Jiří Vlček - eWRC.cz
21. 4. 2010 17:30 − 4803× − 137

Jak funkcionáři na Šumavě Vlka naštvali

Jiří Vlček se vyjadřuje k nepříjemnému zážitku z Mogul Šumava Rally Klatovy 2010.

Hodně lidí mě zná a ví, že mám rád pohodu, smích, férové jednání a super lidi. Proto se pohybuji především tam, kde tohle nacházím. Rally Šumavu miluji a to o to více, že se nám na krásných tratích vždy daří. V loňském roce jsme stáli na stupních vítězů, a teď na třetím místě ve skupině. Tím víc mě mrzí, „a to používám velmi slabé slovo,“ že místní funkcionáři, jmenovitě pan Valenta a pan Babka, kteří působili na Šumavě jako ředitel soutěže a druhý jmenovaný jako předseda organizačního výboru, dokázali celému týmu, a ne jenom našemu, dny jejich pracovního volna a sportu otrávit svým nadřazeným chování a arogantním vystupováním. V momentě, kdy 14 dní drží vaše peníze, je odtrénováno a celý tým je připraven k zahájení závodu vám slavnostně sdělí, že vás prostě nepustí na start. To se to jedná s arogancí připomínající dřívější časy! Držící vaše peníze, které propadnou pokud nepojedete! Kladou si jmenovaní funkcionáři s výmluvou na asociaci podmínku nehorázné pokuty za opoždění platby o 3 pracovní dny! Neuvědomují si, že všichni závodníci jsou vlastně jejich zákazníci a bez nich by se rally nekonala. I tak je startovné ve výši 17 600 Kč již tak dosti vysoká částka a pro mnohé posádky velká finanční zátěž.

K čemu vlastně došlo:

Byly Velikonoce a ve škole prázdniny. Byl jsem smutný, že jsem prošvihl termín přihlášení, který byl ukončen nesmyslně už před „Valaškou“ a odjel na hory. Můj spolujezdec Radim Strnad zjistil, že jsme přihlášku neprošvihli (byl prodloužený termín), a tak nás okamžitě přihlásil. Uzávěrka přihlášek byla 29.4.2010. Poslal jsem peníze okamžitě po mém návratu (pokyn k platbám mohu dávat výhradně já) – to bylo o 3 pracovní dny později než jsem měl. Pořadatelé měli peníze na svém účtu 14 dní před závodem, když mi slavnostně a s úsměvem na tváři oznámili, že mě nepustí na start, pokud nezaplatím pokutu ve výši 4 400 Kč. Argumentem bylo to, že postup je schválený asociací jezdců a oni postupují dle řádů. (Mou chybou je, že prostě řády nečtu, jezdím pro zábavu a nechci dělat rally s advokátem, daňovým poradcem, pojišťovákem a bankéřem za zadkem.).

Pro vysvětlení – když přivezete peníze hotově v den startu je pokuta stejná. Paradoxně dle slov pana ředitele – když se telefonicky předem dohodnete, zda-li vás pan ředitel vezme bez pokuty, pokud přivezete startovné v den přejímky, to prý po takovéto dohodě lze. No a to mě opravdu naštvalo. Pořádám také mnoho sportovních akcí a vážím si lidí, co tuto práci dělají, a na Šumavě jich bylo hodně. Proto je zajisté škoda nesmyslným a nevhodným přístupem vše v očích mnoha posádek pokazit. Myslím, že už něco nasvědčuje o celé situaci, jak málo bylo přihlášených posádek na Rally Šumava a je třeba, aby se zmínění pánové nad svým přístupem a jednáním k zákazníkovi zamysleli. Ryba totiž většinou smrdí od hlavy!!!

Nekažte prosím tak krásný sport, který většina posádek dělá dobrovolně s láskou a s nemalými finančními náklady, které mnohdy s velkým nasazením pracně dávají dohromady závod od závodu.

S pozdravem SPORTU ZDAR

Jiří Vlček

Komentářů celkem: 137
22. 4. 2010 20:03
0 0
Vrátníček:

