Ondřej Plšek - eWRC.cz
12. 3. 2010 15:51 − 3197× − 48

Mitsubishi zavírá Ralliart

Koncern Mitsubishi rozhodnul, že na konci března zavře své oddělení motorsportu Ralliart.

Z Japonska přichází další špatná zpráva. Koncem března ukončuje Mitsubishi provoz Ralliart, všichni zaměstnanci dostali výpověď a firma končí. Konec se týká nejen provozu firmy, která byla založena v roce 1984, ale i podpory klientského programu a nového vývoje. Tato událost může mít i vývoj na řadu Lancer Evo, protože i zde hrál Ralliart klíčovou roli.

Důvod pro zastavení aktivit není v dnešní době příliš překvapivý, Mitsubishi uvádí hospodářskou krizi. "Z důvodů náhlých změn ve světovém hospodářství se rámcové podmínky pro naší firmy radikálně zhoršily. Proto jsme se rozhodli koncem března ukončit provoz Ralliartu," uvádí na webových stránkách firmy šéf Ralliartu Masao Taguchi.

Komentářů celkem: 48
14. 3. 2010 10:0441
0 0
jurisek: Rallyesport musí dřív nebo později prodělat radikální změnu. A ta musí přijít ze strany FIA. Pokud k tomu FIA nepřikročí, mám opravdu vážné obavy... Rallyesport se musí vrátit ke svým kořeným, ke své původní filozofii, na počátek... O tom už jsem tady v posledních letech mnohokrát mluvil... Za prvé, "vymazat" jakékoliv speciály, ty patří někam úplně jinam, ne na rallye... Rallyesport je zkouškou automobilů, sériových automobilů, nebo automobilů sériových upravených, v těch nejtěžších podmínkách. A samozřejmě zkouškou lidí! Soutěže se musí vrátit k původnímu formátu, musí být dlouhé, musí se jezdit i v noci, budou se střídat i povrchy... Tím bude dosaženo jak pestrosti, tak početnosti startovního pole! Řekněme od sériového Porsche, BMW M3, Nissanu 350Z až po Fiat 500... To uvádím jako příklad... A sport samotný, šampionáty, by měly být založeny na tradici, jak MS, tak ME... Tolik můj názor k tomu, jak by samotné rallye měly vypadat, aby to opět byly rallye... Další věc je, že by si měli mocipáni uvědomit, že rallyesport je něco zcela jiného, než okruhy. Chtít například rallye mediálně dostat na úroveň F1 je nesmysl... Rallye měly vždy své fanoušky a ti vůbec nepotřebovali přímé přenosy, erzety oblepené reklamními bannery a podobně... Je to úplně jiný sport a jeho "marketing" se dělal vždy úplně jinak... To co se děje dnes, je špatné... Erzety na stadiónech jako šou jsou nesmyslné a s rallye nemají nic společného... Sledovat přímý přenos Monte Carla na Eurosportu je sice paráda, ale každý soudný fanoušek ví, že je to časově tak náročné, že je možné uvidět jen pár top jezdců a to je všechno... Možná by nějaký parádní hodinový sestřih udělal víc... Ale to jsou opravdu jen a jen moje soukromé názory...
14. 3. 2010 10:4642
0 0
To, co navrhuje pan Vrátil, by byl spolehlivý konec rallye. Cesta zpátky na stromy neexistuje a nový začátek je nemožný. Závodění seriových aut na dlouhých vložkách s různými povrchy by končil hromadou nepojízdného šrotu kolem tratě. Vítězové praktikující nepopulární "hyena" styl by nikoho nezajímali. Kdo by se snažil přidat, tak by rychle skončil s nepojízdným seriovým vozem mimo hru. Současná seriová auta a to i tzv. SUV jsou stavěná spíše na asfalt, než do terénu a to i lehčího. To, co lidi k rallye táhne, je i to, že jim při průjezdu auta naskakuje husí kůže. S nadsázkou se dá říct, že když už to nepojede rychle, musí to aspoň být slyšel. Ale to by vydrželo jen chvilku. Na seriovku objíždějící každej kámen by nebyl hezkej pohled. A povolit úpravy? To bychom byli zase u speciálů, protože požadovaná náročnost tratí by si vyžádala větší úpravy, než jen změnu tlumičů a namontování rámů.
K přenosům z Monte bych jen připomněl několikahodinové přímáky z Tour de France, Gira a Vuelty, nebo třeba 50km v běhu na lyžích. Není to o nic náročnější, ani dražší. Spíš naopak.

