteří soutěž připravují celoročně, nebo činovníci, časoměřiči, traťoví komisaři, zdravotníci či pomocníci na samotný závodní víkend – celkem jde o více než 2000 lidí. Původně plánovaná rozšířená varianta by znamenala navýšení rozpočtu o dalších cca 10%. Prvotní jednání s našimi partnery během loňského podzimu a zimy vypadala slibně, jenže uteklo pár týdnů a situace se radikálně změnila. Původní optimistický plán s obsáhlým diváckým programem, navýšenou kilometráží, zvaním atraktivních jmen z celého světa, videoklipy připomínajícími bohatou historii Barum rally či doprovodnými akcemi a dalšími aktivitami související s tímto výročím musely být pozastaveny a začali jsme se soustředit pouze na to, aby barumka danou situaci vůbec přežila, mohl se odjet samotný závod a akce zůstala životaschopná i pro další roky.

Kvůli koronaviru se bohužel na dlouhou dobu zastavila ekonomika celého státu a její následky pocítili jak mnozí občané, tak řada firem. Jedněmi z nejpostiženějších odvětví jsou cestovní ruch, kultura, celý automobilový průmysl a v neposlední řadě také sport, což je z pohledu automobilových rally mimořádně nepříznivá kombinace. Po dalších jednáních s partnery jsme věděli, že v letošním roce budeme čelit mimořádné ztrátě až 5,5 milionu korun, se kterou bychom si nebyli schopni sami poradit bez státní pomoci, a právě proto jsme již od začátku obraceli svoji pozornost tímto směrem. Chtěli bychom poděkovat všem, kteří nám od začátku fandili a podporovali nás, ať už slovem či skutkem. Speciálně paní ministryni Kláře Dostálové, Ministerstvu pro místní rozvoj České republiky a Agentuře cestovního ruchu CzechTourism, díky kterým svitla první naděje, že je reálné barumku i v letošní nelehké situaci uskutečnit. Uvědomují si, že Barum Czech Rally Zlín může pomoci oživit ekonomiku díky zvýšené poptávce po službách restaurací, hotelů, čerpacích stanic a stovek dalších podnikatelů – rok co rok barumka v regionu vygeneruje skoro 300 mil. Kč tržeb, přičemž příjmy, které se vrací zpět do veřejných rozpočtů, činí zhruba 59 mil. Kč. Takové částky Barum rally přináší české ekonomice. Jsme proto velmi rádi, že právě Ministerstvo pro místní rozvoj a CzechTourism se za barumku postavili svým partnerstvím.

Vedle ekonomické stránky se ve vzduchu samozřejmě vznášel velký otazník související s vládními opatřeními proti šíření koronaviru. Diváci zlínskou rally každoročně navštěvují v řádu desetitisíců a povolený limit tisíce lidí na akci by nám příliš nepomohl. Proto jsme na konci května poslali plán opatření Barum rally kvůli nemoci Covid-19 na Ministerstvo zdravotnictví České republiky panu ministru Adamu Vojtěchovi a také jsme zkontaktovali Krajskou hygienickou stanici Zlínského kraje v rámci toho, aby výsledný plán opatření byl akceptovatelný pro všechny strany. Doufali jsme, že na konci srpna již bude vše zcela uvolněno, když například cyklistický závod Tour de France, který startuje ve stejný termín jako Barum rally, je z hlediska práce s diváky je rally velmi podobný a jejich počtem nás přesahuje.

Vzhledem k těmto mimořádným okolnostem jsme si stanovili závěr června jako poslední možné datum, kdy lze přípravy barumky pro daný ročník případně zastavit ještě s relativně malými ztrátami, neboť ty by se v následujících týdnech znásobily a případné zastavení příprav v takové fázi už by bylo pro barumku i do budoucna definitivně likvidační. S dalšími jednáními se aktuální schodek postupně podařilo stáhnout na 3,5 milionu korun, což ovšem stále byla velmi zásadní částka, která nám chyběla týden před definitivním rozhodnutím, zda rally zrušit či nikoliv.