jojo, v hnědé brožuře to je .. ale je tam taky napsáno, že je to MAX vklad bez DPH a pojistky ... Že platíme téměř všude maximum .. to jaksi není podle mě ve Fasu, ale v pořadateli.
Kdyžtak mi prosím vysvětli, proč tím operuješ, mě ty vklady vždycky s brožurou seděly ..
22. 4. 2010 20:15
0 0
Josef,přemýšlím o mnoha věcech ve dne v noci,zejména o tom, že je asi nejvyšší čas se po 30 letech na to v....t,protože aby mne pořadatel buzeroval za to, že mu dovezu peníze, tak to opravdu nemám zapotřebí,mimo jiné taky zejména potom, co provedla FIA s historiky.
Ano,u vkladů je v Národních sportovních řádech slůvko "max.vklad",takže se asi můžeme shodnout na tom, že tento max.vklad stanovuje FAS a pořadatel ho dle své hodné a svobodné vůle v této max. výši kupodivu vždy dodrží.Což je divné...Pokud ovšem neexistuje tzv.tichá až málem kartelová dohoda, že se nikdo nebude takto podbízet tímto nižším vkladem.... A podtext nehledej,na to dnes nemám mozkovou kapacitu..smajlík
22. 4. 2010 20:30
0 0
m.d.: Nevím,co máš konkrétně na mysli,ale to slovo max.vklad je spíše alibismus,aby to vypadalo, že je FAS dobrák a pořadatel vydřiduch..
A již jenom na okraj, má oblíbená teze je ta, že jakou měrou se posádky podílí celkovou výši startovného jako investoři určitým procentem na nákladech motoristického podniku, mohly by pak stejným dílem podílet i na případných výnosech, ale i třeba na ztrátách,pokud tedy jsou,což se vlastně neví.
Dovolím si tvrdit, že na sprintech tvoří startovné posádek 70 až 80% nákladů na podnik.
Samozřejmě na podniku ME, který je ale u nás jen jeden a s rozpočtem 20 mil. je ta situace jiná.
Tady by se dalo i podotknout, kdo a kam a za co prodává přenosová práva ,kdo a za kolik inkasuje za reklamy, strkané před oko televizní kamery do zatáček...atd.,atd.,atd.
22. 4. 2010 20:33
0 0
Zdenku, tak v tomhle nemůžu sloužit... Nevím, jak myslí a jednají pořadatelé a myslím, že to v té hnědé brožůře by se dalo chápat i tak, že ten nenáviděný FAS dává nějaký strop, aby se někteří pořadatelé nezbláznili... Ale to je třeba jen jeden úhel pohledu na věc... Můj názor... na to mám snad nějaké právo... Stejně tak neřeším, co FIA udělala s historiky... Opravdu...
22. 4. 2010 20:36
0 0
Vrátníček:

ale ne, mě spíš přišlo, že to myslíš tak, že se ty maxima nedodržujou ... tak se ptám.
To podílení se jako investorů .. no to je zajímavej nápad, ale nemá smysl se tím zaobírat, páč je to utopie.
22. 4. 2010 20:41
0 0
Zdenku, ještě něco opravdu malého k zamyšlení... Platí se dnes všude a nemá cenu rozlišovat, jaká je co instituce... Ale každá ta instituce má právo na nějaký termín... Ty si chceš zajezdit, někdo musí pro Tebe připravit soutěž, zajistit ji, zabezpečit ji... To také není zadarmo... A ten pořadatel má právo chtít peníze do nějakého termínu... Ne až jezdec uzná za vhodné... To by pak mohl někdo začít uvažovat nejen o tom, že zaplatí vklad na přejímce, ale třeba na startovní rampě, na cílové rampě, nebo když odpadne na první erzetě, že nezaplatí nic... Inkaso platíš přece taky v nějakém termínu, protože ten příjemce inkasa s těmi penězi musí dál nějak hospodařit... Za mobil také platíš... A podobně... Opravdu, nebudu rozebírat, jako mnozí rádi dělají, jestli ta která instituce je nějak srovnatelná s pořadatelem rallye... Ale Ty zcela určitě víš, jak to já myslím...
22. 4. 2010 21:03
0 0
Josef,celkem souhlas, ale 25% pokuta? I za jeden den prodlení? Je to fér? Řády neřády...Tak, jako se pořadatel nestará o to, kde vezmu peníze na závodění,neb je to můj a jen můj problém,tak bychom se mohli shodnout i na tom, že pořadatel nepořádá /většinou/ svůj podnik jako charitu pro posádky, ale pro určitý přínos,propagační,finanční,osvětový. Tak by si potom měl svůj počáteční kapitál obstarat taky sám,třeba jako úvěr od bank, zálohu od FASu apod.
Ale uplatňovat pokutu 25% a zároveň si při odhlášení posádky nechat 20% mi nepřijde moc vyvážené...zvláště s ohledem na dramatický pokles startujících posádek je to prostě krok vedle... a to ani se nechci zmiňovat, v jakém duševním rozpoložení a koncentraci potom takto postižená posádka startuje, tady se pak koleduje o malér...
Vím,o čem mluvím,zažil jsem podobné vydírání v roce 2000 na sprintu v Brně,nespal jsem vzteky skoro celou noc před závodem...a musel vyměnit polovinu nábytku..smajlík
22. 4. 2010 21:15
0 0
Zdenku, mohu říct jen a jen svůj názor, jako fanda, jako Josef Vrátil... Ač mě kde kdo tady "pasuje" do role nějakého mluvčího, nějakého ochránce FASu a podobně... Vždycky říkám jen svůj názor... Takže, ano, souhlasím. Myslím, že princip toho všeho je, aby pořadatel měl nějaké finance na zajištění soutěže. A také si myslím, že by mělo fungovat to lidské a seriozní, že když Franta Vopršálek zavolá řediteli Rallye Kotěhulky, že má výplatu až za tři dny, nebo že mu sponzor posílá peníze na účet až za týden, měla by, nebo mohla by fungovat gentlemanská dohoda, kdy ředitel řekne "ano, Franto, pokud v pátek budeme mít vklad na účtě, je všechno v pořádku, pokud tam nebudou zaplatíš plus 25%"... Ale pokud si jezdci zvyknou na to, že se nic nestane, když přivezou peníze na formálku, je to špatně... Protože nejen ten jezdec musí připravit auto, ale i pořadatel musí soutěž připravit a spoustu věcí zaplatit...
22. 4. 2010 21:22
0 0
A další paradox."Malí kluci" co si vše financují vesměs sami.Náhodou taky dostanou pokutičku,zaplatí ji a nemají na benzin a ještě jim pak vrátí(možná) cca 80% vkladu takže další podnik je pro ně ve hvězdách.Tady není podpora,ale likvidace!!Za chvíli bude MMČR jen VIP podnik pro pár finančně silných a to bude tak cca 30 posádek.Rád bych se mýlil.
22. 4. 2010 22:32
0 0
Tak po už po přečtení první věty jsem se rozhodl, že tohle číst nehodlám. Pan Vlček tvrdí, že má rád férové jednání? Hahaha...tomu jsem se musel opravdu zasmát, měl jsem tu čest poznat ho osobně, ale on to "férové jednání" ke mně rozhodně neměl...
22. 4. 2010 22:56
0 0
Madgeorge hmmmm copak ti pan Vlček provedl ty anonymní hrdino??? Chovej se jako chlap s koulema a když někde štěkáš tak se podepiš ne. Nebo se ve svém věku kdy ti ještě teče mléko po zárodcích plnovousu něčeho bojíš??
23. 4. 2010 01:12
0 0
Zajímavé,že když odskočíme od řádů k selskému rozumu tak někdo přestane odpovídatsmajlík . K tomu českému já se nikde angažovat nebudu- nemáte pravdu pane Vrátile. A jako člověk,který je ve styku se soutěžícími by pro vás neměl být problém zjistit si jak to ve skutečnosti je. Nikdo neříká,že AJR jde proti nám,ale když tam bude někdo z nás tak se na něj obrátí mnohem víc lidí z našich řad.
23. 4. 2010 06:28
0 0
Jak mám vědět, proč pořadatel přihlášku přijal??? A další části Vašeho dotazu/příspěvku nerozumím...
23. 4. 2010 10:59
0 0
Moje reakce byla pouze v rámci čtení propozic, kdo tady hlásá že propozice nečte... lže. Jak jinak by se dozvěděl, kdy začíná najíždění, předání itiku, otevření servisního parkoviště, jak bude řazená admin. a tech. přejímka... atd..
Další co je na spekulaci je výše startovného, hájil jsem tu pořadatele v rámci placení startovného předem. Sám pořádám amatérské závody a vím že se to dá celé udělat s nižším startovným. Ale to připravujeme my, kteří jinak chodíme normálně do práce a tohle je něco navíc. Ale oni to dělají jako své zaměstnání. Pokud jim to tak vyhovuje, proč jim to brát. Bojkotovat se to dá vždy tím že se přihlásí méně posádek. A pokud mluvíte o prořídlém poli, chápu, ale podívejte se na startovku lužiček. To bude krásná podívaná a nejraději by jsem se rozpůlil aby jsem jel ale mohl se i koukat, WRCa, HISTERICIsmajlík,Áčka smajlík to bude pecka.
24. 4. 2010 22:28
0 0
Josef Vráti
Vážený Pane souhlasím sváma tak na 50% potože na jiných podnicích jde platit i na přijínkách a nerozčilují se a jsou rádi , že tam přijede někdo a ne měsíc před konáním podniku jak dokonce chtěli , Ani posádka neví zdali bude startovat za měsíc třeba otázka peněz , pojízdné auto , uvolnění z práce atd. .Samořejmě posádky si budou vybírat kam mají jec a kam ne kde jsou slušný pořadatelé a kde ne a kde je velké startovné atd. . Přece nikdo nenutí posádky aby startovali v Klatovech nebo někde jinde. Myslím . že příští rok bude v Klatovech ještě méně co jsem slyšel názory posádek . Na druhou stranu se plní jeho slova pana Pospíšila , že chce měně posádek , ale kvalitní.
25. 4. 2010 00:01
0 0
internet kavárna: Chtěl bych ty "Vaše" podniky, kde se platí na přejímkách vidět...
25. 4. 2010 09:57
0 0
Čtu to tady a nestačím se divit kdo co napíše ale k věci .Jinak k pladbě co tady čtu . Jsme stále sktivní posádka a Šumavu jsme jeli . Tam vždy chtěli platit včas každý rok a moc dopředu . Pladby taky někdy platíme u přejímek bez navýšení a někdy i s navýšením záleží na pořadateli . Důvod je , že nevíme zdali pojedem , skoro každý závody se natahují nějakým programem na který posádky stejně nejdou , a není tolik dovolený a v práci nakloněný nás uvolnit a každý pořadatel má jiný startovné , které taky rozhoduje . 80% posádek co jezdíme chodíme do práce i mechanici atd. nejsme profíci a pak se startovné špatně dostává zpšt . Přihláška je poslaná vždy včas . Jedem i Č.K . myslím , že tam těch současných posádek bude zase více než na Šumavě a každý asi vý i proč.
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!