A na závěr, návrh pana Vrátila by spolehlivě vedl i k tomu, že by podobné firmy, jako Ralliart, M-Sport, Škoda motorsport a podobně, vůbec nevznikly, natož aby je to zachránilo. Nebyly by totiž potřeba.
14. 3. 2010 11:1843
0 0
Pane Vrátile, Vaše vize s pestrým startovním polem je krásná. V některých vyspělejších zemích dokonce třída GT s těmito vozy startuje. Proč tomu tak není u nás? Nemluvě o nějaké třídě vozů s propadlo homologací?

Ohledně úprav seriových vozů - je nesmysl že se třída N dostala tam, kde je dnes. Srovnejte si ji s třídou N před 10 lety. To byla opravdu víceméně seriová auta. Jenže pak došlo k násilnému zákazu nejsilnějích vozů A8 ve většině národních šampionátů, protože že se to pánům z FIA zřejmě vymklo z rukou a třída N dostávala víc a víc úprav, až nakonec supluje původní A8. A to je špatně. Vím že vývoj ničím nezastavíme, ale soutěže druhé poloviny 90. let byly takhle zpětně, podle mého názoru, jedny z nejlepších. Silná áčka, první WRC, silné kity A7. Pokud by došlo ke změně předpisů tak, aby se vozy dostaly zpátky do těchto let, bylo by to jenom dobře...
14. 3. 2010 13:2244
0 0
Pane Vrátil

První myšlenka o důvodu odchodu některých značek je dobrá...
S tou druhou souhlasím tak na půl...Je prostě jiná doba zas a zatím má Rallye našlápnuto docela dobře bych řekl..Přenosy z IRC nemaj chybu a celkově je na tom Rallye s reklamou lépe než v minulosti.

Kdyby se vrátily doby, kdy to byl spíš maraton"...Zrovna mě... by se to nelíbilo asi...jen můj názorsmajlík
Obecně nemusím vytrvalostní závody", ani LeMans, ani Dakar mi nic moc neříká třeba (ikdyž Dakar je aspoň dobrodružstvísmajlík..

Pak to není o sekundách, ale o tom kdo dojede hlavně a to se mě nelíbí..Jako tenhle druh závodění...
Sem rád, že se vlastně upustilo od původní myšlenky rallye a udělal se z toho šikovnej guláš", kdy jednak musíš umět doject a jednak velmi rychlesmajlík...
To je dle mě optimálnísmajlík

Osobně se mě líbily asi nejvíc léta 95-2002...Ale to, už je pryč...
Líbili by se mi a chybí mi moc A7 Kitcary"...Chybí mi zatraceně ostrý předokolky...A potom i ty GTčka...

Jinak sem spokojenej...Snad jedině WRCa by mohli nahradit méně složité auta klidně silné Áčka zpět...jak někdo řekl.

