Ondřej Plšek - eWRC.cz
2. 6. 2012 10:30 − 3388× − 41

FIA tlačí na pořadatele podniků MS

Každý organizátor soutěže mistrovství světa musí pro příští rok zaplatit poplatek skoro čtvrt milionu euro.

Za necelé dva týdny se koná zasedání světové rady FIA, která chce oznámit předběžný kalendář pro mistrovství světa v rally 2013. A do 8. června se také musí rozhodnout jednotlivé soutěže, zda budou chtít být součástí tohoto kalendáře. Normálně by bylo přirozené, že přihlášky budou již dávno podány, ale letos tomu je jinak.

Dosud platil každý pořadatel soutěže MS roční poplatek ve výši 140 tisíc euro, nyní chce FIA další peníze a ne zrovna málo. Protože je mistrovství světa v rally bez promotéra, tak mají pořadatelé platit za časomíru, satelitní sledování vozů, výrobu a distribuci televizních záběrů. A to vše za rovných 100 tisíc euro. Přitom v dobách platného kontraktu s North One Sport byla časomíra a sledování vozů zdarma a ještě dostal pořadatel 25 tisíc euro. Sečteno a podtrženo, jen poplatky za pořádání soutěže MS činí pro rok 2013 celkem 240 tisíc euro (asi 6,2 milionu Kč).

Nelze tedy vyloučit, že kalendář pro příští rok bude mít zcela jinou podobu než ten letošní. Na další informace si musíme počkat do poloviny června.

Komentářů celkem: 41
4. 6. 2012 06:2521
0 0
Původně napsal Josef Vrátil

Fox: Laskavě si pane kolego uvědomte, kolik automobilek za posledních 30 let jezdilo MS.
A protože jim FIA vyhověla (jaks napsal ty), tak už jedou jen dvě, že?smajlíkNebude to spíše tím, že vyhověla jen některým? To ale není chyba těch automobilek, ale FIA a o to tu šlo.
Původně napsal Josef Vrátil

