Hustopeče? Díky, už nikdy!

Takhle ostře Luboš Luboš Tenkl reagoval na letošní Rally Hustopeče.

Jihomoravská soutěž Agrotec Rally Hustopeče letos hostila i Mistrovství republiky historických vozidel. K tomuto kroku se federace automobilového sportu odhodlala po zrušení Rally Vyškov. Pro úřadujícího mistra České republiky v kategorii historických vozidel posádku Tenkl – Vosádka se ale Hustopeče do jeho paměti zlatým písmem rozhodně nezapsaly. „Soutěž měla několik podstatných vad na kráse, které celkově dost poznamenaly můj pohled na tuto rally. Vše začalo neskutečnou roztahaností časového plánu už v pátek ráno. Po přesunu do Brna, kde měla být atraktivní divácká rychlostní zkouška, tady bylo už minimum diváků, které asi kličkovaná mezi obrubníky moc nenadchla.

Úplným vrcholem a světovým unikátem byl pokus o vodní příkop, nebo snad brod. Dovolím si tvrdit, že nikde na světě se nejede rally po dně vypuštěného bazénu do zatáčky, které je navíc porostlé mechem. Pro historická auta, která jsou většinou vybavena karburátory by to byla smrt. Divím se soudobým jezdcům, kteří sice všichni na takzvaný brod nadávali, a říkali jak se jim nelíbí, že nakonec netáhli za jeden provaz, a nechali se nakonec do vody s rozpálenými kotouči a výfuky nahnat. Voda pak v případě některých v elektronice udělala své.

Chápu, že je potřeba pro diváky připravit něco nového, něco atraktivního, ale doporučoval bych pořadatelům Rally Hustopeče, aby se někdy zajeli podívat do světa, jak takový brod vypadá. Brouzdaliště do zatáčky s vodou k prahům to na asfaltové soutěži rozhodně nikde nemají. Mezi historiky jsme se domluvili, že do bazénu nejedeme a nejeli jsme,“ nezakrýval svoje rozčilení nad úvodním testem Luboš Tenkl.


Foto: Michal Roupec, fotosoutěž eWRC

Po několika vteřinové ztrátě na úvodním brněnském testu se bíložluté BMW M3 z Radotína po následující rychlostní zkoušce usídlilo opět na čele výsledkové listiny. „S takovýmto autem je to povinnost, pokud nemáte nějaký technický problém jet na špičce. To se nám od druhé zkoušky dařilo a snažili jsme se auto co nejméně rozbít na některých šílených úsecích s dírama. V okolí Hustopečí jsou pěkné rychlostní zkoušky. Některé úseky jsem si vyloženě vychutnávali, ale nechápu, proč najednou musíme jet přes mamutí díry v asfaltu, kde se ničí pneumatiky a ráfky? Přece před každou normální soutěží je běžné, že se největší díry zalepí asfaltem nebo betonem. V servisu nadával na díry každý, ale slyšíte někoho kdo by si stěžoval teď?“ ptá se Luboš Tenkl.

Do sobotní druhé etapy historici naštěstí odstartovali s normálním nočním odpočinkem a hlavně jejich mechanici s povděkem kvitovali, že se jim vyhnula „noční šichta“. „Nevím jestli je zapotřebí, aby se v mistrovství republiky závodilo do dvou v noci a mechanici tak měli dvě tři hodinky na spánek, ale budiž. Co mě ale úplně dorazilo byla zrušená osmá rychlostní zkouška pro historiky. Zkouška byla zrušená po havárii Tarabuse a poslední pořadatel, kterého jsme na trati potkali, byla paní časoměřička, která nám zapsala čas u stolku.

V protisměru stále uzavřené rychlostní zkoušky jsem pak potkal dvě osobní auta a jednu motorku! Nikde jediný pořadatel. Jak je možné, že stále uzavřenou trať nikdo nehlídal? Tohle budu chtít po FASu, aby prošetřil. Na problémy bylo zaděláno už tím, že historici startovali až půl hodiny po posledním soudobém autě a lidi se procházeli po trati a málokdo věděl, že ještě nějaká auta pojedou. U tratě skoro nikdo nezůstal. Kdo by taky čekal půl hodiny po posledním autě, když vůbec nevěděl, že se ještě něco pojede? Vůbec povědomí o tom, že se ve vesnicích pojede nějaká rally bylo nulové. Když jsme se s pár lidmi bavili, tak ti vůbec nevěděli, že se tam nějaká rally jede,“ říká hodně rozladěný Luboš Tenkl.