Nová doba přinesla třeba R" skupiny který se mě moc líbí!...A celkově můžem snad bejt zatím spokojený......
Je jasný, že člověk nebude spokojenej nikdysmajlík
14. 3. 2010 15:0145
0 0
Pane Vrátil určitě změnit pravidla pro N4 tak ať je reálné postavit třeba oktávku 1,8t a jiné. N4 už není seriovka a tam je třeba se vrátit. Dlouhé soutěže by asi neprošly teamy se tam nepomůžou. Hlavní by mělo být zlevnit závodění. Dnes je vše postaveno na reklamě a sponzoři chtějí ať jsou auta vidět v mediích. Nějaké SSS neuškodí ale dnes se to přehání. Určitě by prospěla dlouholetá vize FIA a ne měnit pořád soutěže a specifikace. Do MS je třeba přivést další značky a vrátit se k možnosti používat specifikaci auta MS v národních šampionátech. Jediné za co bych pány z FIA pochválil je třída R ta se povedla za přiměřené finance závodění s ostrým autem. Když si dneska řekne třeba Nissan postavíme R2 tak stačí dát do kupy packet otestovat a prodávat nic složitýho. Viděl bych to tak WRC 1,6t by mělo být pro svět a soukromníky v národních mistrovstvích takže nesmi být drahé ve světě jsou velké ostatní náklady a auto má menší podíl než třeba v MMČR kde nestojí tolik cestování startovné atd. Kdo chce závodit na urovní tak ať si koupí R. N4 bych zpomalil a otevřel možnosti pro ostatní automobilky postavit další auta. Hodně pomáhaji projekty typu Clio trophy nebo C2 chalange. V dneši době se nestopné Lančia na start v Keni je pro touhu vyhrát. Škodovka prý jezdí hlavně proto že je na eurosportu. Doba je jiná to co navrhujete je návrat k osmdesátým létům to by bylo si krásné ale doba je už jiná a jetřeba se příspusobit. Já bych se vrátil do roku 2004 tam se to zvrtlo.
14. 3. 2010 15:0646
0 0
willy2.0: Někdo má rád holky, jiný zase vdolky... Myslím, že dlouhé závody nejsou jen o tom "dojet", ale také o tom, jak si jezdec/tým rozvrhne síly, v případě závodu typu Le Mans i o perfektní souhře jak celé posádky, tak celého týmu. A že jsou tyto závody atraktivní, že mají svou nezapomenutelnou atmosféru, že mají po celém světě své publikum, o tom svědčí například každoroční divácké návštěvy v Le Mans, nebo na Nürburgringu a třeba televizní sledovanost Le Mans... Ve Francii každoročně sleduje závod 200.000 - 300.000 diváků, z toho dobrá čtvrtina z Anglie, tisíce a tisíce fanoušků z dalekého Japonska, kde je Le Mans a mimo jiné i Dakar nesmírně populární, tisíce fandů z Německa, z Holandska, z Belgie... A u televizních obrazovek jsou to desítky milionů diváků po celém světě. Myslím, že svou popularitou se máloco v motoristickém sportu může vedle Le Mans postavit...
Všechno má samozřejmě svůj vývoj, ale základní filozofie, podstata toho kterého sportu by měla být zachována. A to se v rally bohužel neděje. Je to soubor krátkých sprintů, kde jedny hodiny, jeden defekt znamenají konec... Není prostor na nápravu chyby... A to je špatně... A erzety na stadionech, to je až trapné... To už s rallye nemá nic společného... Podívejte se, jak dlouhé byly zcela běžně soutěže mistrovství světa v sedmdesátých a osmdesátých letech a kolik na většině soutěží startovalo posádek. A rozhodně nešlo o "dojíždění", ale o fantastické bitvy velkých továrních týmů a fantastických jezdců!
Novej: Neměl jsem na mysli vyloženě sériová auta, ale spíš variantu na skupiny A a N. Koneckonců kdysi jezdila soutěže auta, vycházející ze sériové produkce, tedy skupiny A1 (v podstatě sériová), A2 (upravené sériové vozy), A3 (sériové sportovní vozy) a A4 (upravené sériové vozy) a rozhodně na ně nebyl na žádné soutěži nudný pohled a kameny neobjížděly... A tyhle vozy běžně vydržely tehdejší Safari, tehdejší Bandamu, tehdejší Akropolis, soutěže, které dnes nemají svou náročností srovnání... No a k těm televizním přenosům... Asi má cyklistika více bohatých sponzorů, kteří zaplatí více prostoru. Já se o cyklistiku nezajímám, ale spousta lidí takové závody denně hodiny a hodiny v televizi sleduje... No a běh na lyžích na 50 km, to je přece klenot každé olympiády, každého světového šampionátu! Televize je o penězích a já si moc nedovedu představit, že by promotér platil šílené částky za to, že v přímém přenosu z rallye budou jezdit auta ze středu, nebo konce startovního pole... Na to není čas a hlavně ty peníze. V tomhle mají přenosy z okruhů výhodu... Takže, vaše úvahy jsou poněkud zcestné...
14. 3. 2010 22:2647
0 0
Mám doma kultovní film LeMans"...Kterej se mě líbí a tehdy to muselo mít kouzlo, ty závody..Moc o tom nepochybuji.

Ale ty dnešní vytrvalostní závody nesleduji jak sem psal.
Jak ste napsal vy správně, každýmu se líbí něco jinčího...Já moc nemusím okruhy vůbec..A prototypy-speciály..Mám rád reálné" auta.

Jinak na jednu stranu tvrdíte, že by delší rallye byli moc fajn, ale na druhou stranu taky víte, že okruh.závod zabere TV mnohem lépe, což je pravda...

Ale kdyby byli rallye mnohem delší, pak i sestřihy by byli nekonečný-roztahaný a přímý přenosy by úplně ztráceli smysl....

Ty vytrvalostní závody, bych nechal fakt okruhům...

