Gardemeister rozhořčen rozhodnutím komisařů

Toni dojel podle komisařů do servisu "na méně než čtyřech kolech", Araujo nadšen výkonem Lanceru WRC05

Toni Gardemeister, který v letošním roce jezdí s vozem Mitsubishi Lacer WRC05 je velmi rozladěný rozhodnutím technických komisařů na Rally Portugal. Toni byl vyloučen za porušení pravidel na přejezdu po čtvrté rychlostní zkoušce první etapy. Finský jezdec byl původně klasifikován po první etapě na desátém místě.

Problém, za který byl nakonec vyloučen vznikl již na RZ 3, kdy Toni trefil levým zadním kolem jeden z mostků na trati. Pokračoval však dále a dojel ještě i další rychlostní zkoušku na jedenáctém místě s minimální ztrátou. V pátek večer byl ale vyloučen podle článku 3.6 sportovních pravidel vydaných FIA platných pro MS, kdy vůz musí na přejezdu, kde se jedná o veřejnou komunikaci, mít všechna čtyři kola a pneumatiky.

„Jsem moc a moc zklamán tímto rozhodnutím. Zmiňovanou sekci jsem absolvoval s kolem na kterém pneumatika byla poškozená, ale ne zcela zničená. Předpokládal jsem, že vše bude v pořádku,“ říká rozezlený Gardemeister. „Měli jsme napsaný perfektní rozpis a mohli jsem dosáhnout na dobrý výsledek.“

Poté co byl Gardemeister diskvalifikován, byl jediným jezdcem s Lancerem WRC05 na trati Portugalec Armindo Araujo. Byla to jeho první soutěž s vozem kategorie WRC a po smolném shakedownu, když při výletu mimo trať Araujo zranil několik diváků stojících v únikové zóně, se portugalskému jezdci dařilo v závodě mnohem lépe. V poslední regulérní rychlostní zkoušce celého závodu ale svou snahu přehnal a vyletěl z trati.

"Již od začátku soutěže se mi s Lancerem WRC05 jelo dobře. V průběhu jsem často měnil nastavení, aby byl vůz co nejlépe připraven na velmi těžké podmínky na trati. V desáté rychlostní zkoušce jsme zažili horkou chvilku, když jsem ve 170 km/h vyjel mimo trať. Naštěstí pro mě jsem byl schopen se vrátit na trať bez jakéhokoliv poškození vozu nebo posádky.

Vůz kategorie WRC se řídí úplně jinak, než eNko, má mnohem větší výkon, je to skvělý pocit řídit něco takového. Mrzí mě, že jsem nedojel do cíle domácího podniku. Mé časy se postupně zlepšovaly a já jsem se cítil stále jistější za volantem vozu WRC. Nyní se ale musím soustředit na zbývající závody v produkčním šampionátu PCWRC a zajet zde co nejlepší výsledek,“ říká portugalský jezdec.

