Rozhovor s Michalem Hrabánkem

Michal Hrabánek se nedávno stal novým šéfem týmu Škoda Motorsport. Teď si konečně našel čas na několik našich otázek.

Michal Hrabánek se nedávno stal novým šéfem týmu Škoda Motorsport. Po zvolení do funkce měl hodně práce a těžko si hledal čas na odpovědi, které jsme mu zaslali již krátce po zvolení. Nakonec jsme se dočkali, a tak se nyní můžete dozvědět něco o něm a jeho názorech na některé věci.


Dobrý den, gratuluji ke zvolení vedoucím týmu Škoda Motorsport. Můžete nám říci něco málo o sobě a o svém dosavadním působení v týmu?

Je mi 38 let, jsem ženatý a s manželkou máme jednu dceru. Pocházím z Mladé Boleslavi a ve Škoda Auto pracuji od roku 1992. V oddělení motorsportu jsem oficiálně od 1. dubna t. r. V minulosti jsem s tímto oddělením několikrát spolupracoval na různých projektech.

Jaké cíle jste si stanovil pro sebe a pro tým?

Jednoznačnou prioritou pro celý tým mých spolupracovníků je nyní vývoj nového vozu – Fabie Super 2000. Paralelně s vývojem auta samozřejmě musíme pracovat na úpravě vnitřní struktury oddělení tak, abychom mohli úspěšně a zejména také dlouhodobě fungovat. Nezbytnou součástí toho je také pečlivý výběr externích partnerů

Myslíte, že má třída Super 2000 budoucnost? Pro koho je podle vás určena?

Tím, že jsme se jako značka Škoda rozhodli pro třídu Super 2000 zároveň deklarujeme, že se jedná o kategorii, o které si myslíme, že se bude úspěšně rozvíjet. A určitý podíl na budoucnosti této kategorie tedy poneseme i my. Osobně vidím jako největší výhodu této kategorie, že umožňuje vytvoření rallyového speciálu více automobilovým výrobcům než doposud a vozy samotné se mohou účastnit všech národních i mezinárodních šampionátů.

Můžete prozradit, v jaké fázi vývoje je vůz Škoda Fabia Super 2000 a zda ji ještě letos někde uvidíme v akci, třeba i jako vůz předjezdce?

K vývoji vozu bych nyní prozradil pouze to, že dokončujeme celkový koncept vozu a jmenujeme dodavatele hlavních celků vozu – zejména motoru, převodovky a podvozku. Co se týká nasazení vozu jako např. předjezdce ještě v letošním roce – pokud budeme s vývojem v tom stádiu, že se to ukáže jako smysluplné, tedy že nám to skutečně něco přinese z hlediska vývoje, tak takové nasazení vozu není vyloučené. Těžiště testování a ověřování vozu v rámci soutěží (samozřejmě mimo oficiální klasifikaci) je ale jednoznačně až v roce 2008.

Kde je podle vás klíč ke snižování nákladů v MS?

Toto je otázka, která sama o sobě není jednoduchá a vyžaduje více prostoru než nám dává tento rozhovor. Je potřeba se podívat na celkovou strukturu nákladů jednotlivých týmů a jednotlivé nákladové položky diskutovat s těmi, kteří na ně mají největší vliv. Určitě je třeba začít u techniky vozů, ale ta sama není jediným problémem. Já sám nemám v tuto chvíli všechny potřebné informace a nechci se tedy pouštět do nějakých hlubokých úvah na toto téma.

Co by se muselo stát, aby Škoda uvažovala o návratu do MS jako tovární tým?

Mistrovství světa by muselo být takové, abychom byli přesvědčeni, že nutně vynaložené prostředky přinesou značce odpovídající marketingový efekt. Poté bychom o MS určitě začali uvažovat.

Chcete se nějak vyjádřit ke kauze First Motorsport?