Rallye je co se týče nějakéh spádu"...Akorátní si myslím.
Jede se na limitu, proto je to královna motorsportu...Fantastická podívaná někdy...A když někdo chybuje a ulomí kolo, holt nejede dál třeba už...
Jak ste psal, musí umět holt rozložit síly i...smajlík

Myslím, že prodloužením by se vše strašně prodražilo...roztahalo.
Musím říct, že tomuhle prostě nefandím, ani minulým rally typu Pobřeží slonoviny, kdy šlo fakt o umění doject...v marastu totálním..Nefandím.
To je pak spíš povahově Dakar...
Já to znám jen z DVD sice, ale vidět třeba Celiku prodit se jezerem,bahnem kdy to pomalu ani neprojede ...
To mi koulervoucí nepřijde (odpustte ten výrazsmajlík

Už tak je Rallye o které se tady bavíme etapová,delší soutěž...Což plno lidí nepobírá...Nebude nikdy tolik fandů, jako pohodlných fandů Formule 1smajlík)
A až dnes se odvažují některé TV dělat i přímé přenosy z rallye, což by se její prodloužením jistě zas zazdilo" a tím i zas větší reklama" pro tenhle sport, atraktivita.....

Rallysprinty u nás sou asi třeba hodně rychlé...a když má někdo defekt může jet domů...Ale zas si můžou vybrat lidi, bud MMČR nebo kratší levnější soutěž kde jedou naplno holt víc.
Vše tohle je lepší než jet 1000kilometrovou soutěž.....Ty doby sou pryč.
14. 3. 2010 23:1248
0 0
willy2.0: S jedním bodem si hned dovolím polemizovat. Rallye královna motorsportu... Víte, celoživotně mám rallye rád, strávil jsem kolem nich víc času, než si kdo asi myslí, užil jsem si své... Ale zcela soudně musím říct, že vrcholem automobilového sportu byla, je a bude Formule 1. Tak je to prostě dané... Automobilové soutěže se jen v určitých obdobích svou popularitou přiblížily, ale to je tak všechno... Je to zcela jiný sport. Já vím, že "skalním" se to asi líbit nebude, ale realita je taková. Formule 1 je na vrcholu motoristického automobilového sportu, kolem ní se všechno točí a až pak je vše ostatní... Je to prostě tady na "starém kontinentu" to nejprestižnější, technicky nejvyspělejší a nejdokonalejší, co vůbec existuje... Vždycky bude Schumacher prestižně "víc" než Loeb... Ani Le Mans nemůže F1 konkurovat. Je to něco jiného a udržuje si svou vysokou prestiž po celou dobu své historie, ale ten nižší stupínek tam také je...
To všechno co píšete, je Váš pohled... Zřejmě pohled hodně mladého člověka... To teď vůbec neberte nějak "jedovatě"... Takový je život, doba... Já jsem zase opačného názoru. Že by se mělo více dbát na podstatu toho kterého sportu, na jeho původní charakter, filozofii... Já ctím tradici. Vy to vidíte zřejmě ve spojitosti s televizí, s reklamou, s penězi... Ale to je velmi povrchní vidění... Představte si že by ve jménu televize, reklamy a peněz takhle někdo "měnil" kde jaký sport... Představte si, že by někdo řekl, fotbal, hokej se budou hrát JEN do prvního gólu! Rychlá smrt! Nervydrásající drama! To si žádají sponzoři, televize, reklama... Myslíte si, že by to bylo dobré? Kdyby někdo přišel s tím, že fotbal se hraje na moc velkém prostoru, pobíhá tam moc lidí, je to dlouhé, nudné, nic se neděje... A bude se hrát na plácku plném reklam 10x20 metrů a tři na tři... Líbilo by se Vám to? Představte si, že by někdo přišel s tím, že nějaká Tour, Giro, Vuelta jsou pitomosti... Je to roztahané na půlce Evropy, až na pár kopců vlastně zbytečné, protože se v ostatních etapách nic moc neděje a tak z toho uděláme sprint! Vrchařskou časovku! To bude celé! Bomba, drama, nervák! Myslíte, že by to bylo dobré? Řeknu Vám něco jiného... Američané všechno měří penězi, reklama je pro ně něco jako součást života, něco strašně důležitého! Loni vedení NASCAR jednalo se všemi týmy a pořadateli všech závodů o tom, jestli v rámci ekonomické krize nezkrátit závody z 500 mil třeba na polovinu a nesnížit počet závodů třeba o třetinu... Všichni to jednohlasně odmítli jako naprosté šílenství, že by tím byla zničena TRADICE NACAR a že tento sport by již nebyl nikdy čím byl doposud! A stejný názor měla i veřejnost! A přitom se spousta týmů s finančními problémy potýká... Já zase věřím, že si jednoho dne někdo uvědomí, co rallye vlastně je, co to má být a že pozvolna začne ten návrat k tradici, k podstatě tohoto sportu. Jisté náznaku už tady jsou... A také věřím, že to nejen velká většina opravdových fanoušků uvítá, ale že právě to přitáhne další a další...
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!