Interview s Raimundem Baumschlagerem

V interview pro motorline.cc se Raimund Baumschlager vyjádřil i ke konci týmu Red Bull Škoda.

V interview pro motorline.cc se Raimund Baumschlager vyjádřil ke konci týmu Red Bull Škoda a snažil se osvětlit, jak to bude dál s Andreasem Aignerem

Red Bull Škoda ohlásil ve čtvrtek dopoledne svoje ukončení aktivit v seriálu mistrovství světa. Chráněnec Red Bullu se tak ocitl bez aita. Raimund Baumschlager a Armin Schwarz, kteří Aignera vybrali v rámci hledání talentů pro tým Red Bull se budou Aignerovi snažit zajistit nejlepší možnou variantu pro rok 2007. V následujícím interview se Raimund Baumschlager vyjádří ohledně možností, které jsou na stole a také ohledně rychlého rozhodnutí stran zakončení spolupráce se Škodovkou.

Raimunde, co vlastně říkáš na konec týmu Red Bull Škoda?

Je to rozhodnutí, které musíme akceptovat. Není to žádný rozchod ve zlém, všemu předcházelo pečlivé projednání.

Ještě v Cardiffu jste čekali na definitivní rozhodnutí Škody, ale podle vašich reakcí se zdálo, že všříte v další spolupráci…

Podívej, proč bychom měli být mrzutí a nešťastní? Něco podobného se v tomto odvětví odehrává velice často. Koneckonců se ani nic zase tak hrozného nestalo. Jednoduše se Škoda rozhodla vydat jiným směrem a z toho vyplývá, že by nadále nebyla schopna zajistit našemu týmu odpovídající podporu z důvodu nedostatku kapacit. Šlo také o velkou sumu peněz, kterou se Škoda podílela na účasti svých vozů. Šlo o jasnou dohodu plynoucí z jednání obou stran.

A jak to tedy bude dál s Andreasem Aignerem?

Andreas bude pokračovat v každém případě – to je jasné.

Budete se nyní snažit Andrease dostat do nějakého nového týmu, nebo bude pokračovat spolupráce s BRR Teamem?

V tomto směru se vede řada jednání. V současné době jsou možné všechny varianty. Ještě je mnoho míst volných a my se společně se sponzory díváme po nejlepší možné variantě. Rozhodující slovo má samozřejmě Red Bull. Musíme se ale rozhodnout relativně rychle, neboť 13.prosinec je posledním dnem pro zaslání přihlášky na Rally Monte Carlo. Jestli tam chceme startovat, musíme brzy najít dobré řešení.

Dovedu si představit, že místo týmu Red Bull Škoda by mohl vzniknout třeba tým Red Bull Ford. Ford Focus WRC 2006 je přeci skvělý vůz, ne?

(směje se) No to teda, jezdí s ním docela rychle. Nesmíme ovšem zapomínat na to, že Andreas se stále ještě má co učit. Ještě není tak daleko, aby se mohl poměřovat s Marcusem Gronholmem nebo Mikko Hirvonenem. To bude ještě chvilku trvat. Musí se přihlédnout k tomu, že Andreas ještě potřebuje jeden rok čas, aby se mohl dále vyvíjet. Abychom neudělali chybu, jako tomu bylo v případě Hirvonena, který byl příliš brzy nasazen do toptýmu Subaru. To vše se musí vzít v úvahu a rozhlédnout se, kde jsou jaké možnosti. Jde zejména o to, aby Andreas co nejvíc jezdil.

Ale cílem je, aby se tvůj tým BRR účastnil i nadále, že?

To je věc, která nezáleží až tolik na mně. Jedna věc je účast mojeho týmu a druhá je podpora Andrease Aignera. Jsou to vlastně dva různé projekty, kterých vzájemné propojení bychom samozřejmě uvítali. Musí to být ovšem pro obě strany smysluplné. Je před námi krátký čas na uzavření smysluplné dohody. Již v Cardiffu jsme oslovili některé týmy a nyní čekáme na jejich reakce. V podstatě jsme ve stejné situaci jako třeba OMV. Tam má Manfred Stohl za sebou silného sponzora a nyní se snaží vyzískat co možná nejlepší řešení pro závodění. Samozřejmě, že výchozí podmínky jsou poměrně odlišné, protože Manfred je již hotový jezdec, který se nepotřebuje učit.

Jistá kontinuita by byla pro Andrease jistě dobrá.

Ano, také si myslím, že by okolo sebe měl mít tým, ke kterému si již vybudoval důvěru. S ním by se také měl účastnit dalšího růstu svých jezdeckých schopností.

Takže je docela velký předpoklad, že budete pokračovat ve spolupráci.

Ano, Armin Schwarz a já jsme pověřeni Red Bullem i nadále pomáhat Andreasovi.

A co technici Tvého týmu? Tam již musí být také vypěstována jistá důvěra.

