22. 1. 2021 16:21 − 39887× − 126

A co na to ti, kterých se to týká…

Co na případné omezení bodování v MČR od sezony 2022 nejen pro vozy WRC a S1600 říkají závodníci?

Světem internetu teď rezonuje téma případného omezení možnosti bodování pro vozy s propadlou homologací FIA do MČR. Jak se na to dívají závodníci z domácí špičky?

Jan Kopecký: Mrzí mě to kvůli Vencovi, který si přivezl pěkné auto. Souboje s ním byly loni pěkné. Po sportovní stránce je to ale trochu jako v boxu, když do ringu nastoupí atletický kluk proti těžké váze. Jsem radši, když proti sobě bojují vyrovnaní soupeři se stejnou technikou.

Martin Vlček: Bohužel se při tomto rozhodování projevují zájmy různých skupin, které pronajímají, a nebo vlastní vozy R5. Já osobně vlastním jak R5, tak i S1600 a s WRC jsem závodil. Tato auta jednoznačně do šampionátu patří. Jejich omezením by utrpěla popularita sportu. Jsou zajímavá a diváky baví.

Vojtěch Štajf: O chystaném omezení se mluvilo v kuloárech už v průběhu loňského roku. To původní pravidlo ohledně bodování vozů WRC, vyrobených do roku 2006 a registrovaných v ČR do konce roku 2014, mělo tehdy ochránit investici Karla Trněného, Jaromíra Tomaštíka a Honzy Dohnala. Ze strany Autoklubu to bylo loni prezentováno tak, že historicky se po požáru prvního Focuse Honzy Dohnala v Hustopečích udělala na Autoklubu ČR gentlemanská dohoda, že Honza může obnovit shořelé auto s tím, že s ním pak pojede jen on. To podle Autoklubu tedy prodejem auta Vaškovi Pechovi přestalo platit a ostatní jmenovaní již vozy WRC nedisponují. Obecně se ale navrhované omezení bodování aut s propadlou homologací týká ale i jiných aut a například kluků se staršími Feliciemi je mi líto, stejně tak to zřejmě sníží atraktivitu vozů Proto, do kterých někteří již investovali. Co se týče WRC, tak já jako provozovatel týmu s vozy Rally 2 vnímám, že se v šampionátu porovnává neporovnatelné a škodí to zejména v obchodní a komunikační rovině. Z hlediska sponzorů a nezasvěcené veřejnosti se těžko rozpozná rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi aut a podle zpráv z médií to může vypadat, že jezdec, s 15 let starým autem, porazil všechny s nejmodernějšími speciály. Jako jezdci mně to ze sportovního hlediska tolik nevadí, protože Venca Pech pojede na špičce s čímkoliv, ale jako provozovateli týmu, který investoval a pronajímá vozy R5 mi to vadí. To není nic proti Vencovi Pechovi. Z hlediska národní sportovní autority ale toto rozhodnutí chápu, protože Autoklub chce u nás do budoucna etablovat pro bodování výhradně třídy od Rally2 po Rally5. Je určitě dobře, že Autoklub nerozhodl překotně o vyřazení Vaškova auta už pro letošek, protože to by k Vencovi nebylo fér. Takto bude mít rok na přemýšlení, co dál.

Filip Mareš: Já osobně se startem těchto vozů problém nemám. Po sportovní stránce to byly napínavé souboje a omezením utrpí sport. Pokud už by k takovému omezení ale mělo dojít, tak bych to s ohledem na týmy, kterých se to týká, avizoval více než jednu sezonu dopředu.

Jan Černý: S navrhovaným omezením možnosti bodovat pro vozy WRC souhlasím. Václav využil loni příležitost skvěle, a získal titul. Splnil si tedy cíl. Znám dobře WRC i R5 a vím, jaké jsou mezi nimi velké rozdíly. Auta jsou hodně rozdílná a neměla by se porovnávat v absolutní klasifikaci. Jsem ale rád že všechny tyto krásné vozy budou nadále závodit a dělat všem jezdcům a hlavně fanouškům nadále radost. Za mě tedy navrženým souhlasím.

