26. 8. 2021 11:37 − 29304× − 59

Na Barumce Kresta a Enge!

Padesátý ročník Barum rally přináší všem fanouškům automobilových soutěží tři velká překvapení.

Na jubilejní barumce se ukážou legendární automobiloví závodníci Roman Kresta a Tomáš Enge. A s prezidentem Autoklubu ČR Janem Šťovíčkem na místě navigátora se na trati představí také Mohammed ben Sulayem, významná postava světového motorismu.

Žlutomodrá Škoda Fabia WRC pojede na dvou divácky atraktivních rychlostních zkouškách. Do úvodní městské erzety odstartuje Roman Kresta a polookruhovou Březovou s ní pojede další velká legenda Czech Motorsport – Tomáš Enge.

Zajímavou posádkou bude tvořit také prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček, který usedne na sedadlo spolujezdce vedle Mohammeda ben Sulayema, čtrnáctinásobného mistra FIA Middle East Rally Championship, přední osobností motorsportu v zemích Blízkého a Středního východu. Tato dvojice pojede rovněž před hlavním startovním polem s novým Fordem Fiesta Rally3 z dílen M-Sportu. „Padesáté výročí naší nejpopulárnější soutěže přímo vybízelo k nějaké akci. Byl to bezprostřední nápad a vše se upeklo opravdu na poslední chvíli. Myslím si, že hlavně krátké vystoupení Romana Kresty a Tomáše Engeho bude pro fanoušky opravdovou lahůdkou. Musím také zmínit, že pro barumku, její pořadatele i Autoklub je velkou ctí, že můžeme v naší republice přivítat Mohammeda ben Sulayema, který se po své úspěšné závodní kariéře stal členem Světové rady motoristického sportu FIA, podílí se na jeho rozvoji a patří mezi nejdůležitější světové osobnosti motorismu,“ nechal se slyšet Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR.

„Pro mě to bude tak trochu vzpomínka na staré časy. S Fabií si mě možná moc lidí nepamatuje, ale jel jsem s ní na mistrovství světa v Německu. Pojedu sice jen městskou superspeciálku, ale doufám, že i tohle krátké vystoupení fanoušky potěší,“ dodal Roman Kresta.

„Jsem rád, že po dlouhé době sednu za volant vozu specifikace WRC, obzvlášť když si ho převezmu od takového mistra, jako je Roman Kresta,“ předeslal s úsměvem Tomáš Enge a doplnil: „Původně jsem měl v plánu startovat na celé barumce ve Star Rally Historic, ale kvůli pracovním povinnostem to bohužel nešlo. Díky tomu jsem ale nakonec mohl přijmout nabídku svezení s Fabií WRC a těší mě, že můžu alespoň krátce potěšit všechny fanoušky této krásné soutěže v roce jejího padesátiletého jubilea.“

Legendy domácího motorsportu a vzácného zahraničního hosta budou moci diváci spatřit na ceremoniálním startu, na městské rychlostní zkoušce a pak v sobotu na divácky atraktivní RZ Březová. Na Městské rychlostní zkoušce se objeví dvakrát, nejprve před historickým polem Star Rally a poté dostanou větší prostor před polem Barum Czech Rally Zlín. Na RZ Březová si musí diváci přivstat a dorazit 40 minut před startem prvního jezdce barumky, když na rozdíl od hlavního pole pojedou na okruhové části rychlostní zkoušky o kolo navíc.

Harmonogram

Ceremoniální start, pátek 27. 8. 2021

15:00 Start Star Rally
16:10 Adac Opel e-Rally Cup
16:30 Výběr startovní pozice Barum Czech Rally Zlín
16:50 Roman Kresta / Tomáš Enge / Mohammed ben Sulayem
17:00 Slavnostní start Barum Czech Rally Zlín

SSS Zlín (Super Special Stage), pátek 27. 8. 2021

17:00 Bugatti GP (1. jízda)
17:30 Demonstrační jízda
18:00 Bugatti GP (2. jízda)
18:30 Green Rally – projížďka vybraných vozů
18:55 Roman Kresta / Mohammed ben Sulayem
19:00 Star rally (historické vozy rally)
20:45 Roman Kresta / Mohammed ben Sulayem
21:00 Startovní pole Barum Czech Rally Zlín

