Ondřej Plšek - eWRC.cz
12. 12. 2008 14:26 − 4631× − 111

Současné vozy WRC čeká v MS poslední sezóna

Dnešní zasedání světové rady schválilo náhradu současných vozů WRC vozy S2000+.

Vozy WRC končí. V mistrovství světa je čeká v roce 2009 poslední sezóna, pak budou nahrazeny novou kategorií. Jejich nástupcem budou vozy S2000, které se díky přídavnému kitu stanou novými vozy WRC. Také bylo určeno, že tento kit nesmí obsahovat žádnou elektroniku, hlavně za účelem finančních úspor.


Speciály WRC čeká v MS poslední sezóna

Přesnější specifikace těchto vozů ale nebyla oznámena. Každopádně bylo také řečeno, že tyto vozy budou oprávněny startovat pouze v mistrovství světa v rally. Současné vozy S2000 a skupiny N budou nadále zařazeny do hodnocení produkčního mistrovství světa. Světová rada také potvrdila, že vítězové Pirelli Star Driver se mistrovství světa zúčastní s Mitsubishi Lancer Evo X od Ralliart Italy.

Komentářů celkem: 111
12. 12. 2008 17:5341
0 0
Tak si tu poslední sezonu WRC užimesmajlíkBude to poslední šance vydět nejlepší piloty na světě s takovou technikou jako je WRC.Budou to nezapomenutelne časysmajlík
JVK
12. 12. 2008 17:5342
0 0
R.I.P WRC, BYE LOEB. smajlík
MPI
12. 12. 2008 18:0543
0 0
Tak mě napadá, že teď mě bude ještě víc mrzet, že jsem letos nejel alespoň do toho Německa.... V kalendáří na příští rok je ,,poblíž" v podstatě jen Polsko a od toho mě dost lidí odrazuje...
12. 12. 2008 18:0744
0 0
Bez komentáře...smajlíksmajlíksmajlík
12. 12. 2008 18:1245
0 0
"...Přesnější specifikace těchto vozů ale nebyla oznámena..." Hmm, co jiného jsme mohli čekat, hlavně že hoši ví, že to všechno v klídku půjde...smajlík
12. 12. 2008 18:3946
0 0
tento článek je trochu zavádějící! s Rallyart Italy jsou vedena jednání, potvrzeno pokud vím nic není. A kategori WRC nekončí, ale bude nahrazena jinou, zatím přesněji nespecifikovanou technikou, která bude vycházet z kategorie S2000, tak prosím žádné závěry...
12. 12. 2008 18:5247
0 0
Ale ta závěry jsou jasné!!! Největší kravina, kterou zase vymysleli, je nějaká exkluzivita pro MS! O to tady jde! Co s těmi auty by pak měly týmy dělat? Prodávat je do muzeí? Za pár šupů na autokros? Sešrotovat? Bože můj, ať se jezdí třeba jen s "enkama", když se musí šetřit, ale ať je to pro všechny šampionáty stejný technický předpis! Ať tým může jet svět, Evropu, nebo si odskočit do Horních Kotěhulek! Rallye nejsou Formule 1, ani MotoGP! Rallye je o cestovních, nebo produkčních vozech, to je jedno jak to nazveme, ale o autech, která mají být odvozená od těch, s kterými jezdíme v běžném řivotě! Když už vymysleli S2000, tak ať se jezdí s S2000, ať to konečně oddělí od N4, neboli od "produkčních vozů", protože už to je zhovadilost, míchat sériová auta a speciály dohromady. Když to dají pro všechny seriály, tak to bude pro automobilky zajímavé (nemluvím teď o nastupující ekonomické krizi)...
12. 12. 2008 19:2348
0 0
To je magořina, vůbec se Sebovi nedivím že už uvažuje nad formulema, kam toto spěje? Šílenost! A nejen ten svět, všechno zničili Ti nenažranci, hold peníze hýbou světem... smajlík
12. 12. 2008 19:4749
0 0
Jen k tomu "náhlému konci WRC, který je nefér vůči Suzuki, Subaru atd" - nemyslím si, že by to bylo tak žhavý, jistě to moc dobře věděli už dávno...ostatně taková škodovka o tom mluvila už někdy v roce 2005, když končili s továrním týmem...tehdy sem tomu nevěřil, ale postupem času se ukázalo, že moc dobře věděli, co dělají...skoro by se chtělo říct, že to neustálý handrkování o specifikacích je jen mediální "šaškárna", zatímco v zákulisí už je všechno dávno jasný a ti, kterých se to týká, "už dávno ví" smajlík
12. 12. 2008 20:1750
0 0
Pokud to tak opravdu bude, tak to je konečná pro MS tak, jak ho známe. Nejdřív krize v průmyslu (a to bude ještě sakra hůř pánové) a pak tohle rozhodnutí ... Přemýšlím, že se začnu zajímat o závody blech, ty mají alespoň perspektivu.
