5. 11. 2011 18:22 − 4565× − 119

Šampionem IRC 2011 se stal Andreas Mikkelsen s Fabií S2000

Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu Škoda UK Motorsport.

Šampionem Intercontinental Rally Challenge (IRC) roku 2011 se stal Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 připraveným továrním týmem ŠKODA Motorsport přesvědčivě zvítězil v poslední soutěži sezony na Kypru a získal vysněný titul šampiona. Druhý na Kypru i celkově v IRC skončil Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport, který se tak stal potřetí v řadě za sebou vicemistrem. Konečné třetí místo v seriálu IRC patří Juho Hänninenovi, šampionovi IRC 2010 a mistru světa SWRC 2011. ŠKODA se díky letošním úspěchům zapsala zlatým písmem do své 110leté historie motorsportu.

Kyperská soutěž byla poslední rally v kalendáři letošní IRC a nabídla skutečný vrchol celé sezony. Byla hodnocená dvojnásobným počtem bodů, nabídla mix asfaltu a šotoliny, přičemž o titul vítěze seriálu se ucházelo hned pět jezdců – čtyři z nich na voze Fabia Super 2000. Dva z kandidátů odpadli již v první etapě (Hänninen s Fabií po havárii a Neuville s Peugeotem po technických problémech) a tak bylo před startem sobotní závěrečné etapy jasné, že jezdecký titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Druhé místo na Kypru znamená celkovou druhou pozici v šampionátu pro Jana Kopeckého z továrního týmu ŠKODA Motorsport, třetí v konečném hodnocení skončil týmový kolega Juho Hänninen a piloti vozu Fabia Super 2000 tak obsadili kompletní pomyslné podium šampionů.

Andreas Mikkelsen: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“

Jan Kopecký: „Věděli jsme, že musíme na Kypru zvítězit, abychom získali celkový titul, museli jsme se však sklonit před Andreasovou rychlostí. Auto fungovalo celý rok výtečně, chtěl bych poděkovat celému týmu za skvělou přípravu.“

Juho Hänninen: „Naše účast v IRC letos nebyla pravidelná, přesto jsme měli velkou šanci na titul. S ohledem na dvojnásobek bodů na Kypru moje hloupá chyba opravdu zásadně promluvila do konečného hodnocení. V každém případě jsem rád, že jsme týmu pomohli v hodnocení značek.“

Michal Hrabánek, šéf týmu ŠKODA Motorsport, hodnotí právě skončenou soutěžní sezonu pozitivně: „Gratuluji Andreasovi k titulu, jsme rádi, že jej získal stejně jako v loňském roce pilot vozu Fabia Super 2000. Jsem přesvědčen, že Andreas má před sebou skvělou budoucnost. Obhájili jsme titul ve značkách IRC, za což vděčíme všem pilotům, kteří se o něj zasloužili. K tomu získala naše posádka Hänninen/Markkula s Fabií Super 2000 titul mistrů světa – sezonu můžeme a musíme hodnotit jako velmi úspěšnou. Naše letošní výsledky patří k tomu nejlepšímu, co jsme během 110-ti let naší motor-sportovní historie dokázali. Věřím, že jsme udělali značce ŠKODA hodnotnou reklamu a ukázali, že importérský program nese své ovoce i na té nejvyšší úrovni. Chtěl bych poděkovat celému týmu, sezona byla dlouhá a opravdu náročná, profesionální přístup podpořený obětavostí všech byl základem našich úspěchů.“

V letošním šampionátu IRC zvítězila ŠKODA na osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie).

Tým ŠKODA Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu.

Konečné pořadí hodnocení jezdců šampionátu IRC 2011:
1. Mikkelsen – 153,5 bodů
2. Kopecký – 152 b.
3. Hännninen – 125 b.