Tak bych chtěl znát, co to je dnes "lukrativní závod", kdo ho pořádá a kdo ve spojení s ním pořádá světovou rallye
Že by neexistovaly žádný lukrativní automobilový podniky? To snad ne, žesmajlík No, psát to tu nebudu, ač je to nevíře, i oni umějí číst a mohli by to využítsmajlík
4. 6. 2012 07:0622
0 0
Že všechny tyhle automobilky, silné automobilky, hájily své zájmy, to není třeba zpochybňovat. Že zůstaly v MS jen dvě, má zřejmě trošku jiný důvod. Takže, pro ty, kteří znají realitu a nevymýšlí demagogie. Audi odešlo z MS se zrušením skupiny B. Ještě to zkusili ve skupině A několik soutěží, ale zjistili, že nemají vhodný základ (vůz) a přešli na okruhy, kde jsou velmi úspěšní dodnes. Lancia odešla z rallye ve chvíli, kdy zjistili, že Delta už nestačí na modernější vozy a nemají vhodný nástupnický model. Peugeot ukončil soutěžní aktivity proto, protože se chtěl věnovat naplno Le Mans a koncernově "žezlo" přenechal Citroënu... Hyundai a Seat skončili díky neúspěchu projektu a nedostatku financí. Toyota přešla do Formule 1... Automobilky Subaru, Mitsubishi a Suzuki se vypařily z MS díky ekonomické krizi, jak sami napsaly. A dá se říct, že je to pravda. Mitsubishi se stáhlo ze sportu úplně a dá se říct, že i Subaru a Suzuki... Suzuki se stáhlo i z motorek... Za to všechno může FIA, že ano...?! Myslím ale, že tentokrát ne. Automobilky si diktovaly podmínky, našeptávaly co se má a nemá, FIA poslouchala, to ano, protože se bála, že ty automobilky jinak odejdou...
Opravdu bych rád věděl, které automobilové podniky jsou tak lukrativní a které FIA spojuje s rallye jako nástroj vydírání... Bohužel mám obavy, že se odpovědi nedočkám... Taková blbost "vysvětlení" nemá a páně Hauer to samozřejmě ví... Psát tady, že i oni umějí číst je směšné, opravdu směšné... To jako ty automobilky, nebo FIA se svými agenty sledují diskuze na ewrc, aby na základě plků nějakých strejdů něco měnily? Bože můj, to je ale na doktora, ne? smajlík
4. 6. 2012 08:1823
0 0
Možná se mýlím, ale článek je tom, že FIA svou nechopnost přenáší na peněženky druhých, v tomto případě pořadatelů. Pochopili všichni diskutující, jen jen výjimka tvrdí, že za to můžou automobilky a jejich požadavky, který FIA selektivně vycházela, nebo nebo envycházela vstříc. Tak co je to jinýho, než chyba FIA?
Pokud Vrátilovi chybí moje odpověď, nevadí, poměr nezodpovědvězených otázek je v tomto případě asi 859:1 ve Vrátilův neprospěch, takže si to tentokrát dovolím, i když předpokládám, že snad každý si dokáže vybrat podnik, který by ho mrzel, kdyby nebyl uspořádán a u kterého může prostřednictvím národních federací FIA slušně zatlačit. Že to tak funguje na národní úrovni víme, tak nevidím žádný důvod, proč by to nebylo realizovatelný i ve vyšším levelu.
Další možností je, že MS nebude žádné, nebo paralelní, mimo svět FIA, což už mnohé diciplíny dokázaly a úspěšně.
Pevně věřím, že Brně je doktorů i lékařů dost, ale v případě potřeby jsem ochoten zajistit návštěvu i místních odborníků. S výjimkou nákladů na přepravu návštěvu rád uhradím, protože to budu brát jako službu zdejší komunitě diskutujícíchsmajlík
4. 6. 2012 09:1024
0 0
Je kouzelné, jak se pan Hauer snaží... Kouzelné... Když nemá argumenty pro svůj naivní výkřik, pardón, samozřejmě logický a vědecky podložený výkřik, tak rychle argumentuje tím, o čem ten článek je a jaká má být diskuze... Nádhera!smajlík Stejně půvabný je i "přechod do útoku", že já neodpovídám na otázky... Neboli typická "Hauerovština", neboli oblíbené tahání špinavého prádla ze šuplíku...
"...i když předpokládám, že snad každý si dokáže vybrat podnik, který by ho mrzel, kdyby nebyl uspořádán a u kterého může prostřednictvím národních federací FIA slušně zatlačit. Že to tak funguje na národní úrovni víme, tak nevidím žádný důvod, proč by to nebylo realizovatelný i ve vyšším levelu." Tohle je citace... Nějak mě ale nedává smysl... Ano, fanouška, diváky může mrzet, kdyby se ten či onen podnik neuspořádal... Může to mrzet dokonce i jezdce... A jak a na co může FIA prostřednictvím národních federací zatlačit??? To by mě opravdu a velmi moc zajímalo...
Další citace... "Další možností je, že MS nebude žádné, nebo paralelní, mimo svět FIA, což už mnohé diciplíny dokázaly a úspěšně." Tady by mě zajímalo, které disciplíny a co úspěšně dokázaly???
Vašnosta Hauerů asi záměrně nepochopil, co je na toho doktora... Ale to není v téhle diskuzi až tak podstatné, že? smajlík
bdX
4. 6. 2012 09:2725 Upraveno 09:28
0 0
No pokud to někoho zajímá, tak základní pravidla na rally mají vypadat nějak takto: A1, A2, A3, A4. Každý ať si jezdí kde chce, kdy chce a s čím chce co odpovídá vypsaným skupinám, homologace platí navěky. Boduje každý, kdo dojel do cíle na bodovaném místě. 1.cena: mistr "ČR" má zaplacený rok v ME, mistr ME má zaplacený rok v MS a podobně. "FIA" sestavuje kalendáře ME a MS na základě bodování komisařů (taky nic moc, ale asi nic lepšího není). Nejhorší soutěž vypadává z kalendáře a je nahrazena nejlepším z uchazečů.
4. 6. 2012 09:3826
0 0
bdX: S Vaší myšlenkou souhlasím. Zcela určitě s jasným technickým reglementem, který přece není problém garantovat "navěky"... Stejně jako si myslím, že je v pořádku sportovní aspekt myšlenky. Ať boduje kdo chce, všichni. Proč by soutěž MS nemohl vyhrát domácí matador. To bývalo a bývalo to kořením tohoto sportu! To další je trošku z říše snů. Předem říkám, bylo by to skvělé, opravdu a myslím to vážně. Ale kdo by to při dnešních nákladech platil???
Fox
4. 6. 2012 12:0327
0 0
Původně napsal Josef Vrátil

Fox: Laskavě si pane kolego uvědomte, kolik automobilek za posledních 30 let jezdilo MS... A svoje zájmy "prosazovalo" Audi, svoje zájmy prosazovala Lancia, svoje zájmy prosazoval Peugeot, svoje zájmy prosazovala Toyota, svoje zájmy prosazoval Citroën, svoje z...

