Ondřej Plšek - eWRC.cz
29. 3. 2008 20:28 − 3269× − 22

Týmy nesouhlasí s rotací soutěží

Zástupci továrních týmů se začínají velmi hlasitě ozývat proti plánované rotaci soutěží v mistrovství světa.

Tento týden se konalo zasedání světové rady FIA, která rozhodla u budocnosti mistrovství světa v rally. Jen pár dní poté se ozval sportovní šéf Citroenu Olivier Quesnel. "Nejnovější rozhodnutí jsou jen prvním krokem. Dalším musí být změna kalendáře," řekl Quesnel, který je známý svým odporem k Jordánské rally.

Nyní se ale začínají ozývat zástupci i dalších týmů, kterým se nelíbí kalendář pro příští roky. Týmový šéf Suzuki se jako nováček zatím k situaci příliš nevyjadřoval, ale nyní se i on zmiňuje o nesouhlasu se soutěží na Blízkém východě a dalšími soutěžemi v budoucnosti. "Důležitými trhy pro Suzuki jsou Indie, Rusko a Čína. Pokud bychom mohli jet alespoň v jedné z těchto zemí, tak by jsme byli spokojeni," řekl Nobuhiro.

Mistrovství světa již se soutěží v Rusku do budoucna počítá, ale Japonci vadí hlavně neprůhlednost výběru světových soutěží. "Nikdo nedokáže pochopit, proč se pojede Jordánsko a proč vypadne Monte Carlo," dodal Nobuhiro "Monster" Tajima. S vyškrnutím Rally Monte Carlo nesouhlasí ani jeho kolegové Olivier Quesnel a Mark Deans (sportovní ředitel Fordu). "Nejsem dvakrát nadšen z návratu do Valence, ale začátek sezóny jednoznačně patří do Monte Carla," řekl Deans, kterému vadí hlavně Bulharsko. "Co tam budeme dělat?" ptá se Deans.


Týmy nesouhlasí s vyřazením Rally Monte Carlo

Zástupci továrních týmů tak navrhují určení šesti až osmi soutěží, které v MS zůstaly. Šlo by o tradiční soutěže jako Monte Carlo, Finsko, Akropolis atd. Podle Tajimy by se ostatní soutěže ohodnotily body a nejlepší by zůstaly v kalendáři MS.

S podobným řešením souhlasí i šéf Subaru David Richards. "Ten kalendář je totální nesmysl," řekl Richards. Sám ale nepočítá s tím, že by tlak týmů vedle k jeho změně. "Světová rada schválila kalendář pro roky 2009 a 2010 a nikdo nebyl proti. K žádné změně nedojde." Ovšem sám Richards předpokládá, že s novými soutěžemi v MS budou potíže. "Minimálně dvě z nich se vůbec neuskuteční, protože pořadatelé prostě ještě nejsou připraveni. A pokud se přeci jen uskuteční, tak to nebude na takové úrovni, na jakou jsme zvyklý. Počítám s tím, že v roce 2010 se uskuteční jen deset podniků MS." Richards tím má na mysli soutěže v Bulharsku, Rusku a Indonésii.

Jeho kolega Olivier Quesnel předpokládá, že za výběrem nových soutěží MS jsou jen politické motivy šéfa FIA Maxe Mosleyho. "Víme, že pan Mosley je velmi chytrý, ale měl by si dát pozor, aby nebyl až příliš chytrý. Pro nás je mistrovství světa v rally investicí. Pokud zůstanou v kalendáři MS soutěže jako je Bulharsko, tak končíme."

