12. 9. 2009 20:52 − 6058× − 246

Jan Kopecký vítězem Rally Principe de Asturias

Český jezdec vyhrál druhý závod IRC v řadě, do vedení v šampionátu se ale nedostal.

Český jezdec vyhrál druhý závod IRC v řadě, do vedení v šampionátu se ale nedostal.

Jan Kopecký vstupoval do druhé etapy z třetího místa. Brzy se dostal na druhé místo před Heviu, a když na RZ12 chyboval Basso, dostal se do čela. V tu chvíli to vypadalo hodně dobře, protože na čele se osamostatnily dva vozy Fabia S2000. O dvě RZ dále ale Hevia udělal defekt, ztratil přes čtyři minuty a propadl se do hloubi pole.

Jan Kopecký měl tak na čele rázem dvouminutový náskok a v klidu si dojel do cíle pro druhé vítězství v IRC v řadě. "Vítězství na Barumce bylo pro mě hodně důležité, protože to byla moje domácí soutěž. Tady jsem jel ale poprvé, a tak je to něco mimořádného. Měl jsem v plánu jet obezřetně, protože při defektu už se čas špatně dohání. Neudělali jsme žádnou chybu, což ukazuje na kvalitu našeho rozpisu," řekl v cíli spokojený Kopecký.

Jeho radost ale částečně zkazila týmová taktika Peugeotu. Původně druhý Nicolas Vouilloz si nechal dát v závěrečném servisu 40 sekund penalizace a pustil tak na druhé místo Krise Meeka. Tento krok je velmi důležitý pro vývoj v šampionátu. Meeke si tak udržel první místo o bod před Kopeckým a hlavně druhé místo je velmi důležité pro škrtání nejhorších výsledků na konci sezóny.

