12. 9. 2009 20:52 − 6071× − 246

Jan Kopecký vítězem Rally Principe de Asturias

Český jezdec vyhrál druhý závod IRC v řadě, do vedení v šampionátu se ale nedostal.

Český jezdec vyhrál druhý závod IRC v řadě, do vedení v šampionátu se ale nedostal.

Jan Kopecký vstupoval do druhé etapy z třetího místa. Brzy se dostal na druhé místo před Heviu, a když na RZ12 chyboval Basso, dostal se do čela. V tu chvíli to vypadalo hodně dobře, protože na čele se osamostatnily dva vozy Fabia S2000. O dvě RZ dále ale Hevia udělal defekt, ztratil přes čtyři minuty a propadl se do hloubi pole.

Jan Kopecký měl tak na čele rázem dvouminutový náskok a v klidu si dojel do cíle pro druhé vítězství v IRC v řadě. "Vítězství na Barumce bylo pro mě hodně důležité, protože to byla moje domácí soutěž. Tady jsem jel ale poprvé, a tak je to něco mimořádného. Měl jsem v plánu jet obezřetně, protože při defektu už se čas špatně dohání. Neudělali jsme žádnou chybu, což ukazuje na kvalitu našeho rozpisu," řekl v cíli spokojený Kopecký.

Jeho radost ale částečně zkazila týmová taktika Peugeotu. Původně druhý Nicolas Vouilloz si nechal dát v závěrečném servisu 40 sekund penalizace a pustil tak na druhé místo Krise Meeka. Tento krok je velmi důležitý pro vývoj v šampionátu. Meeke si tak udržel první místo o bod před Kopeckým a hlavně druhé místo je velmi důležité pro škrtání nejhorších výsledků na konci sezóny.

Kompletní výsledky z Rally Principe de Asturias najdete na eWRC-results.com.