Komentářů celkem: 119
6. 11. 2011 15:1961
0 0
Výsledky lepší neměl ALE je šampion.Historie se neptá!Kdy,jak,proč.U roku 2011 bude jeho jméno a to je podstatné.
6. 11. 2011 15:2462
0 0
Tabulka hovoří o tom, že Mikkelsen má v součtu nejvíc bodů, vyhrál nejvíce RZ, 2x tolik co Kopecký, držel nejdéle vedení v soutěžích - 2 x tolik co kopecký. A výtězství měl 2 tedy více jak třeba Loix a stejně jako ostaní jmenovaní, mimo Hanninena. Nového mistra dělilo od vítězství V San remu 1,5 vteřiny, nového vícemistra dělily od vítězství necelé 2 minuty a druhý byl jen díky výpadkům 3 dalších jezdců. V Maďarsku dojel Kopecký první jen díky Andreasově výpadku. Výsledkově (myšleno i předvedným výkonem) a i bodově je na tom Andreas lépe, není co dodat!
6. 11. 2011 15:2463
0 0
hujer: Přesně tak, historie se ptát nebude. Je mi i jedno, co za jméno tam bude. Celou dobu hovořím jen o tom, že ta pravidla umožnila vyhrát jezdci, co neměl nejlepší výsledky, to je to jediné, co mi vadí a co tu kritizuji, proti andreasovi nemám ani "ň".
6. 11. 2011 15:2764
0 0
Zoberiem si stary system bodovania 10-8-6-5-4-3-2-1.... Neskrtam, obaja startovali vsade (ak sa mylim ospravedlnujem sa a prosim o opravu)

Mikkelsen:Poradie: 1. 2x, 2. 2x, 4. 1x 5. 1x 6. 2x (odstupil 3x) =51b
Kopecky: Poradie: 1. 2x 2. 3x 3. 2x 4. 1x 5. 1x 8. 1x (odstupil 1x)=68b

smajlík Takze majster aspon z hladiska celosezonnej vykonnosti urcite nebol najlepsim smajlík
Tento pohlad je cisto teoreticky, nech si kazdy urobi obrazok, ako by to vyzeralo, keby sa body pocitali klasicky. Nie som zaslepeny fanda Kopeckeho ani Mikkelsena, ale faktom je ze Mikkelsenovi dala titul magická matematika, nie celoročný výkon.
6. 11. 2011 15:2765
0 0
BIGMIKE: není co dodat smajlík
6. 11. 2011 15:3466
0 0
2Subarák: No me to teda sportovni neprijde ani trochu, spis nesportovni. Pises ze to pritahne divaky smajlík, to mozna jo ale sportovni to neni , spis komercni coz je spis smutne a sport jako takovy to podkopava.Proste nevidim na lákani divaku nic sportovniho , vidim v tom jen ciste komercni tah a to se mi osobne nelibi . Monte carlo ma uplne stejnou vahu jako Cyprus takze by se za obe meli brat stejne body, to je sportovni a fer!Jinak to ze o tom jezdci vedeli dopredu je samozrejme pravda ale taky to neznamena ze je to tak spravne. smajlík
6. 11. 2011 15:3967
0 0
2martin.blader: Presne jak pises ,nejde tu o to kdo vyral, mohl to byt kdokoliv ,de o to ze pravidla bodovani nejsou fer, viz. muj predchozi prispjevek.
6. 11. 2011 15:4268
0 0
To alesh: s tím se nedá nesouhlasit. Bez ohledu na to co jsem napsal výše souhlasím, že koeficienty jsou jako takové hloupost.

Na druhou stranu skutečně o tom věděli všichni a kdo chce být mistr dokáže si poradit a bude se snažit mít v těch zvýhodněných soutěžích co nejlepší výsledek, nejlépe pojede na vítězství. Pokud pak v obou soutěžích vyhraje, nelze jeho titul zpochybňovat, o to více když na něj vícemistr (který chtěl být mistrem), ztratí v obou soutěžích kolem 2 minut.
6. 11. 2011 15:4369
0 0
Bigmike: Tak to je pochopitelné, že Mikkelsen tam má nejvíce bodů. :D Já hovořím o umísěních, ne o rychlosti. Rozhodující je (mělo by být), kdo kolik a na jakém místě dojel jednotlivé soutěže. To je to tak nepochopitelné, že je každá reakce tak neadekvátní? :D
6. 11. 2011 15:4970
0 0
Co tady furt brečíte nad pravidlama?Byly pro všechny stejné?Byly!Měl Kopec možnost to dokázat?Měl!Dokázal? Nedokázal!Asi jsou někteří lepší.Tak už furt nešpekulujte co kdyby a jak kdyby.Letošní ročník je uzavřený,má svého vítěze i vicemistra takže uvidíme příští rok.
6. 11. 2011 15:5071
0 0
Bigmike: Ať to neopisuji, na druhý příspěvek bych reagoval jako v [6.11.2011 10:22].
6. 11. 2011 15:5372
0 0
Ok pokud ti jde čistě o koeficienty a jejich spravedlnost máš pravdu a nechmě už toho.