Jan Dohnal: Nesouhlasím s tím a to z mnoha důvodů. Líbilo by se mi, kdyby se šampionát otevřel i pro další auta nejrůznějších specifikací a klidně i nová WRC. Bylo by fajn, když by o absolutní titul mohla bojovat různá auta a samozřejmě pak bodovat i ve svých kategoriích ve smyslu „absolutního pořadí a jednotlivých tříd“. Celý rok jsme závodili s S1600 a nemyslím si, že toto auto je patentem na výhru. Budu moc rád, když si kdokoliv další podobné auto přiveze a bude s ním bojovat proti nám a ostatním autům ve 2WD. Věřím, že budou spokojeni i diváci a šampionát bude atraktivnější. Omezení bodování v MČR pro WRC beru hodně osobně. V roce 2014 jsme nové předpisy jako celý tým vzali jako příležitost zkusit něco nového a někam se posunout, něco zažít. Jedni z mála jsme to využili a splnili si sen závodit s WRC. Dobře si pamatuji komentáře naší špičky jak to může být v rukou špičkového jezdce sice rychlé, ale určitě ne spolehlivé! Tuto příležitost měl tehdy každý. Někteří z těch, kteří tuto příležitost nevyužili, ale nás teď chtějí trestat za to, že jsme velmi tvrdě pracovali 5 let a připravovali jsme v soukromém týmu vůz špičkově fungující WRC. Doporučil bych všem, kdo vidí WRC jako jednoznačnou výhodu, aby si toto auto od někoho pronajali a poznali, jak složité je to auto udělat rychlé a spolehlivé. Pak ať se k tomu vyjadřují! Nelíbí se mi, že v rally komisi toto omezení prosazují lidé, kteří sami provozují a pronajímají vozy R5 nebo dokonce aktivně závodí! Takový lidé by neměli ovlivňovat pravidla tohoto sportu a omezovat tím svou vlastní konkurenci! Loňská sezona byla podle mě nejnapínavější za pět nebo šest let a konečně se zase závodilo o první místo. Byl to obrovský tahák pro lidi a máme jednoznačně pozitivní ohlasy od mnoha lidí. Ti, co teď toto omezení prosazují, by si měli uvědomit, že Václav by je porážel, i kdyby jel v R5. Pro ně by se vůbec nic nezměnilo!

Petr Semerád: Můj postoj je takový, že vozy kategorie WRC a S1600 jsou velkou atrakcí na našich tratích a bylo by mi líto, kdyby z nich tato auta zmizela. Po sportovní stránce toto rozhodnutí chápu, ale na druhou stranu s ním moc nesouhlasím. Je tu velké množství vozů R5, ale absolutně je porazilo WRC, které je potřeba zdůraznit, že se už z principu s vozem R5 nedá pořádně srovnávat. Pokud do “15 let starého auta” sedne pan pilot, jako je Vašek Pech, tak se rozhodně nedá divit, že s tím je schopný porazit továrnu. Ty auta jsou technicky velmi rozdílná. Takže po této stránce chápu, že se to někomu nemusí zamlouvat. Domácí matador + špičková technika udržovaná v maximální kondici ve formě vozu o jednu kategorii výš (ačkoliv staršího) = co nejvyšší šance na úspěch. Na druhou stranu s tímto návrhem ale nesouhlasím. Souboje o čelo z loňského roku tady pomalu půl dekády nebyly a moc by mě mrzelo, kdybychom o takové skvělé, napjaté a vzrušující souboje přišli vinou takto okatých změň předpisů hned po vítězné sezóně Vaška s Petrem. Když už by to muselo být, tak za mě s delším předstihem než 1 rok. Představte si, že investujete do nákupu vozu, vývoje a vybavení XY milionů korun a někdo Vám to hned po druhém roce zakáže.

Václav Pech jun. : Můj názor je jasný. Já i celý náš tým chceme s naším autem jet dál bez nějakých omezení.

