8. 10. 2008 10:06 − 3532× − 32

Szabó: „Nechci si připadat jak Alenka v říši divů“

V loňské sezóně získal Viktor Szabó titul vicemistra v šampionátu sprintrally a současně vicemistra v kategorii PV.

V loňské sezóně získal Viktor Szabó titul vicemistra v šampionátu sprintrally a současně vicemistra v kategorii PV. Jeho souboje s Petrem Hozákem i dalšími jezdci byly kořením vyrovnané a napínavé bitvy o přední příčky v „malém“ mistrovství. V letošním roce se na startu soutěže objevil pouze jednou, když se s Mitsubishi Lancer EVO IX pronajatým od týmu AP Motorsport, postavil na start Rally Šumava. Jeho cestu však zastavil ve 14. rychlostní zkoušce skok a následný střet se stromem. Poté jsme již jméno Viktora Szabó ve startovních listinách nenašli…

Viktore, proč v současné době nemohou příznivci rally najít Tvé jméno v seznamech přihlášených?

Asi hlavním důvodem byl fakt, že po Šumavě jsem do závodění trochu ztratil chuť. Nikdy jsem nebyl profík a auta si musím pronajímat, což je někdy opravdu složité. Letos se situace vyvinula tak, že jsem neměl možnost pronájmu kvalitní techniky. Opravdu již nemám zájem startovat za každou cenu a připadat si jak Alenka v říši divů, do čeho jsem to zase sedl. Ukázalo se, že takové závodění může být hodně nebezpečné.

Zkrátka není technika jako technika a není EVO jako EVO. Velmi si cením přístupu týmu R.A.M., u jehož zrodu jsem stál a jsem velmi rád, že právě ve spolupráci s těmito lidmi jsem dosáhl svých největších úspěchů. Také mi velmi vyšli vstříc kluci z Charouz Racing Systému, jenže jejich technika je pro mě ekonomicky nedostupná. V těchto týmech je zřejmé, že rally berou jako sport , což o některých jiných říci rozhodně nelze. Dalším faktem je, že moje nehoda a také ještě více vážné nehody mých kamarádů se na mě také rozhodně podepsaly.


Foto: Vít Martinovský

V čem vidíš ty hlavní rozdíly v pronajímaných vozech?

Na tuto otázku není jednoduché odpovědět. Všichni jsme na nějaké jezdecké úrovni, která se samozřejmě nějak vyvíjí. V loňské sezóně jsem třeba některé soupeře, jezdící s EVO 9 dokázal s pronajatou EVO 8 i pravidelně porážet. Pak přijedu na Šumavu s EVO 9 z jiné stáje a dostávám od těch stejných lidí vteřinu na kilometr. To si myslím hovoří za všechno. To Ti vážně vezme chuť do závodů. Neovlivníš to….Rozdíl může být dokonce patrný i na pohled zvenčí, jak se auto vůbec může chovat. Nechci ani zmiňovat následky Šumavy v podobě velmi nepravdivých a nesmyslných pomluv z úst lidí, kteří se tak zřejmě snaží zachraňovat svoji čest.

Nejsem člověk, který by měl ambice dávat dohromady svůj vlastní tým a nemám na to ani potřebný čas. Proto jsem si nikdy nestěžoval na to, s čím jezdím. Byl jsem vždycky vděčný za každý ostrý kilometr v závodním autě. Fakt je, že obdivuji všechny kluky, kteří jsou schopni jezdit rychle s půjčeným autem.

Co se událo v období mezi Rally Šumava a současnou dobou?

Bohužel se mi shodou okolností do všech úvah vmísily ještě osobní záležitosti a také pracovní povinnosti. Podnikám, firma naštěstí funguje a rozrůstá se, takže je třeba se ji náležitě věnovat. S tím je spojeno obrovské kvantum povinností, starostí a odpovědnosti. Takže v mezidobí jsem se věnoval rodině, práci a na příliš ostatního už nezbýval čas. Dokonce jsem letos třikrát zrušil termín dovolené.


Foto: Marek Felt

Přesto ale závodnické srdce jen těžko vychladne. Neuvažuješ tedy o návratu na závodní tratě? Kdy by se tě diváci mohli znovu na RZtách dočkat?