Kompletní výsledky z Rally Principe de Asturias najdete na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 246
14. 9. 2009 22:22221
0 0
to Josef Vrátil:A jak se díváte na člověka,který si dejme tomu vsadí na to,že cyklista dojede na 2. místě.Je to fanda rally,před poslední rz se již těší na své peníze.Poslední rz je dojeta cyklista je 2.,ale ejhle on je najednou 3.Jak to chcete obhájit?Řeknete mu sorry,my jsme potřebovali to a to,tak se nezlob,zahoď tiket a vsaď si zase příště,třeba ti to vyjde?Víš řády to nezakazují,tak jsme tě prachsprostě okradli,proč?Protože můžeme.My ano.No já bych se nedivil,kdyby daný človíček pár těch pažoutů rozmlátil.Z MORÁLNÍHO hlediska by byl v právu a dovedu si představit,ne jsem si jist,že by mu mnoho lidí dalo za pravdu.Bohužel,dle zákonů nebo řádů by byl prohrávající,protože peugeot se proti pravidlům nijak neprovinil.Já chápu velice dobře Váš úhel pohledu na věc,bohužel to,co se děje je prostě špatně,špatně ,špatně.
14. 9. 2009 22:48222
0 0
Honza14: To co jsi napsal .....uplácení rozhodčích,prodávání zápasů,domlouvání výsledků,atd... snad nemyslíš vážně. Tebou popisovaný případ má minimálně tři strany a obvykle dvě poškozují za nějakého plnění tu třetí nebo i další. Tady proti sobě stály dvě automobilky, které dělaly vše proto, aby v souboji uspěly, aniž by druhé straně nějak fyzicky, mentálně, finančně, atd. ubližovaly
14. 9. 2009 23:56223
0 0
J.Vrátil,Buzekpar: Co se Vám nelíbí?Pokud vy považujete za taktiku toto,jen jsem se ptal,jestli do toho podle Vás patří i uplácení rozhodčích,domlouvání výsledků,atd...Myslím,že se to až tak moc neodlišuje.Taky se rozhoduje mimo sportoviště,hřiště,trať.A že nebyl zde nikdo poškozen?No,minimálně bych věděl asi o pěti(Škoda,Kopecký,Vouilloz,sport,fanoušci,).To,že to někdo může považovat za normální,zase nepřijde normální mě a proto se už i ptám nato,co až Vám připadá jako taktika.Krestu a Barumku bych sem vůbec netahal.Kresta si jede na sebe a jen on sám si zvolil to,co chtěl a naco se cítíl.Nikdo ho nenutil prohrát,přenechávat pozice,takže to by se možná dalo nazvat taktikou,ale pouštět někoho,když je po všem?Po tom,co někde jedu na hraně s poměrně velkým rizikem nehody mám někoho pouštět?To není ani zábavný,ani vtipný,to je opičárna a negativní reklama motorsportu,alespoň na mě to tak působí.A např.Ferrari u mě čím víc taktizovali,tím více klesali.A ještě k tomu domlouvání výsledků,nevidím v tom opravdu rozdíl.Když jsou dva spřátelené týmy,které navíc do toho davájí stovky miliónů(ostatní asi ne,že?),tak si přece pomůžou,ne?Vždyť slovo prohra neexistuje a pro vítězství je potřeba udělat maximum,ne?Je snad natom něco špatného?Snad jen ta opičárná,jinak je to stejné.
15. 9. 2009 06:05224
0 0
Tak to už mě po ránu spíš rozesmívá... Zcela normální a logická strategie/taktika závodního týmu je nemravná, protože může naštvat nějaké sázkaře...??? Tak to už je fakt hodně ubohá argumentace...
Honza14: Nezlobte se na mě, já ty Vaše "poškozené" nevidím... Škoda i Kopecký jsou snad profíci a nejedou první soutěž a musí přece počítat, že soupeřící tým má nějakou taktiku, že bude podporovat toho jezdce, který má k titulu blízko... Ale možná by bylo serioznější a mravnější píchnout Meekovi kolo, ne??? Vouilloz je člen týmu a pokud chce v týmu jezdit, musí pro tým něco udělat/dělat a on to určitě moc dobře ví a chápe, na rozdíl od Vás... Sport? Jak byl poškozený sport? Že ten, kdo bojuje o titul, byl díky týmové taktice poslán na druhé místo??? To fakt asi nemyslíte vážně a děláte si ze mě jundu... Fanoušci? Jo, asi byli "poškozeni" Kopeckého fanoušci v diskuzi na ewrc, ale to je tak asi všechno... Napište to Mosleyemu...
15. 9. 2009 07:59225
0 0
chlapi, že vás to tu ještě baví, čtvrtý den to řešit. Morálka je krásná, ale titul (a s ním související reklama, propagace a peníze) je něco jiného a ohledy na morálku se v tomto rozhodně neberou. Stejně jako v každém jiném oboru, když jde o prachy. Takže můžeme být na*raní, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat ...
VK
15. 9. 2009 09:40226
0 0
Když řeknu, že nastala krize hodnot, bude to jako nosení dříví do lesa. Je vidět, že obhájit(rozuměj okecat) je možné všechno. Větší sportovní událost, než olympijáda není, proto si jí vezmu za příklad. Olympijský slib závodníka zní: "Jménem všech závodníků slibuji, že vystoupíme na olympijských hrách jako čestní soupeři, poslušni pravidel, která je řídí, za sport bez dopingu a drog, v rytířském duchu pro slávu sportu a čest našich družstev." V tomto duchu si představuji počínání sportovců i mimo olympijádu. Jak se tedy dívat na počínání Kronosu?! To ať si každý přebere sám. Já v tom vidím jistý druh "dopingu".
15. 9. 2009 10:53227
0 0