Komentářů celkem: 126
22. 1. 2021 20:0541
3 0
Já bych k tomu jenom chtěl říct, že asi jako jediní budeme mít národní mistrovství kde nemohou bodovat auta s národní homologací (respektive prošlou mezinárodní)....
Je k smíchu nebo k pláči????
22. 1. 2021 20:1442
2 0
Me to rozhodnutí hrozně zklamalo a nechápu ho a nikdy nepochopím. Pan Kresta u mě hrozně klesl. Ale absolutně nechápu Jana Černého, myslím si, že ztratí většinu fanoušků, jestli vůbec nějaký má.
22. 1. 2021 20:1643
2 0
By mne zajímalo za koho Kresta loboval.... Auto servisuje Adolfovi a má 2 svý,ale pochybuji že do nich má adepta na titul.....
22. 1. 2021 20:2144
15 0
Cloumají teď s námi emoce, ale je nutno říct, že každá strana má tak trochu pravdu. Bohužel největší bo*del v tom udělalo někdejší rozhodnutí AČR, kdy si vymyslela nějaká výjimka ohledně techniky WRC, aby se utišili emoce té doby. Vlk se nažral a koza zůstala celá... Leč nikdo nepočítal s tím, že za pár let staré WRC vyhraje republiku absolutně a stará S1600 ve dvoukolkách. A co teď s tím. Věřím, že jsou na baňufáře na Autoklubu různými lidmi tvořeny různé tlaky a něco prostě udělat museli. Tak se to vyřešilo zase švejkovsky - jet můžeš, ale boduj si jen ve třídě. Pořád se hledá nějaká míra stejnosti a spravedlnosti, ale ta se v rally najít nepodaří. Když vezmu Ášína s Uhlem a Kopejdu s Hlouškem váhově - už tady má plzeňská posádka pořádný hendikep. Zhubnout je nereálné, tak nebylo by spravedlivé prvních deset aut z absolutního pořadí MČR a v nich sedící posádky dovažovat na jednotnou váhu? Někdo je bohatší, někdo chudší - tak pojďme omezit počet sad pneu na jeden závod. Mohlo by se jet jednotné palivo. Co takhle omezit počet testovacích kilometrů? Jak k tomu někdo přijde, že má finance maximálně na to auto před závodem pět kilometrů ohřát někde na okresce a někdo bez problémů natestuje 100km na uzavřeném úseku? Proč, když jsou Rallysprinty vypsány pro dvoukolky, jezdí jako první čtyřkolky? Zase by se dalo vzít prvních 20 dvoukolek z absolutního pořadí z minule sezóny, ty by jely první, na čisté trati před plnými tribunami a až za nimi jako přívlastek R5 a spol. A tak bych mohl pokračovat do nekonečna. Jenže tohle je prostě sci-fi a nikdy se to nestane. V rally se točí obrovské peníze a emoce jsou až osmdesátém šestém místě. Jenže i ty nejlepší podmínky nikomu nezaručí, že vyhraje. Obrovskou část výsledku dělá ten mezikus mezi volantem a sedačkou a mezikus mezi sedačkou a rozpisem. Talent se prostě koupit nedá.
22. 1. 2021 20:2345
2 3
Původně napsal Novej
Pawel: fakt se přestaň starat o to, do čeho kdo chce dát, nebo už dal, svý peníze, nech to na nich a neraď ani druhejm, tak jak jsem tě poznal, jsou chytřejší než ty smajlík
Ano, staci ze maji tebe. Na tebe nikdo nemasmajlík
22. 1. 2021 20:2346
3 9
Lidi, trochu soudnosti tady v komentářích, urážet lidi jako Černý a Štajf jen proto, že mají jiný názor nebo mají ekonomické zájmy je fakt přes čáru.
Osobně to vidím tak, že tento krok prostě musel přijít. V roce 2014 bylo to pravidlo zavedeno proto, aby mohly dojezdit WRC co tady jezdily. To je podle mě už první chyba, tehdy se měly ty auta zakázat buď úplně, nebo vůbec bez omezení.
Kdyby se to povolilo teď úplně, to by byla teprve zkáza českého rally. Na elitní kategorii by mělo peníze mnohem míň lidí než teď, týmy by najednou měly auta, které téměř nemůžou závodit. Nezapomeňte často spousta lidí mohou závodit díky tomu, že si vydělávají třeba pronájmem nebo servisem.
Kdyby tu jezdila WRC volně, jezdci by byli nuceni nakoupit dražší auto, jenom aby byli konkurenceschopní. Pochybuju, že by si mohlo moc jezdců dovolit startovat v WRC, ty náklady jsou oproti R5 naprosto jinde. Jezdci jako Semerád, Černý, Mareš, Stříteský, ale i další gentleman jezdci a další by prostě neměli peníze na to startovat s WRC a pochybuju, že by měli takový zájem jezdit o třídu níž.