K celé záležitosti snad jen tolik – Škoda Auto udělala v této věci opravdu maximum, v určitých chvílích i něco navíc. To, že nakonec k prodeji vozů společnosti First Motorsport nedošlo není naší vinou. Jsme rádi, že všechny vozy Fabia WRC mají v tuto chvíli své majitele, kteří zajistí účast těchto vozů v soutěžích. Osobně mne potěšilo, že zájem o koupi Fabií WRC byl vyšší než počet vozů, které jsme měli k dispozici.

Bude Škoda nějakým způsobem podporovat i rally soutěže u nás? Letos byl třeba zrušen poměrně oblíbený Fabia Cup…

O možných formách podpory pohárového soutěžení u nás v České republice budeme interně ve Škoda Auto hovořit. Nyní to ale není na pořadu dne.

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho úspěchů v nové funkci.

Komentářů celkem: 45
11. 6. 2007 18:0121
0 0
jdu si dočíst ten svět motorů. tenhle rozhovor je naprosto o ničem. půl roku v tahu a oni dokončujou koncept vozu. v kategorii WRC zatím CRT ukazuje že zřejmně byla cesta kudy jít jenomže v tu dobu vedli škodovku slepci. jestli v tom hodlají pokračovat uvidíme za rok. snad se naplní pořekadlo : nový koště dobře mete
mecirek
11. 6. 2007 18:3822
0 0
taky zaleží kdo s ním metesmajlík)
cromik
11. 6. 2007 18:5423
0 0
Rozhovor obsáhlý,dozvěděli jsme se veliké NIC!! Řekl jen jednu velkou pravdu proč né auto WRC u Škody.Protože vozy S 2000 se mohou účastnit všech národních i mezinárodních šampionátů.TEDY I MMČR a ME a IRC.
11. 6. 2007 19:1424
0 0
to cromik: A co si cekal??? Technicky plany? Na motoru mame super napady, popsany nize. Tyhle rozhovory jsou vzdycky obecne vedene. Vsimni si ze Filip Schovanek se taky nekterym dopovedim diplomaticky vyhyba...proc asi?!
11. 6. 2007 19:4525
0 0
Taky jde možná trochu o to, aby v době, kdy ŠM dokončí vývoj, už nebyla poptávka po S2000 z větší části nasycena. Aby pak vůbec měli o to auto zájemce. Přeci jen mají Peugeot s Fiatem docela náskok...
11. 6. 2007 20:1726
0 0
Již ted je pozdě,jako obvykle kde nic tu nic,snad se vrátí za dva roky doba 1,6 kit kar smajlík
11. 6. 2007 20:5227
0 0
když tak koukám na možnou podobu toho zázraku tak mám pocit ,že je to opticky o 300kg težší než konkurence .Hlavně mne dostavají ty konce zadního nárazníku a předních blatníků .To bude asi velký přínos v odporu vzduchu .... .A jak tu bylo už napsáno než s tím vyjedou tak u konkurence bude zas všechno jinak ....Škoda.
Josef Sitník
11. 6. 2007 21:0728
0 0
Souhlas dalva. Kdo jednou okusil felicii KC 1.6, musí zaplakat. Jinak je to snad dobře, možná bude auto volně k prodeji, ostatně jako kdysi za dob Svazarmu. Jenom to nicneříkající tlachání - nakonec kdo by si vyskakoval víc? Ani Pavel, ani Vráťa... Že by Josef? Má zázemí mimořádně kvalitních výsledků, ale málo německé příjmení...
11. 6. 2007 21:5229
0 0
Nic proti němu nemám , ale řídit takovou partu musí jen dobrej jezdec a zároven konstruktér , ty lidi od kancelářského stolu , to je o ničem
mecirek
11. 6. 2007 22:2330
0 0