Troufnu si tvrdit, že by tady žádná vášnivá diskuze nenastala, kdyby to bylo naopak, kdyby např. Hevia pustil před sebe Kopeckého, aby získal navíc 2b. Uvědomte si laskavě jednu základní věc, žádný z těch předních jezdců tam nejede za svoje, ale za prachy firmy, nebýt jich, tak si můžou jezdit tak maximálně někde s motokárou nebo amatérský sprint, jezdí tam ZA nějaký tým, ZA sponzora. Není to jen o jezdci, tým mu dělá celou přípravu, chystá auto, předpověď počasí, testování a spoustu dalších věcí. Kdo bude rozhodovat, co ještě je morální a co už není? Je morální, když se jezdci z jednoho týmu vzájemně upozorní třeba na nebezpečné místo či změněné podmínky na trati? A co když Hevia radil Kopeckému ohledně zrádných míst, počasí, nastavení na této rally, na oplátku dostal téměř tovární podporu Hevia, je to ještě morální, když každý jel za jiný tým? Josefe Vrátile, divím se, že máte takovou trpělivost vyvracet nesmysly.... Nemorální by bylo, kdyby Kopeckého někdo naboural, záměrně mu změnil podmínky na trati, nebo fingovanou havárií zablokoval trať a on by dostal třeba horší přidělený čas, asi to nejsou nejlepší případy, ale snad z toho rozumně uvažující pochopí, co tím bylo myšleno, ti ostatní si budou stejně dál mlít to svoje. Fandím škodovce, ale moc bych se divil, kdyby to Peugeot neudělal, protože stejně tak by to udělala i ŠM. Mimochodem Meeke si své postavení v rámci týmu vyjel svými výsledky na trati, ne třeba penězi a jede tam pro Peugeot ne pro své pobavení!
VK
15. 9. 2009 11:47228
0 0
prog: Jo, holt morálka a peníze - to nejde dohromady. Jakmile jde o prachy, tak jde morálka stranou. smajlík
15. 9. 2009 11:55229
0 0
To prog: Zaujal jste druhou stranu barikády. Bojujete na straně pana Vrátila a spol., OK. Ale naše argumenty ohledně morálky, fair play nechte prosím být. Když už jste se nechal vtáhnout do velkého světa byznysu, kde pro čistý sport není místa, kde vládnou peníze a moc, nechte nás ostatní a naše názory být..Nebo jsme pro Vás takovou hrozbou, že musíte útočit a nazývat volání po čistém sportu bez ovlivňování výsledků za nesmysly?
15. 9. 2009 12:56230
0 0
Já vám Váš názor ale neberu, máte na něj právo jako každý, kdo rozumně a bez urážek argumentuje. Jen jsem vás chtěl upozornit, že ne vše je tak čisté, jak si možná myslíte a hodně záleží na úhlu pohledu. Proto jsou zde nějaká pravidla, která by se měla dodržovat a ty Peugeot nepřekročil, není úplně fair play, nicméně by to udělala i druhá strana, kdyby byla v téže situaci. Takže absolutně čistý sport by byl krásný, ale je to podobný ideál jako komunismus, protože ani lidé nejsou ideální. Můžeme se tomu přiblížit alespoň tak, že budeme dodržovat pravidla hry, což se stalo. A mít hlavně na paměti, že tu v prvé řadě jde o prezentaci automobilek, které do toho lijou své peníze a koneckonců platí i jezdce samotné, aby si mohli snít svůj klukovský sen. Řekl bych, že Kopeckého štve tento manévr míň, než všechny zde rozhořčené....
15. 9. 2009 13:29231
0 0
To prog: Děkuji za smířlivý tón a vážím si toho..To, co jste napsal je pravda..Takový je život kolem nás, bohužel i sport..A Kopecký a jeho názor? Máte pravdu, ten kluk není "za zelena" utrženej, zcela určitě se kvůli tomu nevášní jako my. Je to profesionál, v podstatě zaměstanec Škody. Ale není necita. To určitě ne..Naše diskuze byla čistě akademická..Mě rozhořčilo, že někteří vydávají pokřivená pravidla za morálku. Ta pláče. Dnes, včera i zítra..A zcela jistě pláče více a při jiných příležitostech, než byla týmová režie Peugeotu..Ale teď jiný úhel pohledu..Narozdíl od jiných jsem ho schopen..Povězte, není krásné, že se musí spojit Francouzi s Angličany aby sesadili z prvního místa v IRC českýho kluka, s českým autem, jedoucím v českým týmu?? Je to nádhera, že si musí pomáhat týmovou režií, protože výkony na trati jim k tomu nepostačují..
VK
15. 9. 2009 13:42232
0 0
Poslední názor prog(a) beru. Život je takový, jaký je, ale jásat z toho nebudu (ať už to udělá kdokoliv).
Modelátor: Vidím to úplně stejně.
15. 9. 2009 13:57233
0 0
Modelátor: Krásně sis to posledními větami zidealizoval.smajlíkKdyž to vidíš takhle a podobně i ti na druhé straně té pomyslné barikády, pak je vše o.k. a chápu ty názory.smajlík
15. 9. 2009 14:02234
0 0
Modelátor: takyjen uvádím svůj názor a tvůj ti neberu. A rozhodně nejsem nesmířlivý nebo vulgární. A kde jsi vzal, že někteří vydávají pokřivená pravidla za morálku. To je jen tvoje přání, abys obhájil své argumenty.
Pokud jsou podle tebe tyto pravidla pokřivená, kde bereš jistotu, že jedině tvá morálka je ta správná?
A poslední názor proga, s kterým taky souhlasím, svými slovy vyjadřovali i jiní, včetně mě. Jen někteří diskutující jsou dopředu nepřátelé, že? Tento odstavec je určem i VK.
Honza14: pokud si opravdu myslíš, že tato událost Vouilloze poškodila, tak to je hodně naivní. Myslím, že s takovou situací počítal a neřekl ani Ň
15. 9. 2009 16:05235
0 0
Ten českej kluk na českým autě to fakt krásně na závěr odlehčil. smajlík
15. 9. 2009 16:25236
0 0
No myslím že PROG to shrnul celkem jasně. Mimo to, rally opravdu nevyhrává vždy ten kdo je nejrychlejší na tratích RZ. Není to jediné kritérium hodnocení a právě proto je zde zaveden systém penalizací. Jestli se v tomto případě jednalo o využití nebo zneužití pravidel na tom se asi neshodneme. Myslím že všichni zúčastnění jsou profesionálové a předem vědí do čeho jdou a věřím, že podobné extempore je nevyvede z rovnováhy a když nejde o život jde o....
15. 9. 2009 16:42237
0 0
to Prog:Jak můžeš tvrdit,že by někdo udělal něco,když to ještě neudělal.Protože si to myslíš?Dle mne je to podvod a tím to i zůstane,ale budeme tomu říkat taktika.Hezky to napsal VK.Někdo udělá někomu něco a bude se hájit tím,že si je 100% jist,že dotyčný by to samé udělal jemu.
to Josef Vrátil:Myslím,že kdybyste dejme tomu držel vyhrávající ticket na dejme tomu 20000 kč,tak by Vás ten smích honem rychle přešel.Nebo byste klidně konstatoval,jo taktika je taktika,tak je to vlastně ok.