Měli jsme v tu chvíli dvě možnosti. Buď to rovnou vzdát a napsat pouze článek, který by se rozeslal do celého světa s informací, že se barumka ruší. Anebo odkrýt karty a otevřeně říci, jak na tom jsme, a požádat o pomoc fanoušky, firmy a širokou veřejnost. Tušili jsme, že tento krok vyvolá jak reakce pozitivní a solidární, tak také ty negativní. Mnohé z nich se nečetly snadno, nicméně kladná a pozitivní odezva, která nakonec převážila, nám udělala obrovskou radost. Psali a volali nám lidé, kteří vyjadřovali svou podporu, snažili se nám pomoci, a to nejen ti z České republiky, ale i ze zahraničí. Ozval se nám pořadatel Irské rally, fanoušci z Itálie a dalších evropských států. Přišla nám řada povzbuzujících mailů a dokonce se ozvali i krajané z USA.

Na transparentním účtu se k datu 1. 7. 2020 v 8:30 hodin nakonec sešlo od mnoha přispěvatelů celkem 315 305,19 Kč. Díky výjimečné pomoci od nových, jakož i stávajících partnerů se pak, dohromady s příspěvky od fanoušků, nakonec podařilo neuvěřitelné – poskládat během jediného týdne celou potřebnou částku 3,5 milionů korun! Za vstřícnost a projevené kroky děkujeme jak všem zúčastněným fanouškům, tak zejména generálnímu partnerovi Continental Barum, městu Zlín, společnostem RI OKNA, Pavlu Janebovi a panu prezidentovi Autoklubu ČR Janu Šťovíčkovi.

Bohužel i přes tento skvělý výsledek do hry nakonec opět vstoupil koronavirus, neboť situace kolem něj se v posledních dnech opět rapidně zhoršila. Počet narůstajících případů nákazou Covid-19 se v minulém týdnu začal výrazně zvyšovat a hlavně přes víkend se dostal na čísla, které nás velmi znepokojila. Nákaza se sice v tuto chvíli šíří hlavně na Karvinsku, přesto opětovný návrat restrikcí v dané lokalitě na 100 lidí na hromadnou sportovní akci pro nás byl jasným varováním. V minulých dnech jsme byli opakovaně ve spojení s krajskou hygienou stanicí ve Zlíně, kde nám bylo doporučeno v rámci stávající situace a s ohledem na možný vývoj v následujících týdnech důkladně zvážit, zda Barum Czech Rally Zlín v letošním roce pořádat.

Barumka se za dobu své existence dostala do pozice, kdy bývá opakovaně hodnocena jako druhá nejvýznamnější motoristická akce po MotoGP v Brně. Motorky se v Brně letos pojedou, avšak bez diváků. My byli vždy hrdí, že do Zlína na barumku jezdí každoročně přes padesát tisíc vás, kteří při rally děláte tu jedinečnou atmosféru, a nedokázali si tuto rally představit zcela bez lidí. Tím spíš nyní, kdy mnozí z vás spojili síly a pomohli nám se zajištěním rozpočtu. Je to jen týden zpátky, kdy jsme si mysleli, že problémy s možnou nákazou jsou už minulostí, a zbývá zajistit „jen“ finance. Bohužel, hrozba je zpátky a my dospěli k názoru, že i když jste se za nás vy, fanoušci postavili, je s ohledem na zdraví všech a na nadále velmi nejistou epidemiologickou situaci nutným a správným řešením odložení jubilejního 50. ročníku Barum Czech Rally Zlín na rok 2021.

Situace nás i vzhledem k finanční sbírce a jejímu kladnému výsledku mrzí, nicméně zdraví je to nejdůležitější a nelze kvůli němu riskovat. Za projevenou podporu v uplynulém týdnu každopádně všem fanouškům, kteří se do sbírky zapojili, děkujeme a zároveň sdělujeme, že vzhledem k odvolání letošního ročníku budou všechny prostředky vráceny zpět na jejich účty během nejbližších dnů. Za dlouhodobou spolupráci pak děkujeme generálnímu partnerovi Continental Barum, městu Zlín, Zlínskému kraji, Ministerstvu pro místní rozvoj, agentuře CzechTourism, Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy, Národní sportovní agentuře a samozřejmě také všem dlouhodobým partnerským firmám, místním obyvatelům a všem, kteří se do barumky jakkoliv zapojují.

