Ondřej Plšek - eWRC.cz
27. 2. 2007 00:00 − 3089× − 50

Pirelli zpět mistrovství světa v rally

Výrobce pneumatik Pirelli se po roční přestávce opět vrátí do mistrovství světa v rally.

Výrobce pneumatik Pirelli bude v letech 2008, 2009 a 2010 zásobovat pneumatikami všechny vozy s pohonem všech kol v mistrovství světa. Toto rozhodnutí dnes oznámila FIA po svém zasedání v Paříži.

Po minulé sezóny italský výrobce v mistrovství světa v rally skončil. Letos tak všechny tovární týmy jezdí na pneumatikách BFGoodrich. I tento výrobce měl zájem o dodávání jednotných pneumatik v příštích letech, avšak neuspěl.

Komentářů celkem: 50
27. 2. 2007 17:0521
0 0
Za rak pak zjistej, ze jsou porad moc dobry, tak dovoli jezdit nejdriv jen na rafkach, pak budou plastovy rafky a pak z kartonu, aby se snizila rychlost. Jsou to ******, FIA at jde do ******. Tohle se mi vazne nelibi. By me zajimal jedinej duvod tohoto rozhodnuti, ktery je zrejme penize do kapes cinitelu FIA.
KITer
27. 2. 2007 18:0722
0 0
Ja na tom nic tak hroznyho nevidim. Kdyz budou mit tyhle gumy vsichni tak je uplne jedno jestli jsou o neco horsi nebo lepsi. Zase tak sileny gumy to nejsou (Galli na nich jel velmi pekne a krize Subaru urcite nebyla jen v gumach)a okem ten rozdil kvalit mezi BF a Pirelli videt opravdu neni, takze je mi uplne jedno jakej napis se bude na tom kole tocit...
27. 2. 2007 18:1023
0 0
jo FIA trestá MICHELIN KDE MŮŽE ZA F1 V INDY V ROCE 2005
27. 2. 2007 18:4924
0 0
Ono jsou BF sice lepsi, ale kdyz budou met Pirellky vsichni jezdci tak je to uplne jedno.A to ze se jenom jim roztrhaly na kusy behem RZ taky neni dle me uz problem.Protoze nebude konkurence a tak ani nebudou muset riskovat ve smesich rychlosti vuci odolnosti.
27. 2. 2007 21:1025
0 0
souhlasim ze je to posahany od FIA, ale kdo rika ze Pirelli je shit, tak nevi o cem mluvi !!! nemuze posuzovat, že to Subarakum loni nejezdilo !!! tam byla chyba nekde jinde, na Pirelli to vsichni s tymu jen hazeli !!! nebudte vsichni tak jednostranny k tomu, co si kde prectete !!! smajlík
27. 2. 2007 21:2026
0 0
Cypher: když dají wrcům horší pneu tak je to nezpomalí ale bude to nebezpečný, hlavně z důvodu přilnavosti a dalších faktorů, já bych v tom hledal hlavně peníze, zatím se BFGoodrich jevily jako velice dobré, uvidíme, třeba se u Pirelli zlepšili
27. 2. 2007 21:3427
0 0
Nevím, co k tomu říct po přečtení všech příspěvků v diskuzi. Nic nového se snad už ani říct nedá, ale s toho rozhodnutí FIA je mi fakt na blití!!!
27. 2. 2007 21:4528
0 0
subarak1: Nestaneou se WRCa nebezpecnejsim jen jim to bude o neco vic klouzat nez ted.To zanmena ze se treba vratijou kdyz to prezenu tak o 3 roky zpet.Jezdci se k tomu budou muset holt prispusobit.
27. 2. 2007 21:5829
0 0
Koncem loňského roku (14. 12. 2006) dostalo Pirelli významné ocenění v USA: „The Ford Motor Company Q1 Award“. Tuto cenu uděluje Ford svým dodavatelům, kteří dosahují dlouhodobě nejlepší úroveň mezinárodních standardů kvality.
27. 2. 2007 22:3630
0 0
Jak vidno WRC jde do sraček - ať žije IRC !! Zní to trochu přehnaně, ale občas mě to tak někdy připadá, že je to nechtěná pravda!!
27. 2. 2007 22:5831
0 0
FIA nenaslouchá automobilkám - a to se dřív nebo později vymstí.
27. 2. 2007 23:1432
0 0