12. 12. 2008 20:1751
0 0
Je to rychla zmena, ale nerekl bych nahla. Mnohem vetsi sok bylo v polovine r.1986 ohlaseni konce sk. B od r.1987. Co tehdy mohl delat treba Ford, ktery nasadil RS200 jen v nekolika rallye, podobne Lancia odjela 1 sezonu.. To byly financne mnohem horsi ztraty nez soucasny prechod.. A tehdy po nastupu Sk. A se na to taky nedalo divat, uzka Lancia Delta HF 4WD trvale na prvnich 4 mistech, souboje jen mezi tovarni Lancii a Jolly Clubem.. Prezili jsme to.. Myslim, ze neco podobne u S2000+ nehrozi. A postupne ty auta stejne zdrazi a zrychli. Hlavni je ale prilakat vice jezdcu, vetsi konkurenci, protoze co si budeme nalhavat, soucasna spicka WRC je nedivatelna nuda ve srovnani s tim, co bylo pred 9-4 lety. Na nekterych rallye jezdi jezdci, kteri tam nemaji co delat a zabiraji misto tem, kteri sedi doma, nebo prinejlepsim se svezou aspon v IRC. Rally musi zlevnit a pritahnout vice znacek a dat tak prilezitost vice jezdcum.. Ale v soucasne ekon. krizi to bude problem..
12. 12. 2008 20:2552
0 0
Ale nechapu jedno, FIA by mela co nejdriv prijit s presnou koncepci jak by to auto melo vypadat, vymyslet predpisy, protoze postavit nove auto podle novych predpisu je za necely rok skoro nemozne. A upravit soucasne IRC nebude zase tak jednoduche jak to vypada.
Jinak rozhodnuti zakazat uz driv WRC v narodnich sampionatech zabilo rallye. Od te doby to slo se soutezema dolu, tymy nemaji komu prodavat auta, tim se vse prodrazuje a rally upada jak v ME či narod. sampionatech, tak v MS.
12. 12. 2008 20:5253
0 0
O jake krizi to mektate, je to jen reakce lidi na media. Ok zkrachoval realitni trch v USA, kdo z toho nejvic tezi, usa. To sem nepatri.
Jedine vlke --- je omezeni pouze ne WRC, ale to je o tom ze fia sou smejdi a tak doufejme ze ta kategoorie bude alespon trochu koukatelna, napr na Nka se necha ted koukat Evo 9 vypada pri jizde dobre chybi tomu sound smajlík
vratil bych velke kity ala Xsara 306 a byl bych spokojenej. Vrchy uz zacinaji byt hezci nez rally smajlík sorry
MPI
12. 12. 2008 21:0254
0 0
J.Vrátil: nestává se to často, ale tentokrát (ohledně té exkluzivity pro MS) s Vámi bez výhrad souhlasímsmajlík
12. 12. 2008 21:1855
0 0
To Gloster - mektáme o tom, co se na nás hrne. Máš pravdu, u nás ještě žádná pořádná krize není, ale počkej do února, pak budeš mluvit jinak. Zkus si už teď promluvit s někým, kdo dělá do aut. průmyslu nebo dopravy a budeš mluvit jinak. Příští rok bude dost slabej a na 100% se to projeví i v rally. Méně peněz = méně sponzorů = méně pěněz do rallye.
12. 12. 2008 21:1956
0 0
Gloster: Tady neni rec o krachu realit. trhu. Ted ma obrovske potize cely automobilovy prumysl po celem svete, tim padem maji problemy dodavatele a subdodavatele po celem svete, take v CR se bude omezovat vyroba, propoustet, protoze nas prumysl je zalozen vyrazne na automobilismu. Kapitalismus ted proziva krizi, automobilky neprodavaji, omezuji vyrobu o 30% a proste si musime pripustit, ze toto zasahne F1 (odchod Hondy - lze cekat i dalsi odchody + ukonceni testovani v F1), tak i rallye. Takze se zacni trochu zajimat o to, co se kolem deje. Myslim ze budou nasledovat dalsi neprijemne zpravy ..
12. 12. 2008 21:3157
0 0
FIA chce udržet šampionát v rally, ale tím, že se budou stavět auta jen pro MS to rozhodně nepude. Co s nimi budou jako dělat potom? Je to jako když zakázali Ačkům jezdit v Evropě a nechali jen eNka - proboha tohle jsou závody, kde by sakra měli jezdit závodní speciály a ne jen poloseriový auta od 2 automobilek. S2000? - dobře ale stejné pro všechny, aby mohli automobilky po vyvoji nové evoluce prodat stará auta soukromníkům, kteří s imi budou moci ještě pár let jezdit. Pak to bude mít smysl i ekonomický, jinak ne. Pane Mosley - špatně to vedete a měl jste odstoupit, nevadí mi vaše soukromí, ale vaí mi jk vedete organizaci, která má řídit můj nejoblíbenější sport, díky vám ztrácím nadšení.