Foto: Pavel Šavara, fotosoutěž eWRC

Záhy po zrušené osmé rychlostní zkoušce přišla ale technická závada, která radotínské BMW tentokrát definitivně vyřadila ze hry. „Opět šlo o naprostou banalitu. Zlomila se nám tyčka řadící páky… Celé auto je připravené na špičkové úrovni a nám se zlomí řadící páka. Nedalo se nic dělat a museli jsme odstoupit. Už předtím jsem byl ale z organizace v Hustopečích tak rozladěný, že mě to tentokrát ani nemrzelo. Potom, co proti vám na RZ jedou auta se už moc dobře nezávodí. Bohužel jsme si letos připsali další výsledkovou nulu, ale to se nedá nic dělat, jsou to závody. Výsledkově ještě není nic ztraceno, ale v dalších závodech musíme už dojet,“ doplňuje závěrem Luboš Tenkl.

Další soutěží historiků bude Rallysprint Třebíč, kde si bude chtít posádka z radotínského Kart centra ve složení Luboš Tenkl – Jarda Vosádka spravit chuť po nepovedených Hustopečích.

Komentářů celkem: 77
21. 6. 2009 15:541
0 0
Je vylozena sprostost robit casove prestavky medzi historikmi a klasickym startovym polom. Potom vznikaju kolizne situacie, ako opisuje Lubos. Organizatori-nad tymto sa zamyslite a nie odohnat divakov sto metrov od trate.
JVK
21. 6. 2009 16:192
0 0
Pro mě mají hustopeče statut nejzajímavější soutěže u nás. Ne vše se musí povést a ten brod byl asi úlet, ale já mám pocit, že co cokoliv nového se u nás setká s podobnýma reakcema. Trošku to nechápu.smajlík
21. 6. 2009 16:273
0 0
Jindro asi proto, že to nový je většinou naprostej úlet. smajlík
Alf
21. 6. 2009 16:384
0 0
Neni potřeba nad tím moc špekulovat. Historici nemaj v letošním roce na růžích ustláno a to, že jeli rally v drsných podmínkách nevim no. Hustopeče byli po dlouhé době konečně závody se vším co rally má být. Jezdit po asfaltu nemůže bavit ani kluky v autech ne?
21. 6. 2009 16:425
0 0
ALf: Nojo, ale díry do kterých nemůžeš je naplno z důvodu poškození auta, to už fakt rally neni. Ale neni to žádnej unikát, i ve světě se jedou rychlostky které jsou sotva průjezdné a jezdci si na ně stěžují.
21. 6. 2009 17:186
0 0
Souhlasím. Na výstaviští málo lidí a brod byl trapný. To taky nepochpí proč historici jedou s nezerou? Na spintech je dávaji normálně do startovního pole. Historiky jsem viděl jen na BVV protož jeden průjezd zrušily a na dalším bych čekal půl hodiny.
a 8
21. 6. 2009 17:427
0 0
já nevím , ale zdá se mi že Tenkl si stěžoval asi před 2 roky taky to mu zas vadily díry na šotolině vysypaný sutí
21. 6. 2009 17:588
0 0
Mimochdem brody na asfaltových soutěžích nebívají,ale na Jim Clark Memorial Rally, která je součástí mistrovství Velké Británie a Irska, jeden větší brod mají. Je to hodně známé místo a hojně navštěvované. No ale není to bazén, to je pravda.
Fun Fan
21. 6. 2009 17:599
0 0
Zajímavý názor, ale má dvě strany mince. Závodiště na výstavišti s průjezdem bazénem je skutečně nebetyčná kravina. Noční etapa (pro současné vozy) je druhá nebetyčná kravina. Organizační zabezpečení bych tak tragicky neviděl. Chyby byly, ale jinak český průměr. Servis opět na prd - zmatky, málo místa, kamiony a místní zamětnanci (vloni o pár kiláků dál, ale prostorné se zázemím). Co se týče tratí, nevím!? Stížnosti na náročnost, díry, atd. jsem slyšel. Ale je to rally. Oháníme se světem, a tam o podobné povrchy není nouze. Takže ....?
A co tréningy....? No comment ?! smajlík
21. 6. 2009 18:0010
0 0
to ALF: jenže historici jeli jen po asfaltech, šotolinu měli vynechanou a bohužel 70 procent šotoliny bylo monhem lepší než nějaké ty rozbité asfaltové úseky...
21. 6. 2009 18:0111