dalve. tak to nesouhlas, jak jinak chces schovat asi ty kola! videl jsi treba S2000 nekdy??. je to jen optika. podivej se treba na polo. peugeot je taky pekne rozplaclej. jedinej jak chudej pribuznej co vypada jako Nko je Toyota.me se libi ze vsech nejvic, rozhodne to neni neaerodinamicky tvar. u rally zas ten odpor vzduch neni tak markantni. jsou daleko vetsi specifika. hlavme ne necytejte za slovo s tou aerodynamikou. neni tak markatni neznamena vubec, ano!!
11. 6. 2007 22:2831
0 0
Jo, dobrej jezdec je k tomu velení potřeba, ale manažerský schopnosti ať má jakýkoliv, klidně žádný, že... Nebo radši naopak? smajlík
11. 6. 2007 22:4832
0 0
Rozhovor jak s politikem v nedělní sedmičce-zeptejte se na co chcete, já vám na co chci odpovím, takže nevíme skoro nic,akorát že je pan Hrabánek ženatej a má dceru.Měli by si pospíšit, než to auto začne pořádně závodit (od roku 2009), možná už pánové na FASu tuto třídu S2000 zakážou.
12. 6. 2007 09:3033
0 0
Musí to bejt dobrej jezdec, aby nejezdil pozdě do práce... jinak s těma blatníkama...to je právě kvůli aerodynamice výření za kolem
12. 6. 2007 09:3134
0 0
samozřejmě víření smajlík
12. 6. 2007 10:4735
0 0
To je myšleno ironicky, že měl tolik práce a nemohl odpovědět dříve? Vždyť tyhle diplomatické odpovědi mu nemohly zabrat víc než 10 minut. Bohužel se zdá, že s novým šéfem se toho jinak moc nezměnilo, aspoň co se týká informací o plánech ŠM. Spojení Kopecký - Fabia by bylo pěkné, ale já bych Kopeckému mnohem víc přál WRC, S2000 by pro něj byl krok zpátky.
12. 6. 2007 13:1136
0 0
re.zzz:Tak to asi ostatní ve skupině jsou asi jelita když to nepotřebují ..... .Dobře u Fordu to je jejich prvotní nápad ,ale na rozdíl od Škodovky maj solidní motor .Což dle výsledků je patrné .
12. 6. 2007 13:3637
0 0
Dave: tak teď teda netušim co kdo nepotřebuje... pokud ti jde o ten zadní nárazník a přední blatníky, tak to samý maj snad všechna WRCa ... ale nechápu co s tim má společnej motor. Dobře tohle je S2000 a ne WRCo, ale proč nepoužít to co se osvědčilo ve vyšší kategorii? Prosil bych vysvětlení...děkuji
KITer
12. 6. 2007 13:3838
0 0
Dave: Jestli porad mluvis o tom zakonceni blatniku a narazniku, tak to uz je dneska standartni aerodynamickej prvek. Zacal s tim asi Ford ale pak se to rozsirilo. Ma to krome Focusu i Impreza, C4, Fabie nebo treba Punto S2000 atd atd. Je to uplne bezny a bochybuju, ze by to vsichni pouzivali, kdyby to ani trochu nefungovalo...
12. 6. 2007 20:5239
0 0
Nic ve zlém ale poslední zajímavý članek Punto S2000 hovoří za vše .Čisté a na nic si nehraje .Než ten monti system ala Fabie 2000.Porovnejte pohled první foto s p.Hrabánkem a šestou v článku Brynildsen testoval v Bělé Punto S2000.Jen mne napadlo zda někdo netuší kde získat udaje o čelním odporu
KITer
12. 6. 2007 20:5940
0 0
Dave: Taky sou to uplne jiny auta. Punto je mnohem ladnejsi uz v serii. Kazdopadne Fabie bude podle me nakonec vypadat trochu jinak. Tohle je jenom predvadeci maketa a ta musi zaujmout a prekvapit, ve finale budou nejaky tvary reseny urcite prakticteji. Ale ty aerodynamicky prvky urcite zustanou (maximalne v trochu pozmenene podobe) a urcite nebudou zbytecny...
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!