Proč vyšilovat?Vždyť u trati ani u PC tu změnu nepoznáme a to,že bude jeden dodavatel se taky ví.Tak proč to vzrůšo?
27. 2. 2007 23:2633
0 0
Netroufl bych si tvrdit, že WRC jde do sraček a už vůbec bych nevypustil z úst "ať žije IRC". IRC je slepá ulička, to není vrcholový sport, extratřída, královna motorismu. To jsou uječené vozíky na nákupy v supermarketu... Ten problém nejsou jednotné pneumatiky. Ten problém jsou automobilky, jejich zájem a nezájem a hlavně sponzoři, kteří nejsou! To je ta realita! Ford jede v barvách Castrol. Ale kolik Castrol dává? Citroën to platí sám, Subaru si to platí samo. Na Suzuki zatím taky nic moc není... Chybí velké společnosti s ranci peněz, jako ve Formuli 1, MotoGP, NASCAR a podobně. I na tom Dakaru je nesrovnatelně více sponzorů! Rallye MS má špatný, nebo nedostatečný marketing, není vidět! Co to je večer sestřih na Eurosportu... To dnes už nestačí... Souhlasím, že FIA nenaslouchá automobilkám. Ale ani ty automobilky se nedovedou dohodnout a táhnout za jeden provaz! Jedna chce víc asfaltových soutěží, druhá zase víc šotolinových, jedna chce míň soutěží, druhá zase víc... Tady chybí silný promotér! Bez toho to dneska nejde, FIA nic neudělá, nic nevymyslí. Jak Dorna pozvedla MotoGP! Z amatérského dna na absolutní vrchol srovnatelný s F1! A Jaké jsou F1? Nuda, ale pořád nejbohatší a nejlepší! Kde je dnes NASCAR? Třetí nejpopulárnější sport tohoto světa. A nepotřebují ani FIA, ani FIM. Prostě fungují skvělí a silní promotéři.
28. 2. 2007 10:1534
0 0
Musím souhlasit s panem Vrátilem. Marketingově je MS v rally skutečně hodně nezvládnuté. Obzvláště když porovnáme realitu se smělými plány Davida Richardse, či spíše s jeho výkřiky do tmy. Už několik let posloucháme jak chce tento sport (notabene to nejlepší z něj) zviditelnit a zpřístupnit masám televizních diváků, což by sebou mohlo přinést příliv sponzorů. A výsledek? Tři 25 minutové sestřihy na Eurosportu, většinou kolem půlnoci (a to to ještě skoro pokaždé dávají o hodinu až dvě později než je v programu)a většinou po lahůdkách typu snooker nebo poker. Takhle se rally asi těžko zviditelní. Možná teď někdo z Vás namítne, že poslední dobou se objevují i přímé přenosy ze superspeciálek, ale to podle mě nemá s rally nic společného. Na to jak nabroušená závodní auta krouží po umělé dráze na stadiónu se fakt dívat nemusím.... Druhým problémem (hned po penězích, protože tyjsou až na prvním místě) rally, a to nejen na úrovni MS, je vrcholný orgán motoristického sportu. To, že federace vybrala pro následující roky jako dodavatele pneumati Pirelli, je jenom obchod (a šikovnost zástupců italského výrobce).I když se to někomu z vás zdá býti spíše zločinem. Problém není, že se bude jezdit na horších nebo lepších gumách (ostatně kdo z nás je takový odborník, aby mohl říct co lepší a co horší pneumatika). Problémem je, že ohledně rally postrádá FIA jakoukoliv koncepci. Neustále mění, doplňuje a přepisuje svá vlastní rozhodnutí. Zavrhuje a vymýšlí nové skupiny, mění pravidla, nenaslouchá těm o které jde nejvíc. O týmy, jezdce a tím i o diváky. Příklad? Jak dlouho už znějí hlasy, že 16 soutěží je moc? Pár let určitě. A výsledek? Panáčci z federace vymýšlí jak do kalendáře soutěží nacpat další. Přijde vám tohle normální? Mě tedy ne. A v podobných laskominách můžeme pokračovat prakticky do nekonečna.


