4. 4. 2022 20:11 − 23318× − 51

Jak to bude s Videonovinkami?

Do nové sezony vstupují Videonovinky v nové podobě. Za část obsahu bude nutné zaplatit.

Dovolím si začít trochu ze široka. V roce 2016 jsme začali vytvářet úplně nový pořad Videonovinky, jako společné dílo Mediasport.cz, Rally4Now a serveru eWRC.cz. Za tu dobu jsme vybudovali nový tým, nový systém přenosu dat přímo z rychlostních zkoušek pomocí našich světově unikátních „krabiček“, vytvořili jsme unikátní cloudový server, který využívají i kolegové z České televize, vyrobili stovky videoreportáží ze světa rally, ale okrajově jsme se dotkli i jiných disciplín.

Na konci roku 2019 jste nás jako fanoušci zachránili, kdy jsme neměli zajištěné financování na další roky, a velmi výrazně jste tak přispěli na další dvě sezony Videonovinek. To je něco, co se zatím v českém rally nikdy nepovedlo a my za to moc děkujeme a moc si toho vážíme. V loňském roce se nám podařilo sehnat nezanedbatelnou reklamní podporu od firmy Samohýl Motor, která je podporou v motorsportu velmi známá a my máme radost, že část prostředků mohla skončit i u nás a mohli jsme připravit další Videonovinky. Skvělou zprávou je, že ve spolupráci se Samohýl Motor budeme pokračovat i letos. Děkujeme i dalším drobnějším partnerům, které jsme během let měli možnost prezentovat. Přispěli i někteří závodníci, a to nás potěšilo velmi. Ti největší podporovatelé Videonovinek z řad závodníků nechtěli prozradit svou identitu, ale asi nic nepokazím tím, když řeknu, že některé z nich jste zvyklí vídat na stupních vítězů…Přispěli i další jiní závodníci. Někteří více, někteří méně, někteří zůstali u opakovaných slibů podpory. I to je český motorsport :)Teď musíme začít trochu jinak.

Během letošní zimy jsme se jako tým Videonovinek mnohokrát sešli a řešili jsme, jak pokračovat dál a jestli vůbec. Nebudu zastírat, že naše rozhodování nebylo vůbec jednoduché a několikrát jsme pomyslně hodili ručník do ringu. Jednoduše se nám nepodařilo sehnat dostatek financí na provoz projektu tak, jak jej děláme a jak jej máme rádi. Nakonec jsme se ale rozhodli, že se nevzdáme bez boje a pokusíme se prolomit české motoristicko – mediální ledy a část našeho obsahu zpoplatníme. Pamatujeme si velmi dobře situaci, kdy se před mnoha lety k podobnému kroku odhodlal do té doby největší český rallyserver autosport.cz a jak to s ním tehdy dopadlo… Máme zkušenosti i z jiných oblastí mediálního trhu a víme, že pro placený obsah se odhodlají jen malá procenta dosavadních čtenářů. My to ale risknout musíme. Jinou šanci nemáme. Věříme také, že dnešní rally komunita je něco trochu jiného než třeba čtenáři idnes, a že více držíme pohromadě. Tak do toho musíme jít právě teď, a když ne my, tak kdo? I tak se na to díváme. Máme z předchozí crowdfoundingové kampaně malou finanční rezervu na rozjetí natáčení v sezoně 2022, ale během prvních třech – čtyř závodů musíme vidět, jak na tom jsme.

Co bude zdarma a co bude extra obsah?

Chceme část našeho obsahu zachovat stále přístupnou pro všechny zdarma. První video z každé soutěže tak uvidíte zdarma na youtube tak, jak jste zvyklí dosud, tedy okamžitě po natočení a nastříhání. Všechna ostatní videa budou pro okamžité puštění zpoplatněná a přehrajete si je jen na internetové platformě. Závěrečné video z každé soutěže se také objeví zdarma na youtube, ale až v úterý po soutěži. Ihned bude dostupné pouze ve zpoplatněné verzi. Budeme připravovat také další extra materiál ze soutěží, reportáže, velké rozhovory, seriály,…, které budou dostupné pouze na placené verzi. Live přenosy na facebooku budou zatím všechny zdarma. Je to spojitá nádoba s Videonovinkami, a když nebudou Videonovinky, tak nebudou ani Live přenosy.