Říkám to strašně nerad, WRC jsou neskutečně atraktivní, ale zákaz WRC a S1600 je správný krok. V první řadě se však tyto auta neměly ve velkém mistráku vůbec povolovat a měl se už tehdy nechat pro ně vypsat nějaký cup nebo je nechat jezdit jenom ve sprintech.
22. 1. 2021 20:2947
1 0
nowi, dyk sám musíš vidět, co za blbost jsi napsal... smajlík
sakrafix, to ani ty nechápeš význam slov ABSOLUTNÍ POŘADÍ (bez rozdílu objemu, výkonu a úprav)?
to chceš z rallye dělat handycapový závody koní na rovině? smajlík
jak chceš kontrolovat vynaložený náklady na testy a gumy? kým? kdo by ty kontrolory platil? dyk neni škvára ani na pořadatele a ty bys zvyšoval náklady jinde? smajlík
22. 1. 2021 20:3348
1 0
měl se už tehdy nechat pro ně vypsat nějaký cup nebo je nechat jezdit jenom ve sprintech.


vypisování cupů a bodování jen ve třídě je k ničemu. Kvůli tomu nikdo ze špičky závodit nebude. To už tady bylo a po roce 2004 tady z těch wrců nic nezbylo.
22. 1. 2021 20:3749
6 0
Původně napsal Novej
nowi, dyk sám musíš vidět, co za blbost jsi napsal... smajlík
sakrafix, to ani ty nechápeš význam slov ABSOLUTNÍ POŘADÍ (bez rozdílu objemu, výkonu a úprav)?
to chceš z rallye dělat handycapový závody koní na rovině? smajlík
jak chceš kontrolovat vynaložený náklady na testy a gumy? kým? kdo by ty kontrolory platil? dyk neni škvára ani na pořadatele a ty bys zvyšoval náklady jinde? smajlík
Nemám pocit, že bych psal o tom, že si přeji, aby se to zavádělo. Já jsem nastínil, že kdyby se tady mělo hrát na stejné podmínky pro všechny, muselo by se hrábnout úplně do všeho. Nebo mi chceš říct, že je fér, když s R5 jede borec, který o víkendu před závodem natestoval x kilometrů, protože na to má čas a finance proti někomu, kdo k autu přijde s helmou těsně před závodem a na hlavní cestě u servisu si vyzkouší, jak to brzdí a zatáčí? Nebo že je fér, když bys jel o první místo a před posledními dvěma erzetami si jeden z nich může dát úplně nové gumy, které mu dají výhodu a ten druhý na ně už prostě nemá a pojede na olítaných špalcích?
22. 1. 2021 20:4050
2 2
Původně napsal Novej
nowi, dyk sám musíš vidět, co za blbost jsi napsal... smajlík
sakrafix, to ani ty nechápeš význam slov ABSOLUTNÍ POŘADÍ (bez rozdílu objemu, výkonu a úprav)?
to chceš z rallye dělat handycapový závody koní na rovině? smajlík
jak chceš kontrolovat vynaložený náklady na testy a gumy? kým? kdo by ty kontrolory platil? dyk neni škvára ani na pořadatele a ty bys zvyšoval náklady jinde? smajlík
Domnivam se, ze jsi nepochopil jak to nowi myslel. A neber to jako invektivu.
22. 1. 2021 20:4551
3 1
Původně napsal nowi
Původně napsal Novej
nowi, dyk sám musíš vidět, co za blbost jsi napsal... smajlík
sakrafix, to ani ty nechápeš význam slov ABSOLUTNÍ POŘADÍ (bez rozdílu objemu, výkonu a úprav)?
to chceš z rallye dělat handycapový závody koní na rovině? smajlík
jak chceš kontrolovat vynaložený náklady na testy a gumy? kým? kdo by ty kontrolory platil? dyk neni škvára ani na pořadatele a ty bys zvyšoval náklady jinde? smajlík
Nemám pocit, že bych psal o tom, že si přeji, aby se to zavádělo. Já jsem nastínil, že kdyby se tady mělo hrát na stejné podmínky pro všechny, muselo by se hrábnout úplně do všeho. Nebo mi chceš říct, že je fér, když s R5 jede borec, který o víkendu před závodem natestoval x kilometrů, protože na to má čas a finance proti někomu, kdo k autu přijde s helmou těsně před závodem a na hlavní cestě u servisu si vyzkouší, jak to brzdí a zatáčí? Nebo že je fér, když bys jel o první místo a před posledními dvěma erzetami si jeden z nich může dát úplně nové gumy, které mu dají výhodu a ten druhý na ně už prostě nemá a pojede na olítaných špalcích?