Jasně, i pro nás samotné by bylo dobré, kdybychom mohli i nadále spolupracovat se stejným týmem lidí. Ale jak jsem již říkal, není to nutně podmínka. Pakli-že se naskytne nějaká jiná dobrá nabídka, smíříme se s tím, že tým BRR se již nebude na projektu účastnit. Musíme jednoduše vyčkat a uvidíme, co se nabídne. Každopádně se budeme snažit.

Komentářů celkem: 27
9. 12. 2006 17:221
0 0
Bůh s Tebou Andreasi, snad Tě pán Černý nezahrabe jako... však vy víte smajlík
9. 12. 2006 17:372
0 0
No já Schwarze nemusím, ale trošku soudnosti někdy neškodí, protože bez něj a bez Mudla by Aigner doteď stál někde za mlíkem a díval se, jak to vlastně jezdí...
9. 12. 2006 18:523
0 0
No mě by strašně mrzelo, kdyby RedBull skončil, přál bych mu, aby pokračoval i v příští sezóně, ale podmínkou je stejné vedení, vrchní mechanik a jiná značka, třeba onen Ford. To bych měl konečně jistotu, že dají pokoj naší Škodovce smajlík
9. 12. 2006 19:264
0 0
Jsem si jistý tím, že Armin Schwarz, alias pan Černý může i za to, že si Loeb zlomil ruku (určitě ho žduchl z kola), za to, že Schlager nemá spolujezdce, za to, že se na Šumavě nesmí na některých RZ jet s hřebíkama, za to, že Kresta nejezdil místo Grönholma u Fordu, za to, že u nás v hosponě zdražili pivo, za to, že mě bylo včera blbě, za to, že fábiím odchází žárovky v levém předním světle, za to, že teď prší a tak dále... Vždycky se mě líbí, jak někdo hned musí rádoby vtipně tohoto člověka pošpinit, urazit, zesměšnit, pomluvit... Sám naprostá nula (pravděpodobně), která v rallyesportu nic nedokázala, možná jen s kelímkem piva v ruce řvát na erzetě "go, Kresta, go!"... Bůh s Tebou, Dado...
PDMS
9. 12. 2006 20:025
0 0
Pene Vrátile, že Vám bylo včera blbě, to je vidět i na Vašem příspěvku. Když chcete napravovat naprosté nuly, omezte se laskavě v rozletu a vynechte ze svých kázání jména lidí, jimž nesaháte ani po kotníky.
Levi
9. 12. 2006 20:116
0 0
Naprostý souhlas s panem Vrátilem
9. 12. 2006 20:387
0 0
koukám, že Armin Schwarz je nesmrtelné téma. Já osobně ho už neřeším, jediné co mě kolem něj zajímá, jsou úžašné průjezdy, které se vším co má kola předváděl. Jen doufám, že v projektu Škoda S2000 nebude mít ani prstíček. Jinak Aignerovi všechna čest, je to šikulasmajlík PS: nadávat si do nul je pitomost... Tak proč to děláte...
Levi
9. 12. 2006 20:468
0 0
Co by to bylo za sobotu večer kdybychom si aspoň trochu nenafackovali smajlík Máš pravdu, uznávám.
9. 12. 2006 20:559
0 0
Taky bych na Černýho neházel pořád hnůj, kdo z nás by v jeho kůži jednal jinak? Koukal jsem nedávno na sestřih MS z roku 1991 a tehda tu Toyotku vodil parádně, dokonce jeden závod vyhrál. Je pravda že Škodovku spíš zabrzdil než jí pomohl, ale nadávat by se mělo spíš neschopným vedoucím kádrům ŠM že si ho vybrali. Jinak v soukromí je docela pohodovej. Souhlasím s Pepou i když to mohl napsat kulantněji smajlík
9. 12. 2006 21:4710
0 0
PDMS:...ale já nikomu nemusím sahat po kotníky, nebo výš... Já sebe s nikým nesrovnávám... Schwarz, Loeb, Kresta, Grönholm, Schlager jsou nějací bohové, jejichž jména se nesmí nahlas vyslovovat??? Já se obávám, že jsem Vaši histerickou reakci nepochopil... Jen pro soukromé vysvětlení, včera mě bolela záda...
Levi
9. 12. 2006 23:1511
0 0
Na Schwarze všichni nadávají, ale přečtěte si třeba rozhovory s Janebou jak začínali s wrc. Schwarz byl v té době jediný kdo o tom něco věděl a byl ochotný do toho se škodovkou jít. Sám Janeba tam uznává, že škodovka tehdy byla ráda, že se jí točila všechna 4 kola. Schwarz nebyl nikdy úzká špička, ale třeba Mišákům udělal základ pro auto, se kterým byl Makinen 4x mistr světa.
9. 12. 2006 23:3612
0 0
Josef Vrátil:Sám naprostá nula:ale já nikomu nemusím sahat po kotníky, nebo výš:Ty si v těch příspěvcích trochu protiřečíš,ale dobře.Já jen nechápu proč tak vehementně děláš A.S.advokáta ,je to tvuj typ nebo co,vždyt přece dobře víme jaký měl vždy vztah ke Škodovce podojit a zahodit!Tak toho Vrátile už prosímtě nech.