Celý problém je v tom,že se něco událo v rámci pravidel a někomu to příjde ok,protože to pravidla nezakazují a jiné štve,že to nelze postihnout,protože i malému dítěti je jasné,že to ze sportovního hlediska košér není.To je celé.

to Modelátor:Tvoje předposlední a poslední věta je skvost.Přesně tak to vnímám.JE TO NÁDHERA!!!!!!!!!!!
15. 9. 2009 19:25238
0 0
vakuz: Jestliže si hrajete na velespravedlivého a čestného Mirka Dušína, měl byste se nad sebou také trochu zamyslet a držet se poněkud zpátky ve svých konstatováních... Laskavě si najděte ve výkladovém slovníku, co znamená slovo "podvod"... Také bych uvítal, kdyby si ten Váš klub Rychlých šípů (Vy, Modelátor, Honza14...) přestal hrát na vykladačeš morálky. Za prvé asi nevíte co to je a za druhé ta Vaše "strana barikády" si opravdu hraje na Bohy... Vy určujete, co je správné, co je čestné, co je mravné, co je morální a co naopak ne... A kdo má jiný názor, tak je vyvrhel lidské společnosti... Vy budete kázat o morálce a o čestnosti, ale hravě tady plácáte nesmysly o podvodech. Neboli lhát, špinit, urážet... Co jiného jsou ta Vaše moudra na adresu Meeka a Kronosu? Nebyla porušena žádná pravidla, žádné zákony, žádné vyhlášky... Ale to Vy neuznáte, protože Vám se to prostě nelíbí... Český Honza by býval mohl mít o dva body víc a ti francouzsko-belgičtí darebáci mu to překazili... Pevně věřím, že takoví "moralisté" jako Vy se nikdy, nebo alespoň ve zbytku mého života, nedostanou k nějaké moci... Raději nikdy, ať nejsem sobecký... Kazatele morálky nepřeji nikomu...
15. 9. 2009 19:31239
0 0
A už dost!!!!!!!Pěkně se to tu pohádalo,ale už stačí!!!!!Snad to tu nemíníte probírat do aleluja!!!Dejte si mejly nebo se hádejte přes SZ.Tady už to opravdu stačí!!!smajlíksmajlík
15. 9. 2009 19:43240
0 0
To Josef vrátil: Zatímco zbytek se dokázal smířit s tím, že se ne ve všem shodneme, Vy jste se pane Vrátil ukázal ve vší nahotě..Jste duchem nepříliš bohatý..a znovu opakuju, že mě to u Vás překvapuje. Připadám si jako v diskuzi s přáteli starých pořádků nebo minimálně s člověkem, který v této době vyrostl, slušně ho to živilo a teď mu současný stav bez morálky vyhovuje..Nevzpomínáte si, včera jsme mezi námi zakopali válečnou sekeru. Nedodržujete pravidla hry pane Vrátile, berete si můj nick opět do úst, napadáte, snažíte se o urážky..Já jsem směrem k Vám již nic nepsal..Včerejším rozloučením, kdy jste mi popřál "dobrou noc!" jste to tak asi, bohužel, nemyslel..Na rozdíl ode mne, který to myslel upřímně. Ale teď se hájím, protože se mne, bez podnětu, snažíte urazit..Škoda, myslel jsem, že jste osobnost..
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!