15. 12. 2008 22:06 − 4521× − 75

Subaru zřejmě dalším odpadlíkem

V poslední době tolik omílaná ekonomická krize podle všeho pořádně zamává světem rally, a to hned na jeho nejvyšších příčkách.

V poslední době tolik omílaná světová ekonomická krize podle všeho pořádně zamává i světem rally, a to hned na jeho nejvyšších příčkách. Automobiloví výrobci jsou nuceni stáhnout část nebo i veškeré své investice směřované do vedení továrních týmů a jako první se z těchto důvodů rozloučilo Suzuki. V jejich případě podle všeho sehrálo roli i nemastné neslané vystoupení během letošního roku. Neúspěchy v poslední době spojovaly tento tovární tým s druhým zástupcem japonských značek Subaru. Vrcholní zástupci Prodrive ještě nedávno prohlašovali, jak plánují nasadit hned na začátku nové sezóny upravenou Imprezu WRC S15, ovšem nyní vše vypadá trochu jinak.

Ze zdroje blízkého týmu prosákla velmi smutná a pro další vývoj světového šampionátu dost zásadní zpráva. S největší pravděpodobností již žádné tovární Subaru na tratích světových kolbišť nespatříme. Velkorysé plány angažovat dvojnásobného světového mistra Marcuse Grönholma tedy střídá pomyslné parte jednoho z nejoblíbenějších továrních týmů. Málokdo si dovedl představit MS bez modrých speciálů Impreza. Nyní je ovšem třeba s takovou okolností počítat, neboť s největší pravděpodobností příští rok nastane. Bezesporu se dá očekávat, že taková událost pořádně zamává světovým soutěžáckým světem a nelze vyloučit, že nepřijdou další podobně smutné zprávy…