0 0
On si furt na neco stěžuje. Ono je asi jenom tak udělat soutěž. Noční RZ takového rázu taky nejsou už ted aktuální součástí rally a tohle si myslím že bylo zase trošku spestření pro posádky. Před pár lety se dlouho do noci jelo a brzy ráno se už zase startovalo... A nikdo si na nic ani nijak nestěžoval.
21. 6. 2009 18:0812
0 0
Miyjan S1600: Kdo jiný by si měl stěžovat než ten kdo si za to zaplatí?
21. 6. 2009 18:1613
0 0
My tady na jižní Moravě po těch rozbitých silnicích musíme jezdit denně, protože peníze z Prahy prostě až sem nedotečou a panu Tenklovi se to nelíbí...ale to ať si stěžuje někde jinde.
21. 6. 2009 18:2614
0 0
M-Rallyteam:Nojo,jenže narozdíl od Brněnskýho bazénu je tamten brod přírodní,páč je to říčka a navíc je tam skoro odjakživa,takže každej ví,jak jím projet
21. 6. 2009 18:3115
0 0
Tak vidim, že jsem tady asi vyjímka, ale mně se RZ na výstavišti líbila. Je pravda, že pokud by byl brod průjezdný rovně bez zatáčky, tak by to bylo daleko lepší. Kazdopádně brod byl podle mého názoru pěkné zpestření. Co se týče noční etapy, tak je pravda, že byla až příliš dlouhá a končila příliš pozdě. Na druhou stranu dřív se takto jezdívalo běžně. Díry v silnici jsou taktéž nemilé, ale jezdci by si měli uvědomit, že najít vhodnou trať a zabezpečit všechny povolení není žádná sranda. Sehnat poté finance na zalepení děr je problém ještě větší. Vidím, že v poslední době je módou si ztěžovat si na všechno. Připadá mně, že někteří jezdci by byli nejraději, kdyby se jezdily pořád ty samé RZ se stejným harmonogramem, pokud možno na nové cestě a to jen za světla. Ideální by byl brněnský okruh jeli by tři kola jedním směrem pak tři kola druhým, poté prostorný servis v depu a po servisu další runda.
21. 6. 2009 18:4416
0 0
BVV byla dobrá RZ taky jsem se bavil. A nemusel jsem se mačkat jak ve Zlíněsmajlík Ale celá rally se jela na minimu protoru v sobotu jsem viděl tří různe RZ a ještě jsem stihl zajet do Hustopečí na oběd a i docíle na náměstísmajlík Kvalitu silnic neovlivní velikost servisu a mezeru mezi hitoriky josmajlík
21. 6. 2009 18:4917
0 0
Ano souhlasím mezera mezi historiky byla neomluvitelná blbost.
21. 6. 2009 18:5118
0 0
Nechápu stížnosti na díry.Na co mají seznamovačky??A nebo spolujezdec byl líný je napsat?Do rozpisu píšou každou blbost a díru nechají bez povšimnutí.smajlík
21. 6. 2009 18:5219
0 0
Vážený pánové měli byy jste si přečíst článek ještě jednou,aby jste pochopili proč Hustopeče nikdy.Nikdo z vás se nepozastavil,nad tím,že na RZ6,na uzavřené trati,při volném průjezdu,proti mě vyjeli dva osobní vozy a jeden motocykl.Jenom náhodou,nevím proč,jsme tuto Rz projížděli pomalu a proto se naštěstí nic nestalo.Normálně volné průjezdy projíždíme tréninkovým tempem na rozpis. Jenom pro vaší informaci ve čtvrtek při setkání jezdců s pořadateli se Roman Kresta vyjádřil tak,že kdyby AJR měla nejakou pravomoc,tyto závody nejedeme.
Stížnosti byli slyšet od většiny jezdců akorát to nikdo neřekne nahlas!
21. 6. 2009 18:5620
0 0
jo jenže dřív se taky jezdilo mnohem a mnohem více km erzet. Dnes cena startovného roste a km erzet se zkracují. Tuhle porci km, kterou ujeli soudobé vozy za 2 dny, by se dřív odjela za jeden den.... takže nevidím důvod harmonogram takhle roztahovat dlouho do noci a pak startovat až v deset hodin...až se pojede 300 km erzet za 2 dny, tak se nikdo nebude bránit tomu jet i v noci, protože to se to pak téžko stihne za světla, ale takhle je to vcelku zbytečný
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!