Všem zúčastněným ještě jednou upřímně děkujeme, přejeme pevné zdraví a těšíme se na setkání v roce 2021.

Miloslav Regner, ředitel Barum Czech Rally Zlín

Komentářů celkem: 69
1. 7. 2020 17:1042
3 1
Původně napsal internet kavárna
nowity - jsi chytrolín ty si myslíš , že Barumka je nejlepší tak to zapomen možní na papíře , že je nejvýše a to je všechno , kdo jede mistrák český tak mu je Evropa buřt a na ožralí diváky na Barumce se
taky koukat nemusíme . Ano at se jde vedení Barumky podívat třeba na Bohemku , nebo na MS jak se dělá a kolik stojí výdaje a nemusí pak zde Barumka házet milionama a lidi , aby byli rukojmí ( slova ředitele o pomoc pořádali i fanoušky spíše však symbolicky. "Abychom si ověřili, zda za námi lidi stojí. ) , Samí předjezdec , VIP, činovník , atd. To není ani na MS . co toho jede před závodníkama . Pokud na to nemá Barumka at to nechá jednoduchý . Kde bereš tu jistotu ty , že se nepojedou zbylí podniky ? Peníze se vrátí jak říkáš ano taky to bude něco stát , bude to letos , nám vraceli startovné půl roku Z Barumky smajlík. A ZA DALŠÍ NEKOPNU do žádného podniku zbylého naopak PŘIDÁM JIM NA TO pokud by chtěli ( ale oni to umí okočírovat pokud se nic nestane , ale oni jsou šikovný ) - mimo BARUMKY -.
Zrovna na Bohemku..pobavils smajlíksmajlíksmajlík
1. 7. 2020 17:1143
3 0
Pánové trochu klidu je pravdou , že Barumku plno lidí už nemusí vidět ta doba je pryč , Poslední dobou jsou jen stížnosti jak od diváků kvůli místu , tak i jezdců , že je drahá na facebooku , že je to jen pro 10 vozidel z Čech + pár cizinců a ty poslední jen platí a někdy se ani moc nesvezou nebot jim ruší RZ . . Internet kavárna má celkem pravdu + opsal slova z článku ale je to tak , NOWI je taky pravdou , že Barumka je závod ME , ale i v Madarsku je ME se stejnými jezdci , ale v přátelském duchu , není tam taková buzerace na diváky třeba kde mají stát , já byl 2 m od tratě. a pořadatel nic vše OK atd. Proto asi tolik záporných ohlasů . Každý má svoje zkušenosti za ty roky jak diváci nebo jezdci bývalý . Byla doba , kdy Barumáci nejezdili na Bohemku a Škodovka na Barumku .