Pojem rovne podminky je takovy oxymron. Protoze, kazdej ze sve podstaty bude hledat jak neco obejit, nebo udelat jinak. Automobilovy sport je o penezich, kdo je ma, muze nicit (testovat) a tim se ucit se dostane nejdal. Jako priklady takovych bych uvedl treba Oli Solberga a Kalleho. Ti co, prej maji uz za sebou...aby se dostali tam kde jsou
22. 1. 2021 20:4752
0 0
npwi, co je na tom špatně? rallye je komplexní sport, umíš řídit? OK, ale to nestačí, musíš mít i zázemí, tohle není školní formule, tohle je sport velkejch kluků smajlík
sakra chlape, dyk jsi u toho tolik let smajlík
22. 1. 2021 20:4953
0 0
no vida, asi podruhý za celou dobu můžu s Pawlem souhlasit, i když i tentokrát bych něco přidal smajlíksmajlík
22. 1. 2021 20:5454
2 0
Původně napsal Pawel
Původně napsal nowi
Původně napsal Novej
nowi, dyk sám musíš vidět, co za blbost jsi napsal... smajlík
sakrafix, to ani ty nechápeš význam slov ABSOLUTNÍ POŘADÍ (bez rozdílu objemu, výkonu a úprav)?
to chceš z rallye dělat handycapový závody koní na rovině? smajlík
jak chceš kontrolovat vynaložený náklady na testy a gumy? kým? kdo by ty kontrolory platil? dyk neni škvára ani na pořadatele a ty bys zvyšoval náklady jinde? smajlík
Nemám pocit, že bych psal o tom, že si přeji, aby se to zavádělo. Já jsem nastínil, že kdyby se tady mělo hrát na stejné podmínky pro všechny, muselo by se hrábnout úplně do všeho. Nebo mi chceš říct, že je fér, když s R5 jede borec, který o víkendu před závodem natestoval x kilometrů, protože na to má čas a finance proti někomu, kdo k autu přijde s helmou těsně před závodem a na hlavní cestě u servisu si vyzkouší, jak to brzdí a zatáčí? Nebo že je fér, když bys jel o první místo a před posledními dvěma erzetami si jeden z nich může dát úplně nové gumy, které mu dají výhodu a ten druhý na ně už prostě nemá a pojede na olítaných špalcích?
Pojem rovne podminky je takovy oxymron. Protoze, kazdej ze sve podstaty bude hledat jak neco obejit, nebo udelat jinak. Automobilovy sport je o penezich, kdo je ma, muze nicit (testovat) a tim se ucit se dostane nejdal. Jako priklady takovych bych uvedl treba Oli Solberga a Kalleho. Ti co, prej maji uz za sebou...aby se dostali tam kde jsou
Přesně. Když chceš závodit v běhu, stačí ty tílko, kraťasy, boty, dvě zdravé nohy a plíce. Pokud máš talent a tvrdě trénuješ, můžeš být nejlepší. Lepším dresem ani špičatějšími botami tu patnáctistovku nevyhraješ, když ti po 200m ztvrdnou nohy. Ale tu startovní čáru mají všichni stejnou. Jenže v rally je startovní čárou to, jak naditou máš prkenici. Podle ní si nastavíš podmínky, které budeš mít k cestě nahoru k dispozici. A jsou tři možnosti - máš prachy a jsi jelito, tak prostě budeš vždycky jen křoví. Když máš talent, ale nemáš prachy, není Ti to taky nic platné. Nahoru se zase nedostaneš. No a nebo máš peníze i talent a je jen na Tobě, jak toho dokážeš využít.
22. 1. 2021 21:0055 Upraveno 21:02
2 0
Původně napsal Novej
npwi, co je na tom špatně? rallye je komplexní sport, umíš řídit? OK, ale to nestačí, musíš mít i zázemí, tohle není školní formule, tohle je sport velkejch kluků smajlík
sakra chlape, dyk jsi u toho tolik let smajlík