Byl jsem přesvědčený, že letos už závodit nebudu, nicméně… Tento sport pro mě vždy znamenal hodně a život si bez něj zatím představit neumím. Dlouhou dobu byl ve hře start na sprintu v Jeseníkách s velmi zajímavým autem, jednání však nebyla přímo vedena mnou a ze záměru nakonec sešlo.

Momentálně jednáme o možnosti startu v Praze s technikou WRC, nicméně vše je otázkou budoucnosti, takže v tuto chvíli nemůžu nic jednoznačně potvrdit, ani vyvrátit. Každopádně pokud bude možnost se Prahy zúčastnit, budeme si to chtít užít a rozhodně udělám vše proto, aby divákům u trati nebyla zima a viděli to, co vidět chtějí.

A rok 2009?

Mapuji situaci, možnosti a zvažuji. Objevila se seriózní nabídka pro Sprintrally, nad kterou intenzivně přemýšlím tak, abych byl schopen vše časově odpovědně ustát. Rozhodně neplánuji pravidelnou účast na velkém mistráku ani jiných větších podnicích. Také laškuji s myšlenkou vyzkoušet jinou a bezpečnější disciplínu. V blízké době bych měl zkusit cupovou Octavii na okruhy a láká mě i rallycross.


Foto: Jaroslav Krčma

Když sleduješ letošní ročník z pozice diváka, co Tě na něm zaujalo a co naopak zklamalo?

Když mám říct, co mě zklamalo, tak je to návštěvnost. Alespoň z toho, co jsem viděl třeba na Pačejově mi to tak připadá. Byl jsem se s kamarády dívat na dvou místech, které byly poměrně dobře přístupné a na obou jsme byli téměř sami.

Ani v servisní zóně už to není co bývalo. Chybí mi tam šťáva a ta atmosféra, která by lidi bavila a víc lákala přímo k závodní trati a ne jen ke sledování od monitorů. Když jsem byl malý kluk, byl pro mě závodník ohromná osobnost a účast na závodě v roli diváka byla svátkem.

Příjemné určitě pro diváka je, že se ještě dnes občas někdo odhodlá ke startu s WRCčkem. Kladně určitě musím hodnotit také přítomnost vozů S2000, i když je to pro klasické PV technicky velmi obtížný soupeř. Dle mého názoru však budou vozy S2000 ty, které budou nyní udávat tempo. Co mě hodně příjemně překvapilo, byl nástup mladých kluků, kteří mají ekonomické zázemí a možnost se výrazně rozvíjet. Věřím, že rally bude zase brzy na výsluní.

Zavítal jsem třeba ale i na Kopnou, kde jsem byl společně s Jakubem Brázdou, který jezdí ve třídě N2. Tam se mi moc líbilo, že v této třídě do závodění kluci také dávají strašně moc, má to šťávu, nádech… Potěšilo mě, že jsem Kubovi mohl předat pár svých rad, které mu třeba do budoucna pomůžou. Těm klukům z nižších tříd skutečně moc fandím a mám mezi nimi mnoho výborných kamarádů.

Jak vzpomínáš na loňskou sezónu ve sprintech? Tam přeci atmosféra nechyběla.

Vzpomínám na ni moc hezky, protože nás tam bylo pět, šest a někdy i více jezdců, kteří jsme jeli hodně podobně a vlastně nikdy nebylo nic rozdáno předem. Každý závod byl hodně otevřený, jelo se ve vteřinách a mělo to náboj. Bavilo mě to vážně moc. O to více, když jsme velkou část sezóny vedli absolutní pořadí a samozřejmě i třídu.

Moc rád také vzpomínám na léta, kdy jsme s klukama z Plzně začínali. Tehdy to byla zábava. Neexistovalo, že by závod končil vyhlášením, vždy jsme se sešli ještě někde v hospůdce a u piva závodili dál… Dnes se vše už hodně posouvá do roviny byznysu a je to vážně škoda.

Co bys popřál čtenářům, divákům a příznivcům rally do budoucna?

Rád bych všechny požádal, ať dbají především na bezpečnost, ať jsou závody bezpečné jak pro diváky, tak i pro posádky. Aby se nestávaly žádné průšvihy. Přál bych divákům kvalitní startovní pole, protože když se bude na co dívat, bude u trati i více lidí a závody budou diváky více bavit. A rally je zcela jistě sport, který si diváky zaslouží.

