Martin Prokop dosáhl nejlepšího výsledku českého jezdce v MS

Fantastickým úspěchem skončila argentinská rally pro českou posádku Martin Prokop a Zdeněk Hrůza.

Fantastickým úspěchem skončila argentinská rally pro českou posádku Martin Prokop a Zdeněk Hrůza, která náročnou šotolinovou soutěž dokončila na čtvrtém místě celkové klasifikace. K profesorsky bezchybnému výkonu nejen během posledního dne, ale během celé soutěže, se v neděli odpoledne přidalo odstoupení Daniho Sorda, které znamenalo postup výše z páté pozice. Čtvrtá příčka je tak absolutně nejlepší výsledek české posádky v historii mistrovství světa v rally.

„Jsem samozřejmě nadšený z bezproblémového průběhu celé soutěže v našem podání, potýkali jsme se jen s jedním defektem první den. Dokážu si živě představit zoufalé pocity Daniho a celého továrního týmu Ford, když nám těsně před poslední krátkou rychlostní zkouškou nadělili postup o jednu příčku výše. Osobně raději předstihnu soupeře na trati než díky technickému problému, ale taková je prostě rally, příště můžeme být ve stejné pozici my,“ komentuje dramatický konec Rally Argentina pilot Fordu Fiesta WRC Martin Prokop.

„Chtěl bych touto cestou poděkovat celému týmu, který za mnou stojí a také všem lidem, kteří mi během jedenácti let mého závodění postupně pomohli dosáhnout tohoto významného výsledku. Nesmím zapomenout ani na fanoušky včetně těch, kteří nešetří konstruktivní kritikou a nenechávají nás usnout na vavřínech. Jsme s navigátorem Zdendou Hrůzou i celým týmem maximálně motivováni do dalších závodů sezony,“ uzavírá nejlepší český rally jezdec, kterému aktuálně patří sedmé místo ve světovém žebříčku jezdců.

Manažer týmu Quirin Müller dodává: „S narychlo vypůjčeným autem a na nových pneumatikách Dmack, které mimochodem velice slušně fungovaly, jsme dosáhli takto unikátního výsledku. Nemohu být jinak než spokojen. Oslavy ale nemohou být ale příliš dlouhé, protože již koncem květná nás čeká obdobně náročná Rally Acropolis.