RZ 2 Březová, sobota 28. 8. 2021

8:50 Tomáš Enge / Mohammed ben Sulayem
9:00 Adac Opel e-Rally Cup
9:31 Barum Czech Rally Zlín
12:36 Star Rally
14:06 Total Energies Green Rally

Komentářů celkem: 59
26. 8. 2021 13:1621
1 0
Původně napsal jaymz
Mě pořadatel nejvíc naštval tím, že má pršet a Lukjanunk to rozbil na testu.
To jim nikdy neodpustím.smajlík
A co s tím má pořadatel společného, že to Lukyanuk rozbil na testu? Kde je to jako pořadatelská chyba?
26. 8. 2021 13:1722
0 0
Původně napsal mrkenny
Původně napsal jaymz
Mě pořadatel nejvíc naštval tím, že má pršet a Lukjanunk to rozbil na testu.
To jim nikdy neodpustím.smajlík
Souhlas, kdyby se Regneři aspoň trochu snažili, tak mu obstarají nové auto, nebo aspoň seženou Loeba jako náhradu smajlík
Tohle je sarkasmus s tím sháněním auta Regnery, že jo?
26. 8. 2021 13:2023 Upraveno 13:23
2 1
Původně napsal nowi
Kuře, já už to v nějaké diskuzi psal a byl jsem za to poté popotahován. Lidi, co trochu vidí za oponu ví, o čem se jednalo, co se do Zlína pokoušelo zajistit a taky, proč to nakonec nedopadlo. A ve velké míře to není v laxním přístupu pořadatelů, jak si všichni myslí. Můžeš mít tisíc přání, ale vždycky je taky na té protistraně, jak se k poptávce postaví a a zda a za jakých podmínek ji akceptuje.
a taky zatímco jiní upletou sprint za pár tejdnů a velkou rallye za pár měsíců, Barumka se chystá celej dlouhej rok, že? smajlík
ale vážně, kuře má recht, loňský kouzla se sbírkou a následným zrušením a sliby pro letošek přinesly očekávání, ale zase bych netvrdil, že se až tak moc psalo o tom, jak je letos všechno špatně, to jen možná ty jsi kapánek přecitlivělej (koukej, učím se od tebe psychoanalýzesmajlík)
tak mě napadá, je někde fotka rampy se jmény těch, co loni přispěli?

no a k tématu, taky se mi těch 40 minut zdá moc, takoví střelci se přece nasazovali jako poslední před měřenejma auta, aby se maximálně zvýšila pozornost diváků, takhle po "Malinovi" a Engem a Sulayemovi vyjedou Malinovi tichošlápci a pozornost poklesne, ale zase, mít za sebou Engeho s jednou nulou (což na ostrým autě asi ani bejt nesmí), tak by mi v tý seriový oktávce asi nebylo nejlíp smajlík
26. 8. 2021 13:5024 Upraveno 13:50
0 0
Trochu mimo hlavní téma mi chybí nějaká ta nová RGT Alpina... By to k tomu výročí krásně pasovalo smajlík
26. 8. 2021 13:5225
1 1
Původně napsal Novej
Původně napsal nowi
Kuře, já už to v nějaké diskuzi psal a byl jsem za to poté popotahován. Lidi, co trochu vidí za oponu ví, o čem se jednalo, co se do Zlína pokoušelo zajistit a taky, proč to nakonec nedopadlo. A ve velké míře to není v laxním přístupu pořadatelů, jak si všichni myslí. Můžeš mít tisíc přání, ale vždycky je taky na té protistraně, jak se k poptávce postaví a a zda a za jakých podmínek ji akceptuje.
a taky zatímco jiní upletou sprint za pár tejdnů a velkou rallye za pár měsíců, Barumka se chystá celej dlouhej rok, že? smajlík
ale vážně, kuře má recht, loňský kouzla se sbírkou a následným zrušením a sliby pro letošek přinesly očekávání, ale zase bych netvrdil, že se až tak moc psalo o tom, jak je letos všechno špatně, to jen možná ty jsi kapánek přecitlivělej (koukej, učím se od tebe psychoanalýzesmajlík)
tak mě napadá, je někde fotka rampy se jmény těch, co loni přispěli?