Komentářů celkem: 32
10. 10. 2008 16:3021
0 0
Viktor Szabó: Na Vašem autě byly viditelně špatně nastavené tlumiče, což bylo dobře vidět už na prvním průjezdu roupovské zkoušky, kde jste měl po doskoku docela krizi také vlivem velkého odskočení zadku po dopadu (stál jsem tam). Je pravda, že na autě jste měl Vaše vlastní tlumiče Öhlins nikoli původní tlumiče Protlum? Nechci nehodu nijak hodnotit, ale z mého pohledu k ní velmi přispělo právě nevhodné nastavení tlumičů, resp. útlumu zpětného rázu. Děkuji

Miroslav Fric
10. 10. 2008 18:0422
0 0
Auto jsem si pronajal vč. tlumičů. Nikdy jsem žádné nevlastnil. Díky za tento dotaz! Také ke mně se donesl tento nesmysl, stejně jako to, že jsem společnost AP motorsport dal k soudu. Ani jedno se nezakládá na pravdě a nechápu, který dementní jedinec takové věci vypouští do světa.
..TO: R1SK3R (Tomáš Arazim - nemýlím-li se, dle nápisu pod jménem na autě). Na Plzeňském okruhu byl můj čas takový především proto, že se jel na rovném asfaltu. Také jsem však právě na stadionu, kde se RZ jela od mládí sportoval, takže velmi dobře znám jeho okolí a v neposlední řadě na této RZ byli všichni důležití partneři, kteří chtěli vidět co nejkvalitnější výkon. Proto jsem se právě zde snažil o to více, na rozdíl od jezdců, kteří uvážili, že zde závod rozhodně nevyhrají. To jen na vysvětlenou. Myslet si o tom můžeš co chceš. Třeba že mám špatné závodnické srdce a rozpis. Já se s nikým hádat nechci a nebudu. Hezký víkend všem!
10. 10. 2008 19:3523
0 0
Viktor Szabó: Děkuji za velice zajímavou odpověď.
13. 10. 2008 11:2824
0 0
Než budu dementovat některá "fakta" zveřejněná v článku a dále v diskuzi a i přes dusnou atmosféru, kterou havárie na Šumavě vnesla mezi Viktora a mého otce, jsem moc rád, že tuto ošklivou havárii odneslo jen auto a posádka vyvázla nezraněna, protože těch vážných nehod a zranění bylo letos na můj vkus až příliš.

Tak kde s tou kupičkou hnoje začít? Tak třeba není EVO jako EVO. Svatá pravda. V čem jsou rozdíly? Na tuto otázku bych Viktore od člověka, který nějakou chvíli jezdí, očekával zcela jinou a věcnější odpověď! Mohl jsi říci nezasvěceným fandům třeba alespoň to, že EVO 8MR má zcela neobvykle a jako jediné EVO 6 rychlostí. Možná že Ti to sedí líp než 5tikvalt nebo to vyhovovalo tratím, kde jsi slavil své úspěchy. Jinak jaké jsou rozdíly mezi vozy Mitsubishi z TOP 10 ve výkonu a váze??? Že by třeba 5%??? Úpravci motorů jsou v Čechách jen dva nebo 3! V EVO 9 AP je elektronika motoru a diferenciálu od stejného úpravce, který dělá auta CHRS, JIPOCAR atd. Tj. jediný podstatný rozdíl, který mezi auty je, je v nastavení podvozku (diferenciály, tlumiče, stabilizátory). Těmto věcem bohužel jako hobík nerozumím, navíc nemám čas ani peníze na to, abych se nastavovat podvozky učil!!! Proto mi nezbývá nic jiného než se spolehnout na nastavení dodané pronajímatelem. Na Šumavě jsem na to patrně doplatil, protože nastavení na podobné veleskoky nebylo nejvhodnější. Ale to jsem věděl už z předchozího průjezdu inkriminovaným místem, kde jsem měl menší krizovou. Telefonicky mě na toto zrádné místo upozorňoval i sám Václav Arazim, ale když jsem tam přijížděl a viděl tolik lidí, tak jsem to z přemíry snahy podržel trochu víc a to se mi stalo osudným… co Ty na to??? Lidí, kteří před plnou strání diváků šlapou na plyn o trochu víc je ve startovním poli určitě víc.