1. 7. 2020 17:3644
4 5
Karbonyl, ty nevidíš tu neschopnost “pořádajícího týmu“(takže i tebe)?? Nejdřív vyhlásí sbírku 3,5 mil, aby se mohla jet Barumka, aby ju za dva dny zrušili kvůli covidu, který je tu od března??
1. 7. 2020 18:0345
3 6
Zdenku a proč ne , někdo dá zase raději dar na postižené děti , někdo na Bohemku atd. . Je svoboda proč dávat Barumce , nebo to někdo nařizuje ? To už jsme jednou zažili musíš dát , bylo to na moravě a nechci se o tom bavit. 3389 ano máte pravdu Barumka je hlavně pro diváky , chtějí zážitky , pokud na to vidí , ale bez jezdců by se to taky nejelo . Ty kluky stojí připravit auto balík peněz a čím dál více za chvíli ani na to nebude a já je obdivuji jak to mohou utáhnout + druhý velký balík za startovné nejvyšší v ČR. a chtějí se svést v mistráku ČR. a bodovat a ne aby jen projížděli RZ a platili že jedou ME které je stejně nezajímá , ale na Barumce je to postavený na 10 špičkových posádek a kolem nich se to všechno točí OSTATNÍ JE KŘOVÝ . Taky jsem byl v Madarsku ne na ME , ale na mistráku je pravdou , že je to tam volný parkoviště kousek od trati neplatí se nic jenom někdy okruhový RZ směšnou částku. . smajlík
1. 7. 2020 18:1346
6 1
Půjdu si pro mínusy, ale zajímalo by mě, co je za tím, že tu řada lidí píše, jak má problémy s pořadateli nebo že stojí kilometry daleko. A teď nemluvím jen o Barumce. Za poslední rok jsem v Česku nestal snad dal než 20 metru od trati a nebyl problém s pořadatelem, pozdravim, zeptám se, pohoda smajlík Jen jestli netrvá takový nešvar na to nadávat, byť od zpřísnění po roce 2012 došlo z mého pohledu k velkému rozvolnění a poslední tři roky jsou na pohodu. A komu se to nelíbí, vždy může do lesa :D
1. 7. 2020 18:3547
1 2
Původně napsal 3389
Pánové trochu klidu je pravdou , že Barumku plno lidí už nemusí vidět ta doba je pryč , Poslední dobou jsou jen stížnosti jak od diváků kvůli místu , tak i jezdců , že je drahá na facebooku , že je to jen pro 10 vozidel z Čech + pár cizinců a ty poslední jen platí a někdy se ani moc nesvezou nebot jim ruší RZ . . Internet kavárna má celkem pravdu + opsal slova z článku ale je to tak , NOWI je taky pravdou , že Barumka je závod ME , ale i v Madarsku je ME se stejnými jezdci , ale v přátelském duchu , není tam taková buzerace na diváky třeba kde mají stát , já byl 2 m od tratě. a pořadatel nic vše OK atd. Proto asi tolik záporných ohlasů . Každý má svoje zkušenosti za ty roky jak diváci nebo jezdci bývalý . Byla doba , kdy Barumáci nejezdili na Bohemku a Škodovka na Barumku .