Mě jde o širší pohled na věc, kdo co za sezonu předvedl. U mě je titul ve správných rukou a pomůže nové hvězdě do budoucnosti. Hvězdy a Mistři jsou ti co umí výtězit a jedou stylem zvýtězit, nikoliv ti co dobře dojedou.
6. 11. 2011 15:5673
0 0
hujer: Jak už jsem psal, ono když jeden jezdec dostane za dvě vítěztví 50 bodů a jiný 87,5, tak to nejsou úplně rovné podmínky. Kopeckému poslední dvě soutěže nešly. Proč Mikkelsen neodnesl to, že mu nešly jiné dvě soutěže v začátku sezóny? Co je v tom za rozdíl? Kdyby byl alespoň ten Kypr dvakrát delší, dalo by se to pochopit, ale dělat rozdíly v hodnotách vítězství na různých soutěží je špatně.
6. 11. 2011 15:5874
0 0
BIGMIKE: Ja myslim ze se snazili vsichni po celou dobu sampionatu , kazdej zavod jedou vsichni na max. o tom ten sport je , porazet se a snazit se vyhrat, ale je to sport a ve sportu jsou vzdy vysledky jine , nejsou to roboti aby jezdili porad stejne a navic tam hraje roli i spousta jinejch faktoru co ovlivnuje vysledky (defekty atd.).Pises ze : kdo chce být mistr dokáže si poradit a bude se snažit mít v těch zvýhodněných soutěžích co nejlepší výsledek, nejlépe pojede na vítězství... To myslis vazne? To uz pak muzou vynechat celou sezonu a zajet jen zvyhodnene souteze . Uz jen jak to zni to slovo "zvyhodnene" mluvi samo zasebe, protoze to zvyhodnene znevyhodnuje a poslapava ty predchozi souteze, kde se vsichni snazili stejne jak v tech zvyhodnenych. Uz nevim jak to napsat. smajlík
6. 11. 2011 15:5875
0 0
Bigmike: Konečně docházíme k závěru, je to nespravedlivé a s tím, že Mikkelsen předvedl ohromnou rychlost, nemám problém. smajlík
6. 11. 2011 16:0376
0 0
alesh: Přesně tak. Ti jezdci jedou všude jak nejlépe umí, nejde na těch zvýhodněných jet na ještě větší maximum, je to vyloženě o tom, jak ti to sedne, jesli nedostaneš defekt apod.
6. 11. 2011 16:0777
0 0
martin.blader: jo tak to je.proste to bodovani je blbe :D a vidim v tom opravdu jen tu komerci a prijde mi to strasne nestastne,uplne proti sportu jako takovemu.
6. 11. 2011 16:1178
0 0
Zvihodneni je neco jako nadrzovani nebo ze se z neceho dela neco vic ikdyz je to uplne to samo smajlík . Pokud vam tohle prijde sportovni tak me teda ne.
kirra
6. 11. 2011 16:1979
0 0
Kluci MB a A, já opravdu nechápu smysl této debaty. Většina lidí ten systém považuje za podivný, IRC má odjeto, tak se už zklidněte. Nebo co vlastně chcete, po čem toužíte, mě to nějak uniká
6. 11. 2011 16:3080
0 0
Jen diskutujeme, de nam o to jestli ma ten sport vyznam kdyz neni fer.Vim ze s tim nic neudelame.Na diskuzi a vymene nazoru nevidim nic spatneho , od toho jsou tu komentare,vyjadrit se. peace
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!