Vlastimil Resl - eWRC.cz
5. 3. 2007 00:00 − 3786× − 58

Rozhovor s J. Šlehoferem a Z. Soběhartem

Rozhovor s vítěznou posádkou ohodnocení Sheron eWRC Hvězda rally Janem Šlehoferem a Zbyňkem Soběhartem.

SHERON eWRC hvězdu Mogul Šumava Rally 2007 si od redakce a čtenářů serveru eWRC za svůj výkon ve druhém podniku MMČR vysloužila talentovaná kdyňská posádka Jan Šlehofer-Zbyněk Soběhart. S vozem Honda Civic 1,6 Vti zvítězila ve třídě N2 a v absolutním pořadí obsadila patnácté místo, když za sebou nechala řadu posádek s mnohem silnějšími vozy.


Čekali jste, že byste mohli dostat od redakce eWRC Sheron hvězdu Šumavy ? A co pro Vás toto ocenění znamená?

Honza: „Musím přiznat, že jsem v ocenění tajně doufal a někde ve snu jsem si ho přál. Můj bratr a zároveň manažer týmu si tím byl skoro jistý. Já se ale pořád snažil zůstat nohama pevně na zemi. Byl jsem si vědom, že v soutěži startovalo mnoho kvalitních posádek. Samozřejmě mě ocenění jako je SHERON eWRC hvězda moc těší a jsem za něj moc rád. Zároveň mě však mrzí názory některých lidí, protože na Šumavě startovalo osmdesát posádek a mnozí na ty s vyššími startovními čísly zapomínají. Právě mnohé z nich ale předvádí velký sport a jejich souboje jsou velmi dramatické. Neříkám, že v absolutním pořadí ne, ale mluvit ve většině médií téměř stereotypně pouze o několika prvních by mi z pohledu diváka a absolutního laika přišlo, že celá rallye je jen o nějakých deseti lidech.“

Zbyněk: „Jsem moc rád, že jsme toto ocenění dostali. Chtěl bych všem, kteří rozhodovali o udělení hvězdy, strašně moc poděkovat. Vážím si, že ocenili posádku z hlouby startovního pole, protože tyto posádky nebývají moc vyhledávány. Je skvělé, že je tu anketa, kterou může vyhrát i posádka s nejslabším vozem. Ještě jednou díky.“


Foto: Dino, www.rallyesport.cz

Komu byste dali SHERON eWRC hvězdu Šumavy Vy?

Honza: „Já bych nevybral jen jednu posádku. Napadá mě hned několik jmen. Mými největšími favority jsou jednoznačně Fin Riku Tahko a Rakušanka Daniela Weissengruber. Startovali jsme za nimi po pátečním přeskupení do každé erzety a sledovali jejich časy v každém servisu. Myslím, že předvedli výborný výkon a jsou velmi talentovaní. Mým druhým tipem jsou Tony Tlusťák s Pavlíkem Dreslerem. Po pátečním odstoupení a následné penalizaci za využití SupeRally předvedli v sobotu strhující stíhací jízdu. Dále bych ocenil výkon Lukáše Veselého s Honzou Paulikem. Jänner se jim moc nepovedl, ale na Šumavě se po té ošklivé nehodě okamžitě vrátili do výborného tempa a jeli hodně rychle. Nakonec bych zmínil Petra Hozáka. Ten měl velkou smůlu a musel odstoupit už na okruhu. Jinak by určitě předváděl velké věci.“

Zbyněk: „Je hodně těžké vybrat z osmdesátičlenného pole jednu posádku. Nádherně určitě jeli Emil Triner s Kateřinou Achsovou a manželé Jiří a Eva Trojanovi. Diváky svoji jízdou opět bavili Pavel Valoušek se Zdeňkem Hrůzou. Bohužel jim nebylo přáno dojet až do cíle. V sobotu předváděli velký sport Toník Tlusťák s Pavlem Dreslerem.“


Foto: Robert Balcar

Jak vlastně dnes zpětně hodnotíte svoji prakticky domácí soutěž?