A teď jde jako o co? Jakože v Maďarsku můžeš na auta sahat a tady u nás je Ti to odepřeno? No dobře, ale kolik měli v Maďarsku za posledních deset let tragických incidentů auto vs. divák? Už jsi zapomněl, jaká nálada vládla v rally těsně té tragédii a myslím, že dodnes je spousta nezúčastněných masovými médii slušně naočkovaná proti rally a každá zmínka o ní je jak vytáhnout červený hadr před býka? Ono by se taky mohlo nakrásně stát, že přijde další p*ůser a bude vymalováno nadobro.
1. 7. 2020 18:3548
1 1
Původně napsal kuře
Půjdu si pro mínusy, ale zajímalo by mě, co je za tím, že tu řada lidí píše, jak má problémy s pořadateli nebo že stojí kilometry daleko. A teď nemluvím jen o Barumce. Za poslední rok jsem v Česku nestal snad dal než 20 metru od trati a nebyl problém s pořadatelem, pozdravim, zeptám se, pohoda smajlík Jen jestli netrvá takový nešvar na to nadávat, byť od zpřísnění po roce 2012 došlo z mého pohledu k velkému rozvolnění a poslední tři roky jsou na pohodu. A komu se to nelíbí, vždy může do lesa :D
Stojím si to takhle (asi v roce 2017) na slušovickém okruhu na vnitřním ostrůvku "U Johana" za síťovinou jako všichni ostatní a jím buchtu. V tom za mnou přijde pořadatel a začne na mě nepříčetně hulákat, že mu to tam ničím. Do dnes jsem nepochopil, z jakého důvodu.
1. 7. 2020 18:3949
4 3
Původně napsal kuře
Půjdu si pro mínusy, ale zajímalo by mě, co je za tím, že tu řada lidí píše, jak má problémy s pořadateli nebo že stojí kilometry daleko. A teď nemluvím jen o Barumce. Za poslední rok jsem v Česku nestal snad dal než 20 metru od trati a nebyl problém s pořadatelem, pozdravim, zeptám se, pohoda smajlík Jen jestli netrvá takový nešvar na to nadávat, byť od zpřísnění po roce 2012 došlo z mého pohledu k velkému rozvolnění a poslední tři roky jsou na pohodu. A komu se to nelíbí, vždy může do lesa :D
Máš naprostou pravdu. Mě z toho všeho, co jsem si přečetl, plyne, že největší problém Barumky je, že se nesmí na nadjezd, dole stojí pár VIP kamionů a ve Slušovicích je to taky hlavně o VIP "žranici". Pardon, ale zrovna na louku s pseudoskokem na slušovické RZ zavítá jen opravdový rallyový masochista. Tohle místo opravdového fanouška baví? Je spousta krásných úseků, kam si ale musí divák vyšlápnout a hlavně tam nemá stánek s pivem, u kterého se nejlíp rozumuje.
1. 7. 2020 18:4650
5 5
Nechtěl jsem reagovat - Ale - vy rádoby fanoušci rally ,kteří tady opravdu melete bláboly hodné vypitých několika eurosračkových piv - raději opravdu do Zlína nejezděte - nikdo na vás není zvědavý buďte si dál skrytí pod svejma nickama a ploďte tady své mozkové výkaly.
Je smutné že se tomu propůjčují i lidé buď v minulosti nebo ještě nějak kolem rally aktivní .
Ano Pačejov má krásné tratě - pohodový tým Štípků a nyní obr podporu Jírovce - bez jeho vstupu by v MMČR NIKDY NEBYL.
Bohemka - krásné tratě - ale to je tak asi vše. Co se tam vystřídalo za počet lidí ve vedení - nebýt toho že tam jede fabryka - tak je to okresní přebor a soustředění mladíků ze severu evropy.
Proč jezdíme do Zlína na Barum rally? - Protože kvalitnější startovní pole v nejbližším okolí ČR nikde není.
Kdo kritizuje vše co je kolem Regnerů - je pouze tupé hovado - které nikdy ani s jednín z rodiny nemluvilo. Protože ten kdo je zná osobně tohle nikdy nevypustí z huby - to co tu píšete jak se na tom napasou - nesmysl.
Bez obrovských zkušeností a znalostí - by asi jen těžko dělali pro spoustu evropských a světových rally.
Je mě vás opravdu líto - tak si místo návštěvy Zlína - když pro vás není dost dobrý - raději dejte pár eurosraček z petky ať vám ty pindy jdou líp a podpořte nadnárodní holdingy.
Je smutné jak čechy té naší moravě závidí Barum rally a nemůžou ji vystát.
1. 7. 2020 18:5051
5 2