Komentářů celkem: 131
30. 4. 2012 12:2841
0 0
Faraon: Pech by byl už aspoň trojnásobný mistr světa, že? smajlík
30. 4. 2012 12:3742
0 0
Já si myslím, že na 66km RZ 4.čas, není moc ustrašená jízda
30. 4. 2012 12:3843
0 0
jindrej:
Hyena styl? Budu tady asi za velkýho obhájce. Každý má právo na svůj názor, i když je hloupej, ale stačí se podívat na časy v RZ v sobotu a v neděli. S kým chcete srovnávat, když Vám nestačí, že jel na urovni Ostbergem, Hirvonenem, Loebem, Sordem atd.? Ne celou soutěž, ale ukázal, že patří do širší světové špičky. Navíc všichni tušíme, že DMack nebude úplně srovnatelná guma...
30. 4. 2012 12:4044
0 0
kamil.f:
minimálně takové auto a peníze má 10 až 12 lidí a všichni se do 5 místa prostě a jednoduše vejít nemohou smajlík
30. 4. 2012 12:4845
0 0
jindrej: Asi rád počítáte, všechna čest... Ale srovnávat soukromníka, navíc soukromníka, který jede první sezónu s vozem WRC, s Loebem, případně Hirvonenem, to je opravdu ubohost... To se na mě nezlobte... Na to Vám řeknu jen tolik, na Loeba ztrácejí všichni, opravdu všichni a to i všichni ostatní tovární jezdci s nesrovnatelně jiným/lepším zázemím... Kromě toho se jen tak zamyslete, kolik světových soutěží s vozem WRC odjel Loeb a kolik Prokop... Kdyby na Loeba v továrním Citroënu neztrácel řádově vteřinu a něco na kilometr, byl by to zázrak a Loeb by se mohl třást o své místo!
Maestro: Mistře, já nemám ve Fiestě WRC naježděný ani jeden kilometr. Nemám ho naježděný v žádném voze WRC a ani po tom netoužím... Neláká mě to, mám rád zcela jiné radovánky. Ale pokud dovolíte, rád Vám svůj útok na hlupáky polopatisticky vysvětlím. Pokud někdo haní výkony špičkového sportovce, snižuje je jak může, vymýšlí nesmyslné spekulace, zřejmě jen proto, že mu strašně vadí osobnost toho samotného sportovce, protože to není ten vysněný pohádkový chudý Honza z chaloupky, pak si zcela chladnokrevně a v naprosté pohodě dovolím takového pisálka označit za hlupáka, žvanila a závistivce... Nic jiného v tom není... Jak pánové sami přiznali, sami nic podobného nedokázali a asi ani nikdy nedokáží...
Víte, to čtvrté místo Martina Prokopa zaslouží uznání, obdiv, úctu. To je vše, o čem tady diskutuji.
30. 4. 2012 12:4946
0 0
Viděl někdo z Vás úterní fotbal Barca vs Chelsea? Kdo byl lepší? Na čí výkon nešlo ani z přivřenejma očima koukat? Měla hra Chelsea vůbec s fotbalem něco společnýho nebo to byla spíš házená na větším hříšti??? Až Chelsea vyhraje ligu mistrů, bude se na to někdo ptát, bude někdo zatracovat Čecha v jakým to vůbec hraje klubu? Ne, budou všichni držet hubu a budou rádi, jakou Čech dělá českýmu fotbalu reklamu....Takže pánové, chce to chladnou hlavu!!!smajlík
30. 4. 2012 12:5547
0 0
Maestro:
ano je potřeba říct B - sobota ztráta na první netovární auto 0,56sec/km a v neděli 0,48sec/km..... takže ano, pokud někdo mluví o hyeně, tak má hloupý názor. Nikdo z nás máme nic odjeto s Fiestou WRC, ale předpokládám, že Ti největší kritici nemají nic najeto v žádném závodním autě, a proto se jejich hloupé názory dají pochopit.
30. 4. 2012 13:0148
0 0
Opět se povrdilo že Rally konší až na cílové rampě. Argentina byla oproti ostatním rádoby sprintovým soutěýím ke kořenům rally a naprsto potvrdila že rychlost není vše. Kluci předvedli podle mě nadprůměrný výkon a čtvré místo berou naprosto zasluženě. Já osobně jsem nadšený. Jen tak.
30. 4. 2012 13:1349
0 0
Tak jsem se kouknul do mé oblíbené databáze tady na ewrc-results a mám hubu od ucha k uchu smajlík Prokop jel svou 71. rallye v MS, zatímco Loeb vyhrál svou 70. rallye v MS. Opravdu musím něco dodávat?smajlíksmajlík Kurňa Prste a Zdeňku, doufám, že ještě někde slavíte a nečtete to tu smajlíksmajlík
30. 4. 2012 13:1650
0 0
Regular John:
paté místo Kopeckého beru jako úžasný výsledek a po zvážení všech okolností bych ho hodnotil z českého hlediska nejvýš. Roman měl tovární auto, takže srovnáváš nesrovnatelné. Martin je pro mě nejlepší Čech na šotolině za posledních dvacet let. Hlemýždí tempo je možná dané povrchem a délkou soutěže smajlík
30. 4. 2012 13:1851
0 0
Výsledek super ale když si vemete kolik ztrácel kresta nebo kopejda na 5 místě na ty před sebou tak je videt že tito dva jezdci sou kvalitativně jinde...nehledě na to jaká jela předtím konkurence. Takže papírově je to super výsledek ale jinak žádné překvapení. Historie se ale neptá.
30. 4. 2012 13:1852
0 0
oifovo:
porovnání s MW trochu kulhá na obě nohy. MW nemá progres ani po 90 závodech s WRC...
30. 4. 2012 13:2153
0 0
Hmm Tak musím konstatovat, že některé příspěvky a jejich autoři jsou opravdu hloupí a hloupé. Martin podal super výkon. Uvádět kolik pilotů skončilo v příkopu jako pohoršující skutečnost je zcestné. To je naopak zvýraznění skutečné hodnoty toho, co Martin předvedl. Regular John, Maestro , Jindrej, Faraon a pod. nemají tucha, co obnáší jet na trati mistrovství světa, nemají tucha co znamená se 40 munit pekelně soustředit a neudělat ani jednu fatální chybu. Peter je bezesporu o mnoho lepší pilot, přesto ho Martin porazil. Jak je to možné?? prostě neudělal tu osudovou chybičku. Udržel auto na trati, dokázal držet plyn a díki tomu byl v Argentině lepší než Peter. Přesto si nedovolím tvrdit, že je lepší pilot. Tady byl lepší a basta. Místo aby byli pyšní na super výkon komentují něco, čemu pravděpodobně vůbec nerozumí.
30. 4. 2012 13:2954
0 0
Faraon:
Nebudu se rozepisovat, ale kdybys nebyl línej, podíváš se do historie a zjistíš, že podobné ztráty nejsou ničím neobvyklým ani u větších borců např. Monte 2005 1.Loeb vs 5.Gromholm 7:33min tj. 1,29sec/km nebo Řecko 2007 1.Gronholm vs 6.Atkinson 6:31min tj. 1,17sec/km (všichni tovární jezdci)... chytáš se ..... smajlík dej mi prosím vědět, až pojede Ášín ustrašeněsmajlík
30. 4. 2012 13:3355 Upraveno 13:40
0 0
vobluda: no počkaj, ked to davas do tejto roviny, tak pol sekundy na kilometer proti sukromnikovi je akoze mala strata? A to prosim neberte akoze Martinovi neprajem, len sa snazim drzat faktov a pri hodnoteni zostat pri zemi. Je to uzasny vysledok dosiahnuty za velmi priaznivych okolnosti. Nieco ako Arai na Acropolis 2000.
Pačes: ja dufam ze si podobne tlieskal Wilsonovi smajlík A kde to prosim ta znizujem ten skvely vysledok? Objektivne by som hodnotil vykon aj keby to štvrte miesto získal Ivan Gašparovič (nie kazdy ma erekciu pri pohlade na národnú vlajku a stráca sudnost) a pisem uz po x krát, je to skvelý výsledok... tak si tieto kopacie dementne komentare nechaj pán určite top manažér smajlík
30. 4. 2012 13:3456
0 0
omlouvám se, že jsem zaneřádil diskusi mnoha příspěvky, ale nešlo to jinak. jak většina z Vás psala, je to úžasný výsledek a nikdo z nás nemá představu, co všechno to obnáší.... je to nejlepší výkon Čecha v MS na šotolině (nemyslím jen výsledek, ale výkon na soutěži) a máme být na koho patřičně hrdísmajlík
30. 4. 2012 13:4057
0 0
OIFOVO:
Zkus se podívat kde a jaké výsledky jezdil Matěj ve své první sezóně s WRC, pak to porovnej se závody kde se potkal s Prstem, když oba jeli WRC, spočítej si kolik do té doby najezdil Matěj s WRC a kolik Prst s WRC a pak mudruj. Prst se odjakživa vyznačoval tím, že jel v první řadě hlavou. Nikdy nebyl TOP jezdec co se týká rychlosti,ale byl a je TOP jezdec co se týká chytrosti a taktiky. Jen nesouhlasím s tím že každá rally končí na rampě. Končí až po závěrčné šroubovčce a nedovedu si představit co by se tu semlelo, kdyby ještě někoho "vylili" za nedodržení homologace. Prst prostě vytěžil maximu možného a já mu gratuluju!!!!!smajlíksmajlíksmajlík
30. 4. 2012 13:4358
0 0
Tak za prvé klukům k tomu 4. místu gratuluju. Je to úspěch o tom žádná a tak mě to těší. Jinak k polemice nade mnou připojím svůj názor.