12. 12. 2008 21:4058
0 0
Peťan72: Jasně, byl to šok, když FIA v polovině roku 1986 ohlásila konec skupiny B a hned od roku 1987 povolila JEN skupinu A. Ale je zde několik podstatných rozdílů. Skupina A jezdila souběžně se skupinou B, dokonce měla svého mistra světa a vozy skupiny A už nasazovaly Volkswagen, Mazda, Renault, Fiat, Audi a Subaru. Pro několik dalších značek to nebyl až tak problém, protože identycký technický reglement (skupina A) platil pro okruhy. To se týkalo Fordu, BMW, Opelu, sporadicky Mercedesu. Navíc po těch neštěstích si nikdo nedovolil protestovat! To velmi důležité ale je, že tento reglement byl platný pro všechny šampionáty FIA, tedy MS, ME a národní šampionáty. Proto bylo pro Lancii výhodné, chrlit své Delty v relativně velkých sériích, prodávaly se jako hrom a jezdily snad ve všech národních šampionátech. To stejné platí o Fordu (Sierra Cosworth 4x4, Escort Cosworth, zajímalo by mě, koli bylo třeba těch Escortů vyrobených, kolik jezdilo!), Toyotě, ale i Mazdě... Navíc skupina A znamenala obrovské snížení nákladů a to přilákalo řadu týmů i automobilek... Když to vezmu kolem a dokola, jak se říká, postupně se angažovaly automobilky Lancia, Audi, Volkswagen, Opel, Mazda, Ford, Subaru, Mitsubishi, Toyota, BMW, Nissan, Renault, ale i Škoda... Jasně, některá auta skoro výhradně jen na asfaltových soutěžích, některá třeba jen v Africe... Ale principielně všechno jezdilo všude... Tady se vymýšlí paskvil, nesmysl, nějaká elitářská skupinka, která nebude mít na nic návaznost. Myslíte si, že se najde nějaký soukromník, který by si takový speciál koupil? Vždyť by s ním nemohl nic a nikde jet, jen soutěž mistrovství světa! Pokud krize dovolí automobilkám sport nějak provozovat, pak si myslím, že budou raději pokukovat po IRC a klasických S2000, protože je budou moct prodávat do všech možných zemí, budou jezdit ve všech možných šampionátech!
12. 12. 2008 22:1259
0 0
to J. Vratil: Tedy p. Vratil ja ziram! Neni tomu tak davno, co jste na techto strankach obhajoval konec WRC v nasem mistraku, argumentoval jste vsim moznym i nemoznym a najednou tu skoro placete, ze neuvidime budouci vozy WRC v Hornich Kotehulkach. Pochopitelne souhlasim, ze zakaz techto vozu v narodnich sampionatech je nesmysl, ale vzdyt nikde neni napsano, ze nemuzeme mit vyjimku. Co treba Mistrovstvi stredni Evropy? Po jednom zavode v Nemecku, Polsku, Slovensku, Madarsku, Rakousku a u nas. Novy serial. Ne zadnou zonu, nebo Mitropu apod. serialy, ktere nikoho nezajimaji a nemaji zadnou prestiz. Skoro. A umoznit start soucasnych, ale i novych WRC. Proc se nekdo ze zaslouzilych soudruhu nepokusi vypracovat navrh a kontaktovat federace uvedenych statu? A at se FIA postavi treba na hlavu. Mozna je muj navrh utopii, ale pri trose dobre vule ....... Moznou inspiraci muze byt spoluprace techto federaci pri rallycrossu. Ano, neni to ideal, ale je to stale lepsi, nez cesky mistrak na dvou tratich. A opravte si to Y ve slove identycky. Nevypada to hezky. Hezky vecer.
12. 12. 2008 22:1860
0 0
Jak smutné, že zrovna v dnešním Rally magazínu Loeb odpovídal v rozhovoru toto:

Jste pilotem nejvýkonnějšího wéercéčka, máte už zkušenost s S2000?
Nemám a ani bych neměl mít, protože auta, se kterými bychom měli v budoucnu závodit, nebudou jako současné S2000. Budou mít turbo, a to je o něčem jiném. Současná auta S2000 jsou pro mistrovství světa málo rychlá a málo výkonná a s těmi, se kterými závodíme teď vůbec nejdou srovnávat.

Jestli se rozhodne přestoupit z rally někam jinam, bude to sice smutné, ale zároveň mu s radostí popřeju hodně štěstí.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!