no a k tématu, taky se mi těch 40 minut zdá moc, takoví střelci se přece nasazovali jako poslední před měřenejma auta, aby se maximálně zvýšila pozornost diváků, takhle po "Malinovi" a Engem a Sulayemovi vyjedou Malinovi tichošlápci a pozornost poklesne, ale zase, mít za sebou Engeho s jednou nulou (což na ostrým autě asi ani bejt nesmí), tak by mi v tý seriový oktávce asi nebylo nejlíp smajlík
Nějak mi uniká, co má můj příspěvek společného s časovou osou, kterou má kdo k dispozici na přípravu závodu. O tom tam nic nepíšu. Já jen chtěl říct, že si ve Zlíně můžeme vysnít Ogiera s nejnovějším WRC, ale na druhou stranu je otázkou, jestli na takovou poptávku uslyší protistrana nebo Ti jen řekne, pardon, to nás vůbec nezajímá. Asi bylo špatně, že loni Pluto provalil, co se mohlo a nakonec nebylo. A nebude ani letos. Jinak souhlasím s tím, že loni ta sbírka byla i za mě mimo. A jinak - já se na začátku diskuze slušně zeptal, kdo má jakou svoji představu o té TOP padesáté barumce, jsme na druhé straně diskuze a v podstatě odpověď žádná.
26. 8. 2021 14:0626
0 0
Původně napsal nowi
Kuře, já už to v nějaké diskuzi psal a byl jsem za to poté popotahován. Lidi, co trochu vidí za oponu ví, o čem se jednalo, co se do Zlína pokoušelo zajistit a taky, proč to nakonec nedopadlo. A ve velké míře to není v laxním přístupu pořadatelů, jak si všichni myslí. Můžeš mít tisíc přání, ale vždycky je taky na té protistraně, jak se k poptávce postaví a a zda a za jakých podmínek ji akceptuje.
V tomhle nejsme ve při a souhlasím s tebou. Ale o to víc mě možná překvapuje, že tady na serverech o rally hodně lidí asi ty souvislosti vidět nechce, vidí se jen to A - měla dojet nějaká hvězda, ale nevidí se ono B - proč třeba letos pro ten tým nemá takový start význam nebo proč obecně nedojel někdo, pro koho aktuálně třeba nemá smysl vyhazovat prachy za pokračování v šampionátu, kde měl nějaké cíle a ty už nesplní. Ale nějak mi přijde, že je teďkom móda do Barumky kopat za každou blbost a když jsem teď otevřel příspěvky na FB, tak mi z toho bylo smutno. Na letošním ročníku si najdu dost mouch, ale zase si ta soutěž nezaslouží totální hejt. Nelíbí se mi to nejdu tam, vzal jsem to tak s letošní QS a tím to pro mě hasne, nějak nemám potřebu vypisovat lamentaci nad tím, že to je úplně k hounu.
26. 8. 2021 14:0827
1 2
Původně napsal nowi
Původně napsal Novej
Původně napsal nowi
Kuře, já už to v nějaké diskuzi psal a byl jsem za to poté popotahován. Lidi, co trochu vidí za oponu ví, o čem se jednalo, co se do Zlína pokoušelo zajistit a taky, proč to nakonec nedopadlo. A ve velké míře to není v laxním přístupu pořadatelů, jak si všichni myslí. Můžeš mít tisíc přání, ale vždycky je taky na té protistraně, jak se k poptávce postaví a a zda a za jakých podmínek ji akceptuje.
a taky zatímco jiní upletou sprint za pár tejdnů a velkou rallye za pár měsíců, Barumka se chystá celej dlouhej rok, že? smajlík
ale vážně, kuře má recht, loňský kouzla se sbírkou a následným zrušením a sliby pro letošek přinesly očekávání, ale zase bych netvrdil, že se až tak moc psalo o tom, jak je letos všechno špatně, to jen možná ty jsi kapánek přecitlivělej (koukej, učím se od tebe psychoanalýzesmajlík)
tak mě napadá, je někde fotka rampy se jmény těch, co loni přispěli?