Komentářů celkem: 24
4. 4. 2007 16:301
0 0
To je dobrý řízek, když se ani nepozastaví nad tím, že někoho zranil, i když tam ti diváci neměli co dělat. Ja bych z toho byl asi trošku špatny...
Hanez
4. 4. 2007 16:392
0 0
To výš to jsou portugalci smajlík
4. 4. 2007 16:573
0 0
Co ti poradim Toni FIA je FIA a pravidla su pravidla ja by som ta pustil v pohode dalej ale tu hosi tvrdia ze FIA je uplne cista a bezkorupcna teda aj ty musis pravidla respektovat. To vies na troch kolesach moze ist iba Seb ty nie ale Toni ty si u mna velmi dobry jazdec. Ano pravidla vtedy boli ine tak Seb mohol teraz su ine tak ty nemozes krute ale co uz ...
4. 4. 2007 17:254
0 0
Panebože, toho nářku... Opravdu dojemné... Když Loeb dojel do servisu po třech kolech, tohle pravidlo ještě nebylo v platnosti. Ale to pan Triplex asi nikdy nepochopí... Stejně jako to, že v té době "dovolení" k pokračování v jízdě s takto poškozeným soutěžním vozem bylo jen a jen v kompetenci místní policie. FIA s tím neměla naprosto nic společného. Nyní je situace jiná a platí nový předpis. Já chápu, že nemůžete psychicky unést, že vyhrává a kraluje člověk jménem Sebastian Loeb, nikoliv některý z Vašich oblíbenců, ale to by u seriozního fanouška nemělo být důvodem k tomu, hledat a vymýšlet kdejaké pitomosti a jen se snažit Loeba nějak pošpinit...
4. 4. 2007 18:065
0 0
Jezis Josefe ved som to tam narocky napisal ze pravidla boli vtedy ine co nevies citat????? Tam som to napisal!!!! Ale ved ja tu nespinim Loeba ale tu policiu co mu isla vtedy v doprovode!!! Josef uz zacni citat co pisem. Ja unasam super tuto sezonu lebo stale je prvy v sampionate Marcus! Teda po 5min penalizacii uz druhy ale ved to dozenie ...
4. 4. 2007 19:056
0 0
Nějak mi to neštymuje. Po poškození kola a pneu jel Garde další vložku, pak přejel do servisu, kde mu to mohli opravit, ale místo toho ho vyloučili. Jakému nebezpečí tím zabránili? Neměli ho stopnout hned na výjezdu z první erzety, nebo z té druhé? Když už ho nechali nebezpečně jet do servisu, tak už je vyloučení z důvodu bezpečnosti zbytečné. Vím že se ptám blbě, ale chce někdo po pánech z FIA, aby jejich pravidla měla hlavu a patu? Já bych se za to přimlouval a dost hlasitě.
4. 4. 2007 20:257
0 0
K+K+K: Jo, ony některé pravidla vymyšlené FIA v posledních letech opravdu nemají hlavu a patu! Myšlenka je vždycky asi dobrá, jen to v praxi vždy funguje většinou problematicky, což znamená, že Pánové z FIA přemýšlí vždy jen napůl - a to ještě možná! To Gardeho vyloučení nechápu, mělo to být za jízdu s defektem? Aspoň tak jsem to pochopil. Opravte mě, jestli se mýlím.
4. 4. 2007 22:128
0 0
K+K+K, Loa: Není mě jasné, v jakém stavu Gardemeisterovo auto bylo. Bohužel jsem ho neviděl v televizi, ani vyfocené. Na zahraničních serverech je, že jel bez kola. V tom případě by bylo rozumnější zavolat doprovod, nechat se odvézt do servisky a jet super-rallye. Protože v případě vyloučení samozřejmě další den pokračovat nemůže. Pokud jel třeba po ráfku, je to jejich chyba, mohli přece kolo vyměnit. Teď jsem ještě prošel internet a venku všude píší "bez kola"... Pak by to bylo jasné. Docela by mě ten problém zajímal. To rozhodnutí bylo jednoznačné a tudíž i důvod musel být jednoznačný. Jízda s defektem není na vyloučení. Podle mě, ale mohu se mýlit... Zase si nemysleme, že při soutěži MS jsou delegováni jako sportovní komisaři nějací nezkušení diletanti, tam už je opravdová elita. Stačí se podívat do prováděček...
Jirik_eWRC
4. 4. 2007 22:169
0 0
To bude chtit podivat se na presnou formulaci toho pravidla a na zpusob jakym se da vylozit. Taky zalezi na tom, v jakem stavu ta pneu byla ve chvili, kdy ji proverovali komisari... No, souhlasim s K+K+K, skutecne tam logika moc neni. Alespon z hlediska bezpecnosti. Mozna, ze to pravidlo ma za ukol vytvorit trochu prisnejsi prostredi. Pro vsechny a bez ohledu na logiku veci... Toniho je mi celkem lito, stejne jako v podstate kohokoliv, kdo se jeste v budoucnu do podobne situace dostane. (Aniz bych chtel malovat certa na zed, mam pocit, ze by to klidne mohl byt smulou pronasledovany Petter.) J.
4. 4. 2007 22:2510
0 0