m.ch.
28. 2. 2007 11:0435
0 0
To je príma... Všicni budou muset mít stejný gumy, auto, národnost a co ještě třeba jméno... Co třeba Armin? To by šlo...
28. 2. 2007 11:3936
0 0
Filipes: Naprostý souhlas! Říká se, že na každém šprochu pravdy trochu. Ron Dennis a Mansour Ojjeh mají prodat své podíly v týmu F1 McLaren-Mercedes Mercedesu. A tihle dva pánové mají koupit výrazné podíly společnosti Prodrive. A společnost Prodrive má koupit údajně automobilku Aston Martin a má vzniknout národní britský tým Formule 1 pod vedením Davida Richardse. Národní pýcha v zelené barvě... Myslíte si, že ten pán má čas se zajímat ještě o nějaké rallye a jejich marketing? Myslíte si, že bude mít Prodrive čas, chuť a hlavně kapacity, aby se zabývali nějakým Subaru pro rallye??? Na každém šprochu pravdy trochu... Děsím se, že tady té pravdy je až příliš.
28. 2. 2007 11:4337
0 0
nebudu se s nikým hádat, ale Pirelli má tradici v rally a rozhodně nejsou výrazně horší než BF, největší rozdíl je na asfaltu, který z MS stejně ubývá...
a co mi hodně vadí je kritika Ačkových aut, kdo nechápe, že je to základ rally nemůže pochopit ani jiné okolnosti, všichni brečíte po WRCčkách, ano je to špička, to co nác nejvíc táhne, ale na čem rally stojí je skupina A (R3,2)a bohužel poslední dobou sk PV
28. 2. 2007 12:2638
0 0
Josf Vrátil to vystihl velmi dobře. Souhlasím. V MS je problém s marketingem u nás už je to v tahu úplně. Kdo ví co je to rally? Nějakej odstaveček ve Sportu, či dvacet vteřin jednou za měsíc ve zprávách na ČT? Každej hňup ví o F1, protože je to v televizi, v novinách a i v Praktické ženě či Burdě si přečtete co vařila Korina Šumachrová. U nás? Bída s nouzí. Co za to může? Peníze, protože peníze dělají peníze a kdo má prachy, má prostor v TV a médiích, a peníze má ten, kdo je v médiích, takže začarovaný kruh. Jednoduše, Richards se na WRC trochu vybodl a pozornost soustředil na F1 a svůj looser tým.
28. 2. 2007 12:5239
0 0
Nechci začínat další vášnivou debatu, ale je to v lidech! U nás je to zcela určitě v lidech. Pohybuji se kolem tohoto sportu hodně dlouho a vím, co se u nás dělá. Tým sežene sponzory, nakoupí se kde co, včetně "hostesek" na každé závody, důležité je, aby co nejvíc "zbylo" a co bude zítra, pozítří, to se neřeší... A že sponzoři nejsou spokojeni? Jejich problém... Nikdo nemyslí na to, být vidět. Prosadit se v médiích, koupit si prostor a čas v médiích... Všude ve světě každý tým automaticky vyčleňuje z rozpočtu sumu na PR aktivity, na "zviditelnění se"! A jsou to opravdu velké částy, žádné drobné... Obrovské sumy peněz! Oni totiž ví, že se jim to vrátí... A ve velkém to dělají sami promotéři šampionátů. F1, NASCAR, MotoGP... Oni totiž vědí, že jsou to vhodné investice, které přitáhnou další a další sponzory. Oni ví, že nelze jen chtít, že se musí taky dávat. To my neznáme... A Richards samozřejmě je asi myšlenkami už úplně někde jinde, s tím se musí souhlasit...
28. 2. 2007 16:2140
0 0
Proč byl smazán můj příspěvek?Co bylo na tom tak špatného?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!