Buď to bude fungovat anebo ne. To se uvidí v prvních dvou měsících. Proto teď nebudeme nikomu slibovat, že pojedeme celou sezonu 2022. Z toho důvodu tedy nemůžeme nabídnout předplatné třeba na rok, které bychom rádi dali zvýhodněné, ale nemáme jistotu, že finančně utáhneme celý rok. Proto jsme se rozhodli, že zatím nabídneme měsíční předplatné (30 dnů). Nejedná se tedy o předplatné třeba na květen, ale na 30 dnů od doby, kdy dojde k úhradě. Po několika jednání s firmami – servery, které nabízejí zpoplatněné sdílení videa, jsme se rozhodli pro další spolupráci s českým startupem herohero.co. Znamená to, že právě přes tento server si budete moci Videonovinky předplatit. No a na závěr to nejzajímavější – kolik to bude stát? Cenu jsme nastavili férově, aby byla dostupná pro všechny na hodnotu 5 euro (cca 122 Kč) za jeden měsíc/30 dnů. Cena v eurech je uvedena proto, protože aplikace serveru je tak nastavena, ale z vaší platební karty budou samozřejmě strženy české koruny. Během jednoho měsíce vám obvykle přineseme cca 10 videoreportáží. To znamená, že jedna reportáž vás vyjde na cca 12 korun, což je cena čtyř rohlíků…

Platba na stránce herohero.co je dětsky jednoduchá a bezpečná. Stejná, jakou znáte z ostatních internetových plateb za služby, zboží nebo aplikace. Je také nastavena tak, že po jednom zaplacení se vám aktivuje automaticky i pro další měsíc a nemusíte tak mít obavy, že zapomenete. Je to stejné jako třeba u platby za Spotify, atd… Dnes bylo povídání dost. Kdo chce, může se už přihlásit nyní k odběru Videonovinek na www.herohero.co/videonovinky a bude mít jistotu, že na Valašskou rally je připraven. Přineseme vám v následujících dnech i videonávod, abyste věděli, jak na to, pokud byste tápali. Ale přihlášení je opravdu naprosto jednoduché a ideální je se přihlásit přes facebook a nebo účet gmail.

Jsem si jistý, že bude množství komentářů a dotazů. Já se na všechny pokusím odpovědět. Držme si palce a věřím, že se nám podaří dát tímto férovým způsobem finanční prostředky dohromady. Jsme v tom tentokrát všichni společně. Nikdo se jen tak nepoveze s ostatními, kteří přispěli, podmínky budou pro všechny stejné.