Všechna hodnocení co tu jsou mají kus pravdy ať už jsou kladná nebo i ta záporná. Svět není černobílý a tak je třeba si z toho udělat svůj názor. To co teď napíšu bude zdánlivě rozporovat to co jsem napsal na začátku svého postu, ale není to tak právě z toho důvodu, že svět není černobílý. Zkusím napsat pár budů pro takové nějaké zamyšlení.
1.Pokud budeme chtít porovnat naše zatím 3 nejúspěšnější piloty v MS tak se podívejme kdy jeli, jaká byla konkurence a jakou měli k dispozici techniku. Kresta a Kopejda měli k dispozici fabrický auta Prokop nikoliv.
2.Zkušenosti s autem. I Prokop už řídil techniku WRC a čtyřkolkku též takže tady v tak velké nevýhodě není. Pravda v MS i mimo MS má s WRC najeto nejméně.
3.Co se týká zkušeností s tratěmi MS tam má Prokop odjeto suvereně nejvíc ze všech čechů.
4.Prokopova ztráta v tomto závodě je ovlivněna mnoha faktory a je fakt, že pro Martina to v mých očích nevyznívá moc dobře na druhou stranu rally byla a měla by být o chytrosti, řidičově taktice, vytrvalosti a ne jen o sprinterské rychlosti jak tomu je poslední dobou. Tady to zase v mých očích Martin zvládl na jedničku.
5. Jsem zarytým odpůrcem superally nebo rally2. V tomto pohledu je strašně, ale opravdu strašně nespravedlivé, že body bere Tanak, Neuville, Solberg, Al-Atiyah. Jednou jsi odstoupil tak jsi odstoupenej, klidně si jeď druhej den zas, jsou to tvoje prachy a tvůj život, ale na body podle mě nárok nemáš. Bohužel to tak není. Myslíte, že kdyby nebylo superally tak by dnešní mladíci tak riskovali, když mají za sebou fabriku a cena techniky je tolik netrápí?
6. Ztráta Ogiera. Ano je malá a v tomto ohledu nemám nasazené růžové brýle. Co se týká toho jak ničit techniku je to jasné tam má Ogi klid a nic ho netrápí. Co se týká talentu je na tom Ogi taky líp a tak nejsem překvapanej.
7. Spíš se zamysleme co to ukazuje, že relativně v pohodě na tak náročném závodě boduje jezdec v autě nížší kategorie. Byly doby kdy se auta stejné značky v nejvyšší specifikaci nedostali do desítky a dnes.....
Každý ať si to přebere jak chce. Vše co jsem tu napsal mi tak nějak proběhlo v průběhu závodu hlavou, vše k tomu závodu patřilo, ale jak jsem napsal já to považuju za úspěch.
Mimochodem si opravdu dokážu představit, že je teď Martin, po zajetí nejlepšího výsledku pneu Dmack, v celkem dobré pozici pro nějakou podporu ze strany čínského výrobce. Já bych mu to přál.
30. 4. 2012 13:4459
0 0
Maestro:
ano je to malá ztráta. za a) Martin udržel stejné tempo oba dny ( 2. den Tanak, 3. den Novikov), za b) jel na pneu DMack a myslím si, že to bude určitý hendikep, protože jestli není, pak jsou číňani geniálnísmajlík a za c) podívej se do historie a srovnej si tovární jezdce proti sobě a zjistíš, že 0,5sec/km je častá ztráta a řekni sám, jestli Ti, co tu ztrátu měli jsou nějací zoufalci... poslední poznámka, důležitý je neustálý posun výkonu od Anglie 2011. Uvidíme, kde se tento posun zastaví.
jac
30. 4. 2012 13:4560
0 0
Naprostý souhlas s Čejdou, Novým, i Pepou....jen nechápu, že pořád jsou mezi námi lidé, kteří mají potřebu snižovat něčí výkonsmajlíksmajlík...když skáčete v hospodách a na ulici"kdo neskáče není Čech" po tom, co naši jakýkoliv jiní sportovci postoupí/vyhrají po "urousaném" výkonu, či defenzívní hře, řešíte to, jak se úspěchu docílilo? Ne, tak neřešte to ani tady, popřejme to pěkně Martinovi a Zdenkovi a týmu (a já mu i pozitivně zazávidím, že něco dokázal a že kdybych neměl pupek a nebyl lenivej, mohl bych být jako třeba on)smajlíksmajlík a buďme na něj pyšní! A víte co já mu třeba závidím ještě? Že na té dlouhé zajel absolutně čtvrtý a že Loeb od něj dostal 13 sekund.smajlík...a to vše na těch čínských superpryžích a s cizím autem.
Jejda ten český naturel.smajlík
Pro komentování je třeba se nejprve přihlásit!

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!