WRT: Od teorie až na RZ: II. část – Naše cíle a náš tým
Mnoho z vás může napadat spousty otázek ohledně našeho týmu. Kde jeli? Viděl je vlastně někdo? S čím jezdí? Co jezdí? Kdo jsou? A co Jan Tleskač? Interně si s Tomem říkáme, že budujeme nejslavnější rally team, který nikdy zatím nic nejel. Berte samozřejmě s nadsázkou :-).
Předešlé naše výplody:
Jak jsme byli testovat cupovou Fiestu
WRT: Od teorie až na RZ: I. část – trénink rozpisu
Vlastně to celé začalo tím, že jsem v roce 2009 poprvé řídil závoďák. Kamarád Tom mi tehdy řekl, že jestli já jednou budu stát na startu rally, on mi bude dělat spolujezdce. Tak jsme začali plánovat a vymýšlet co vlastně chceme jet, s čím to chceme jet a hlavně za co :-).
WRCko Rally Team je tedy zhmotnění mého snu, který uzrával hodně dlouho. Po mnoha úvahách jsme se rozhodli, že štěstí zkusíme v K4 Poháru, protože bychom rádi jezdili tzv. oficiální podniky rally a doufáme, že se nám na ně snadněji povede sehnat partnery.
Konkrétně jsme vybírali z těchto variant:
Každá varianta měla a má své plusy a mínusy. Výhodou Volného Poháru a Rallye Cupu je jednoznačně minimální byrokracie a celkově volnější atmosféra. K4 je oproti tomu tzv. oficiální podnik jedoucí se jako součást rallysprintů a naši případní partneři tak na jednom závodu uvidí nejen ty své „okurky v Hondě“, ale i opravdové mistry jako je Dohnal, Kresta, Orsák, Peták a další. To je pro K4 velký benefit. Z různých pohárů jsme si tedy vybrali K4.
Co se týče auta, rozhodovali jsme se mezi Hondou Civic VTI Jardy Kastnera a cupovou Fiestou. Honda Civic je vyzkoušené auto, krásné auto s opravdovým zvukem, a protože to bylo i první, které jsem kdy řídil, tak k ní mám určitý osobní vztah. Oproti tomu Fiesta je výborné svezení pro začínající jezdce nebo kluky co hledají levnou formu závodění. Proto jsme si byli Fiestu dvakrát vyzkoušet na veřejných testovacích dnech u Plzně. Auto je to zajímavé, perfektně brzdí a nechá s sebou „cvičit“, ale jsou věci, které nám ve výběru Fiesty bránili. Skvělou spolupráci s Jardou Kastnerem jsme si vyzkoušeli již několikrát, a tak padla volba na pronájem Hondy. Jarda nám hodně pomáhá s rozkoukáním se v závodech, s rozpisem atd. Teď jen doufáme, že než letos odstartujeme, tak Hondu neprodá :-).
Máme tedy jasno, chceme jet K4 s Hondičkou. A jak tedy vlastně vznikla ta týmová identita?
Všichni tři, tedy já, Helča i Tom se pohybujeme okolo neziskového komunitního sdružení Windows User Group Czech Republic, kde jsme nabrali mnoho zkušeností s pořádáním různých seminářů, přednášek či školení pro IT profesionály. Nabyté zkušenosti jsme tedy přetransformovali do prostředí rally a vznikl tak WRCko Rally Team. Od začátku jsme chtěli, aby team měl „ksicht“. Jednoduše, aby se prezentoval logem, abychom v servisu měli nějaké volovinky pro fanoušky jako propisky nebo samolepky, či drobné občerstvení. Chtěli jsme a chceme vytvořit team, který mezi ostatními posádkami K4 poháru bude vidět. Jasně, jsme nováčci a úplní zelenáči, takže určitě ze začátku půjde hlavně o sbírání zkušeností než o výsledky, ale i tak chceme být vidět a s fanoušky komunikovat. Ale protože jsme nováčci, chceme hlavně své zkušenosti a nápady předávat dalším nově začínajícím posádkám. Třeba i vytvořit takovou komunitu rally benjamínků, kteří si budou navzájem pomáhat a sdělovat své zkušenosti. I o tom by WRCko Rally Team mohl být a my doufáme, že bude.
Ze stejného důvodu jsme založili v minulém roce Facebook stránku pro fanoušky nesoucí (překvapivě) název „WRCko Rally Team“. Aktuálně má tato stránka 192 fanoušků a my s Tomem a Helčou pevně věříme, že další budou postupně přibývat. Je to náš primární komunikační kanál, a tak i všechny fandy eWRC.cz zveme na naše stránky. Velmi rádi tam s nimi budeme diskutovat či jim poskytovat své zkušenosti a novinky a v neposlední řadě možnost soutěžit s námi. Na této stránce najdou fanoušci také videa z našeho snažení i odlehčeného ražení a fotky z našich akcí.
No, a když tedy team, tak ať to nějak vypadá :-). Den před vánoci nám byl doručen balík s týmovými čapkami, tričky a samolepkami. Od teď se tedy budeme na videích snažit býti v týmovém oblečení. Pokud by někoho zajímalo, kolik taková sranda stojí, tak cca dvacet kšiltovek, pět triček Slazenger, samolepky velké a malé a propisky stálo cca 4000.-. Cena s DPH a s potiskem :-). Není to tedy žádná „raketa“ a jakou to nakonec může udělat parádu. Teď nás čeká jedna velmi zásadní fáze, a to získání povolení sportovního lékaře a poté absolvování školení jezdců. K paní sportovní doktorce jdeme už 31. 1. a doufáme, že bude k našim tělesným schránkám milosrdná :-). Školení proběhne 19.2. Tak nám držte palce. Až bude po těchto formalitách, podáme samozřejmě hlášení prostřednictvím tohoto blogu.
M-O-N-T-Y > Děkuji
Jinak jsem Radek B. z MB.