Komentářů celkem: 51
5. 4. 2022 14:0021
0 1
Nechápu, že si na 5E může někdo stěžovat, lidi si zaplatí, cigarety co stojí jako měsíční předplatné, Netflix za jednou tolik a další blbosti a 5E mají problém... Fanoušek je rád, že něco takového vidí a může sledovat, když už na danou Rally nemůže a že tu cenu se si člověk na Rally nezajede skoro ani do druhého města, natož na druhou stranu republiky, takže myslím, že cena je naprosto v pořádku smajlík
5. 4. 2022 14:1222
1 0
Nikdo tu nepise, ze 5 E je moc. Jenom ze takhle "levnejch" sluzeb mas treba deset, takze zakonite kazdou vyuzijes na 10%. Zvlast kdyz na tu rally jedu, tak tam nebudu koukat na video.
5. 4. 2022 14:3723
1 0
smiem sa opytat, ako to bude s onboardami? kedze poslednu sezonu to bola bieda. dakujem
5. 4. 2022 16:4424
0 0
Tak jsem si to zaplatil a ihned po uhrazení na mě vybafl Vojta Štajf na lyžích!smajlík
5. 4. 2022 19:5025
0 0
Petře nepřemýšleli jste o jiných platformách? Patreon, české pickey? Na herohero nedám v životě ani korunu, velmi negativní osobní zkušenost.
5. 4. 2022 19:5626
0 0
Ahoj všem. Díky za většinou pozitivní reakce. Už máme cca 70 předplatitelů. Tak ještě zhruba 900 a bude to dobrý smajlík Jinak k vašim otázkám. Jakmile si zaplatíte předplatné, tak je na 30 dnů a je jedno, jestli jste zaplatili prvního dne v měsíci a nebo patnáctého. V textu výše je to popsáno. Můžete se řihlásit pod svým účtem na jakémkoliv zařízení odkudkoliv. Není omezení na IP adresu. Všechna videa nebudou zpoplatněná. Z každé soutěže budou na konec dvě videa zdarma, takže o propagaci rally bych se nebál. Samozřejme, více by bylo lépe, ale kde na to vzít. Live přenosy zatím budou zdarma. Uvidíme, co s nimi dál. To je ten nejmenší problém a nejmenší náklad. Jinak si sem dovolím překopírovat příspěvek z facebooku, kde se zamýšlím, proč je tak těžké sehnat sponzorské peníze: Víte koho já vidím za zásadního viníka dnešního stavu? Google a Facebook. Tyto platformy mají obrovské zisky z reklamy od velkých společností, které k nim umístí reklamu radši, než by ji dali na nějaký konkrétní server. Google a Facebook sám o sobě žádný obsah nevytváří, přesto je pro firmy lepší umístit reklamu k nim, protože oni to pak rozhodí po světě internetu k milionům uživatelů, zacílí to podle dat, která sbírají a slečně na marketingu to vše předají v krásném balení, s grafy, tabulkami... Tomu jako tvůrci obsahu nedokážeme konkurovat. K nám se pak od těchto obrů za reklamu dostanou jen drobky a velké firmy si k nám reklamu nepřímo nedají. Dělají vše přes agentury a už se to všechno zase točí dokola…smutné, ale je to tak. Proto jsme tedy sáhli k tomuto nepopulárnímu řešení, kdy si přístup na web musí uživatel zaplatit. Můj názor je, že k tomu časem sáhne většina médií a tvůrců obsahu. Klasický reklamní trh se dnes hroutí a peníze nejsou. Člověk si pak bude muset vybrat na co se chce dívat a co chce číst. smajlík
5. 4. 2022 20:0027
1 0
Nikdy bych nečekal, že kvůli příspěvku MravenceZ, ohledně videonovinek dobrovolně a rychle založím profil na eWRC, na kterém ujíždím už dobrou řádku let! Nicméně bez toho nemůžu komentovat a proto jsem to udělal.

Chtěl jsem tím sdělit svůj názor do diskuze a považuji to v tomto případě za velmi důležité. A klidně si mě pak oponenti kamenujte, nicméně to není záměr..

Ale k věci...

Videonovinky jsou součástí našeho života a zatáhl jsem do toho celou rodinu a když nemůžeme být na závodech, je to s eWRC results místo, na které čumíme cely víkend a místo večerních filmu si poustime videonovinky pěkné po sobě.

Chci vyjádřit podporu a pochopení pro rozhodnutí Petra Eliáše, kam a jak s videonovinkami dále a ze strany naši rodiny a okolí (nejsme žádná ořezávátka v oblasti PR a marketingu) můžeme garantovat, že to vlastně jinak ani neslo, ale to už je jiná strana mince. My rádi zaplatíme, rádi pomůžeme a rádi budeme tento projekt šířit, uvědomme si, na jak vysoké úrovni vše probíhá, to je až neskutečné jak dlouho tento projekt fungoval pro sledující zdarma! Pokora a čest! Nejlepší možný způsob jak jet dále a díky každému kdo se zapojí!