9. 12. 2006 23:4313
0 0
A u Fabie S2000 bude opět.A proč ne,je to v podstatě auto,se kterým závodil za své éry.Čistě hypoteticky,jsem zvědav na reakce,kdyby(a doufám,že ano)Fabia S2000 vyhrávala tituly zásluhou rad A.Š.Co se tu bude oběvovat za reakce.
10. 12. 2006 01:0314
0 0
Marku.Du,mas pro to sve tvrzeni nejake podklady?
10. 12. 2006 01:0715
0 0
Jinak samozrejme naprosto souhlasim s panem Vratilem a prispevku od "PDMS" se pouze smeji...
10. 12. 2006 01:5816
0 0
Tak milí pane Vrátile nevim podle čeho usuzujete, že jsem někdy někde stál s kelímkem piva, naopak jsem abstinet, v tom jste se trochu netrefil. Nechápu také proč komentujete můj komentář, chápu a jak jsem si všiml máte potřebu komentovat většinu názorů zde přítomných ale mě prosím vynechte ano. Zde se jednálo o můj komentář k článku a myslim, že na svůj názor mám nárok. Naopak, vy tu píšete svoji mylnou přestavu o člověku jako jsem já a velmi se mýlíte. Také nekomentuji Vaše výroky, tak se prosím zdržte komentáře u mých, děkuji. David Jeřábek
10. 12. 2006 09:3917
0 0
marek.du: Nechápu, v čem bych si měl protiřečit. Asi jste si moje příspěvky špatně přečetl, nebo je vůbec nepochopil... Nejsem advokát pana A.S. Jen nemám rád, když se na někoho takhle plive a hází špína. Bez hmatatelných důkazů. Někdo nenávistně něco vymyslel a půl národa se toho s radostí chytlo... A.S. a Škodovka... Jak říkáte "podojit a vyhodit"... Máte pro to konkrétní důkaz, opravdu důkaz, ne "jedna paní povídala"??? Sem s ním! Dada: Proč bych nemohl reagovat na příspěvek, který se mi nelíbí, který považuji za urážlivý? Můj příměr s kelímkem piva byl jen se slovem "možná"... Ale Vy zesměšňujete jezdce, který něco dokázal! A reaguji tady na tohle všechno proto, protože si myslím, že Armin Schwarz si takové urážky rozhodně nezaslouží! A to jsem tady už psal několikrát!!!
10. 12. 2006 11:5318
0 0
Josef Vrátil: Souhlasím s Vámi. A pokaždé,když se tady objeví malá zmínka o Arminu Schwarzovi,tak je to stejný. Ale jinak si myslím,že Andreas Aigner si péči určitě zaslouží. Tým Red Bull sice skončil,ale tým okolo něho ví,co jako mladý a nadějný jezdec potřebuje a doufám, že o něm ještě uslyšíme...
andrrew
10. 12. 2006 13:1619
0 0
U Vas taky zdrazli pivo? U nas taky. To je hnus.. furt ho zdrazujou. jestli to tak pujde dal.. no radeji na to ani nemyslim. Mi taky vcera nebylo moc dobre. asi do toho piva neco pridavaji smajlík
KITer
10. 12. 2006 14:5020
0 0
Proti Schwarzovi sem velice dlouho take nic nemel. Jeho zacatky s Audi a Toyotou byly z pohledu divaka zajimave a jeho pomoc v zacatcich WRC u Skody se taky neda poprit. Ale uz od prestupu k Hyundayi byla jeho jezdecka kvalita dost nizka. Bylo to jasne videt a proto byl pro me jeho navrat do skody zklamani. Uz sem mu proste neveril. Moje ocekavani se take bohuzel potrvdilo. Byl bych schopen to jeste tolerovat kdyby sam uznal ze na uz to nema, podekoval, Skoda podekovala jemu a odesel. V tehle fazi bych mu rekl: byl si dobrej mej se fajn. To se bohuzel nestalo, nesmyslne pokracoval dal a za ten dalsi cas ztrapnovani sebesama a skodovky si me dost znepratelil. Jeho neustale vymluvy a az trapne vyroky me opravdu dokazaly rozpalit do cervena. Proto chapu ze u nekoho vstek vuci nemu pretrvava a citi potrebu ho stale pomlouvat. Takovehle reakce jsou navic logicke u lidi kteri jeho zacatky nepamatuji nebo je jeste tak nevnimali a nejsilneji vnimaji prave jeho trapny konec u Skody. To co rekl DADA je sice jiz ohrane ale nelze s tim nejak dramaticky nesouhlasit... Muzete rict ze jeho nazor uz neni vtipny apod. ,ale nemuzete to prece odsuzovat, vzdyt je to pravda. Podle me diky nemu Skoda ztratila min. rok vyvoje...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!