rallye-magazin.de

Komentářů celkem: 22
29. 3. 2008 21:191
0 0
no tak to je docela zajimavé počteníčko smajlíksmajlíksmajlíksmajlík
29. 3. 2008 21:222
0 0
no ta poslední věta je docela zajímavá....
29. 3. 2008 21:363
0 0
ale je to pravda a začínaju sa to cele meniť...WRC zostavaju a zahradia ich S2+ ktore sa po odchode WRC budu nazývať WRC kalendár bol tiež na hovnec a už sa proti tomu stavaju aj týmy...super kiež by to takto išlo dalej možno o pár rokov tu máme staré dobreee rallysmajlíksmajlíksmajlík
29. 3. 2008 21:424
0 0
to sem zvědav jak to dopadne snad tými vyhrajou svůj boj
29. 3. 2008 21:585
0 0
No tak jsme se konečně dočkali nějakého ataku, je dost, že se už probrali a začínají "trošku" zlobit. ve spoustě věcí souhlasím a zejméne s třetí větou od konce......
29. 3. 2008 22:006
0 0
"a" (proč to nelze upravit jako ve fóru smajlík )
29. 3. 2008 22:597
0 0
jsou Indie, Rusko a Čína. to chtějí ale Bulharsko ne a ČR tu chce jen p. Regner v podobě velkýho startovní ( kandidácká země ČR - ha ha ha ) smajlík
29. 3. 2008 23:068
0 0
A proč ne ČR??? Furt lepší než Indie a nějaké po.... Bulharsko...... ??????? smajlík
29. 3. 2008 23:569
0 0
"Světová rada schválila kalendář pro roky 2009 a 2010 a nikdo nebyl proti. K žádné změně nedojde." A ted můžete řešit co chcete na 2 roky zmrazeno.
29. 3. 2008 23:5710
0 0
Trochu pozde, ale prece. Jen nechapu, proc se tech nekolik malo tymu nedomluvi na jednotnem postupu. Vzdyt jim jde o jedno a to same. 4 tovarni tymy by snad mohli tahnout za jeden provaz. V F1 existuje FOCA, neboli sdruzeni konstrukteru, ale ve WRC nic a nechaji si diktovavat od postavicek jako Mosley, nebo drive Mehta.
29. 3. 2008 23:5911
0 0
Jestli je ČR lepší než Indie si zrovna jistej nejsem... Potenciál Indie je oproti ČR někde jinde. Čína a Rusko tam být prostě musí, protože to je obrovský trh...
30. 3. 2008 00:5912
0 0
No hlavně by mělo být max. 12 podniků a hotovo!!
30. 3. 2008 01:1713
0 0
Bylo by zajímavé kdyby si mohly automobilky samy sestavit svůj kalendář soutěží.Ovšem kdyby se domluvily!
Had
30. 3. 2008 04:3014
0 0
Jen nevím v čem je lepší Argentina než Bulharsko? Když koukám na vozový park z Argentiny(teda z fotek, filmů a dokumentů) a z Bulharska(z dovolený) myslím, že by se jim asi líp prodávalo v Bulharsku, no ale o nás si tihle lidé taky myslí, že žijeme na stromech, tak na tu barumku v MS radši zapomeňte. smajlík
30. 3. 2008 09:3015
0 0
Indie = 1 000 000 000 lidí, Čína = 1 000 000 000 lidí, každý třetí člověk na Zemi je z jedné z těchto zemí, což je OBROVSKÝ trh. Všichni tam chudí nejsou...
30. 3. 2008 09:3316
0 0
hujer Já myslím, že by se nikdy nedomluvili.smajlík
30. 3. 2008 11:4417
0 0
Rozumím tomu, že továrním týmom jde při závodění aj o propagacu svojich aut, ale nemože to byt hlavní argument k pořádání sůtěží, souhlasím s názorem setrvání 6 podniků v kalendáři a s rotaců zbývajících zavodů. A co sa týče MS v ČR, toš argument o velikosti trhu by nebyl tak nepřekonatelný, šak v současnosti nebo v nedávné minulosti podniky jako Jordánsko (4,5 mil. ob.) , Nový Zéland (4 mil. ob.) nebo Kypr (asi 1 mil. ob.) taky zrovna nejsů megatrhy. Ale vím že v sůčasnoti jde o velikost pěněženky pořadatela a né moc o "kvalitu" závodu.
30. 3. 2008 13:5618
0 0
Když jsem četl co se dělo v argentině, jak fanoušci trhali zrcátka a ničili auta, tak tam bych jim dal hned STOP na pár let. A místo nich jiný stát a nazdar. Ale to Monte Carlo, to je fakt soutěž, která je super organizačně zajištěná a i pro diváky zajímavá. Jsem zvědav, kolik fanoušků pojede do těch států co vybrali. Myslím si, že brzy teamy udělají nějakou svoji skupinu jako je FIA, a budou si rozhodovat samotné teamy, co a kde se bude dít. No uvidíme do budoucna, ale snad pro nás fanoušky, bude víc zábavy. smajlík
30. 3. 2008 20:5019
0 0
Spousta vyjádření výše je pravdou, jde o to jestli se něco změní? Když už stihli zničit WRC, tak jěště výběr zemí ?? Tihle pánové jsou teda "borci" smajlík Ale podiskutovat si na těchto str. můžem.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!