no a k tématu, taky se mi těch 40 minut zdá moc, takoví střelci se přece nasazovali jako poslední před měřenejma auta, aby se maximálně zvýšila pozornost diváků, takhle po "Malinovi" a Engem a Sulayemovi vyjedou Malinovi tichošlápci a pozornost poklesne, ale zase, mít za sebou Engeho s jednou nulou (což na ostrým autě asi ani bejt nesmí), tak by mi v tý seriový oktávce asi nebylo nejlíp smajlík
Nějak mi uniká, co má můj příspěvek společného s časovou osou, kterou má kdo k dispozici na přípravu závodu. O tom tam nic nepíšu. Já jen chtěl říct, že si ve Zlíně můžeme vysnít Ogiera s nejnovějším WRC, ale na druhou stranu je otázkou, jestli na takovou poptávku uslyší protistrana nebo Ti jen řekne, pardon, to nás vůbec nezajímá. Asi bylo špatně, že loni Pluto provalil, co se mohlo a nakonec nebylo. A nebude ani letos. Jinak souhlasím s tím, že loni ta sbírka byla i za mě mimo. A jinak - já se na začátku diskuze slušně zeptal, kdo má jakou svoji představu o té TOP padesáté barumce, jsme na druhé straně diskuze a v podstatě odpověď žádná.
nečekal si snad nějakou odpověď.. tady..
26. 8. 2021 15:2028
0 0
Původně napsal nowi
Dotaz do pléna - poslední dva týdny čtu, jak je to všechno špatně a v podstatě jen samé negace. Rád bych se teda těch "nespokojených" zeptal, jaká je jejich představa naprosto bombastické oslavy té padesátky, co by je uspokojilo a posadilo na zadek? Díky za reakce. A není to myšleno ironicky.
Zdarec.. Tak me by napr. uspokojila poradna startovka v historikach, ptz realne v hlavnim poli je to utopie.. To, ze pojede Roman s R5, nebo nekdo takovy, tomu jsem neveril davno…Ale jak oslavit jubileum? Rok priprav a defakto nic..asi proto vic udelat neslo no..
26. 8. 2021 15:2429
3 0
nowi, jak už jsem napsal, ty to vidíš zkresleně, zveličuješ kritiku, kterou já bych nazval spíš zklamáním z vyvolanýho očekávání a spolu s kuřetem to nazýváte hejty a naopak pochvalu, nebo spíš racionální pohled, kterej se až tak moc neliší od toho vašeho, přehlížíš a to nejen tady, ale i v diskuzi pod startovkou, stavíš to tak, že každej, kdo nekriticky nehejká nadšením, tak Barumce ubližuje a tak to prostě není smajlík
26. 8. 2021 15:2530
1 1
Původně napsal Thomaswrc
Původně napsal nowi
Dotaz do pléna - poslední dva týdny čtu, jak je to všechno špatně a v podstatě jen samé negace. Rád bych se teda těch "nespokojených" zeptal, jaká je jejich představa naprosto bombastické oslavy té padesátky, co by je uspokojilo a posadilo na zadek? Díky za reakce. A není to myšleno ironicky.
Zdarec.. Tak me by napr. uspokojila poradna startovka v historikach, ptz realne v hlavnim poli je to utopie.. To, ze pojede Roman s R5, nebo nekdo takovy, tomu jsem neveril davno…Ale jak oslavit jubileum? Rok priprav a defakto nic..asi proto vic udelat neslo no..
Děkuji za reakci. Je pravda, že i mě mrzí, že se postupně historici posunuli "jen" do formy mistráku a přestala jezdit zajímavá (až někdy exotická) auta ze zahraničí.
26. 8. 2021 15:3031
0 1
Původně napsal Novej
nowi, jak už jsem napsal, ty to vidíš zkresleně, zveličuješ kritiku, kterou já bych nazval spíš zklamáním z vyvolanýho očekávání a spolu s kuřetem to nazýváte hejty a naopak pochvalu, nebo spíš racionální pohled, kterej se až tak moc neliší od toho vašeho, přehlížíš a to nejen tady, ale i v diskuzi pod startovkou, stavíš to tak, že každej, kdo nekriticky nehejká nadšením, tak Barumce ubližuje a tak to prostě není smajlík
A podle čeho soudíš, že já něco vidím zkresleně?
26. 8. 2021 16:4632
0 1
Původně napsal nowi