Mám pocit, že většina z vás (nebo spíš z těch co píší negace) nepochopilo (nebo spíš nechce pochopit) ten hlavní důvod zrušení. Jasně to přece napsal Karbonyl. Nejde o to, že bude méně km, jezdců, diváků. Nejde o to, že by se musela dělat různá omezení (ať hygienická či "ekonomická"). Nejde o to, že by byla Barumka "údajným šiřitelem corony". Jde o to, že by se teď začalo do příprav hrnout (tipnu si) 80% celkových prostředků v době, kdy se opět tvoří ohniska nákazy, která mohou velice rychle způsobit návrat restrikcí tzn. v konečném důsledku zrušení podniku "na poslední chvíli". Kdo z vás by v takové situaci riskoval obrovské dluhy a zároveň možnost je do budoucna splatit resp. nemožnost ty prostředky na příští podnik získat??
1. 7. 2020 18:5852
7 3
Původně napsal internet kavárna
Zdenku a proč ne , někdo dá zase raději dar na postižené děti , někdo na Bohemku atd. . Je svoboda proč dávat Barumce , nebo to někdo nařizuje ? To už jsme jednou zažili musíš dát , bylo to na moravě a nechci se o tom bavit. 3389 ano máte pravdu Barumka je hlavně pro diváky , chtějí zážitky , pokud na to vidí , ale bez jezdců by se to taky nejelo . Ty kluky stojí připravit auto balík peněz a čím dál více za chvíli ani na to nebude a já je obdivuji jak to mohou utáhnout + druhý velký balík za startovné nejvyšší v ČR. a chtějí se svést v mistráku ČR. a bodovat a ne aby jen projížděli RZ a platili že jedou ME které je stejně nezajímá , ale na Barumce je to postavený na 10 špičkových posádek a kolem nich se to všechno točí OSTATNÍ JE KŘOVÝ . Taky jsem byl v Madarsku ne na ME , ale na mistráku je pravdou , že je to tam volný parkoviště kousek od trati neplatí se nic jenom někdy okruhový RZ směšnou částku. . smajlík
Chytrolín? Zatím tady hospodsky rozumuješ akorát Ty. Nejsem si vědom, že bych někde zmínil, že Barum rally je nejlepší rally. Myslím, že jsem už ve svém životě viděl hodně soutěží a ani tak bych si nedovolil hodnotit, která je ta nejlepší. Každá je jiná a každá má ročníky lepší a horší. Zmiňuješ tady Bohemku - pokud si dobře pamatuju, tak loni tamním pořadatelům pořádná hromada diváků i jezdců nemohla přijít na jméno kvůli problémům s elektroauty. Apropó, když tady pořád zmiňuješ ty finance? Srovnej si, kolik stojí permice na Barum a kolik zaplatíš za jedno odpoledne strávené na šaškárně v Sosnové. Trochu nepoměr...A pár let zpět si diváci (a asi i jezdci) na pořadatelích Bohemky vylívali zlost ohledně malého počtu RZ (snad tři vložky v jedné etapě). Co se týče pořadatelů u trati, má zkušnost v okolí Bolky je taková, že začátek jakékoli konverzace se mnou( jakožto fotografem) začínal zpravidla "Héééj, ču*áku...." A Pačejov? Ok, byl jsem, pro jezdce jistě těžké tratě v úzkém a zarostlém. Pohodová atmosféra, místy se ale stálo taky pěkně daleko. Do "muničáku" se muselo hezky pěšky, protože světe div se, ani tam si místní nepřejí, aby jim tam fanoušci zrajtovali pozemky. Za mě dobrá rally, ale nic, z čeho bych pak tři dny nespal. Někdo tu zmiňoval, že jsou ve vedení Barum staré struktury a při výpadku sponzora si nedokáží pružně zajistit jiného. Pardon, ale neujmout se "Pačíva" pan Jírovec, tak jsme o něm asi dnes taky psali v minulém čase. A největší perlička je brek nad tím, jak je barumka drahá. Rally je celkově drahý sport. Všichni podle Tebe brečí, ale stejně je pak na startu 130 soudobých aut. Tady něco nehraje... Pokud si chceš hrát na "socku", tak jezdi jen tam, kde po Tobě nikdo nebude nic chtít. Je to přesně český přístup - hodně, levně a nejlépe zadarmo. smajlík
1. 7. 2020 19:3753
5 1
Jedni tiskovku pochopili a jedni evidentně ne a tech je me docela lito smajlíksmajlíksmajlík
1. 7. 2020 20:3754
1 7
nowi je vidět zde jak vás mají rádi na moravě diváci https://www.facebook.com/ewrccz/posts/10158390191894868?comment_id=10158390209064868&reply_comment_id=10158393087359868&notif_id=1593546329269029&notif_t=comment_mention
