4. 11. 2008 16:15 − 3396× − 47

Rozhovor s Milanem Blahoutem

S Milanem jsme si popovídali o jeho pohledu na současnou rally a o jeho vztahu k amatérským soutěžím, které sám i pořádá

Se známým soutěžním jezdcem a ostříleným matadorem Milanem Blahoutem jsme si popovídali o jeho pohledu na současnou rally a o jeho vztahu k amatérským soutěžím, kterých se také jako jezdec i pořadatel zúčastňuje.

Milane, sám pořádáš automobilové závody pro amatéry, takzvanou Amater rally. Jak se díváš na současnou situaci ve vztahu FAS a amatéři?

Určitě se mi to nelíbí. Nelíbí se mi, že bych mohl přijít o mezinárodní licenci jezdce díky tomu, že se chci zúčastnit amatérských soutěží. Dříve ta možnost také byla. Jezdci z „federálu“ si také občas chtěli někde vyzkoušet svoje auta, a tak jeli malej mistrák. Podle právních předpisů se soutěžním autem nesmím ani vyjet nikde mimo soutěž na silnici, a kde jinde si ho vyzkoušet? Já všechny soutěže pro amatérské jezdce vítám. Je potřeba si taky uvědomit, že se díky tomu doplňují již dost prořídlé stavy současných posádek. Když se podíváte do minulosti, tak hodně jezdců má první zkušenosti právě z amatérských rally. Beru to rozhodně jako přínos a spíš Autoklub ČR by měla být instituce, která to podpoří a v pořádání pomůže minimálně radou. Rozumím tomu, že start licencovaných jezdců v jednom pořadí s amatéry je nesmysl, ale je možnost startovat třeba mimo pořadí, nebo třeba v nějaké VIP kategorii. Problém teď asi vzniká trochu s časoměřiči, kteří stejně jako jezdci mají licence a podle nařízení FASu nesmí na takovýchto akcích působit. Určitě si ale lidi i s tímto poradí a vyřeší se to.

Myslíš, že třeba tohle není jeden z velkých problémů, že se licencovaní časoměřiči, tedy lidé, kteří mají s rally dost zkušeností nemůžou amatérských rally zúčastňovat?

Jak říkám, považuju to za hloupost, ale určitě si s tím jako pořadatelé nějak poradíme. Časomíra se dá vypůjčit, a nebo se bude měřit jinak. Je to ale škoda hlavně pro ty účastníky, pro které to bylo určitě fajn stát na startu amatérské rally, a sledovat profesionálního časoměřiče, ty tikající hodiny. Utvářelo to tu správnou atmosféru.

Sám jsi jedním z organizátorů závodů, které jsou dnes označeny za nelegální. Máš ty sám osobně obavy, že přijdeš o licenci a o možnost startovat v Mistrovství České republiky?

Z toho opravdu strach nemám. Když se tak rozhodne, a já bych o licenci přišel, tak mi to ani moc vadit nebude. Rally se začalo ubírat trochu někam jinam, než jsem si já za mlada představoval. Amatérských závodů se jezdí všude po Evropě dostatek, a i u nás se určitě dál jezdit budou, takže soutěží, kde se jde svézt bude dostatek. Aut na „erzetkách“ a Rally Cupech, nebo u nás na Amater rally bude jezdit víc, než v „oficiálních“ soutěžích, to jsem si jistý. Pro mě je taky podstatné, že třeba na amatérské rally můžu vedle sebe svézt nějakého sponzora, nebo partnera. Třeba jako na Berounce. Určitě tam nejedu kvůli tomu, abych tam vyhrál a nebo si dokazoval před těma klukama, že jedu rychle. Naopak když k nám přijdou, tak jim vždy rád poradím a předám zkušenosti, který jsem za ty roky nasbíral.

Jak se ty díváš na argument, že amatérské soutěže nemají takové zabezpečení, a že mají mnohem benevolentnější bezpečnostní předpisy?