No a pro místní RYPÁKY! Nebudu se podepisovat, v motorsportu a marketingu pracuji na dost vysoké úrovni už 25 let, hezky to vydělává, ale teď to píšu na tabletu sám za sebe a bude x chyb v textu, proste živá diskuze, ale vy blbci co se chytáte každého slova v diskuzich co občas čteme... Vás všechny prosím, než někoho a nebo něco komentujete, postavte se před zrcadlo, dlouze se do nej podívejte a poté se chvilku zamyslete nad tím, jestli ma smysl někdy a něco komentovat způsobem, ke kterému se vy osobně snížíte.. tak čau a videonovinkam a práci mravence zdar! smajlík
5. 4. 2022 20:3128
0 0
Původně napsal R.Kutej
Petře nepřemýšleli jste o jiných platformách? Patreon, české pickey? Na herohero nedám v životě ani korunu, velmi negativní osobní zkušenost.
Ahoj Rosťo. Přemýšleli. Patreon chce násobně vyšší provizi za to, že videa jsou u něj. Měli jsme je také v hledáčku. Nejjednodušší by bylo zůstat na youtube, ale tam to teď taky ještě nefunguje a provize je velmi vysoká. Nakonec nám z toho vypadl herohero.co/videonovinky. My negativní zkušenost nemáme. Jinak peníze bys posílal nám, jim jen provizi smajlík
5. 4. 2022 20:3329
1 0
Matador1982: Díky, tohle opravdu potěší a zahřeje. Snažíme se jak to jde. Nejsme nejlepší na světě, ale uznání od někoho, kdo ví, co je za tím práce a prostředků si moc vážím! Díky za celý tým.
5. 4. 2022 22:3830
0 0
Jo no, ja to rikam furt, ze google nici Internet. Dobry je, ze ta cena je prijatelna i za jednu soutez. Ale celou sezonu nedam, nevyuzil bych to. Co me prekvapuje, ze staci 1000 lidi * 5 E, coz je superhruba mzda jednoho trochu schopnejsiho Prazaka. Tak to zas nevypada jako uplne nerealnej plan.

A abych teda prispel nejakou pozitivni konstruktivni kritikou: Souhlasim s Puncture, ze rozhovory jsou casto povrchni. Jasne, je jich strasne moc, aby bylo v kazdym neco originalniho, ani nejsou horsi nez "konkurence" (CT, WRC+), ale neco by se snad vylepsit dalo. Neslo by vytahnout nejaky know-how z V. Dolejse, pripadne ho i primo angazovat jako redaktora?
5. 4. 2022 23:3031
0 0
Původně napsal Kenny_pce
Jo no, ja to rikam furt, ze google nici Internet. Dobry je, ze ta cena je prijatelna i za jednu soutez. Ale celou sezonu nedam, nevyuzil bych to. Co me prekvapuje, ze staci 1000 lidi * 5 E, coz je superhruba mzda jednoho trochu schopnejsiho Prazaka. Tak to zas nevypada jako uplne nerealnej plan.