Hele, právě proto, že je to sport velkých kluků, tak by se ti, co se tady plácají desátou sezónu a výsledky nepřichází, měli zamyslet nad tím, co je špatně. A nějaké WRC nebo S1600 to opravdu není. Ášín jel WRCo jeden rok, ale spousta z nich ho nedokázala porazit, ani když jel s vyšeptanou Fiestou R5. Ono ty emoce opadnou, věřím, že Ášín se s tím nějak porovná, ovšem nevím, co budou ti, kteří tak moc nestojí o to,aby tady to jedno hloupé WRC bylo, dělat, když přesedne do novější R5 a zase je vyklepe...Nebo jak je možné, že když to WRC je o tak moc jinde, než současné R5, jak se všeobecně tvrdí, jej Kopejda dokázal stíhat a za blbých podmínek, jako byly na Pačejově, i udolat?
22. 1. 2021 21:0556
0 1
nowi, formulace: nějak se s tím porovná, znamená, že někdo škrtne investovaný miliony, investovanej čas a práci, jenom kvůli tomu, že někomu se to nelíbilo, fakt tomu nerozumíš, fakt se s takovou ztrátou umíš vyrovnat? ty asi jo, tvoje investice to nebyla, ale... smajlík
22. 1. 2021 21:0857
0 0
Původně napsal Novej
nowi, formulace: nějak se s tím porovná, znamená, že někdo škrtne investovaný miliony, investovanej čas a práci, jenom kvůli tomu, že někomu se to nelíbilo, fakt tomu nerozumíš, fakt se s takovou ztrátou umíš vyrovnat? ty asi jo, tvoje investice to nebyla, ale... smajlík
Promiň, ale nějak už přestávám rozumět, které řešení je pro Tebe to správné - aby tady to WRC bylo nebo ne?
Jen
22. 1. 2021 21:2358
4 0
Otevření mistráku by znamenalo návrat k podstatě tohoto sportu a rozmanité startovní pole. Věřím, že by vítězila auta ruzné technické specifikace a šampionát by byl nesmírně atraktivní pro posádky i fanoušky. O titul by se závodilo v absolutním pořadí, tak jak bylo od jakživa myšleno! Navíc by nebyla zmařena investice vůbec nikomu! Jsem si jistý, že by vozy R5 i nadále jezdily v čele nebo na bedně (tedy pokud by nejel nějaký velmi dobrý pilot s WRC 2017+) a všichni by byli spokojeni. R5 by jelo navíc i v nejprestižnější třídě Rally 2 a vše by bylo v pořádku. Argumenty o zmařené investici do vozů R5 jsou úplně zcestné a neopodstatněné!
Jen
22. 1. 2021 21:2559
1 0
Nikdo nic škrtat nemusí! Je to stupidní argument!
22. 1. 2021 21:4360
13 0
Přečetl jsem si stovky názorů a konečně je tu vyjádření těch, kterých se dotýká a přesně je vídět že zde vůbec nejde o sport a o diváky u silnice nebo u TV, ale čistě jen o byznys. Ale Ti co o tom rozhodují si musí uvědomit jednu věc. Ať zakážou nebo povolí jakákoli auta, stejně toho Vaška a Honzu nikdy neporazí a stačí se podívat na posledních 18 let výsledků v ČR. Povolil bych úplně vše včetně nejnovějších WRC, vše co splňuje bezpečnostní požadavky a má kola viz. Francie, Španělsko, Itálie apod.

A řeči typu, že se to sponzorům blbě vysvětluje mě vytáčí do omezovače. Sponzorům je to úplně u pr...... že vás poráží mnohonásobný český mistr se starým vozem WRC, hlavně si z těch peněz urvat co nejvíce pro sebe abyste měli z čeho žít. Tyhle mediální kecy pro neznalé nám servírovat nemusíte. A že to pronajímatelům R5 vadí? A proč? Ani jeden z pronajímatelů bez Vaška, Honzy nebo zahraničního top pilota stejně nemá šanci vyhrát pokud se nestane něco nepředvídatelného.
Stěžuje si HK Racing, Balbosca, RT Motorsport, že jedou v Itálii proti WRC? Ne. Stěžujou si Holaňďani? Ne. Týmů co pronajímá auta je hromada a jen Češi mají problém.

Opět a poněkolikáté se ukazuje, že to nikdo nedělá pro fanoušky, kteří na ty Vaše samolepky sponzorů koukají u trati nebo TV, ani pro sport, který by těch lidí přitáhl ještě víceš, ale dělá se to jen kvůli prachům. Je mi z vás zle pánové.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!