Určitě se na amatérských soutěžích necítím nebezpečně, a to co jsem viděl já, tak byly soutěže mnohdy líp zabezpečené než oficiální rally. Pořadatelů s vysílačkama tam stojí většinou daleko víc. Sanitky a další bezpečnostní zabezpečení bylo také vždy na úrovni. Rozhodně je bezpečnější se svézt při takovéto amatérské rally se zabezpečením, než se někde v provozu nebezpečně honit.

Co si myslíš, že stojí za tak velkou oblibou amatérských soutěží v poslední době? Proč podle tebe třeba ti stejní jezdci nejedou rallysprinty?

Všechno je to o financích a o podmínkách. I relativně levné rallysprinty jsou mnohem dražší, než závodění na amatérské úrovni. FAS by se měl podívat taky trochu dolů, mezi ty soutěžáky, kteří jezdí a nemají tolik finančních prostředků. Právě ti nejvíc uvažují o tom, že půjdou jezdit mezi amatéry.

V poslední době si často jezdil mezi historiky a například na Barumce jsme tě mohli vidět v takzvaných Rally Legendách. Jak se ti mezi historiky líbí?

Mezi historiky se mi líbí možná víc než mezi soudobými auty. Barumka ale byla v tomhle trochu jiná. Barum rally mám moc rád, ctím jí, a byl to vždy můj nejoblíbenější závod. To co tam ale letos pořadatele přichystali na nás, na historiky, to mě teda dost naštvalo. Dělali jsme tam jen křoví, a chovali se k nám jak kdyby jsme byli jen na obtíž. Házeli nám klacky pod nohy, kde to jen šlo. Některé posádky třeba už vyhodili po okruhu ve Zlíně, kdy je vyloučily údajně za to, že si nerozsvítili světla do vložky. Nikdo to ale nikomu neřekl a není to podmínka. Druhý den nikdo nic nevěděl, kdy se co jede, lidi na erzetách nevěděli o tom, kdy historici pojedou a pak se divili, když jsme začali jezdit. Někteří už odešli a vůbec nevěděli o tom, že se ještě nějací historici pojedou. Všude jinde, i ve světě jsou historici jako lákadlo, tady jsme byli na obtíž

Děkuji za rozhovor.