Hele "Triplex", raději si to po sobě přečtěte! V jedné větě píšete, že "po třech kolech může jet jen Seb, Ty ne...". Tak když je Vám to všechno tak jasné, proč to píšete??? Já tomu teda vůbec nerozumím... Sice tam pak meleto o jiných pravidlech, ale to je prostě rýpání, nic víc. A zcela zbytečné! Proč se do Loeba takhle navážíte??? Ten jezdec si to vůbec nezaslouží! Je to nejlepší jezdec současnosti a výsledkově i nejlepší jezdec celé historie. A nikdy, zdůrazňuji nikdy, neudělal žádnou ostudu, nebo něco nefér... A jaká policie, která mu tehdy jela podle Vás v doprovodu??? Pochopte už konečně, že loni, předloni tahle pravidla neplatila. O případném zastavení jezdce rozhodovala jen ta policie. A vím velmi dobře z vlastní zkušenosti, že jinak se na poškozené auto dívá policie v Řecku, v Německu, v Anglii... Nebo zase "nenápadně" dáváte najevo, že loni, nebo kdy to bylo, měl Loeb policii třeba jako podplacenou??? A proč ty okaté narážky, jako že někdo tvrdí, že FIA je čistá a bezkorupční??? Není to zcela zbytečné? To nejsou pěkná tvrzení, nebo spíš rýpání... To by chtělo totiž nějaký důkaz. Já myslím, že Loeb a Citroën nepotřebují žádnou protekci, žádné úplatky, žádné pseudovýhody a podobně, protože jsou nejlepší. Několik let jsou nejlepší.
5. 4. 2007 07:3211
0 0
Ano Josef vo vsetkom mate pravdu! Ja s tym suhlasim a vobec sa nenavazam do Seba. Ja uznavam jeho kvality aj kvality Citroenu! No neuznavam ked niekto odhodi Marcusa ci Pettera ci Mikka len kvoli tomu ze maju ine podmienky! A Seb je super clovek a zatial uplne fer to ja viem ale rovnako aj Marcus. Ale Citroen a jeho spojenie s FIA nezatajis a neodtajis preto sa navazam do FIA. Ani do Citroenu aj ked oni vedia ako na to. A viem aj to ze kde by Seba vtedy policia stopla kde nie. Ale to je jedno ja som iba rozhorceny s tym ze niekto si mysli ze vo FIA sa nemaze!!!! A Citroen asi nepodvadza ale velmi vyuziva spojenie s FIA a pani za zelenym stolom hraju tak aby bolo dobre pre Citroen. Ale je mi to jedno Ford by mal na buduci rok odstupit nechat Focusa iba ako Stobart vlastne nic by sa nezmenilo ako Citroen a Kronos a novy Focus testovat donekonecna aby bol tak spickovy ako C4-ka a ked budu zrovnatelne tak uz aj keby tam nebol Marcus tak Mikko poriadne ponahana Seba. Mna bavi sa pozerat na suboje Marcusa a Seba. A fandim Marcusovi a uznavam Seba. Ale neuznavam ked niekto tvrdi Seb je daleko lepsi od Marcusa atd. To nie je pravda dajte im rovnake podmienky a uvidite kto ma aku rychlost.
5. 4. 2007 07:5212
0 0
triplex: Chtěl bych znát jeden jedinný důkaz, zásadní informaci něčím podloženou, něčím konkrétním, o nějakém spojení Citroënu a FIA. Případně o uplácení ve FIA...
5. 4. 2007 08:4613
0 0
Jediná výhoda tohoto pravidla je, že když nebudeš mít všechny gumy, tak tě zastaví a vyloučí, a nebude o tom rozhodovat policie, která může nadržovat. A FIA si nedovolí (tedy doufám) udělat někdy nějakou vyjímku.
5. 4. 2007 09:1014
0 0
Můj názor je, že Seb je nejlepší. Odmyslete si Loeba a jaké výsledky by měl Citroen.
m.ch.
5. 4. 2007 09:1015
0 0
Nezlobte se na mě, ale jet 16km o třech kolech a mít ztrátu na prvního jen 34!!! vteřin, tak to asi fakt nejde...
5. 4. 2007 09:1316
0 0
m.ch.: Proto mě zajímá, jak to vůbec bylo! Informace z médií jsou různé. Na zahraničních stránkách všude píší, že jel bez kola, s ulomeným kolem. Tak nevím. Nevěřím, že by komisaři FIA nevěděli co dělají...
5. 4. 2007 09:4917
0 0
Hoši vy jste týpci jak sfiňa:D Že vás to baví se hádat!:D Prostě to pravidlo je na hovno a hotovo!!!
5. 4. 2007 15:2118
0 0
..pane Vratil minule jste mne pekne tocil smajlík ,ale dnes s Vami musim plne souhlasit,jsou nova pravidla a "co bylo to bylo".Podle mne Mu to kolo tak nejak fungovalo(viz. mala ztrata) a na poslednim prejezdu Ho dorazil a do servisu dojel vicemene po trech..ciste moje dedukce...
5. 4. 2007 16:3619
0 0
Záhada vyřešena! Na fotce od Petra Frýby na autosportu je foto Toniho kola. Teda spíše jeho zbytku. Dojel jen na středu ráfku, takže vyloučení bylo oprávněné, ale dál trvám na tom, že mělo přijít dříve. Ve chvíli, kdy ho vylučovali, už pro bezpečnost neudělali nic (už byl v servisu), jen se papírově čertili. Škoda, pravidlo je OK, ale provedení se zpožděním z něj dělá nesmyslnou formalitu, která nic z hlediska bezpečnosti neřeší.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!