Do čeho sis to Viktore sedl? Do auta, se kterým jezdil můj otec v roce 2007!!! Jaké výsledky se s tím vozem dají na Šumavě i jinde zajet se můžeš podívat do výsledkových listin. Je zatím mým nesplněným snem si do toho auta sednout, protože vím, že každý vůz postavený v dílnách APmotorsport byl postavený proto, aby vyhrával, né aby se pronajímal!!! To je vždy až druhotný účel každého vozu z AP. S každým, tedy s výjimkou toho posledního (se kterým zatím žádný klient nejel!!!), dokončil Václav Arazim některou soutěž MMČR na stupních vítězů!!! Navíc naším cílem každého pronajímatele jsou co nejlepší výsledky všech klientů, kteří si auto půjčí. Zpomalovat někomu auto? Chtít aby nedojel??? Co je to za nesmysl? Nájemní smlouvy jsou postaveny tak, abychom byli i my jako pronajímatelé motivováni na co nejlepší přípravě auta, odjeté kilometry = fakturovaná částka. A že to někdy nevyjde? Něco se pokazí? Rally je jenom sport, kdy nás může drobné jezdecké zaváhání nebo banální závada připravit o skvělý výsledek na poslední RZ!!! Ano to se může stát a všichni to víme. Když se to stane někomu jinému, má každý plnou hubu podobně chytrých keců, ale jakmile se to stane jemu, nedokáže to přijmout. Kydá kolem sebe hnůj stejně jako letos Viktor a v minulosti někteří další. APmotorsport pronajímá vozy Mitsubishi více než 10 let!!! Naše auta za ty roky odjela stovky soutěží u nás i v zahraničí. Za tu dobu jsou tu samozřejmě úspěchy i fatální neúspěchy. Asi za vše mluví odstoupení Václava Arazima letos na MS v Německu po 1.RZ. Prostě závodní auta jsou extrémě namáhaná a občas nevydrží něco, co by ani tak zkušený tým po tolika letech nepředpokládal!!! Abychom zlepšili i vlastní kontrolu jsou oba vozy EVO 9 osazeny shodnou elektronikou umožňující stažení dat, aby bylo zřejmé, jak klienti s vozem zachází, aby se předešlo sporům s lidmi, kteří jedou na hraně a jaxe říká jdou trochu víc do materiálu (v minulosti třeba Vojta Štajf )

CHRS a RAM berou rally jako sport? Omyl příteli. Jsou to od zárodku společnosti založené pouze na komerční bázi s cílem stavět auta k pronajímání. Tím nechci říci, že to dělají špatně, to určitě ne, ale neberou to jako sport, ale jako ryzí byznys. Možná právě proto se tam cítíš líp. Možná to bude věkem lidí v těchto týmech, možná klasicky podbízivým klientským, potažmo profesionálním přístupem ryze komerčního týmu. Ten my v AP neumíme. Nikomu nemažeme med kolem huby a nemasírujeme zastydlá závodnická ega. Nesmyslné požadavky se snažíme klientům rozmluvit. Pokud chtějí naslouchat, radíme jim, jak každou investovanou korunu, co nejlépe využít k postupnému jezdeckému růstu, né do cateringu, ale do nových pneumatik atd. Co má v dané chvíli význam, co nikoliv. Nemáme rádi historky, kdo kdy kde jak daleko skočil a kde to kdo podržel přes zoubek. Nenasloucháme jim a ani jejich vypravěče neobdivujeme, protože všichni u nás víme, jak to je riskantní a nebezpečné, protože téměř každý člověk z AP v závodním autě na rychlostní zkoušce seděl a nejakou tu krizovou zažil. Také proto každý u nás ví, jak je příprava závodního zodpovědná činnost a nikdo by si nikdy nedovolil cokoliv na voze ošidit. Děláme to na 100% našich možností a proto se dá s každým autem z AP zajet slušný výsledek i s tou historickou EVO 7, malými brzdami, 17“ koly a bez ELF turbo MAX 102 v nádrži.

Chce někdo srovnávat kvalitu přípravy vozu RAM a APmotorsport? Komu myslíš, že lidi z RAM svěřovali „střeva“ ze zmiňované EVO 8MR, se kterou jsi slavil své největší úspěchy??? A komu tedy také tak trochu vděčíš za spolehlivost vozu při loňských sprintech? Odpověď… APmotorsport. Není na tom nic divného, ani v AP neděláme vše nejlíp. Stejně jako si u nás týmy z Jihlavy, Zlína, Prahy nebo Plzně nechávají dělat některé servisní úkony, stejně tak si AP nechává dělat věci od lidí z Plzně, Prahy nebo Zlína. Ale Češi jsou zkrátka mistry světa ve vymlouvání a svalování viny za své neúspěchy na vše okolo ve všech sportech. Špatné počasí, míčky, rozhodčí, auta, trenéři… ale aby začali u sebe??? To se vidí málo kdy…. To je asi vše, co mě na tomhle článku a následné diskuzi štve.