Komentářů celkem: 47
4. 11. 2008 19:1721
0 0
milane,jsi velká osobnost a souhlasím s tvými názory i s názory předešlými a to že mišicup je proti rally cupu a ostatním amatérským soutěžím nuda je pravda
4. 11. 2008 19:1922
0 0
To kalderon:konečně rozumná řečsmajlík Diky
4. 11. 2008 19:2323
0 0
není začsmajlík
4. 11. 2008 19:2924
0 0
to R.Kutej, Míráč : Neříkám, že Mitsubishicup není nuda, ale říkat že jezdci s Myšákama jsou trapní to se mi nezdá dobrý !!!!!
4. 11. 2008 19:4025
0 0
Pěkné, pěkné a zárověň smutné. Moc ti Petře za ten rozhovor děkukuju.
4. 11. 2008 20:0226
0 0
To Rallme:Dobrý to neni,ale je to tak a jezdci za to nemůžou.Všichni dobře víme jakou úroveň měl náš mistrák. A jakou má teď???
4. 11. 2008 20:0927
0 0
mirac-přesně tak,na mistrák jednou budeme jezdit do maďarska a do belgie nebo holandska,tam se mají
4. 11. 2008 20:2928
0 0
V celku souhlas s p. Blahoutem, jen nesouhlasím s myšlenkou že na soutěžích se necítí nebezepčně. Rally JE nebezpečný sport.. ale jinak souhlas a jak se říká dá-li bůh a sponzor smajlík tak: smajlík "amatéři"smajlíksmajlík
MPI
4. 11. 2008 20:3129
0 0
Pěkný rozhovor,díky za něj... Jen velká část komentářů se zvrhla ,,trochu" mimosmajlík
4. 11. 2008 20:5630
0 0
kalderon:všichni víme kam to tady spěje,jen někteří to stále nevidí.WRC - ach josmajlík
4. 11. 2008 23:2831
0 0
To míráč a r.kutej: Hosi, samozrejme, ze doba kdy u nas jezdilo pres deset wrců byla super, ale proste tedka se jezdi s n-kama a za tu dobu co se s nima jezdi sly taky nahoru, ale pripada mi dost ubohe rikat a klucich co s nima jedou dal nez na desatem miste, ze couvaji a nazyvat je polojezdci. Chtel bych videt vas dva, jak s nima jedete na bednu.... Kazdy kdo si do toho zavodaku sedne a jede si toto nezaslouzi. Pan Gondík si jede treba pro zábavu, tak proc mu to brat. Sednete si do toho taky pro zabavua jako bonus neco vyhrajte, kdyz jste takovi strelci...
5. 11. 2008 01:1332
0 0
Ondrasek29 nepochopil si mě jak sem to myslel.. já nemluvím o wrckách to vůbec ne. Já tvrdím, že průjezdy historiků jsou lepší než průjezdy většiny miší. Protože velká část pilotů miší to s nima prostě podle mého názoru neumí. A neříkám to podle místa.. i ti kdož jezdí hlouběji v poli jedou dobře. A Gondíkovi to neberu.. pokud ho to baví, ale pokud soutěžák na rychlostce couvá tak pro mě je to prostě trapný výkon.
5. 11. 2008 01:1533
0 0
Míráč o wrcech to není... wrcka si mohlo dovolit pár jezdců..
5. 11. 2008 08:1434
0 0
R.Kutej neříkam,že je to o wrcech,ale myslím tím,že někdo tady tu krásnou dobu s wrc zabil. A proč???
5. 11. 2008 08:5235
0 0
to Kutej: jak si tak čtu tvé názory, pokud se tomu dá říct názor ( spíš urážka ), tak to vypadá, že máš doma alespoň tři tituly, co? Měl by ses nad sebou zamyslet. Nebo si alespoň udělat řidičák, sehnat peníze a auto a ukázat nám všem, kteří to neumíme, jak se to dělá. Nechápu, proč sem někdo tak ubohý jako ty píše. A odpověd typu: tak to nečti, to je na úrovni žáka třetí třídy.
5. 11. 2008 11:0536
0 0
Velké díky Milanovi za pořádání Amater rally. Možností svézt se po uzavřené a zabezpečené trati ve vlastním seriovém autě není nikdy dost. Takové podniky by měl FAS potažmo stát podporovat a ne likvidovat.
5. 11. 2008 12:0037
0 0
To riddick vážený pane mě je celkem fuk, zda můj názor považujete za urážku nebo ne. Můj názor je ten, že průjezdy historiků jsou pro mě osobně mnohonásobně koukatelnější než průjezd couvajícího mišáka.
A to že spousta pilotů miší svá vozidla neovládá je prostě a jednoduše fakt.
5. 11. 2008 13:3138
0 0
To Kutej:souhlasím.
5. 11. 2008 14:4739
0 0
Pánové myslím si že máte někteří zbytečně silné slova. Myslím si že každý kdo se postaví na start jakéhokoliv závodu je borec a je jedno jestli jede trabantem nebo třeba S2000. Uvědomte si že tuhle možnost má každý ale jen hrstka z nich sežene peníze a pozbírá dostatek odvahy do toho auta sednout a závodit. A ty řeči které slýchávám a určitě i vy že " já bych to projel líp a nebo ten jede jako na výlet ! " to jsou právě Ti co nikdy tu odvahu sednout do závodáku nemají !
5. 11. 2008 15:3840
0 0
to inkman : Souhlas !!! Taky to nesnáším !!! A lidi typu R.Kutej, kteří vlastně urážejí jezdce s Nky .... smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!