Z historie MS – neslavné konce v soutěži 10.
Rally Argentina byla v minulosti svědkem řady velmi dramatických situací. Své by o tom mohl vyprávět Ari Vatanen, který po těžké havárii v roce 1985 přežil svoji vlastní smrt (více si můžete přečíst v našem seriálu Neslavné konce v soutěži)
I havárii Markko Martina jsme v našem seriálu připomínali (viz tento odkaz).
Nyní se však přesuňme do roku 2001 – do doby, kdy se po tratích rychlostních zkoušek proháněly Octavie WRC řízené Arminem Schwarzem a Brunem Thirym. A připomeňme si dramatické chvíle, ke kterým došlo při čekání na vjezd do servisní zóny po jedenácté rychlostní zkoušce.
Diváci pobývající na louce poblíž servisní zóny si chtějí dopřát a užít pořádnou barbecue párty. Oheň z grilů zapaluje trávu a vzniká požár, který se rychle šíří a zasahuje i parkující auta fanoušků. Pomoc hasičů je nezbytná a k místu požáru se vydává cisterna s vodou. Ta se šíleným tempem řítí do křižovatky typu T, řidič nezvládá pravotočivou zatáčku a vůz se převrací na bok v místech, kde čekají obě Octavie WRC.
Nádrž dopadá na přední část vozu Bruna Thiryho, který v tu dobu sedí vevnitř i se svým spolujezdcem Stéphanem Prevotem. Z těžko uvěřitelné havárie, jejíž záběry posléze oblétají celý svět, vyvázli jako zázrakem nezraněni. Ani Škoda Octavia WRC Armina Schwarze se nevyhnula poškození, a tým tak musel ze soutěže odstoupit.
Mnohem hůře dopadl člen týmu Škoda Motorsport Dr. Jens Pohlmann, který při této srážce utrpěl vážné zlomeniny a byl převezen do nemocnice.
A jak na incident vzpomíná Bruno Thiry? "Do auta jsem nastoupil sotva pět vteřin předtím. Zaregistroval jsem, že se proti nám řítí něco hodně velkého, hned nato se začalo stmívat. Naštěstí jsem neměl připnuté bezpečnostní pásy. Instinktivně jsem se skácel na stranou hlavou na Stéphanova kolena. Náraz byl tak silný, že při něm pneumatiky sklouzly z ráfků. Naším štěstím bylo, že auto vrazilo do pravých zadních dveří, zatímco uvolněná, šest tun vážící cisterna se skácela na přední kapotu. My se Stéphanem jsme byli mezi. Samozřejmě nám také pomohl silný ochranný rám.
Byla to neuvěřitelná zkušenost, na kterou nikdy v životě nezapomenu. Na druhé straně si musíme uvědomit, že to vše mohlo dopadnout ještě mnohem hůř. Zóna, ve které se to stalo, byla naštěstí uzavřena. Normálně se kolem vozů, čekajících na přeskupení, pohybují desítky diváků, novinářů, mechaniků. V takovém případě by to byl opravdový masakr." (pozn. jezdcova slova jsou převzata ze stránek motosportcz.cz)
Foto: Tým
ale hlavníMAGOR (MAGOŘI) jsou zase jenom nezodpovědní diváci(rádoby fanoušci)těm pitomcům nechat všechno zaplatit a ještě na něsíc do chládku protože takových pitomců je i na našich rally víc než dost