Honza: „Šumava je krásná a náročná soutěž a bylo o ní už řečeno mnohé. Jsem velmi rád, že se nám podařilo dojet až na klatovské náměstí a přejet cílovou rampu. Přece jen je tu ale jedna vzpomínka, která mi zůstane v paměti dlouho. Hodně mě pobavilo, když jsem před odevzdáním auta do uzavřeného parkoviště dostal do ruky papír o závěrečné technické kontrole. Stálo tam, že na tuto kontrolu se mají dostavit Václav Pech a Hermann Gassner, oba s Mitsubishi Lancer EVO IX, a Jan Šlehofer s hondičkou. Přišlo mi to dost legrační. Zároveň jsem se těšil, až to bude konečně všechno za mnou. Měli jsme toho se Zbyňdou dost, jelikož jsme během tří dnů naspali něco kolem deseti hodin. Šumava byla opravdu hodně náročná.“

Zbyněk: „Šumava je velmi krásná a náročná rallye, především sobotní vimperská etapa. Jsem rád, že jsme byli její součástí a podařilo se nám zajet krásný výsledek.“


Foto: Robert Balcar

Velmi obtížnou erzetou a pohřebištěm mnoha favoritů byla RZ Koráb s cílem právě ve Kdyni. Co pro Vás znamenala tato obtížná erzeta, která byla navíc ještě ztížená hustou mlhou?

Honza: „Na Koráb jsem se hrozně těšil. Vždy když je sníh, scházíme se tam všichni z okolí a kloužeme se tam do noci nahoru a dolů. Mám to asi kilometr od baráku. Tím více jsem byl zklamaný ze zrušení prvního průjezdu a ještě k tomu po havárii kluků od nás z týmu. Naprosto mě ale dorazila mlha, která dosedla na Koráb. Myslím, že tím to bylo stejně těžké pro všechny, protože i když jsme to tam znali, nebylo vidět na dva metry dopředu. Jasně, že když to tam znáš, víš, jaká zatáčka bude následovat. Tady ale opravdu nebylo vidět nic a chvilkami jsme jeli jen podle bílého sněhu na krajích silnice.“

Zbyněk: „Co říci ke Korábu, který máme takzvaně za chalupou ? Určitě nás, jak už zmínil Honza, mrzelo zrušení prvního průjezdu. Druhý průjezd vedle Honzy jsem si ale opravdu užil.“


Foto: Robert Balcar

Kolem trati Vás dopředu hnalo velké množství diváků. Jak jste jejich podporu vnímali?

Honza: „Fanoušci byli skvělí. Hnali nás dopředu a poznával jsem mezi nimi mnoho známých tváří z mého okolí, ale i soutěžáky, kteří na Šumavě nestartovali. Fantastické bylo, když mávali i pro mě neznámí lidé a fandové Václava Pecha. Snažil jsem se je bavit, jet co nejvíce dveřmi napřed, mávat a troubit. Ještě jednou bych chtěl všem poděkovat za velkou podporu. Snad se jim náš výkon líbil.“

Zbyněk: „Fanoušci byli naprosto super. Povzbuzovali nás i příznivci Václava Pecha. Stáli s vlajkami na krajnici a mávali, což je pro nás jako posádku z hlouby pole něco nevídaného. Poděkování za podporu posíláme též do Strakonic. Všem ještě jednou velké díky.“


Foto: Robert Balcar

Vaši kdyňští sousedé Sláva Ducháček a Petr Dufek na Mogul Šumava Rallye pro změnu opanovali třídu A5. Ze Kdyně pochází i legendární Leo Pavlík a autokrosaři Jan Mareček a Milan Stárek. Čím to, že se ve Vašem městečku rodí tolik skvělých závodníků?

Honza: „Čím to je ? Opravdu nevím. Snad jen u nás máme dobrou vodu a jsme tam nějak všichni propojeni. Já každopádně jezdil po všech autokrosových závodech už jako malý kluk, protože můj bratr dělal u obou zmiňovaných pilotů mechanika. Právě autokros jsem chtěl v mých jedenácti letech zkusit. Volba však padla na finančně dostupnější motokáry. Tímto cestou bych chtěl tyto lidi a zároveň kamarády pozdravit.“

Zbyněk: „Jestli to nebude tím Korábem (smích)? Je to podle mě spíše shoda náhod, že jsme z jednoho města. Podobnými lokalitami jsou určitě Zlínsko atd.“


Foto: Robert Balcar

Svata: Jaký je Váš osobní názor na situaci v české rallye ? Kde vidíte pozitiva a kde naopak negativa ? Jak myslíte, že by se celá situace dala vylepšit ?

