Suzuki: pravidla znevýhodňují nové týmy

Pravidla jsou pro všechny týmy stejná, i pro nový tým Suzuki. To ale podle Nobuhiro Tajimy brzdí další vývoj japonského speciálu

Pravidla jsou pro všechny týmy stejná, i pro nový tým Suzuki. To ale podle šéfa týmu Nobuhiro Tajimy brzdí další vývoj japonského speciálu Suzuki SX4 WRC. Velká nadmořská výška neprospívá výkonu motoru žádného z týmů. Ale u Suzuki byly problémy daleko větší. Již v polovině první etapy nejel ani jeden z jejich speciálů. Ještě ve Švédsku se podařilo zajet P.-G. Anderssonovi nejlepší výsledek v absolutním pořadí závodu MS. Ještě na prvních třech zkouškách bylo vše v pořádku a švédský jezdec se do dopoledního servisu vracel na šestém místě, když zajížděl stabilně časy v první osmičce. Ale při návratu do servisu již měl Anderson problémy s motorem.

Do servisu ještě dojel, ale tam bylo rozhodnuto, že do dalších bojů nezasáhne a místo toho bude motor odeslán do dílen k podrobné analýze. Také týmový kolega Toni Gardemeister bojoval s výkonem motoru a i v tomto případě se tým rozhodl raději pro podrobné prozkoumání motoru. To znamenalo i pro sympatického Fina konec v jeho sté soutěži v rámci MS.

„Je mi obou jezdců líto, především Toniho, který tady absolvoval svůj stý start,“ říká Nobuhiro Tajima. „Je nám jasné, že máme problém s motory, ale pravidla nedovolují měnit motory během soutěže, nebo alespoň mezi jednotlivými soutěžemi, abychom se dopátrali jádra problémů. Jsme nový tým s novým vozem a musíme naše auto dál vyvíjet a vylepšovat. To ale není jednoduché, když pravidla nováčkům toto rozhodně neulehčí. Máme opravdu velký potenciál a jsme si jisti, že se nám podaří zajet dobré výsledky a zapomenout na zklamání z poslední soutěže,“ dodal „Monster“ Tajima. A nám fanouškům nezbývá než doufat, že ten potenciál u Suzuki najdou co nejdříve.

Komentářů celkem: 18
6. 3. 2008 17:19
0 0
No to má pravdu, že tyhle pravidla jsou pro nováčky dost jako na hov.. smajlík
6. 3. 2008 18:15
0 0
JSOU TOTALNE NA HOVNO JAK PRO SUZUKI TAK PRO OSTATNÍsmajlíksmajlíksmajlík
6. 3. 2008 18:39
0 0
Na druhou stranu kdo jim brani udelat dobry motor ktery se neposere pokazde po 10km, tim padem se potom nemusi menit smajlík nad tim by se mel take Nobuhiro vazne zamyslet. smajlík
6. 3. 2008 18:49
0 0
přesně tak, tohle pravidlo ja na ho.... pro všechny, FIA se hájí tím že chce aby motory nemohly být tak převýkonováné a museli něco vydržet, na druhou stranu se soutěže neustále zkracujísmajlík pánové z FIA to prostě nemají v hlavě v pořádku a dělají všechno pro to aby MS jezdilo co nejméně teamů A HLAVNĚ ABY NEBYLO SLEDOVANĚJŠÍ NEŽ NUDNÁ F1. Proč znovu nezavedou dlouhé soutěže s hvězdicovými jízdami kde auto muselo vydržet 1000km než dojelo na start soutěže??? Tomu se říkalo rallye a ne těm sprintům co se jezdí dnes. Příští rok se třeba Monte pojede jako 5ti denní soutěž, ovšem již ne jako MS. Možná by stálo za to kdyby vznikla ještě nějaká druhá automobilová federace která by FIA dělala konkurenci aby se tam ti KRET... probudily, u nás je to stejné loni se jel K4 pohár, jenže se tam začaly objevovat atraktivní auta a hrozilo, že by časem, na MMČR (Myšák cup) už nikdo nechodil, tak ho raději zrušilismajlíksmajlík
6. 3. 2008 18:55
0 0
to cosw: víš ono udělat dobrý motor když se nemůžeš po soutěži podívat co je v něm špatně se dělá dost těžko, vývoj podle regulí FIA bude trvat třeba 2 roky, trošku drahá legrace, která za současného stavu postrádá smysl, navíc tím FIA potírá původní význam, motorsportu, což bylo auta neustále zdokonalovat a dobré nápady použít třeba i u sériových aut
6. 3. 2008 19:27
0 0
marguee.. presne
6. 3. 2008 19:33
0 0
Já nevím ale mě to stále přijde trošku jako výmluvy.Motor vyměnit můžou po dvou soutěžích pokud vím a bez penalizace.a nebo po jakékoli soutěži ale s penalizací.
6. 3. 2008 19:42
0 0
Je to sporné.Ale zas proč si na ukor dobrých výsledku nenechají dát před každým zácvodem nový nějak upravený motor a radši než to že semtam někdo vezne 1 nebo 2 body neviřeší motor ?
6. 3. 2008 19:43
0 0
to esso: jo vyměnit můžou,ale jen 5 motorů na sezónu(pokud se nemýlím) a to je hodně málo pro nováčka v MS! Sam si mohl vidět co tohle udělalo při výměně motoru o Seba, vyměnil a hned rači vraceli z5!!smajlík
6. 3. 2008 20:28
0 0
esso.
5x2=10.
Kolik závodů MS je letos vypsáno?
Jsou to jednoduchý počty.
6. 3. 2008 20:36
0 0
marquee:Nesouhlasim s tebou ze F1 je nudná.Poslední dva roky (nepocitam nadchazejici sezonu) je F1 nejzajimavejsi za poslednich cca 6 let, kdy jasne dominoval Schumacher.Dokonce bych rekl ze lonsky rok byl nejzajimavejsi za poslednich minimalne 8 let.
6. 3. 2008 20:48
0 0
to Romcek: Tady ale vůbec nejde o to že F1 je nudná, spíš jde o to, že někdo dusí "náš" sport, aby náhodou nebyl populárnější než nějakej jinej (kterej je mně osobně u zadku). Btw tady se řeší motory...
6. 3. 2008 20:57
0 0
Přesně tak chcou utlumit zajem o rally...a k motorum je to kravina pět motorů na sezonu je vážně málo.
6. 3. 2008 22:43
0 0
teperosombrero: Ja jsem jen reagoval na prispevek maequee nic vic.
Jinak reci ze se FIA snazi utlumit Rally me prijdou trochu mimo, ani nevim proc to tu vsichni rikate, driv se o tom zminil jen nekdo ale tady to co se deje ted trva maximalne mesic a nechapu vubec kvuli cemu.Nebo je to od doby kdy vyslo vyjadreni o S2000 a turbo ? Myslim tim to to vyjadreni : http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=7858 , podle me to je jen plussmajlík
7. 3. 2008 08:11
0 0
S tou konkurencí prohnilé FIA je to zajímavý nápad, ale jde to vůbec? Mám totiž dojem, že i IRC je "schválená organizací FIA". Takže tudy cesta téééž nevede.
7. 3. 2008 20:42
0 0
Horac89 , baiardo :Ale pokud nevymeni za upraveny tak ten problem nevyresi a auto nikdy poradne nevyzkousi
7. 3. 2008 21:01
0 0
a co možnost testování mimo ms
Walach.WRC
8. 3. 2008 14:38
0 0
To je taky nejak omezene ne?
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!