Jinak to, že se někomu nechce platit způsobená škoda je přirozené a lidské. To se nechce nikdy nikomu. Že ten, kdo škodu způsobil, se snaží zaplatit co nejmíň a poškozený se snaží vytřískat ze škůdce co nejvíc, je snad také naprosto přirozené. Výsledná částka je vždy boj mezi oběma stranami. To, že se k řešení sporů o nemalé finanční částky zvou právní zástupci, je v civilizovaných zemích také běžné a je potřeba si na to zvyknout i u nás. Příště by situaci určitě usnadnila třeba podepsaná nájemní smlouva, že tady mají máslo na hlavě obě strany rovným dílem.

ZIP není můj bratr, strejda ani vnučka nebo jiný příbuzný, ale je můj kamarád, který bohužel letos více než s APmotorsport se aktivně účastnil všech velkých soutěží s plzeňáky!!! Tolik k jeho rodinné příslušnosti a možné zaslepenosti a zášti vůči jezdcům z Plzně a okolí.

Výše napsané není oficiální tiskovou zprávou týmu AP motosport, ale jen mým vyjádřením k výše napsanému.

Fanoušky rally zdraví Tomáš Arazim
13. 10. 2008 18:0325
0 0
Díky Tomáši,
dozvěděl jsem se spoustu nových věcí a stejně tak to, že spoustu věcí by ses potřeboval k danému dozvědět i ty. Nevidím v takovéto komunikaci smysl a opakuji, že článek byl vydán na základě dotazů lidí z mnou velmi uznávaného serveru Ewrc, tudíž jsem se snažil stručně odpovědět dle svého nejlepšího svědomí.
Vážím si z tvé strany i odstavce o finančním narovnání, který sem sice skutečně nepatří, ale rozhodně se neshoduje s tím, co koluje mezi lidmi. I když vím, kde vymyšlené nepravdy pramení, neřeším je. Skutečnost, že vyúčtování obsahuje pouze 90% předem dohodnuté ceny totálky a ne 200% mě docela uspokojuje.
Prosím, zanechme toho nesmyslného psaní komentářů k faktům, které v článku ani nejsou obsaženy a klidně zavolej. Rád se s tebou sejdu osobně a můžeme si spostu novinek předat vzájemě třeba u piva. Rozhodně již nebudu zde vyvracet tvé polopravdy a je mi jasné, že hodně z toho cos napsal patří úplným laikům, které to možná baví číst. Člověk, který se tomto sportu pohybuje si o tvém komentáři udělá svůj úsudek...
Přeji hezký den. V.
13. 10. 2008 19:3826
0 0
TO Tomáš: Nebudu hodnotit tvé argumenty , nerozumím tomu . Jen mě pobavilo jak nestavíte auta na pronájímání,ale pronajímáte je už deset letsmajlík. Když je RAM čistě obchodní záležitost,jistě je,tak co je AP? Dobročinná společnost? Nic ve zlém,složenky se platit musí a AP je firma jako každá jiná. Obviňuješ,že Viktor něco neunesl,ty jsi neunesl jeho kritiku. Kde je pravda víte jen vy dva. Líbí se mi jak se zastáváš táty. V jeho věku držet krok s mladými je opravdu těžké a obdivuji ho. Jen mu prosím řekni,že při seznamovačkách se jezdí pomalu. To už by mohl vědět. Jinak přeji tobě, tvému tátovi i Viktorovi hodně úspěchů v závodění. Jirka Sutr
14. 10. 2008 09:3827
0 0
to bobac:
myslím, že si to v tom článku nepodporuje, i když to možná vyznívá zbytečně kontrastně, ale na vysvětlenou... postavím auto, se kterým chci závodit, pak postavím jiné, chci ho prodat nepodaří se to chci ho pronajmut, toť životní koloběh závodních aut, ale určitě to není tak, že mám auto, se kterým závodím já a postavím vedle toho 2. nebo 3. tzv.klientské tak, aby mě to stálo co nejméně peněz a to budu pronajímat, jak to vyznívá z Viktorovi odpovědi v článku.