Honza: „Můj osobní názor na rallye raději ani nechtějte znát. Pohybuji se v tomto sportu sice jen dva roky, přesto jsem si však už udělal svůj názor. Ten bych nerad zveřejňoval, jelikož někdy je lepší si své názory nechat pro sebe. Jen jedna věc je postavená na hlavu a to systém mistrovství. Ten, kdo ho vymyslel pro dnešní dobu a za současné finanční situace, tak podle mě asi není při smyslech. Příkladem je letošní Šumava. Startovalo osmdesát posádek, zatímco v předchozích ročnících více než sto dvacet. Jestli se situace nezlepší a někteří lidé neumoudří, budeme se za chvíli opravdu dívat jen na pár posádek, které si to budou moci dovolit.“

Zbyněk: „Já osobně jsem pro systém dvou seriálů a to dvoudenních soutěží a jednodenních sprintů spojených například z Českomoravským pohárem, jak tomu bylo při loňské Trotina rallye. Na toto téma už padlo mnoho názorů, tak uvidíme, jak tomu bude v budoucnu.“


Foto: Robert Balcar

Aldi: Proč své jezdecké umění neprodáváte pouze na RZ, ale bohužel i v běžném silničním provozu, kdy ohrožujete ostatní účastníky silničního provozu ?

Honza: „Neříkám, že jsem nikdy někoho neohrozil. Jezdím trochu svižně. Zároveň ale podotýkám, že mnohem více řidičů ohrozilo mě. Mám takovou drogu a tou je právě rychlost. Jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti. Omlouvám se proto všem, které jsem kdy ohrozil. Jen prosím, jezděte vpravo, ať se dá předjíždět v klidu a pohodě. Řidič je od slova řídit, ne se plazit.“