Komentářů celkem: 246
14. 9. 2009 17:24201
0 0
Už jsem to psala i jinde, ale nedá mi to.
a) Puštění meeka se mi nelíbilo (nic víc, nic míň).
b) Protože jeden z předmětů, které jsem studovala, byla etika, nedá mi to, abych necitovala dvě definice:
1. Morálka znamená celkovou představu správného jednání ve společnosti. Od pravidel zdvořilosti se liší tím, že se týká věcí závažných a podstatných, na druhé straně od práva se liší tím, že se nedá soudně vymáhat a na její porušení nejsou sankce.
2. Morálka mužstva (vojáků, sportovců a podobně) znamená ochotu a schopnost spolupracovat za určitým cílem.
14. 9. 2009 17:25202
0 0
Agatka: smajlík
14. 9. 2009 17:29203
0 0
gill:pak se jedná pouze do určité fáze závodu nejrychlejšího jezdce,nejrychlejší jezdec celého závodu se určuje pouze a jenom v cíli,protože nikdy nemůžeš vědět coby kdyby.
VK
14. 9. 2009 17:34204
0 0
Agatka: Ochotu a schopnost jít za cílem bych nenazíval morálkou, ale odhodláním. Morálka je o něčem úplně jiném.
VK
14. 9. 2009 17:37205
0 0
Pardon: nazýval
VK
14. 9. 2009 17:39206
0 0
Tak znovu: Ochotu a schopnost jít za cílem bych nenazýval morálkou, ale odhodláním. Morálka je o něčem úplně jiném.
14. 9. 2009 17:40207
0 0
Gill: Ten poslední příspěvek nějak nechápu.Co to s tímto má společného?Technika odchází,nechtěné chyby se dějou,to nemá s morálkou,poškozováním druhé strany co dělat.
Ještě jednou říkám,pokud by si tu "taktiku" odpustily všechny automobilky,vyšlo by to snad nastejno,ne?A nemuselo by se potom vyhrávat od stolu,ale tam,kde se má a to na trati.Toto bych přirovnal k dopingu.Je snad dobré,že se dopuje?Jenže je problém,vždycky se najde nějaký blbeček,který to začne a svým způsobem k tomu donutí ty druhé,kteří by jinak neměli šanci a jediné co tím získá,že si všichni parádně zničí zdraví.Ale už to ukončeme,nemá to smysl.Někomu se tedy prasárny líbí,někomu ne.Ahoj
14. 9. 2009 17:52208
0 0
Honza14: To jsem odpovídal vakuzovi.
Furt nechápu, co je tou prasárnou a koho poškodili. Nejvíc asi fandy Škodovky, protože neznají taktické a zákulisní boje.
Doping a tohle snad nemyslíš taky vážně. Vem si to z pohledu šéfa týmu. Máš 4 autíčka a jedno má šanci být celkově nejlepší, ale musíš ho dostat před svý ostatní 3 autíčka. Máš možnost to přehodit a budeš oslavovaný nebo to necháš jak to je a budeš mít horší zázemí týmu. Nebudeš mít třeba na další autíčko pro další rok. Co uděláš? Zapomeň na jezdce. Ti přicházejí a odcházejí.
VK
14. 9. 2009 17:54209
0 0
Možná by stálo za to zeptat se ostatních, jak to vidí - udělat anketu "Může být taktizování nefér?" ANO / NE.
VK
14. 9. 2009 17:56210
0 0
ANO
14. 9. 2009 18:01211
0 0
VK: Tak záleží o jakou taktiku jde, vše schvalovat nejde (viz.ten Renault, či vyřazení soupeře z boje, třeba v motorkách sestřelením).
14. 9. 2009 18:01212
0 0
Modelátor: Prosím Vás, nenuťte mě k něčemu, co nepovažuji za nutné, co je od Vás jen hloupá narážka. Já opravdu nemyslím, že bych byl zaujatý, že bych nebyl nad věcí. A zkuste Vy se zamyslet nad tím, co píšete. Obhajujete neobhajitelné... Nemorální vydáváte za morální... Kdo rozhodl o tom, že je něco nemorálního? Vy? To je Váš, jen Váš subjektivní názor, nebo pocit. Co je neobhajitelné??? To, že Kronos požádal svého jezdce, aby pustil před sebe týmového kolegu, protože tomu jde o titul??? Co je na tom neobhajitelného? Co je na tom nemorálního? Bude je někdo soudit? Bude je někdo trestat? Měly by se z toho zodpovídat před nějakým tribunálem? Proč? A opravdu Vás prosím, nezatahujte do téhle debaty to, že jsem sportovním komisařem... Já chápu, že chcete být zajímavý, že možná tady chcete rozdmychat nějaké vášně, ale je to zbytečné... To s tím nemá vůbec, ale vůbec nic společného... Tenhle naprosto logický, oprávněný a jednoduchý taktický manévr není nic politického... Kronos chce šampiona a tak tým na něho jede. Tečka... Nepodsouvejte mi, že si něco pletu... Moc dobře vím, o čem mluvím... Samozřejmě na téma, když někdo vyhraje soutěž a nevyhraje ani jednu erzetu, by se dalo diskutovat do nekonečna... A jakoukoliv úvahu překrucovat, to mě opravdu nebaví... Každý soudný člověk chápe, že jsem mluvil o rychlosti jako takové... A také jsem poukazoval na to, že vítěz je ten, kdo projede první cílem a zdaleka nemusí být nejrychlejší... Pokud to záměrně nechcete pochopit a chcete mermomocí ze mě dělat vola, zkusím to na názorném příkladě... Není to tak dávno, co 24 hodin ve Spa vyhrálo Porsche kategorie GT2... Protože víc než polovinu závodu lilo jako z konve a holt to těmhle vozům a některým jezdcům sedí... Ale žádný soudný člověk přece nemůže tvrdit, že tohle Porsche bylo nejrychlejší auto, co v závodě jelo! Ve startovním poli bylo mnoho vozů a jezdců mnohem rychlejších! Ale okolnosti a trošku toho závodnickému štěstí nahrály právě téhle posádce... K Vašim zásadním úvahám... Mistrem světa je ten, kdo má nejvíce bodů, žádné časy z jednotlivých soutěží se nesčítají... Chcete kázat o morálce a to, jak cítím, velice vášnivě a ostře, ale tady není o čem... Prostě tým režíruje závěr šampionátu, protože chce svého jezdce mít na konci mistrem. A dovolím si poznamenat, ža takových vášnivých kazatelů o morálce v historii lidstva bylo dost a dost a bohužel, velmi často po nich zůstávala jen bolest a utrpení...
14. 9. 2009 18:05213
0 0
ANO
- Akorát pod slovy taktizování a nefér si každý představuje něco jiného.
- V předcházejícím příspěvku jsem pouze citovala (!) definice (!). Nebylo to z mé hlavy.