A abych teda prispel nejakou pozitivni konstruktivni kritikou: Souhlasim s Puncture, ze rozhovory jsou casto povrchni. Jasne, je jich strasne moc, aby bylo v kazdym neco originalniho, ani nejsou horsi nez "konkurence" (CT, WRC+), ale neco by se snad vylepsit dalo. Neslo by vytahnout nejaky know-how z V. Dolejse, pripadne ho i primo angazovat jako redaktora?
To není o know how Dolejše, ale o míře nějaký kontroverze/konfrontace. A to je vzdycky strasne tenkej led. Ač tomuhle rozumím, musím vyzdvihnout ze Mraveniste bylo dle me vždy na 100% nestranný, ač me to nekdy s*alo smajlík btw členství ještě nemam, ale zaplatím ho 2x, i tak to bude skvelej poměr cena x výkon.
6. 4. 2022 09:2932
0 0
Původně napsal MravenecZ
Ahoj všem. Díky za většinou pozitivní reakce. Už máme cca 70 předplatitelů. Tak ještě zhruba 900 a bude to dobrý smajlík Jinak k vašim otázkám. Jakmile si zaplatíte předplatné, tak je na 30 dnů a je jedno, jestli jste zaplatili prvního dne v měsíci a nebo patnáctého. V textu výše je to popsáno. Můžete se řihlásit pod svým účtem na jakémkoliv zařízení odkudkoliv. Není omezení na IP adresu. Všechna videa nebudou zpoplatněná. Z každé soutěže budou na konec dvě videa zdarma, takže o propagaci rally bych se nebál. Samozřejme, více by bylo lépe, ale kde na to vzít. Live přenosy zatím budou zdarma. Uvidíme, co s nimi dál. To je ten nejmenší problém a nejmenší náklad. Jinak si sem dovolím překopírovat příspěvek z facebooku, kde se zamýšlím, proč je tak těžké sehnat sponzorské peníze: Víte koho já vidím za zásadního viníka dnešního stavu? Google a Facebook. Tyto platformy mají obrovské zisky z reklamy od velkých společností, které k nim umístí reklamu radši, než by ji dali na nějaký konkrétní server. Google a Facebook sám o sobě žádný obsah nevytváří, přesto je pro firmy lepší umístit reklamu k nim, protože oni to pak rozhodí po světě internetu k milionům uživatelů, zacílí to podle dat, která sbírají a slečně na marketingu to vše předají v krásném balení, s grafy, tabulkami... Tomu jako tvůrci obsahu nedokážeme konkurovat. K nám se pak od těchto obrů za reklamu dostanou jen drobky a velké firmy si k nám reklamu nepřímo nedají. Dělají vše přes agentury a už se to všechno zase točí dokola…smutné, ale je to tak. Proto jsme tedy sáhli k tomuto nepopulárnímu řešení, kdy si přístup na web musí uživatel zaplatit. Můj názor je, že k tomu časem sáhne většina médií a tvůrců obsahu. Klasický reklamní trh se dnes hroutí a peníze nejsou. Člověk si pak bude muset vybrat na co se chce dívat a co chce číst. smajlík
S tím Facebookem a Googlem je to zajímavá myšlenka a nebudeš daleko od pravdy.
A mohu se já přihlásit na Herohero, když nemám ani Face, ani gmail?
bdX
6. 4. 2022 09:5433
0 0
Přihlášení jde udělat přes jakýkoli "osobní" email, pak na něj chodí vstupní odkaz jako login.
6. 4. 2022 12:4934
7 0
Ahoj, ano, přihlásit se jde s jakýmkoliv emailem. Jen s tím účtem na fb a nebo na gmailu je to jen na jeden klik.