Komentářů celkem: 75
16. 12. 2008 08:0061
0 0
Nezbude, než zrušit pravidla o M1 a M2, je potřeba, aby do šampionátu vstoupili soukromníci, jako byl dříve třeba Joly Club. Jen kdyby byla FIA pružnější. Kdo bude mít šanci na titul, tomu by fabriky na konci přisypaly. Může to být i zajímavější a když ne, pomůže na pár let strejda rallyecross. Takovejch krizí už bylo, tak zalehnem na matrace, stará láska nerezaví.
16. 12. 2008 08:3762
0 0
Na jare bylo info ze Subaru nasadi v Jizni Americe do nejakeho poharu Imprezy bez turba a snad nekdy na podzim meli startovat ve WTCC Imprezy ktery meli poslouzit i pri vyvoji s2k nevite o tom nekdo neco?
16. 12. 2008 08:4163
0 0
smajlík zalehnout na matrace. No tohle kmotrovské označení pro odhodlání a vůli bojovat je určitě na místě! Jen aby zalehli lidé na těch správných místechsmajlík Možná by spíše měli někteří lidé svá místa přepustit těm, kteří tu vůli mají. Ze světové krize se stává evrgreen. Něco nejde, nějaká změna? Ano, může za to světová krize! Ale auta se budou prodávat stále!!! Rozhodující pro zákazníka bude jejich cena. Ale co se stane, až všechny automobilky zlevní? No potom si zákazník bude opět vybírat ze škály levných aut. A co ho ovlivní? REKLAMA!!! Takže FIA by měla co nejdříve naleznout model, aby motorsport byl pro značky stále výhodnou, efektivní marketinkovou podporou. Příští rok ukáže. A v průběhu tohoto roku by bylo potřeba to připravitsmajlík
16. 12. 2008 08:5564
0 0
Tak, a jsme v pérdeli pane hrábě...
16. 12. 2008 09:0365
0 0
Nedovedu si představit, že by v MS zůstal osamocený Ford a Citroen. Velmi pravděpodobné podle mě je, že to jeden z nich taky velmi rychle zabalí a to by byl konec. Tipuju, že Citroen se na to vykašle taky.
Musela by se okamžitě změnit pravidla, aby bylo v roce 2009 MS zajímavé i pro soukromníky. Například počítat jen deset soutěží, ostatní škrtat. Ale chce to radikální řez, protože bez něj je tady konec WRC (world rally chapionship) na dosah ruky.
16. 12. 2008 09:0666
0 0
Když jsem tady věštil, že po Suzuki bude další na řadě Subaru, tak se mi mnozí smáli, že plácám nesmysly. Jenže, když si člověk spočítá, že jedna a jedna jsou dvě, tak je to prostě logický vyústění všech problémů.
16. 12. 2008 09:1167
0 0
Příští rok bude jezdit MS jen Loeb a Tarabus. Nastane zlatá sezona české rallye! smajlík smajlík
16. 12. 2008 09:1268
0 0
MravenecZ: I kdyby do toho šli soukromníci, tak to budou hobby jezdci a ne někdo, kdo bude šlapat na paty špičce... Jakou má hodnotu titul v jezdcích a ve značkách se čtyřmi továrními vozy? Tohle je konec, finíto... PSA se s Peugeotem a Loebem uklidí do IRC, Fiat tam bude spokojeně dále, Škoda přijde, SWRT nasadí Araie a Atkinsona s N4, Nějakej Micák se zvučným jménem, a máme najednou daleko lepší platformu pro aktraktivní závodění se zajímavými jmény, než WRC... Meeke s P207 S2000 se může honit s Loebem, Vouilloz a Loix taky... Pokud Subaru odchází, WRC je deadsmajlík
16. 12. 2008 09:1869
0 0
Já bych to neviděl tak černě jako Lukas nade mnou. Bude víc polotovárních uskupení...
16. 12. 2008 09:2370
0 0
letos při soutěži na N.Z. jsem v kruzích blízkých tov. Fordu zaslechl, že pokud by někdy Subaru odstoupilo z MS tak Ford to balí okamžitě taky, i když to moc vyčuranýmu Malcolmovi nevěřim, ten jde za librou jako slepice po flusu, ale možný to je.
16. 12. 2008 09:2871
0 0
Lukas99: Loeb do IRC nepůjde, už několikrát prohlásil, že s S2000 závodit nikdy nebude, že to není pořádný závodní auto.
16. 12. 2008 09:3372
0 0
Loeb by musel být blázen kdyby vlezl do IRC
kuklík
16. 12. 2008 09:4373
0 0
No to je velice smutná zpráva k dnešnímu dopoledni, ikdyž se ale dala očekávat. No myslím, že další M1 na sebe nedají dloho čekat. Kodo to bude? Já tipuji modrý ovál více než šípy. Ti zbydou jako polsední tým bez soupeřu, tedy i jako vítezové opustí WRC jako poslední. Obávám se však, že krize postihne i další kategorie, zejména IRC. Řešení: vypsat kategorii: Svět historiků, aby bylo na co koukat a fandit jak dříve, alespoň než krize pomine.smajlík
16. 12. 2008 09:5274
0 0
Bohužel to není o tom, že by úpadek WRC posílil IRC. Naopak. Vezme je sebou. Pokud nejsou peníze na MS nebudou je mít týmy a firmy ani na IRC, s tím je třeba počítat. Ve vlákně o fábii na fŕu jsem psal co čekám od Škodovky. Opravdu nedoufám v to, že bude v této situaci rvát desítky miliónů do IRC.
16. 12. 2008 11:2375
0 0
Pokud se na to pokusím podívat z pohledu Subaru, tak se divím, že se dávno „nefackují“ s FIA (asi mají jinou povahu...).
Vždyť jsou jediní (s Mitsubishi), kteří téměř každoročně vyvíjejí vozy, které při relativně nízkých nákladech lze použít pro rally (ta naše „chudinka“ má „jenom“ tlumiče HP a „pár“ drobností – rám, sedačky, kola + 8 let „na krku“ a byla schopná alespoň trochu „důstojně“ závodit … kdyby jí to jezdec nekazil smajlík ) a jakého se jim dostává vděku? FIA je spíše „naštvaná“, že tam jsou jen „nějací“ japonci a tak skupinu N nijak moc nepreferuje i když ta se díky posunům v pravidlech již začala přibližovat prvním WRCčkům a díky aktiv. diff. zvládne i nějaký ten „powerslide“ (a to i na asfaltu). Ještě tak povolit dvouspojkové převodovky, zvětšit restriktor a máme zde „malé“ WRC za 10% ceny … které má bohužel stále tu jedinou nevýhodu … bude mít „šikmé“ oči (Audi a Seat se asi nerozhoupou a nikdo jiný „čtyřkolky“ nemá … a frantíci už vůbec ne … a to je asi ten největší problém!).
Takže FIA Subaru/Mitsubishi slibovala, že S2000+ půjde udělat i z N-ka, jenže dělejte „něco“ z auta, které je dlouhé 4,5m a váží 1,5t a konkurujte s tím nákupní tašce, která má o 500 kg méně a délku 4m! (i když myslím, že předpisy skup. „B“ měli různé váhy a motory … ale to asi nikdo „nespočítá“ … leda, že by před každým závodem dostali jiný průměr restriktoru, dle předchozího umístění smajlík).
Nevím, nevím … my tady řešení nenajdeme, mně osobně se líbilo, když skupina N měla opravdu minimální úpravy (dneska pro „opravdové“ závodění musíte vyměnit téměř 90% auta) a kdo chtěl víc, postavil to auto jako A-čko (třeba i „postupně“) a ….. ano vím, pořád to neřeší problém jak přitáhnout jiné automobilky.
Dneska je tu poměrně populární S2000 a tak se musí vymyslet „co s tím“.
No, necháme se překvapit!
Já bych jim dal na asfalty pouze zadní náhon ať je na co se koukat a S2000+ by měla navíc elektromotor 100PS/150Nm (= nemuseli by nic dělat se spal. motorem a ještě by vypadali ekologicky /i když to slovo nesnáším/ a ani baterie by nemuseli být tak těžké – prostě by to na přejezdech dobíjeli).
Ale na to máme „chytřejší“ hlavy … tak zdar soudruzi!
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!