Naštěstí nejsem váš kolega, protože v tak rozsáhlých příspěvcích, plných polopravd a spekulací, která jsou vydávána za jedinou, tu pravou pravdu se tak nevyžívám. A když tomu nasadíte korunu tvrzením ... Není žádné "obratlelámající bezpečnostní zařízení"... , obávám se že s vámi opravdu nemá cenu polemizovat, i když se občas na něčem i shodnem - třeba v tom, že soutěžní auto by mělo vycházet ze série, pokud možno s méně úpravami a co nejlevnější.
4. 6. 2012 13:0528
0 0
Nevím, co myslíte těmi "polopravdami"... A jako "spekulace lze nazvat v podstatě každý názor tady, vždyť je to jen a jen diskuze. A to, jak Vy říkáte, čemu já jsem nasadil korunu, to je z Vaší strany jen a jen spekulace a jinak to nazvat ani nelze. Nemáte v ruce ani jeden důkaz pro svoje "tvrzení", takže nic než spekulace... Navíc hodně zcestná a nelogická. A máte pravdu, o tomhle já diskutovat nebudu. Ale tohle je úplně jiné téma, která sem nepatří.
Fox
4. 6. 2012 13:2029
0 0
Ano, těch několik desítek zlomených obratlů je jen moje spekulace, postižení by s vámi jistě souhlasili. Jistě že o tom diskutovat nebudete, o tom se psalo jinde a tam jste moudře nenapsal ani slovo. A protože se nechci pouštět do nějakých trapných osobních polemik, nehodlám dále diskutovat, svoje jsem napsal a nemám co dodat.
4. 6. 2012 13:4130
0 0
Původně napsal Josef Vrátil

Nemáte v ruce ani jeden důkaz pro svoje "tvrzení", takže nic než spekulace... Navíc hodně zcestná a nelogická.
Chlap by to šel těm chlapům a ženskejm říct do očí.
4. 6. 2012 14:5931
0 0
Fox: Vaše spekulace je "důkazem", protože to tak holt chcete mít. Ale je to jen a jen spekulace, bez sebemenšího důkazu. Asi stejná, jako kdybych řekl, že za zraněné bederní obratle mohou vozy S2000, nebo Mitsubishi Lancer Evo IX... Časově se to překrývá. Asi tak...
A na demagogii typu "chlap by to těm chlapům a ženskejm řekl do očí" nemá ani smysl reagovat... Předně, s mnohými závodníky jsem mluvil a do očí jim svůj názor řekl. Za další, zkuste mě někdo rozumně a logicky odpovědět na otázku, proč nevyvolávají hysterii Wilks, Illka Minor, nebo Kuipers? Neodpovíte, nemůžete. Protože oni jsou profesionálové a hlavně rozumní lidé, kteří ví, co zranění způsobilo a že to HANS nebyl, ale náraz zespodu! Demagogy nebude nikdy zajímat ani názor těchto "postižených" jezdců, ani jiných profesionálních jezdců, ani odborných lékařů, protože oni chtěji slyšet a číst jen tu svoji "pravdu". Navíc, dav se dá zfanatizovat velmi snadno, v historii lidstva je na to tisíce příkladů... A tečka. Tohle sem opravdu nepatří...
Fox
4. 6. 2012 16:0732
0 0
Takový blábol jsem od vás skutečně nečekal. Nejen že na to nemá cenu reagovat, to se skoro ani nedá číst...
4. 6. 2012 16:1133
0 0
Debata o HANS je tady mimo téma, tak by možná některým neuškodilo si to uvědomit
4. 6. 2012 16:2234
0 0
Navrhoval bych některé komenáře přehodit do tématu Novej-Vrátil .
4. 6. 2012 18:0035
0 0
Fox: Co se Vám nehodí do krámu, co neodpovídá Vašim představám, když už nemáte argumenty, když nejste schopen normálně odpovědět, pak je to jasně blábol a nedá se to číst... Já naprosto upřímně nazvu Váš poslední příspěvek ubohostí, stupidností, malostí... Prostě demagogie zfanatizovaného stáda...
4. 6. 2012 18:0836
0 0
Á, Vrátil se probudil a díky odpočinku se zřejmě dostal do formy!
Fox
4. 6. 2012 18:3237
0 0
Původně napsal Josef Vrátil

Fox: Co se Vám nehodí do krámu...