Zbyněk: „Já se vedle Honzy vezu. Tak snad bude stačit jeho odpověď.“


Foto: Robert Balcar

Komentářů celkem: 58
5. 3. 2007 11:2721
0 0
To fanda hájek: To je přesně ono. Pokud se k tomu všichni staví takhle, pak nemá smysl o něčem diskutovat. Já nechci porušovat předpisy, ale nechci jezdit na 50ce-40, na 90ce-75 a na 130ce-110. Teď řeší jestli zvýšit rychlost na dálnici. Podle mě 130úplně dostačuje, ale jak dlouho na té dálnici jedete 130 než vás někdo zbrzdí. A zase jsme u těch pruhů. Dokud se řidiči nenaučí jezdit, nemá smysl zvyšovat rychlostní limity. Fando řiď ať jedeš líp.
5. 3. 2007 11:3722
0 0
Luboši,ani já nechci jezdit na 50ce 40 atd.,bohužel se musím přizpůsobit všem co tam jedou.A neudělám nic,leda bych začal bláznit a předjíždět a zařazovat se na poslední chvíli apod. a to já nikdy nedělám,protože to nestojí za to.Radši fakt počkám.Netvrdím,že nejedu svižně,ale vesmměs v noci a tam kde vidím, a tak.Však víš...
5. 3. 2007 11:4723
0 0
Luboši, co mají tvoje nářky společného s rallye?
5. 3. 2007 12:0424
0 0
to p.Šlehofer: Ten Koráb máte při tom klouzání uzavřený? Pokud ne, dejte mi prosím než se vydáte zase klouzat sem a tam krátkou infošku na e-mail nebo na telefon. Vzhledem k tomu, že bydlím na domažlicku, může se stát, že se tam budeme projíždět s manželkou a oběma dětmi. Mám rád sebe i celou rodinu. Díky
5. 3. 2007 12:2825
0 0
Souhlas s Lubošem, odpověd kkk, co to má společnýho? je to to že honza chce když už se lidi courají jak říká luboš tak aspon at jedou na straně.
5. 3. 2007 12:3726
0 0
To jac:Stale merim 168 cm uz asi pet let
5. 3. 2007 13:0627
0 0
to K+K+K::Pořádně čti a nepřevracej věty úplně jinak řečený a myslim,že i myšlený.Tak prosim Tě neslovíčkař a ještě špatně!Nevim kdo seš,že tady určuješ,kolik kdo bude jezdit.Jinak se mi alespoň líbí,že J.Šlehofer dokázal uznat,že někoho ohrozil,spíš bych řekl omezil.Kdo ale ne?On možná nejede úplně podle předpisů,ale já věřim tomu,že je pro nás mnohem bezpečnější řidič,než nějakej důchodce,co sice předpisy na jedničku dodržuje,ale má toho i přesto plný ruce.A to,že předpisy Honza na jedničku nedodržuje,jsou jen jeho body a jeho pokuty a s naší bezpečností to nemá co dělat.K+K+K,tys možná nikdy nikoho ani neomezil,anebo to možná ani nevíš.A nikomu uhejbat nemusíš,ale jestli Tě někdy třeba já budu předjíždět,až pojedeš těch poctivejch 90,tak mě prosim neblokuj,nezavírej mi cestu,nesnaž se si udržet vedení,jen prostě a v klidu jeť po pravý straně,tak jak se má a strašně tim přispěješ bezpečnosti na silnicích.
5. 3. 2007 13:2928
0 0
ROZBOR PODLE MNE:
„Neříkám, že jsem nikdy někoho neohrozil. SOUHLAS, TAKY JSEM NĚKDY NĚKOHO OHROZIL
Jezdím trochu svižně. SOUHLAS, JÁ TAKY
Zároveň ale podotýkám, že mnohem více řidičů ohrozilo mě. TAKY SOUHLAS
Mám takovou drogu a tou je právě rychlost. SOUHLAS
Jak se říká, těžko na cvičišti, lehko na bojišti. ANO, NA ALESPOŇ PROVIZORNĚ UZAVŘENÉ TRATI, URČITĚ SE DÁ NAJÍT ÚSEK NA TRÉNOVÁNÍ A S KAMARÁDY JEJ "UZAVŘÍT"
Omlouvám se proto všem, které jsem kdy ohrozil. ANO, HEZKY LIDSKÉ
Jen prosím, jezděte vpravo, ať se dá předjíždět v klidu a pohodě. ANO
Řidič je od slova řídit, ne se plazit ZBYTEČNÁ URÁŽKA OSTATNÍCH.
JENOMŽE TO CELÉ DOHROMADY VYZNĚLO TAK, ŽE JÁ JSEM VELKÝ ZÁVODNÍK, V CIVILU JEZDÍM JAKO HOVADO, PROTOŽE JÁ POTŘEBUJI TRÉNOVAT.
A OSTATNÍ NA CESTĚ MI FAKT PŘEKÁŽÍTE. KDYBYSTE TEDY JEN KVŮLI MNĚ UHÝBALI. AŤ MÁM FAKT NA MÉM TESTOVACÍM ÚSEKU VEŘEJNÉ SILNICE ZASE LEPŠÍ ČAS.
TAK TAKHLE TO VYZNĚLO. MOŽNÁ TO ANI TAK NEBYLO MYŠLENO, JEN BEZ ROZVAHY PLÁCNUTO.
ALE PŘI VYSTUPOVÁNÍ V MÉDIÍCH SI ČLOVĚK MUSÍ DÁVAT POZOR NA HUBU.
A REDAKCE BY TO MOHLA PO DOHODĚ TROŠKU KONTROLOVAT, CENZUROVAT.
kemzi
5. 3. 2007 14:0229
0 0
Ach jo. Tolik kecu kvuli jedne vynucene odpovedi. Otazka byla polozena velice zakerne, a Honza se na ni snazil uspokojive odpovedet. Nemohl svuj styl jizdy poprit, ponevadz tyto stranky cte spousta jeho pratel (vcetne me) a ti vsichni vi, jak jezdi smajlík Ale verte mi. Svizne v jeho pripade neznamena nebezpecne. Proc byla tato otazka polozena pouze honzovi, nechapu. Urcite neni z rad jezdcu jediny kdo jezdi svizneji. A mezi ostatnimi ridici je jeden z mnoha. Ovsem kdo z tech, kteri jezdi rychle umi tolik co Honza?
karlos20
5. 3. 2007 15:2230
0 0
Ehm....a řekne nám SHERON hvězda kolik rozbil na tom korábu při tom kouzání na určitě nezavřené trati aut?
karlos20
5. 3. 2007 15:2231
0 0
to Aldi: jo ten mail mi kdyžtak přepošli...tak bych je nechtěl potkat v protisměru...
5. 3. 2007 15:4432
0 0
Honzo14, tobě uhnu vždy a každý, kdo viděl tvoji eresu po pár měsících tvého ježdění, mi to jen schválí. Právě na tebe jsem si vzpomněl, když jsem psal o magorovi za horizontem. Řídíš hůř, než píšeš.
5. 3. 2007 15:5533
0 0
Tak mě napadlo,proč se ptal zrovna jeho a zrovna na tohle?
5. 3. 2007 17:1134
0 0
To Honza14: co plácáš...když někdo porušuje pravidla tak to nemá co dělat s naší bezpečností?
5. 3. 2007 18:1235
0 0
Honza14: Každý kdo porušuje pravidla, hlavně povolenou maximální rychlost KDEKOLIV, zákazy předjíždění KDEKOLIV, přednosti v jízdě a řízení pod vlivem alkoholu a jakýchkoliv návykových látek ohrožuje všechny ostatní účastníky silničního provozu a často i chodce ve městech. A stejně tak to nejsou jen jeho body a jeho pokuty. Ano, je to jeho trest, ale za ohrožování ostatních! A v mnoha případech jsou ty postihy opravdu malé, směšné... Dále, i ten důchodce má právo jet po silnici, ne jen takový závodník jako Ty! A jestli je pravda, co se tady o Tobě píše, raději se neozývej a zahoď řidičák a klíčky od auta do kanálu...
5. 3. 2007 19:1536
0 0
něco málo jsem už na silnicích odjel, ale když mi někdo vletí do cesty nebo mě nějak ohrozí, tak se vždycky rozklepu taky a rozhodí mě to dost. Přiznávám. Podobně mě rozhodí, když něco proseru (omlouvám se za ten výraz, ale přijde mi trefný) za volantem já. Dokonce bych řekl, že mě to štve víc, než když někdo ohrozí mě. Takže souhlasím se všemi, kdo stojí na straně dodržování předpisů - jistě, na prázdném a přehledném úseku silnice taky někdy jedu o něco rychleji(rozuměj +10 nad limit a ne ve městě)...ale jen, když někoho neohrožuji a neomezuji...a rozhodně se tím nehodlám chlubit v mediích. Chápu, že když někdo jezdí rally, asi umí auto ovládat líp, než stréc v klobouku - ale přesto byste se měli hoši mnou obdivovaní spíš angažovat v projektech pro větší bezpečnost na silnicích. Toť můj názor...
5. 3. 2007 19:5037
0 0
to J.Vrátil:Tak s předjížděnim,tam kde není vidět a s řízenim pod vlivem alkoholu a jiných navykových látek s Tebou rozhodně souhlasim,ale s překročenim rychlosti ne.Prostě tim,že jedu na dálnici 180nemusím nikoho ohrožovat,ani omezovat.Ohrožovat můžu i při dodržování rychlosti a dodržování i jiných předpisů.Prostě říct,ten jel 150 a díky tomu mě ohrozil je pro mě trošičku nedostačující.