K otázkám na jezdce: Ano, máte pravdu, že otázky jsou někdy povrchní a jednoduché, ale jde hlavně o formát reportáže. My hlavně informujeme o průběhu závodu, o okamžité reakci na dosavadní průběh rally, počasí, výsledek,...Děláme reportáž v úplně jiném duchu než zmiňovaná legenda, které si velmi vážím, Vláďa Dolejš. Ostatně několikrát jsem si s ním skvěle spopovídal v našem live přenosu kde se mohu rozpovídat trochu víc. Ono neustále vymýšlet otázku vlastně na to samé v průběhu závodu není žádný med a ono to vlastně je neustále dokola to stejné. Jak taky jinak? Určitě bych chtěl třeba do otázek na jezdce před soutěží chtěl zapojit i diváky, kteří by měli možnost se třeba na něco zajmavého zeptat. To můžeme realizovat. A ještě jedna věc k tomu zmiňovanému hledání témat. Já třeba proti V. Dolejšovi nechci být tolik investigativní a hledat nějaké kontroverze, nespokojenosti, stížnosti a někdy i narážky. Pokud s tím nepřichází sám závodník v rozhovoru, tak se na to neptám, i když o tom v tu chvíli vím. Nepřijde mi to korektní. Je to podle mě hledání senzace pro média, které v tu chvíli závodníka maximálně rozhodí a nasere. Věřte mi, že už jsem zažil i reakci, kdy jeden multišampion V.Dolejše ze servisu vyprovodil a řekl, že mu na jeho rýpavé otázky odpovídat nebude a že do něj furt jen reje...Na to já upřímně nemám žaludek a nemám v povaze vytvářet záměrně dusno. Možná je to chyba, ale tak to je. Každý jsme jiný. Jinak mezi námi, v motorsportu je tolik nevraživosti, problémů, podvodů, pomluv, podvodů,..., a já nemám potřebu to všechno prezentovat naveek pro diváka a ukazovat na to. Snažím se z rally prezentovat to, co se mi na ní líbí. Tak jak jsem ji vnímal, jako "nepolíbený" fanoušek. Jako svět hrdinů, závodících v čestných soubojích o vteřiny a riskujíc vlastní život. Tho negativního je kolem nás tolik, že to do našich pořadů nechci. Ale jinak se zkusím s otázkami polepšit smajlík
6. 4. 2022 14:1835
0 0
Jakým způsobem se přes HeroHero budou dát videonovinky sledovat na TV? Aplikace pro AndroidTV / Samsung Tizen žádná není? HeroHero nemá žádnou appku a bude nutne jít přes browser?
6. 4. 2022 15:0636
0 0
stanm3: Ano, taky jsem to řešil. Zatím herohero aplikaci na TV nemá. V tuto chvíli to řeším přes browser a nebo sdílení obrazovky na televizi. To funguje bez problémů. Aplikace by byla ale jednodušší. Uznávám.
6. 4. 2022 15:2737
0 0
Ja tomu sanci dam a drzim palce, ale chapu, ze tohle muze byt pro dost lidi problem smajlík Prece jen doted jsou lidi zvykli na TV pustit si YT a tam je ten komfort super.
6. 4. 2022 15:4038
1 0
Me ani nenapadla nejaka snaha o senzaci, kdo se s kym postekal a jestli to bude chlapecek, nebo holcicka, toho je plnej mainstream. Spis nejaky informace ze zakulisi, tymu, plany,... Sam nevim, kdyz o tom nevim, to je prave prace medii smajlík Bohuzel se asi uplne nepotkavaj moje preference se zacilenim vaseho prodaktu smajlík
6. 4. 2022 16:2639
0 0
Kenny_pce: to jsou zrovna věci, co mě zajímají taky. Tak uvidíme, třeba se to povede ze závodníků dostat. smajlík
6. 4. 2022 17:3140
0 0
Pridám jeden názor zo Slovenska.
Možno si niektorí z Vás ani neuvedomujú, že máte asi jeden z najlepších -
ak nie vôbec najlepši národný šampionát v rally. A to, že sa našla partia
ľudí, ktorí sú ochotní tie videá pre Vás natočiť je na nezaplatenie.To,že časť obsahu má byť platená je podľa mňa OK. Treba si uvedomiť, že v dnešnej dobe keď je to jedna kríza za druhou a ceny všetkého idú do nezmyslov,už nie je asi možné robiť tie videá ako ,,charitu,,.Na preteky treba nejako cestovať,
niekde sa ubytovať, niečo zjesť, niečo stojí vybavenie - a v neposlednom rade to tí ľudia
robia len vo svojom ,,voľnom čase,,. A kto nechce platiť,
tak má stále možnosť pozrieť si videá, ktoré sú voľne prístupné alebo si pozrie
súhrn na ČT sport. Mne osobne príde tá suma 5€ úplne v pohode - a to zarábam o niečo viac ako je minimálna mzda na SK - to len tak pre ,,rýpalov,,. Teraz som vyskúšal platformu Herohero a mne osobne to síce nevyhovuje - nie je tam možnosť zmena kvality videa - hold nie každý
má dnes prístup na vysokorýchlostný internet....Doteraz som si videonovinky stiahol
a pozrel na TV, čo však Herohero neumožnuje. Ale aj tak som ochotný platiť každý mesiac
5€ a pritom si pozrieť len videá, ktoré sú zadarmo aj keď oni zadarmo nie sú, pretože ich
príprava niečo stojí. A čo sa týka otázok, ktoré tam dáva MravenecZ. No je to predovšetkým
rýchla reportáž , kde je čas na jednu, dve otázky a nie na polhodinový dialóg s každým
z jazdcov. A podľa mňa MravenecZ vie dobre koho sa môže na čo opýtať, čo si môže ku komu
dovoliť. Ak by tam mali byť otázky typu - ,,kolik to jede,, - ,, kolik to stojí,, - ,,a ten
o tobe řekl tohle a co ty na to,,....tak to by sa Videonovinky mohli rovno vysielať
na Prima TV a mohlo by sa to volať trebárs..,,Showbiz s vuní benzínu,,.
Tak toľko môj názor na túto záležitosť a vážte si toho čo máte lebo sa môže stať, že Videonovinky
prestanú ,,fungovať,, a garantujem Vám, že sa veľmi dlhú dobu ak vôbec niekedy nájde niekto
kto to bude robiť minimálne na takejto úrovni.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!