P.S.: Ještě napíši jednu citaci, kterou říkaval jeden náš profesor a napadla mě při čtení této velmi zajímavé diskuze: Všichni tady jste blázni, jenom já jsem letadlo, vruum vruum.
14. 9. 2009 18:06214
0 0
(Jo a pardon, nikoho nechci urazit.)
14. 9. 2009 18:43215
0 0
smajlík Když jsme u těch cintátů. Moje babička (1883) by se zeptala, jestli se tou morálkou už někdo najedl.
14. 9. 2009 18:53216
0 0
Taky se hlásím eroplánům: vruum vruum smajlík
14. 9. 2009 19:15217
0 0
To Josef Vrátil: Jestli se někdo rozvášnil, jste to pouze Vy. Je jasné, že jste nepochopil, co je morálka. Bohužel, bohužel pro Vás. Mě stačí, že jsou tady jiní, kteří pochopili. Jen mě to u Vás překvapilo. Překvapilo mě to víc, než rozhodnutí Peugeotu o týmové režii. A opravdu nechci rozpoutávat vášně. Stojím si za svým, Vy také a Vámi zmiňované soudy se opravdu věnují právu. Nerozhodují o morálce, etice nebo etiketě. V tom máte pravdu. Ale nemáte pravdu v tom, že pokud se někdo někdy morálky držel (ne jen o ni mluvil) tak historicky zanechal stopu významnou - a kladnou..Mnohem nebezpečnější jsou lidé, kteří o morálce mluví, ale neřídí se jí. Mezi ně (alespoň tomu věřím) nepatříte. Jen jste trochu příliš ovlivněný současným světem, kde vládne MOC. Vážím si Vás pane Vrátile, ale v tomto nenalezneme společný koncenzus. Těším se na Vaše názory na jiné téma. Myslím to upřímně, ne jako bývalý premiér Gross.
14. 9. 2009 19:16218
0 0
Ach jo Gille,vím,že si odpovídal vakuzovi,nemůžu taky zareagovat?.Doping,proč nepřirovnat s dopingem?To co tím chci říct,je stejné jako s tím dopingem.Takže tedy asi po desáté.Pokud taktizuje jeden,nutí tím svým způsobem i ostatní.Pokud dopuje jeden a ostatní budou chtít stíhat,budou muset taky.To,že se dopuje je fakt,to že to hodně často prochází je myslím taky jasné.K těm autíčkům:Takže vyhraje Peugeot a o jedno autíčko míň bude mít škodovka,takže výsledek je stejný,vždy někdo vyhraje a někdo prohraje,jen jde o to,jak se k tomu vítězství-porážce dojde.Šlo by to čistou,sportovní cestou,ale někdo radši tu potupnou,pouštěcí variantu.Sorry,ale pro mě jako bývalého sportovce je toto nepřípustné,toto se mi prostě hnusí.Stejně tak,jako se mě hnusí uplácení rozhodčích,prodávání zápasů,domlouvání výsledků,atd...Toto se na mě nezlobte,ale to nemá se sportem nic společného,jen to,že je to pořádný faul na něj a na fanoušky.Pokud mám být něčeho mistr,tak to musím dokázat na trati svojí výkoností a né,že mě někdo přepustí stupínek jen tak dobrovolně.Meeke mohl být šampión bez jakekoliv šmouhy,teď už nikoliv.Škoda,že umění prohrávat se zdá se úplně vytratilo.
Vrátil Josef: Přijde Vám třeba správné prodávání zápasů,rozhodčích,atd...?Je to dobrá taktika?
14. 9. 2009 21:49219
0 0
Modelátor: Jsem velmi rád, že Vy o "morálce" víte všechno... A je dobré, že se o své znalosti tak rád podělíte s jinými a řádně je poučíte... Tečka. Přeji dobrou noc!