Dotaz do pléna - poslední dva týdny čtu, jak je to všechno špatně a v podstatě jen samé negace. Rád bych se teda těch "nespokojených" zeptal, jaká je jejich představa naprosto bombastické oslavy té padesátky, co by je uspokojilo a posadilo na zadek? Díky za reakce. A není to myšleno ironicky.
To my arogantní Češi (čest vyjímkám) nikdy nebudeme s ničím nikdy 100% spokojeni. Já osobně jsem spokojený. Nikdo neví jaké měli Regneri plány které jim třeba nevyšli, ale dali do toho vše. Místo aby byli lidi rádi že vůbec v této době může např na super speciálce tolik lidí a že vůbec lidi můžou k rztam místo toho tady budou pyskovat. Já tohle ignoruju. Je to jejich problém Ať si pyskujou když jim to dělá dobře.
26. 8. 2021 17:0233
0 2
Běžte s těma historika už někam,divejme se co je teď a hlavně do budoucnosti.Co se týče Barumky sluší se poděkovat Regnerum a jejich spolupracovníkům za uspořádání spousty Barumek,no a ta 50ta je bohužel poplatná době v jaké momentálně žijeme, buďme rádi že se vůbec jede a bonus je že se jede s divákama.To si myslím, že je to překvapení 50teho ročníku.Tim bych to uzavřel a popřál bych Barumce dalších 50sat let.Ale když vidím tu elektriku tak nevím,nevím.
26. 8. 2021 17:5634
2 0
nowi, devět slov jsi přečetl, přečti si i ty další a budeš znát odpověď smajlík
26. 8. 2021 18:0535
0 0
Buďme rádi, že se vůbec něco jede. Nějak jsme všichni zapomněli, co se dělo pár měsíců zpět (Valašská rally bez diváků apod.) Také bych si přál mít nějakou světovou rally hvězdu na startu jubilejního ročníku barumky, ale jsem rád i za ty, kteří figurují na seznamu přihlášených. Bude to jistě krásný sport.
26. 8. 2021 18:3036
2 0
Fantome, myslis, ze italsky rally fans by byli spokojeny jen za to, ze se vubec jede, kdyby u nich byla startovka polovicni nez v Lotyssku? Jsou to sice pohodari, ale myslim, ze by se cejtili urazene.
26. 8. 2021 18:3537
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Fantome, myslis, ze italsky rally fans by byli spokojeny jen za to, ze se vubec jede, kdyby u nich byla startovka polovicni nez v Lotyssku? Jsou to sice pohodari, ale myslim, ze by se cejtili urazene.
A to je to. Nevíme nic. Scandola nemůže nevím proč. Andreucci nejede. Nevíme důvody nebo máš nějaké infa?
26. 8. 2021 18:4338
3 0
f4nt0m: ano, lidi můžou k rztám pokud uhradí 450,-kč. Jedním slovem obchod.
Jinak nerozumím tomu "vděku", že mohou být u trati diváci...? To jako máme být zblblí do doby, kdy bude třeba jeden nakažený za den?
26. 8. 2021 18:5639
2 1
Původně napsal Wladimeer
f4nt0m: ano, lidi můžou k rztám pokud uhradí 450,-kč. Jedním slovem obchod.
Jinak nerozumím tomu "vděku", že mohou být u trati diváci...? To jako máme být zblblí do doby, kdy bude třeba jeden nakažený za den?
Já tady nebudu polemizovat ještě o politice. Lidi si furt stěžují na prachy a stejně nakupují ve velkém. Jestli nechám 450kc v hospodě nebo jinde je úplně jedno.
26. 8. 2021 19:5240
0 2
Původně napsal Novej
nowi, devět slov jsi přečetl, přečti si i ty další a budeš znát odpověď smajlík
Já už teď radši budu věnovat svůj čas přípravě na tři dny na rally. Mám v plánu si to užít, i když to celé mohlo být lepší (s čímž souhlasím). Ale tak už to v životě bývá, není každý den posvícení smajlík To tlachání mezi námi dvěma nebude mít stejně nikdy žádný výsledek. Mnozí to už pochopili a nereagují na Tebe, mě radili, ať se na to taky vykašlu, že si akorát zadělávám na vředy smajlík Takže tak činím teď a slibuju, že už na Tebe nebudu reagovat. Někde si to ulož, kdybych to porušil, ať mi to můžeš omlátit o hlavu smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!