Ale to je omyl, Vrátile...
Jsem všechno možné, jen ne stádní typ. To ovšem nemůžete vědět, takže od věcné diskuse utíkáte k osobním výpadům. Já sice tuším, proč pořád zpíváte tu samou písničku, ale zaprvé je pořád stejná a za druhé už příliš hlasitá. Chápu, že v diskusi pod článkem Lumíra jste neměl koule se připojit, tak to zkoušíte tady, tak trochu oklikou. Budiž - to je váš problém, ne můj.
Od vás jsem kromě výpadů a spekulací nečetl jediný argument, vše jsou jen vaše vývody a výplody. Vaše demagogie mne vůbec nepřekvapuje, co taky od funkcionáře čekat jiného. Jen bych se na vašem místě neztrapňoval tak veřejně, on vám to tady totiž nežere ani ten poslední pubescent. A pokud hledáte ubohost, stupidnost a malost, začněte u sebe.
4. 6. 2012 19:0438
0 0
Trnko, Trnko, já se fakt dobře bavím... Vy a spol. pořád melete dokola tu stejnou písničku, že HANS láme bederní obratle. Nelogický a absurdní výmysl bez jakéhokoliv důkazu. Ještě jste nikdy nic věcného nepředložili. Nikdy... Ani Vy, ani nikdo jiný... Pouze výmysly a spekulace... Ano, zpívám pořád tu stejnou písničku, jak říkáte, protože já za svými názory stojím. Jsou to moje názory, podložené konzultacemi s odborníky, což ovšem někdo jako Vy a Vám podobní nepochopí a nechtějí ani chápat. Já, když mě něco zajímá, snažím se o tom dozvědět maximum. Vy a Vám podobní budete jen pořád dokola krákorat o tom, jak HANS láme bederní obratle, bez jediného důkazu a v tom je mezi námi opravdu velký rozdíl... V diskuzi pod článkem Lumíra Gálii jsem nereagoval na nic a nereagoval bych ani tady. Protože jakékoliv reakce proti stupidnostem typu, že HANS láme bederní obratle, považuji TADY za zcela zbytečné... Jednou se pravda ukáže a obávám se, že Vy nebudete mít koule na to, ji přijmout. A nejen Vy... Nediskutoval bych na tohle téma ani s Vámi, Trnko, protože jsem se vyjadřoval k tématu tohoto článku a "někdo" sem zase velmi "vtipně" a zcela jistě i záměrně téma HANSu předhodil... Zkuste se, Trnko, chvíli neztrapňovat, neblábolit nic neříkající bludy a předneste KONEČNĚ alespoň VY alespoň jeden věcný argument...
Fox
4. 6. 2012 19:1439
0 0
Vrátile, už je mi to konečně jasné...
Jediný Vrátil všechno ví nejlíp, všude byl, se všemi mluvil, na všechno má ten jediný správný názor a pokud před jeho výplody nepadnou všichni na zadek, jsou ubozí, stupidní a malí.
Mimo něj jsou všichni banda pitomců, co mu nesahají ani po kotníky. Dokonce si dovolí mít jiný (vlastní) názor, takže jsou zfanatizované stádo.
Mimochodem - já se o vaše výplody neprosil, původně jsem reagoval na vyjádření bobace. S vámi, Vrátile, nehodlám diskutovat nikoliv proto, že by nebyly argumenty, ale pouze proto, že s někým tak zaslepeným, jedoucím v zajeté koleji jakákoliv diskuse postrádá smysl.
Howgh, tečka, ende...
4. 6. 2012 19:3740
0 0
offtopic: Na Slovensku sa stane HANS povinným od budúceho roka. Doteraz dané zranenie neexistovalo u nás prakticky neexistovalo. Som zvedavý.
Diskuse byla předčasně ukončena

Je aktivovaný AdBlock nebo jiný blokátor reklam!
Pokud chcete náš web používat, vypněte ho prosím. Děkujeme!