Honza14: Předem se Vás v naprosté slušnosti zeptám, jestli jste to myslel vážně, jestli...jste normální...? Opravdu si myslíte, že pokud tým v motoristickém sportu podpoří svého jezdce, který bojuje o titul, jinými slovy, jeho týmový kolega ho pustí před sebe, jeho týmový kolega mu tzv. kryje záda, nebo v maratónu mu jeho týmový kolega veze náhradní díly a nářadí, je to stejné, jako když někdo podvádí, uplácí rozhodčí, prodává zápas??? Vy opravdu KORUPCI nazýváte TAKTIKOU??? Je li tomu tak, nemá jakákoliv další diskuze smysl, neboť je to z Vaší strany hloupá demagogie, nějaký moralistický fanatizmus a naprostá nesoudnost... Pokud to ale vážně nemyslíte, pokud jste jen tak přestřelil, pak by bylo dobré se zamyslet nad tím, co jsem tady snad desetkrát popisoval... Každý tým, pokud má více než jednoho jezdce, má přece právo, rozhodnout o tom, kdo jak pojede, ne? Nebo ani toto není "čestné" a "morální"??? Pak se celá ta historie motoristického sportu hemží prasárnami, špínou, humusem, nemravnostmi a podobně... Jestliže Mitsubishi rozhodlo v polovině Dakaru 1998, že na vítězství pojede Jean Pierre Fontenay a ostatní mu budou "krýt záda", neboli pomáhat jak se dá, je to humus a skvrna na historii Dakaru... Jestliže někomu chybí před posledním závodem bod k titulu a nejede na vítězství, měli by mu tedy asi sebrat licenci, protože je to špinavá taktika... Jestliže Kresta na barumce upřednostil takticky body do MMČR, měl by asi odevzdat licenci, protože taktizoval a nejel na vítězství... To je ale humus, že? Když někdo pustí týmového kolegu před sebe, aby mu dopomohl k titulu, měli by ho asi zavřít, až zčerná, ne? Tým Kronos investuje desítky milionů eur do svých jezdců, do přípravy svých vozů a proč? Aby si panáčci Meeke, Vouilloz a Loix zazávodili? Aby se prostě vydováděli? Ale běda, kdyby chtěli za ty desítky milionů něco víc... Třeba titul... Víte, to teď myslím nejen na Vás, ale na všechny ty moralisty, na všechny ty spravedlivě rozhořčené Rychlé šípy, tahle diskuze nemá dál jakýkoliv smysl... Vůbec asi nechápete, o čem ten sport je, vůbec vám nedochází, co k tomu sportu přirozeně patří, jak se vyvíjel a vyvíjí... Budete si tady hrát, ano, opravdu hrát na nějaké SPRAVEDLIVÉ a kázat o morálce, o čestnosti, dokonce sem tahat i politiku... To je ale Váš problém... A musím říct, že díky Bohu jen a jen Váš problém...
14. 9. 2009 22:02220
0 0
to Josef Vrátil:Váš příklad z Porsche GT je zase úplně mimo mísu,pardón.Tak,jak jste průběh závodu popsal,tak je jasné že pilot+vůz za daných okolností a podmínek na trati byl nejrychlejší,tak to je.Není to přeci o tom,že tam byly vozy, které měly z nuly na ,já nevím, třeba 200 km/hod pod 8 sek,ale to je úplně jedno.Auto se vždy pohybuje na určitém povrchu za daných klimatických podmínek a to vždy v reálném čase a vždy ho řídí lidský faktor a tím je to zajímavé.Kdyby tomu totiž nebylo,tak nemá cenu chodit nebo sledovat závody.První v cíli je vždy NEJRYCHLEJŠÍ.Nic víc nic míň.
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!