Jinak to za kritiku nepovažuji, považuji to za nesmysl, který jsem chtěl ve svém vyjádření dementovat.

Dále nevidím ve svém vyjádření ani slovo o tom, že Viktor něco neunesl... vážně to tam nevidím...

A poslední věc, nehájím svého otce, ale především práci lidí, kteří ta auta připravují a vím, jak těžce nesou jakékoliv odstoupení pro technickou závadu, můj otec pod to auto už moc neleze...

A s tou pomalou jízdou při seznamovačkách, víš jak to je, starýho psa novým kouskům nenaučíš, prostě je to v něm... já taky netrénuju zrovna pomalu, ostatně stejně jako všichni ti, kteří trénují v Evu nebo Subu...

Howg
14. 10. 2008 13:2928
0 0
Kluci, myslím, že by bylo dobré si to vyříkat mezi sebou. Nicméně chápu, že pokud je nějaká věc v článku zmíněna, je právem druhé strany na ni reagovat. Jinak ale doporučuji podobné spory nerozviřovat, myslím, že to neprospívá ani jedné straně. Hodně štěstí Tome, i tátovi, a Viktorovi samozřejmě též.
14. 10. 2008 13:4629
0 0
Myslel jsem to na to jak jsi psal,že někteří neumí přijmout,že taková je rally. A k těm kouskům - ohrožuje to ostatní. A hlavně ty,kteří se učí a pak na ně někdo tlačí a troubí. Já bych mu neuhnul.
14. 10. 2008 18:3630
0 0
Tedka tu nechci rozebirat dany pribeh pana Szaba a AP Motorsportu Litvinov, jelikoz do neho nevidim uplne otevrene, nicmene chtel bych se tu "zastat" AP Motorsportu Litvinov a jejich prace.

Mame od nich vuz, ktery si servisujeme prevazne sami, nicmene kdykoliv se na dany team(Predevsim na "Pípu" ci Arazima) obratime, radi nam poradi s cimkoliv..nastavenim podvozku az po samostnou mechaniku vozu ackoliv v tuto chvili nejsme pro ne jiz "financne vyhodni" a z toho soudime, ze ty lidicky to zkatka bavi a rozhodne to nejsou zadny mladosi. Jsou to ostrileni chlapi, kteri vi co delaji a vedi co do auta davaji.

Kdykoliv by mohli nas a verim, ze kohokoliv poslat jak se rika nekam, kdyby to byla spolecnost, ktera chce jen vytezit co nejvice z pronajmu vozu, ale u nich to tak neni. Jsou pratelsti a velmi ochotni a takovych lidi s takovym pristupem si osobne velmi vazim, jelikoz za cenne rady by si mohli nechat zcela v klidu a pravem platit.

Jinak doufam, ze pan Szabo najde nekdy chut vratit se do sedadla zavodniho vozu, urcite to bude stat za to a urcite to ozivi rally scenu u nas.

Ahoj vsichni. Michal Kraml
15. 10. 2008 06:4031
0 0
M.i.k : otázka je jestli by se k vám chovali stejně kdyby auto nebylo od nichsmajlík. Ale jinak vím o čem mluvíš. My máme auto od Bryndů a připadám si tam jako doma. V servisu si mohu vybrat mezi švestkovým koláčem,bábovkou a gulášem. Donesou mi to až pod nos a auto je skvěle připravené. Další důvod proč chci zůstat v A5 i když v PV bych byl vidět víc i když bych dojel na 75. místě
15. 10. 2008 10:2032
0 0
To Bobac: Ja si myslim, ze chovali,a le to je pouze muj nazor....jinak takhle by to melo byt jak pises - zkratka skvela atmosfera a pohoda pri zavodech.....

urcite obcas nekde neco zaskripe z jakehokoliv duvodu..to se zkratka v obchode stava, nicmene rally je krasny sport a vyse vsichni jmenovani ho delaji na krasne urovni a tudiz nema cenu neco nekomu "vycitat ci nenapadne obvinovat", jelikoz vsichni ho delaji s velkou nekolikaletou zkusenosti a to mi prijde nefer. Tod vse..jen muj nazor.

Jinak ahoj a hezky den vsem na ewrc! Michal Kraml

Michal
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!