Yves Matton: C3 v Mexiku ukázala své schopnosti
Vstup do sezóny se letos Citroenu hrubě nepovedl a C3 WRC nenavázala na úspěšné debuty svých předchůdkyň. Po dvou soutěžích byl Citroen na poslední příčce klasifikace značek a z jeho jezdců se nejlépe vedlo Craigu Breenovi, který však Monte Carlo odjel se starou DS3 WRC. Z Versailles však znělo, že vůz najezdil nejvíce kilometrů při šotolinových testech a že jeho skutečný potenciál teprve dojde naplnění. A snad aby se toto tvrzení naplnilo, povedlo se Krisi Meekovi vyhrát Mexickou rally. Britský jezdec a někdejší chráněnec legendárního Colina McRae dostál odkazu svého mentora a postaral se o drama až do posledních metrů, když, jak asi všichni ví, vyletěl pár stovek metrů před cílem PowerStage mimo trať a musel hledat cestu zpět, což jej stálo necelou půlminutu, ale Meeke s Naglem měli vyjetý dostatečný náskok a 13 sekund jim v čele rally ještě zbylo a tým tak mohl slavit první vítězství.
Mexickou rally a výsledek hodnotí šéf týmu Yves Matton. "První vítězství na šotolině ukazuje, že C3 má slušné základy na kterých lze dále stavět a že tým odvedl dobrou práci. S vývojem auta můžeme pokračovat s o něco menším tlakem," říká šéf Citroen racingu a pokračuje, "kdybychom si mohli vybrat, tak by se nám samozřejmě zamlouvalo vyhrát v Monaku, protože to je soutěž, která má pro Citroen zvláštní význam. Ale pocity stranou a na věci se je potřeba dívat pragmaticky. V ohledu na celý šampionát, který se ze dvou třetin jede na šotolině, je tento výsledek, získaný na náročných mexických tratích, obrovskou vzpruhou."
Technický ředitel Citroen racingu Laurent Fregosi je velmi spokojený se spolehlivostí C3 WRC ve velkých výškách, které jsou pro Mexickou rally typické a které nadělaly některým týmům starosti. "Když jsme vyvíjeli auto, tak jsme se hodně soustředili na chladící systém. To, že nás nepotkaly žádné problémy znamená, že se nyní můžeme soustředit na hledání dalšího výkonu," uzavírá Laurent Fregosi. Světový šampionát nyní z horké mexické šotoliny zamíří na Korsiku, kde je v plánu první asfalt sezóny, jenž zodpoví otázku toho, jak si které z nových WRC vede na zpevněném povrchu. Na Tour de Corse se také poprvé objeví v sestavě Citroenu i třetí C3 WRC, takže Kris Meeke, Craig Breen i Stéphane Lefebvre budou mít k dispozici totožné náčiní a všichni tři budou moci poprvé společně bojovat o značkové body pro Citroen.