Jak funkcionáři na Šumavě Vlka naštvali
Hodně lidí mě zná a ví, že mám rád pohodu, smích, férové jednání a super lidi. Proto se pohybuji především tam, kde tohle nacházím. Rally Šumavu miluji a to o to více, že se nám na krásných tratích vždy daří. V loňském roce jsme stáli na stupních vítězů, a teď na třetím místě ve skupině. Tím víc mě mrzí, „a to používám velmi slabé slovo,“ že místní funkcionáři, jmenovitě pan Valenta a pan Babka, kteří působili na Šumavě jako ředitel soutěže a druhý jmenovaný jako předseda organizačního výboru, dokázali celému týmu, a ne jenom našemu, dny jejich pracovního volna a sportu otrávit svým nadřazeným chování a arogantním vystupováním. V momentě, kdy 14 dní drží vaše peníze, je odtrénováno a celý tým je připraven k zahájení závodu vám slavnostně sdělí, že vás prostě nepustí na start. To se to jedná s arogancí připomínající dřívější časy! Držící vaše peníze, které propadnou pokud nepojedete! Kladou si jmenovaní funkcionáři s výmluvou na asociaci podmínku nehorázné pokuty za opoždění platby o 3 pracovní dny! Neuvědomují si, že všichni závodníci jsou vlastně jejich zákazníci a bez nich by se rally nekonala. I tak je startovné ve výši 17 600 Kč již tak dosti vysoká částka a pro mnohé posádky velká finanční zátěž.
K čemu vlastně došlo:
Byly Velikonoce a ve škole prázdniny. Byl jsem smutný, že jsem prošvihl termín přihlášení, který byl ukončen nesmyslně už před „Valaškou“ a odjel na hory. Můj spolujezdec Radim Strnad zjistil, že jsme přihlášku neprošvihli (byl prodloužený termín), a tak nás okamžitě přihlásil. Uzávěrka přihlášek byla 29.4.2010. Poslal jsem peníze okamžitě po mém návratu (pokyn k platbám mohu dávat výhradně já) – to bylo o 3 pracovní dny později než jsem měl. Pořadatelé měli peníze na svém účtu 14 dní před závodem, když mi slavnostně a s úsměvem na tváři oznámili, že mě nepustí na start, pokud nezaplatím pokutu ve výši 4 400 Kč. Argumentem bylo to, že postup je schválený asociací jezdců a oni postupují dle řádů. (Mou chybou je, že prostě řády nečtu, jezdím pro zábavu a nechci dělat rally s advokátem, daňovým poradcem, pojišťovákem a bankéřem za zadkem.).
Pro vysvětlení – když přivezete peníze hotově v den startu je pokuta stejná. Paradoxně dle slov pana ředitele – když se telefonicky předem dohodnete, zda-li vás pan ředitel vezme bez pokuty, pokud přivezete startovné v den přejímky, to prý po takovéto dohodě lze. No a to mě opravdu naštvalo. Pořádám také mnoho sportovních akcí a vážím si lidí, co tuto práci dělají, a na Šumavě jich bylo hodně. Proto je zajisté škoda nesmyslným a nevhodným přístupem vše v očích mnoha posádek pokazit. Myslím, že už něco nasvědčuje o celé situaci, jak málo bylo přihlášených posádek na Rally Šumava a je třeba, aby se zmínění pánové nad svým přístupem a jednáním k zákazníkovi zamysleli. Ryba totiž většinou smrdí od hlavy!!!
Nekažte prosím tak krásný sport, který většina posádek dělá dobrovolně s láskou a s nemalými finančními náklady, které mnohdy s velkým nasazením pracně dávají dohromady závod od závodu.
S pozdravem SPORTU ZDAR
Jiří Vlček
jojo, v hnědé brožuře to je .. ale je tam taky napsáno, že je to MAX vklad bez DPH a pojistky ... Že platíme téměř všude maximum .. to jaksi není podle mě ve Fasu, ale v pořadateli.
Kdyžtak mi prosím vysvětli, proč tím operuješ, mě ty vklady vždycky s brožurou seděly ..
Ano,u vkladů je v Národních sportovních řádech slůvko "max.vklad",takže se asi můžeme shodnout na tom, že tento max.vklad stanovuje FAS a pořadatel ho dle své hodné a svobodné vůle v této max. výši kupodivu vždy dodrží.Což je divné...Pokud ovšem neexistuje tzv.tichá až málem kartelová dohoda, že se nikdo nebude takto podbízet tímto nižším vkladem.... A podtext nehledej,na to dnes nemám mozkovou kapacitu..
A již jenom na okraj, má oblíbená teze je ta, že jakou měrou se posádky podílí celkovou výši startovného jako investoři určitým procentem na nákladech motoristického podniku, mohly by pak stejným dílem podílet i na případných výnosech, ale i třeba na ztrátách,pokud tedy jsou,což se vlastně neví.
Dovolím si tvrdit, že na sprintech tvoří startovné posádek 70 až 80% nákladů na podnik.
Samozřejmě na podniku ME, který je ale u nás jen jeden a s rozpočtem 20 mil. je ta situace jiná.
Tady by se dalo i podotknout, kdo a kam a za co prodává přenosová práva ,kdo a za kolik inkasuje za reklamy, strkané před oko televizní kamery do zatáček...atd.,atd.,atd.
ale ne, mě spíš přišlo, že to myslíš tak, že se ty maxima nedodržujou ... tak se ptám.
To podílení se jako investorů .. no to je zajímavej nápad, ale nemá smysl se tím zaobírat, páč je to utopie.
Ale uplatňovat pokutu 25% a zároveň si při odhlášení posádky nechat 20% mi nepřijde moc vyvážené...zvláště s ohledem na dramatický pokles startujících posádek je to prostě krok vedle... a to ani se nechci zmiňovat, v jakém duševním rozpoložení a koncentraci potom takto postižená posádka startuje, tady se pak koleduje o malér...
Vím,o čem mluvím,zažil jsem podobné vydírání v roce 2000 na sprintu v Brně,nespal jsem vzteky skoro celou noc před závodem...a musel vyměnit polovinu nábytku..
Další co je na spekulaci je výše startovného, hájil jsem tu pořadatele v rámci placení startovného předem. Sám pořádám amatérské závody a vím že se to dá celé udělat s nižším startovným. Ale to připravujeme my, kteří jinak chodíme normálně do práce a tohle je něco navíc. Ale oni to dělají jako své zaměstnání. Pokud jim to tak vyhovuje, proč jim to brát. Bojkotovat se to dá vždy tím že se přihlásí méně posádek. A pokud mluvíte o prořídlém poli, chápu, ale podívejte se na startovku lužiček. To bude krásná podívaná a nejraději by jsem se rozpůlil aby jsem jel ale mohl se i koukat, WRCa, HISTERICI,Áčka to bude pecka.
Vážený Pane souhlasím sváma tak na 50% potože na jiných podnicích jde platit i na přijínkách a nerozčilují se a jsou rádi , že tam přijede někdo a ne měsíc před konáním podniku jak dokonce chtěli , Ani posádka neví zdali bude startovat za měsíc třeba otázka peněz , pojízdné auto , uvolnění z práce atd. .Samořejmě posádky si budou vybírat kam mají jec a kam ne kde jsou slušný pořadatelé a kde ne a kde je velké startovné atd. . Přece nikdo nenutí posádky aby startovali v Klatovech nebo někde jinde. Myslím . že příští rok bude v Klatovech ještě méně co jsem slyšel názory posádek . Na druhou stranu se plní jeho slova pana Pospíšila , že chce měně posádek , ale kvalitní.