POSLEDNÍ ŘÁDEK JSI KONEČNĚ NAPSAL ZPRÁVNĚ . //Pokud si chceš hrát na "socku", tak jezdi jen tam, kde po Tobě nikdo nebude nic chtít. Je to přesně český přístup - hodně, levně a nejlépe zadarmo.// KDYŽ NA TO BARUMKA NEMÁ TAK AT TOHO TAKY NECHÁ a nevybírá jako socka . smajlíksmajlíksmajlík
1. 7. 2020 20:5255
5 1
Původně napsal Sabelt
Jedni tiskovku pochopili a jedni evidentně ne a tech je me docela lito smajlíksmajlíksmajlík
jedni věří dnešní tiskovce, druzí si pamatujou páteční prohlášení, osobně je mi líto těch, jejichž paměť nesahá dále, než čtyři dny zpět...
1. 7. 2020 21:0756
4 1
Za přezdívkou Internet kavárna "bývaly" rozumné příspěvky,ale dnes koukám, slušný průjem smajlík Někteří se cítí být asi jasnovidci už od pátku a ještě tu chybí nějaká poučka od Willyho 2.0 alias OneBettera,jak se má podnikat smajlík
1. 7. 2020 21:2257
1 0
zkušenosti Davle několikaletý s Barumkou minimálně za 30 let jako posádka , jako vedoucí týmu mechanik atd. , ale divák skoro nikdy nechtěl jsem přitom to mám kousek , když jsem bydlel na Moravě , stačilo mi co jsem tam viděl , slyšel a zažil při závodech i s vedením . Tak se na mne nezlob že ji nemám rád a nejsem v tom sám ze závodnické éry . Vše jsme ted probírali v Čechách na Radounké rallye .
1. 7. 2020 21:4258
1 0
Původně napsal internet kavárna
Zdenku a proč ne , někdo dá zase raději dar na postižené děti , někdo na Bohemku atd. . Je svoboda proč dávat Barumce , nebo to někdo nařizuje ? To už jsme jednou zažili musíš dát , bylo to na moravě a nechci se o tom bavit. 3389 ano máte pravdu Barumka je hlavně pro diváky , chtějí zážitky , pokud na to vidí , ale bez jezdců by se to taky nejelo . Ty kluky stojí připravit auto balík peněz a čím dál více za chvíli ani na to nebude a já je obdivuji jak to mohou utáhnout + druhý velký balík za startovné nejvyšší v ČR. a chtějí se svést v mistráku ČR. a bodovat a ne aby jen projížděli RZ a platili že jedou ME které je stejně nezajímá , ale na Barumce je to postavený na 10 špičkových posádek a kolem nich se to všechno točí OSTATNÍ JE KŘOVÝ . Taky jsem byl v Madarsku ne na ME , ale na mistráku je pravdou , že je to tam volný parkoviště kousek od trati neplatí se nic jenom někdy okruhový RZ směšnou částku. . smajlík
No ale já vůbec nereagoval na tohle, ale na to, ať se jde vedení BCRZ podívat na Bohemia Rally na to, jak se to dělá..smajlík
Nedovolil bych si nikomu kecat do toho na co přispívá nebo nepřispívá, ať je to cokoli.
1. 7. 2020 21:4559
1 1
Původně napsal internet kavárna
nowi je vidět zde jak vás mají rádi na moravě diváci https://www.facebook.com/ewrccz/posts/10158390191894868?comment_id=10158390209064868&reply_comment_id=10158393087359868&notif_id=1593546329269029&notif_t=comment_mention
POSLEDNÍ ŘÁDEK JSI KONEČNĚ NAPSAL ZPRÁVNĚ . //Pokud si chceš hrát na "socku", tak jezdi jen tam, kde po Tobě nikdo nebude nic chtít. Je to přesně český přístup - hodně, levně a nejlépe zadarmo.// KDYŽ NA TO BARUMKA NEMÁ TAK AT TOHO TAKY NECHÁ a nevybírá jako socka . smajlíksmajlíksmajlík
Jezdit třicet let na rally, kterou nesnášíš, to musíš být silná povaha smajlík Ten nemá rád tu rally, ten zase tuhle, tak to v životě chodí. Ono je vlastně jedno, co by bylo, kdyby - jsi zaujatý, tudíž kdyby udělali jakékoli rozhodnutí, vždycky by sis našel nějakou hůl, kterou bys bil. Tím končím debatu s Tebou, protože jsi nenapsal nic konstruktivního, jen se schováváš za nějaký žvásty, že Ti kdysi v roce 1987 někdo šlápnul v Gottwaldově na kuří oko a dodnes z toho žiješ. A slovo SPRÁVNĚ se píše se S, to jsi Ty správně nenapsal...
1. 7. 2020 21:5260
1 1
a kopírovat odkazy mu zrovna taky moc nejde...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!