5. 3. 2007 20:0338
0 0
to fanda hájek: vlastní zkušenost. Jen mě mrzí (soudě dle jeho odpovědi), že nějaké razantní změny v jeho chování na silnicích se nedočkáme, tak nám bohužel nezbívá nic jiného, než si dávat velký pozor a hodně a hodně předvídat.
5. 3. 2007 20:1739
0 0
aldi:to je vážně blbý!Možná pomůže rozvěsit pár aut...To Honza14:nebudu tady vypočítávat kolik metrů za sec. ujede auto při 180 a 130,ale je to vážně dost a můžou pak někde nadbývat!!
5. 3. 2007 20:1840
0 0
to K+K+K:No to,že moje auto vypadalo tak jak vypadalo(uraženej zadní nárazník)ze mě nedělá řidiče,co ohrožuje chodce nebo ostatní účastníky silničního provozu.Sice nevim kdo seš,ale každopádně převracíš věty,tak jak vůbec nejsou.Navíc si tady hraješ na soudce,když soudíš něco-někoho o čem toho moc nevíš.Jinak nepochybuju o tom,že je Honza i při jeho tempu určitě bezpečnější řidič než já a myslim než vetšina lidí co předpisy dodržujou.A nevim,proč by měl do médií lhát a tvrdit,že všechny předpisy dodržuje,když tomu tak není.Jinak mohl bys tady napsat alespoň svoje křestní jméno,ať alespoň trošku vim,jakej to pilot a profesor bezpečné jízdy,který má o mé jízdě fantastické informace a všechno ví,mě soudí.Ty víš kdo jsem a máš trošku složitější pseudonym,tak buď tak hodný a trošku mě napověz.Diky Ti moc K+K+K.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!